Re: Estat i Generalitat remodelaran 5 de les 8 estacions de BCN
Posted: Saturday 26/04/2008 22:20
De fet Sant Andreu està bé on està de fet. Sagrera agafa molt lluny, i Sant Andreu està en el centre del barri.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Com ja he dit mantes vegades, em sembla una bajanada, reflex de la galopant estretor de mires que impera als "centres de decisió" polítics. En lloc de consagrar una estació que no ofereix intermodalitat per enlloc, que només serveix per als pocs (relativament parlant) que l'utilitzen perquè van o venen d'allí mateix, tindria molta més utilitat fer un intercanviador a Trinitat Vella, on els rodalies i regionals connectarien amb la L1 i L3 perllongada, permetent un ràpid accés des del Vallès a tota la part alta de Barcelona, Sta. Coloma i Badalona. D'aquesta manera, no només s'estalviaria una bona volta (o l'ús del cotxe privat) a molta gent, sinó que els rodalies i la L1 també anirien força més descarregats en el tram urbà.victorcasta wrote:El projecte -ja adjudicat- de la LAV per aquesta zona contempla la renovació de Sant Andreu Comtal.
Sí, perque s'ha de tenir en compte quelcom que es una possibilitat. Però ara per ara no es més que una idea.Guigui wrote:L'estació de rodalia està prevista en el pla de remodelació de la plaça.Vox wrote:Les dues Sagreres es faran, igual que la Torrassa, però Glòries, per ara i que jo sàpiga, no es més que una proposta.
3000 a la L5. Ficció "retro"...
Tens raó. Dos anys i mig amb tot el cacau de les obre de Sagrera, i tooornem a refer el transbordament de les línies 1 i 5, vinga a despilfarrar calers, a molestar als usuaris, i total, per no posar-se d'acord Renfe i TMB quan calia, al principi de tot. Tant difícil era????Guigui wrote:Una mostra més del despropòsit de la divisió de treball de les administracions i la falta de planificació. L'intercanviador de metro va estar empantanegat durant prop de dos anys i aleshores Renfomentadif deia que ja s'ho pensarien si hi feien una nova estació. Resultat: per salvar el túnel, el passadís de connexió té un pegot de miniadaptació a PMR. Ara resulta que l'abaixaran, de manera que la connexió L1-L5 podria haver-se fet a peu pla o en rampa amb poca inclinació. Tot plegat perquè un personatge amb despatx sumptuós, cotxe oficial i tot un exèrcit de secretàries, subalterns i aduladors s'ha recordat a destemps de que quedaria bé si ara hi fessin alguna coseta.
Absolutament lamentable.
Cada cop tinc més la impressió de que hi ha una ATM perquè els ajuntaments i la Generalitat li puguin carregar el mort pel que fa a decisions impopulars, per a dotar de més càrrecs a la fauna trespercentista addicta a l'Audi A8 però res més.Santfeliuenc wrote:¿no hay una ATM o autoridad metropolitana que es quien decide lo que se hace o no en la RMB y quien ha de coordinar todos los medios de transporte?
Pues Renfe aceptó a regañadientes el sistema tarifario integrado de ATM... y ya está. ATM, por ahora, no tiene poder de decisión sobre Renfe.Santfeliuenc wrote:Hola,
Exacto: vergonzoso.
Y ¿quién es RENFEpara decir si ya lo estudiará o si no se hace algo? ¿no hay una ATM o autoridad metropolitana que es quien decide lo que se hace o no en la RMB y quien ha de coordinar todos los medios de transporte? pues si una ATM decide que en un lugar se debe hacer un intercambiador para hacer coexistir buses, dos líneas de metro y la red de cercanías que encima pasa por allí mismo... se hace y punto. Luego RENFE podrá quejarse y pedir que lo pague quien sea, que eso ya será otra historia, ¿pero negarse, dar largas o decir que ya lo estudiarán? por favor, pero ¿dónde se creen que están, en el cortijo de Pepito?
Bueno, pues así vamos.
Saludos,
Sergio
Yo diría que la ATM no decide que tipo de obra se debe de hacer en ninguna operadora de transporte público de la RMB. Este organismo solo se encarga de unir el sistema tarifario ... ¿ o voy equivocado ?Santfeliuenc wrote:Hola,
Exacto: vergonzoso.
Y ¿quién es RENFEpara decir si ya lo estudiará o si no se hace algo? ¿no hay una ATM o autoridad metropolitana que es quien decide lo que se hace o no en la RMB y quien ha de coordinar todos los medios de transporte? pues si una ATM decide que en un lugar se debe hacer un intercambiador para hacer coexistir buses, dos líneas de metro y la red de cercanías que encima pasa por allí mismo... se hace y punto. Luego RENFE podrá quejarse y pedir que lo pague quien sea, que eso ya será otra historia, ¿pero negarse, dar largas o decir que ya lo estudiarán? por favor, pero ¿dónde se creen que están, en el cortijo de Pepito?
Bueno, pues así vamos.
Saludos,
Sergio
No vas massa equivocat. El problema és que a la RMB no hi ha cap organisme clarament definit que assumeixi tot el poder de decisió de quines obres es fan, com i quan. Així, tot queda en mans del govern de torn a la Generalitat i als ajuntaments, que tots tiren pel seu cantó, convertint la xarxa de TP en un laberint inintel·ligible, fet a mida de determinats interessos electorals però totalment contraproduent per al servei que ha de prestar.Pere wrote:Yo diría que la ATM no decide que tipo de obra se debe de hacer en ninguna operadora de transporte público de la RMB. Este organismo solo se encarga de unir el sistema tarifario ... ¿ o voy equivocado ?
Veient-ne la composició de la cúpula, no m'estranya gens. I aquí rau el problema: la relació incestuosa que l'ATM guarda amb la Generalitat i els ajuntaments de l'àrea metropolitana. Així no s'aconseguirà cap independència que enforteixi una actuació basada exclusivament en criteris tècnics.victorcasta wrote:Suposo que l'ATM s'encarrega del que els operadors volen que faci, o el que el Govern vol que l'ATM faci i no vol que ho facin els operadors (públics): les sèries 5000, 6000 i 9000 les va adquirir l'ATM i no TMB.