Metro Ligero de Madrid...
Avui he vist a les notícies de La Sexta, que hi ha un munt de problemes amb el ML de Madrid: no hi han semàfors a un munt de cruïlles, el tramvia (perquè és això, i no una altra cosa!), passa molt a prop de les cases, i fa massa soroll, és perillós, etc. I a El Mundo, una notícia relacionada:
El Metro Ligero, lento y también ruidoso
* Recientemente se ha creado la Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste
* Denuncian el ruido de los trenes y la poca distancia entre las vías y las viviendas
* El Metro Ligero de Boadilla tarda 35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
* CCOO alerta de la falta de seguridad y las condiciones laborales de sus conductores
Actualizado jueves 02/08/2007 13:25 (CET)
AZUCENA S. MANCEBO
MADRID.- Sólo hace una semana que la presidenta de la Comunidad, Esperanza Aguirre, inauguró el Metro Ligero que une Pozuelo de Alarcón y Boadilla del Monte con la capital y no han parado de lloverle las críticas. Y desde varios frentes.
La última, la de la recientemente creada Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste, apolítica y sin ánimo de lucro como ellos mismos se definen, compuesta por vecinos de Boadilla del Monte y Pozuelo de Alarcón y que denuncia los ruidos que los trenes del Metro Ligero causan a su paso por Boadilla.
Chirridos de las vías en cada curva, toques de campana cada vez que el tren llega a la estación y se marcha de ella...Ruidos que una sola vez no molestan, pero que los vecinos de las viviendas situadas a escasos metros de las vías tienen que soportar durante 19 horas al día.
Uno de los miembros de esta asociación denuncia que "es una situación insoportable. Estamos viviendo un infierno".
Y no es algo que les haya pillado de sorpresa. Durante las obras, según fuentes de la Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste, llevaron sus quejas al Ayuntamiento de Boadilla alertando de las posibles consecuencias que la ubicación de las vías a escasos metros de las viviendas podían tener.
La única respuesta que recibieron, según estas fuentes, fue que "habían recibido las quejas y que todo estaba dentro de la normativa". Similar a la contestación que recibieron por parte de la Comunidad.
Un parque infantil se encuentra a escasos metros de las vías por las que circula el Metro Ligero. (Azucena S. Mancebo)
Un parque infantil se encuentra a escasos metros de las vías por las que circula el Metro Ligero. (Azucena S. Mancebo)
"Estamos hartos del ruido de las campanitas. Han destrozado Boadilla. Esto antes era monte y mira ahora. Además es una chorrada, no sirve para nada", se quejaba una joven de un taller situado frente a la estación de Boadilla Centro.
La Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste pide el soterramiento de las vías, como ha hecho en la mayor parte del trayecto de Pozuelo. En la línea de Boadilla, la 3, de los 13,7 kilómetros de recorrido, 11,8 son en superficie, incluyendo los que discurren por la localidad, según los datos proporcionados por la Comunidad.
Otra de las cuestiones que denuncia esta nueva asociación es el peligro que conlleva la escasa distancia que separa las vías de este "tranvía" con zonas infantiles como parques o colegios. "No existe ninguna valla, nada que proteja o separe los raíles. Y sólo hay 3 metros entre las vías y el Parque Juan Carlos II".
Por su carril, pero en paralelo a los coches es como circula este metro dentro de la localidad de Boadilla, y sin ningún tipo de barrera que los separe y que pudiera evitar un posible contacto entre los automóviles y el tren.
35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
Otra de las críticas que el nuevo Metro Ligero está recibiendo se debe a su velocidad, o a su falta de ella.
El pasado lunes día 30, la Confederación de Consumidores y Usuarios de Madrid denunció que este nuevo transporte tarda el doble que la vieja línea de autobuses en recorrer el mismo trayecto.
La distancia que el Metro Ligero de Boadilla tiene que recorrer entre las estaciones de Puerta de Boadilla y Colonia Jardín es de 13,7 kilómetros, según datos de la Comunidad. Y 35 son los minutos que el nuevo metro tarda en transitarlos, según ha podido comprobar elmundo.es.
Ante la denuncia de CECU/Madrid, la Consejería de Transportes afirmó el martes que el Metro Ligero reducirá en un 50% el tiempo que emplea un autobús en hacer el mismo recorrido diario en hora punta, según estudios realizados por el Consorcio Regional de Transportes.
