Al final com ha acabat el tema del tren per Aranda?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Jordi Freixas

Post by Jordi Freixas »

Prefectament que ho he entès:
la línia directe que connecta la capital de l'estat, amb la capital econòmica del País Vasc, tingui encara un tram en diesel.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Post by 437.001 »

Si ho has entès "prefectament", doncs...la resposta és que entre Bilbao i Madrid hi ha altres localitats, entre elles Valladolid, capital de Castella i Lleó, ciutat de més de 300.000 habitants. Entre Madrid i Valladolid la ciutat més important que hi ha és Ávila (i properament, amb l´AVE, Segovia).

Pel directe la població més important que hi ha és Aranda, però Aranda no arriba a 40.000 habitants, i no hi ha res més, però res més, els pobles més grans són Riaza i Lerma, i cap dels dos arriba a 10.000 (i potser m´equivoqui, però crec que ni a 5.000) habitants.

És cert que és la línia directa, però directe no vol dir "millor" ni "amb més viatgers potencials".
És cert que podria tenir un ús més important si s´hi haguéssin fet certes inversions, però crec que, amb la línia de l´AVE en construcció, cal ser realista i enfocar el tràfic de viatgers de la línia Madrid-Aranda-Burgos cap a un servei tipus TRD com el de la línia Madrid-Ávila-Salamanca.

Un servei d´aquest tipus seria més adequat a les característiques de la línia, i permetria als habitants d´Aranda de tenir uns horaris decents per anar tant cap a Burgos com cap a Madrid, ja que actualemnt el Talgo no permet de fer una anada-i-tornada en un dia, ni anant cap a Burgos, ni cap a Madrid.
I a més, es podria considerar que els trens paréssin a Colmenar Viejo, Riaza i Lerma, cosa totalment inviable amb el Talgo.

Tampoc estaria malament que s´hi fes circular un Regional amb parada facultativa a les altres estacions i baixadors de la línia, a més de les estacions "importants" que ja he citat.

P.S: per cert, no estaria malament si almenys un TRD Madrid-Salamanca i un Regional Valladolid-Salamanca es perllonguéssin fins a Ciudad Rodrigo i Vilar Formoso...
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”