Falta de seguridad y peores condiciones de los trabajadores
Desde el sindicato de CCOO denuncian la falta de seguridad de estas nuevas líneas de Metro Ligero recién inauguradas. "Faltan los extintores obligatorios y no hay iluminación en los túneles", afirma Ignacio Arribas, secretario general de CCOO de Metro.
"Poco antes de inaugurarlo, ningún semáforo funcionaba, y no sabían por qué. Al final nos dijeron que se trataba de un problema de corriente eléctrica que provocaba que cuando dos trenes se cruzaban, uno de ellos podía hacer que la señal del contrario se la encontrara en rojo", afirma Arribas.
Asimismo, denuncian que las condiciones de los trabajadores del Metro Ligero son peores que las de los operarios de metro. "Los conductores del ligero trabajan al año más de 1.850 horas, mientras que los de Metro lo hacen 1.657,5. Además pueden cambiarles los turnos cuando y como quieran".
Desde CCOO afirman que estas condiciones pueden repercutir en la calidad y la seguridad del servicio, porque además "la atención que los conductores del Metro Ligero han de poner durante la conducción es plena ya que no disponen del sistema de Protección Automática del Tren, que es la que permite que ante una velocidad excesiva, un semáforo en rojo o un obstáculo en la vía el tren se frene automáticamente", explica Ignacio Arribas.
División de opiniones entre los usuarios
Durante una semana, desde el pasado viernes de la inauguración y hasta el jueves, personal contratado por la Comunidad está repartiendo información y billetes gratuitos entre los usuarios que se acercan hasta las estaciones del Metro Oeste.
Los vecinos que se acercan a conocer este medio de transporte, nuevo en Boadilla, son en su mayoría jubilados que salen a pasear y descubrir qué es esto del Metro Ligero. "Es la primera vez que monto y me gusta mucho, está muy bien esto de ir viendo la calle", decía un señor durante el trayecto.
Durante el fin de semana y por las tardes el perfil del usuario varía, y son muchos los jóvenes los que se suben a este Ligero, especialmente para acceder hasta el cine Kinépolis donde tiene una parada, según afirma una de las trabajadoras que hay en las estaciones para informar a los viajeros.
"Los dos primeros días fueron algo caóticos, pero ahora más o menos está todo controlado. Algunas máquinas expendedoras no funcionan, hasta septiembre no dan cambio, y al ser táctiles muchas personas mayores se lían, pero les ayudamos y poco a poco todo irá con normalidad", contaba otra de las trabajadoras.
"De modo que hace 40 años nos quitan el tranvía y ahora van y lo vuelven a poner. Vaya atraso. Seguro que lo quitan dentro de algunos años. Es una tontería", se quejaba un vecino de Boadilla.
Así, las opiniones que despierta este Metro Ligero entre los vecinos son para todos los gustos. Muchos lo ven inútil y obsoleto, y muchos otros creen que es muy bueno y que era necesario.
El Metro Ligero, lento y también ruidoso
* Recientemente se ha creado la Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste
* Denuncian el ruido de los trenes y la poca distancia entre las vías y las viviendas
* El Metro Ligero de Boadilla tarda 35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
* CCOO alerta de la falta de seguridad y las condiciones laborales de sus conductores
Actualizado jueves 02/08/2007 13:25 (CET)
AZUCENA S. MANCEBO
MADRID.- Sólo hace una semana que la presidenta de la Comunidad, Esperanza Aguirre, inauguró el Metro Ligero que une Pozuelo de Alarcón y Boadilla del Monte con la capital y no han parado de lloverle las críticas. Y desde varios frentes.
La última, la de la recientemente creada Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste, apolítica y sin ánimo de lucro como ellos mismos se definen, compuesta por vecinos de Boadilla del Monte y Pozuelo de Alarcón y que denuncia los ruidos que los trenes del Metro Ligero causan a su paso por Boadilla.
Chirridos de las vías en cada curva, toques de campana cada vez que el tren llega a la estación y se marcha de ella...Ruidos que una sola vez no molestan, pero que los vecinos de las viviendas situadas a escasos metros de las vías tienen que soportar durante 19 horas al día.
Uno de los miembros de esta asociación denuncia que "es una situación insoportable. Estamos viviendo un infierno".
Y no es algo que les haya pillado de sorpresa. Durante las obras, según fuentes de la Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste, llevaron sus quejas al Ayuntamiento de Boadilla alertando de las posibles consecuencias que la ubicación de las vías a escasos metros de las viviendas podían tener.
La única respuesta que recibieron, según estas fuentes, fue que "habían recibido las quejas y que todo estaba dentro de la normativa". Similar a la contestación que recibieron por parte de la Comunidad.
Un parque infantil se encuentra a escasos metros de las vías por las que circula el Metro Ligero. (Azucena S. Mancebo)
Un parque infantil se encuentra a escasos metros de las vías por las que circula el Metro Ligero. (Azucena S. Mancebo)
"Estamos hartos del ruido de las campanitas. Han destrozado Boadilla. Esto antes era monte y mira ahora. Además es una chorrada, no sirve para nada", se quejaba una joven de un taller situado frente a la estación de Boadilla Centro.
La Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste pide el soterramiento de las vías, como ha hecho en la mayor parte del trayecto de Pozuelo. En la línea de Boadilla, la 3, de los 13,7 kilómetros de recorrido, 11,8 son en superficie, incluyendo los que discurren por la localidad, según los datos proporcionados por la Comunidad.
Otra de las cuestiones que denuncia esta nueva asociación es el peligro que conlleva la escasa distancia que separa las vías de este "tranvía" con zonas infantiles como parques o colegios. "No existe ninguna valla, nada que proteja o separe los raíles. Y sólo hay 3 metros entre las vías y el Parque Juan Carlos II".
Por su carril, pero en paralelo a los coches es como circula este metro dentro de la localidad de Boadilla, y sin ningún tipo de barrera que los separe y que pudiera evitar un posible contacto entre los automóviles y el tren.
35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
Otra de las críticas que el nuevo Metro Ligero está recibiendo se debe a su velocidad, o a su falta de ella.
El pasado lunes día 30, la Confederación de Consumidores y Usuarios de Madrid denunció que este nuevo transporte tarda el doble que la vieja línea de autobuses en recorrer el mismo trayecto.
La distancia que el Metro Ligero de Boadilla tiene que recorrer entre las estaciones de Puerta de Boadilla y Colonia Jardín es de 13,7 kilómetros, según datos de la Comunidad. Y 35 son los minutos que el nuevo metro tarda en transitarlos, según ha podido comprobar elmundo.es.
Ante la denuncia de CECU/Madrid, la Consejería de Transportes afirmó el martes que el Metro Ligero reducirá en un 50% el tiempo que emplea un autobús en hacer el mismo recorrido diario en hora punta, según estudios realizados por el Consorcio Regional de Transportes.
Falta de seguridad y peores condiciones de los trabajadores
Desde el sindicato de CCOO denuncian la falta de seguridad de estas nuevas líneas de Metro Ligero recién inauguradas. "Faltan los extintores obligatorios y no hay iluminación en los túneles", afirma Ignacio Arribas, secretario general de CCOO de Metro.
"Poco antes de inaugurarlo, ningún semáforo funcionaba, y no sabían por qué. Al final nos dijeron que se trataba de un problema de corriente eléctrica que provocaba que cuando dos trenes se cruzaban, uno de ellos podía hacer que la señal del contrario se la encontrara en rojo", afirma Arribas.
Asimismo, denuncian que las condiciones de los trabajadores del Metro Ligero son peores que las de los operarios de metro. "Los conductores del ligero trabajan al año más de 1.850 horas, mientras que los de Metro lo hacen 1.657,5. Además pueden cambiarles los turnos cuando y como quieran".
Desde CCOO afirman que estas condiciones pueden repercutir en la calidad y la seguridad del servicio, porque además "la atención que los conductores del Metro Ligero han de poner durante la conducción es plena ya que no disponen del sistema de Protección Automática del Tren, que es la que permite que ante una velocidad excesiva, un semáforo en rojo o un obstáculo en la vía el tren se frene automáticamente", explica Ignacio Arribas.
División de opiniones entre los usuarios
Durante una semana, desde el pasado viernes de la inauguración y hasta el jueves, personal contratado por la Comunidad está repartiendo información y billetes gratuitos entre los usuarios que se acercan hasta las estaciones del Metro Oeste.
Los vecinos que se acercan a conocer este medio de transporte, nuevo en Boadilla, son en su mayoría jubilados que salen a pasear y descubrir qué es esto del Metro Ligero. "Es la primera vez que monto y me gusta mucho, está muy bien esto de ir viendo la calle", decía un señor durante el trayecto.
Durante el fin de semana y por las tardes el perfil del usuario varía, y son muchos los jóvenes los que se suben a este Ligero, especialmente para acceder hasta el cine Kinépolis donde tiene una parada, según afirma una de las trabajadoras que hay en las estaciones para informar a los viajeros.
"Los dos primeros días fueron algo caóticos, pero ahora más o menos está todo controlado. Algunas máquinas expendedoras no funcionan, hasta septiembre no dan cambio, y al ser táctiles muchas personas mayores se lían, pero les ayudamos y poco a poco todo irá con normalidad", contaba otra de las trabajadoras.
"De modo que hace 40 años nos quitan el tranvía y ahora van y lo vuelven a poner. Vaya atraso. Seguro que lo quitan dentro de algunos años. Es una tontería", se quejaba un vecino de Boadilla.
Así, las opiniones que despierta este Metro Ligero entre los vecinos son para todos los gustos. Muchos lo ven inútil y obsoleto, y muchos otros creen que es muy bueno y que era necesario.
¿No? Entonces, el tren, el metro, el bus, etc. tampoco sirven para nada, ¿no?Una de Boadilla digué i un de El Mundo ho wrote:Además es una chorrada, no sirve para nada.
¿Entonces, ciudades como Barcelona, Bilbao, Valencia, París, etc. están atrasadas? Lo que realmente fue un atraso fue quitar los tranvías y dar prioridad al vehículo privado.Un veí de Boadilla digué i un de El Mundo ho wrote:De modo que hace 40 años nos quitan el tranvía y ahora van y lo vuelven a poner. Vaya atraso. Seguro que lo quitan dentro de algunos años. Es una tontería.
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Queixar-se perquè sí
Que va a 30 per hora! O que potser es pensen que fregant la tanca no es faran tant mal?Por su carril, pero en paralelo a los coches es como circula este metro dentro de la localidad de Boadilla, y sin ningún tipo de barrera que los separe y que pudiera evitar un posible contacto entre los automóviles y el tren.
35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
L'important és queixar-se per qualsevol indici de pèrdua de l'hegemonia de Sa Santedat el cotxe!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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JAJAJAJAJAmetring wrote: Chirridos de las vías en cada curva, toques de campana cada vez que el tren llega a la estación y se marcha de ella
[...]
Uno de los miembros de esta asociación denuncia que "es una situación insoportable. Estamos viviendo un infierno".
Un infierno!!!! Unes campanetes...
Jo al individu aquest me l'emportava cap a Barcelona i el fotia en un pis com hi ha molts en el meu barri que els han col·locat un generador de corrent a sota el balcó. Això sí que és un infern, i no una campaneta
Per la resta, res que no haguem viscut ja a Barcelona ja fa un parell d'anys. Ja sabem com acaba la cosa: la gent, al cap d'un temps, ni se'n recorda que el tramvia faci cap mena de soroll.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Colla de ximples...metring wrote:a El Mundo, una notícia relacionada:
El Metro Ligero, lento y también ruidoso
* Recientemente se ha creado la Asociación de Afectados del Metro Ligero Oeste
* Denuncian el ruido de los trenes y la poca distancia entre las vías y las viviendas
* El Metro Ligero de Boadilla tarda 35 minutos en recorrer 13,7 kilómetros
* CCOO alerta de la falta de seguridad y las condiciones laborales de sus conductores
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El Metro Ligero (MELI) de Madrid
Continuant amb algunes de les coses vistes i provades durant el meu viatge a Madrid.
El Metro Ligero, conegut popularment com a "Meli", té tres línies. Són explotades amb material i plataforma tramviària, però en algunes zones són soterrats, normalment a les zones més habitades. Cal aclarir que "zones habitades" significa zones amb algunes cases. Per posar un exemple, una zona habitada on s'hagués cregut convenient soterrar el tramvia poden ser zones com les existents al final del Trambaix. En cap moment el tramvia passa (ni en superfície ni soterrat) per zones de densitat mitja o alta, com podrien ser centres urbans o zones comparables a la diagonal de BCN.
Les estacions extremes de la ML 1 tenen correspondància amb el metro.
Les ML2 i ML3 parteixen de la mateixa estació, "Colonia Jardín", en una terminal subterrània amb enllaç directe amb el metro. Posteriorment s'endinsen en zones força inhòspites: polígons industrials desèrtics o, directament, zones sense cap mena d'urbanització. Hi ha diversos trams on la plataforma tramviària es troba al mig de camps amb res al voltant, i la quantotat d'interseccions són més aviat poques. Tot i així, es pot trobar amb una corba tancada limitada a 20 Km/h enmig d'un camp. I és que els ML són lents, molt lents. El traçat de les vies està pensat amb els peus, cosa que fa que únicament en els trams soterrats es pugui aconseguir una velocitat acceptable. Comparat amb els Meli, el trambaix va com una bala
Dóna la sensació que han fet un tramvia (ML segons ells) únicament en zones on és totalment injustificable fer-hi arrribar una línia de metro o rodalies, ja que pràcticament no hi ha res. I dóna la sensació que s'ha fet anant molt en compte de no molestar els (pocs) vehicles que es pugui trobar per la zona.
Les fotos:
El Metro Ligero, conegut popularment com a "Meli", té tres línies. Són explotades amb material i plataforma tramviària, però en algunes zones són soterrats, normalment a les zones més habitades. Cal aclarir que "zones habitades" significa zones amb algunes cases. Per posar un exemple, una zona habitada on s'hagués cregut convenient soterrar el tramvia poden ser zones com les existents al final del Trambaix. En cap moment el tramvia passa (ni en superfície ni soterrat) per zones de densitat mitja o alta, com podrien ser centres urbans o zones comparables a la diagonal de BCN.
Les estacions extremes de la ML 1 tenen correspondància amb el metro.
Les ML2 i ML3 parteixen de la mateixa estació, "Colonia Jardín", en una terminal subterrània amb enllaç directe amb el metro. Posteriorment s'endinsen en zones força inhòspites: polígons industrials desèrtics o, directament, zones sense cap mena d'urbanització. Hi ha diversos trams on la plataforma tramviària es troba al mig de camps amb res al voltant, i la quantotat d'interseccions són més aviat poques. Tot i així, es pot trobar amb una corba tancada limitada a 20 Km/h enmig d'un camp. I és que els ML són lents, molt lents. El traçat de les vies està pensat amb els peus, cosa que fa que únicament en els trams soterrats es pugui aconseguir una velocitat acceptable. Comparat amb els Meli, el trambaix va com una bala
Dóna la sensació que han fet un tramvia (ML segons ells) únicament en zones on és totalment injustificable fer-hi arrribar una línia de metro o rodalies, ja que pràcticament no hi ha res. I dóna la sensació que s'ha fet anant molt en compte de no molestar els (pocs) vehicles que es pugui trobar per la zona.
Les fotos:
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- Dos citadis a la parada final de la ML 3
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- Dos citadis.
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- Una altra vista d'una de les parades
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- Termòmetre en una de les parades. De fons, paisatge bucòlic que fa entendre per què aquests tramvies els explota l'empresa "Metro Ligero del (lejano) Oeste"
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-
- Una altre vista de la desolació de la zona
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-
- Aquí podem veure l'entorn per on circula el tramvia
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-
- Metro Ligero al costat d'una de les parades.
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-
- Un metro ligero. Un citadis dels habituals, sense res especial a excepció d'un escandalós sistema de tancament de portes.
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-
- Estació de Colonia Jardín. Correspondència de les ML2 i ML3 amb el metro, i terminal de les línies ML
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Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
País...
Doncs molt em temo que això del MetroLigero és com el MetroSur, una punyetera excusa per urbanitzar i, conseqüentment, especular. Així van les coses.
Impressionant aquest país: Barcelona amb un transport públic que fot pena; Madrid amb tramvies enmig del no res; Sòria amb un ferrocarril indigne...
Impressionant aquest país: Barcelona amb un transport públic que fot pena; Madrid amb tramvies enmig del no res; Sòria amb un ferrocarril indigne...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Home, el MdetroSur es diferent. Es una línea 100% metro que està donant un excelent servei a les poblacions del sud de Madrid. I el més important, comunicant-les entre si.
Vox
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Això és veritat. Durant la meva curta estància de 5 dies a Fuenlabrada l'any passat vaig utilitzar més el MetroSur que les rodalies. Un amic meu l'utilitza per anar a l'institut...Vox wrote:Home, el MdetroSur es diferent. Es una línea 100% metro que està donant un excelent servei a les poblacions del sud de Madrid. I el més important, comunicant-les entre si.
Vox
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Mmm...
Mmmm, vaig baixar a algunes estacions quan hi vaig pujar fa un any (ho sento, no recordo quines) i pràcticament no hi havia res urbanitzat a sobre...Vox wrote:Home, el MdetroSur es diferent. Es una línea 100% metro que està donant un excelent servei a les poblacions del sud de Madrid. I el més important, comunicant-les entre si.
Vox
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Algunes estacions poden estar a zones més o menys urbanitzades però mira on estan la majoria:
Universidad Rey Juan Carlos
Hospital de Móstoles
Hospital de Fuenlabrada
Fuenlabrada Central
Getafe Central (per cert, que xula l'estació de Renfe)
Leganés Central.
Abans de la L12 es feia difícil anar d'una d'aquestes poblacions a unaltre. Miraves el plànol i el que hi veies era que tenies que anar a Atocha i després baixar per anar a on volies. Aquesta línea es tot un encert!
En quant als ML, encara no els he catat, però les fotografies son prou reveladores. Sembla com si haguèssin pensat en el ML com a sol·lució per on no cal/val posar rodalies o metro, i au,
Diferent al Tram de BCN, que circula dins la ciutat (a Madrid no es sols el centre históric, sino un % enorme de la ciutat on te difícil circular per falta d'espai o carrers amples i ben conectats) i sembla ser que més depresa que el ML.
En canvi les s8000 de la L12 van folladíssimes sota terra
Vox
Universidad Rey Juan Carlos
Hospital de Móstoles
Hospital de Fuenlabrada
Fuenlabrada Central
Getafe Central (per cert, que xula l'estació de Renfe)
Leganés Central.
Abans de la L12 es feia difícil anar d'una d'aquestes poblacions a unaltre. Miraves el plànol i el que hi veies era que tenies que anar a Atocha i després baixar per anar a on volies. Aquesta línea es tot un encert!
En quant als ML, encara no els he catat, però les fotografies son prou reveladores. Sembla com si haguèssin pensat en el ML com a sol·lució per on no cal/val posar rodalies o metro, i au,
Diferent al Tram de BCN, que circula dins la ciutat (a Madrid no es sols el centre históric, sino un % enorme de la ciutat on te difícil circular per falta d'espai o carrers amples i ben conectats) i sembla ser que més depresa que el ML.
En canvi les s8000 de la L12 van folladíssimes sota terra
Vox
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Ho sento, però no ho puc entendre. Els transports (metro i tramvia) són competències de les Comunitats Autònomes, oi?
Com pot ser que Madrid construeixi km i km de metro com si estigués jugant al parxís mentre que a Catalunya fa 6 anys que no es fa una ampliació real del metro de Barcelona...
És que això de Madrid ho trobo massa exagerat. Aneu al Google Earth i mireu l'extrem sud de la L1. No hi ha més que barris en construcció però en canvi hi ha metro!!! El metro arriba abans que els habitatges! I els habitatges estan buits perquè només els han comprat especuladors i ara no saben que fer-ne...
En canvi aquí... Mireu Badalona, Esplugues, St Just, Montcada... Sense metro!
Com pot ser que Madrid construeixi km i km de metro com si estigués jugant al parxís mentre que a Catalunya fa 6 anys que no es fa una ampliació real del metro de Barcelona...
És que això de Madrid ho trobo massa exagerat. Aneu al Google Earth i mireu l'extrem sud de la L1. No hi ha més que barris en construcció però en canvi hi ha metro!!! El metro arriba abans que els habitatges! I els habitatges estan buits perquè només els han comprat especuladors i ara no saben que fer-ne...
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67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
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És fàcil d'entendre.Túnels del Garraf wrote:Ho sento, però no ho puc entendre. Els transports (metro i tramvia) són competències de les Comunitats Autònomes, oi?
Com pot ser que Madrid construeixi km i km de metro com si estigués jugant al parxís mentre que a Catalunya fa 6 anys que no es fa una ampliació real del metro de Barcelona...
El dèficit de la Generalitat de Catalunya triplica el dèficit de la Comunitat de Madrid. I això és degut, explicat resumidament, a que la majoria de serveis de la Comunitat de Madrid els dóna directament l'Estat en concepte de "capitalitat", mentre que a Catalunya ens ho hem de pagar gairebé tot nosaltres mateixos, malgrat pagar igualment uns impostos a l'Estat espanyol que després s'utilitzen com a "solidaritat" amb altres Comunitats Autònomes.
Ja dic, això explicat molt resumidament.
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Pues en Valencia las ampliaciones de Metro y Tranvía van a buen ritmo y también nos lo tenemos que pagar todo nosotros mismos... así que en mi opinión algo más falla.wefer wrote:És fàcil d'entendre.Túnels del Garraf wrote:Ho sento, però no ho puc entendre. Els transports (metro i tramvia) són competències de les Comunitats Autònomes, oi?
Com pot ser que Madrid construeixi km i km de metro com si estigués jugant al parxís mentre que a Catalunya fa 6 anys que no es fa una ampliació real del metro de Barcelona...
El dèficit de la Generalitat de Catalunya triplica el dèficit de la Comunitat de Madrid. I això és degut, explicat resumidament, a que la majoria de serveis de la Comunitat de Madrid els dóna directament l'Estat en concepte de "capitalitat", mentre que a Catalunya ens ho hem de pagar gairebé tot nosaltres mateixos, malgrat pagar igualment uns impostos a l'Estat espanyol que després s'utilitzen com a "solidaritat" amb altres Comunitats Autònomes.
Ja dic, això explicat molt resumidament.
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Una balança falsejada o, millor dit, una balança només amb una part de les dades.Túnels del Garraf wrote:Van publicar un estudi la setmana passada on deien que la balança fiscal de la Comunitat de Madrid era el doble de negativa que la de Catalunya, que era la segona pitjor.
En aquesta balança que van publicar, no es comptaven la majoria de les inversions que fa l'Estat a Madrid.
Per posar-te un exemple, les immenses inversions de l'Estat a la T4 de Barajas computen en bona part com a inversions que beneficien totes les comunitats Autònomes. Dit d'altra manera, la T4 per exemple es compta en part com a inversió a Catalunya. En canvi, els diners que deixen els turistes allà, i els impostos de tota mena que genera la T4, es compten com a ingressos únicament per a Madrid
I com aquestes, totes les que vulguis...
El tema és prou complex i es sortiria del tem,a del fòrum, però resumidament cal saber que per calcular les balances fiscals, es poden aplicar dos sistemes de comptes diferents (càrrega de beneficis i sistema de fluxos monetaris). Curiosament, i després de moltes pressions polítiques, al final només s'ha emprat el mètode que "menys" perjudica a Catalunya, tot i ser totalment irreal i presentar casos tant surrealistes com el de la T4.
Però és clar, el gran públic només es queda amb el titular, que era el que els interessava als de l'estudi i al govern de l'Estat, que ja ha dit que no pensa publicar res que no li interessi.
En fi...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
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Això que ho has tret, de l'Avui???wefer wrote:És fàcil d'entendre.
El dèficit de la Generalitat de Catalunya triplica el dèficit de la Comunitat de Madrid. I això és degut, explicat resumidament, a que la majoria de serveis de la Comunitat de Madrid els dóna directament l'Estat en concepte de "capitalitat", mentre que a Catalunya ens ho hem de pagar gairebé tot nosaltres mateixos, malgrat pagar igualment uns impostos a l'Estat espanyol que després s'utilitzen com a "solidaritat" amb altres Comunitats Autònomes.
Ja dic, això explicat molt resumidament.
Si es que l'Avui és a Catalunya el que La Razón y Público a nivell estatal
El tema de la capitalitat... doncs fins a cert punt em sembla normal per molt que ens f*ti. Això passa a tot el món. Jo segueixo creient que si la Generalitat s'estructurés millor, vigilés la despesa en plantilles de funcionaris duplicades, i administrés millor els diners gastant-los en el que els catalans REALMENT necessiten... "otro gallo cantaría" i podrien criticar amb més criteri.