Page 2 of 3

Posted: Friday 20/10/2006 3:44
by Trenscat
liniadelRipollés wrote:
Trenscat wrote:Em referia al de vapor, però igualment gràcies per l'altre informació.

Ja tinc ganes de veure un tren diferent pel Pont del Centenari :D
Ah, la D9 ben acoblada al cotxe de viatgers de nou... :D
També, també, tot i que em sembla que va per llarg! :)

Posted: Friday 20/10/2006 13:23
by oscar440
Al llibre de l´editorial MAF sobre el Cremallera de Montserrat, hi surt una unitat 211 de dos cotxes a Monistrol-Vila i també creuant el pont del Centenari. A la revista Carril, també, en l´article sobre el nou Cremallera de Montserrat... ;) :!:

Salutacions.

Posted: Friday 20/10/2006 17:12
by Trenscat
oscar440 wrote:Al llibre de l´editorial MAF sobre el Cremallera de Montserrat, hi surt una unitat 211 de dos cotxes a Monistrol-Vila i també creuant el pont del Centenari. A la revista Carril, també, en l´article sobre el nou Cremallera de Montserrat... ;) :!:

Salutacions.
Són maques les fotos del Cremallera amb neu del llibre de MAF oi? 8) 8) :D

Posted: Saturday 21/10/2006 18:25
by Ferrovi
:'( Hola, he agafat el tren de les 15:36. Era un R5, a Martorell es va acoplar a altre, i junts van anar a Manresa. Ni pont del centenari, ni Monistrol vila, ni res :'(
Després vaig anar a Plaça Espanya, i ni els caps d'estació, ni els punbts d'informació sabíen res, com si aquest tren no hagés existit :'(

Posted: Saturday 21/10/2006 18:51
by George85
:? No sera que els únics trens especials son els de les 10:08 i les 11:08 i que la resta son els normals amb els que has de transbordar? :roll:

Posted: Saturday 21/10/2006 18:54
by Watermark
Ferrovi wrote::'( Hola, he agafat el tren de les 15:36. Era un R5, a Martorell es va acoplar a altre, i junts van anar a Manresa. Ni pont del centenari, ni Monistrol vila, ni res :'(
Després vaig anar a Plaça Espanya, i ni els caps d'estació, ni els punbts d'informació sabíen res, com si aquest tren no hagés existit :'(
Si et fixes bé en el fulletó els únics trens especials Barcelona Pl.Espanya-Monistrol Vila són els que surten a les 10:08 i a les 11:08. Els altres trens dels tríptic són els R5 ordinaris amb els quals es pot pujar a Montserrat fent transbord a Monistrol de Montserrat.

Avui hem fet el tren de les 10:08 en Jordilar, Pere, UT596001 i servidor. El trajecte és d'una hora aproximadament, adjunto algunes fotografies de la jornada ;)

No es veu gaire bé, però als monitors de Pl. Espanya apareixia com a tren "R" amb destinació "Montserrat" i amb color verd fosc...
Image

Als indicadors dels trens hi posava "R5 Montserrat", vem sortir de la via 2 amb una 213:
Image

La progamació de les parades amb LEDs no era exactament la que haviem de realitzar que és la que apareix al tríptic... total que a la sortida de Sant Boi va saltar la megafonia "propera parada Monistrol de Montserrat", van haver de tirar de megafonia manual durant la resta del recorregut:
Image

Ja a Monistrol-Vila apunt de marxar el tren de buit (de tornada posava als indicadors "Reservat"):
Image

El tren especial sortint de Martorell-Vila de buit. A la sortida de l'estació hi ha una limitació a 30 km/h únicament per a unitats 211 i 213:
Image

Finalment vem caminar una mica pel voltants de l'estació per poder fotografiar el segon tren especial passant pel pont del Centenari, cal dir que el sol ho va posar una mica dificil 8)
Image

Us animo a realitzar un d'aquests trens especials, són curiosos, i espero que després del periode experimental d'octubre hi continuin circulant. ;)

Posted: Saturday 21/10/2006 19:00
by Ferrovi
Mil gràcies per les imatges Watermark,
Dubte resolt, a pesar del seu ample, les 213 caben a Monistrol Vila!
Percert, m'he trobat un bitllet de metro madrileny al 213.13, quan tornava de Monistrol 8)

Posted: Saturday 21/10/2006 19:14
by George85
:?:

Quina ocupació han tingut aquests 2 trens especials? + o - ....

Posted: Saturday 21/10/2006 19:18
by Jordilar
El tren ha sigut gairebé directe, només fent parades a Ildefons Cerdà, Almeda, Hospitalet Av. Carrilet, Martorell, Montserrat Aeri, Monistrol Enllaç i Monistrol vila. El trajecte ha durat més o menys una hora, tot i que podia haver durat menys, doncs 2 min abans ha sortit un R6 el qual hem hagut de seguirlo anant a poca velocitat.

Només dir-vos que el servei era totalment experimental, doncs tant a Pl. Espanya com a Hopitalet es feia comptatje de viatjers, i no el feiem nosatres :) , si no persones encarregades per la empresa. Els termòmetres no marcàven totes les parades ( veure foto d'en Watermark ) i algunes megafonies eren cantades "a capela". El Tren s'ha fet amb una 213 simple amb una ocupació mitjana ( potser un 75% dels seients éren ocupats ) potser degut a la poca informació que ha mostrat FGC per aquest tren especial.

El que he dubtat, és per qué s'ha fet comptaje de viatjers si realment no duia tota la ocupació possible ja que no s'ha fet suficient publicitat i per molta gent ha sigut un tren desconegut.

Salut,

Posted: Saturday 21/10/2006 19:20
by Ferrovi
Si, sembla que soc l'unic idiota que ha agafat altre, si hagés anat jo, sería més gent al comptatge... :'(

Una possible eliminació de la S4 en un futur? substituida per un tren molt directe a Monistrol vila? Em sembla una molt bona idea...

Posted: Saturday 21/10/2006 19:34
by metrobaix
Molt bona idea Ferrovi!!

Si clar treiem els S4 que ens sobren i posem trens directes pels guiris!! I la gent de les parades que no fa ens fotem amb un P*** R5 cada hora que cada cop triga més a arribar a bcn!! :evil:

Ultimament els viatges Abrera-Espanya en R5 es fan eterns, han de buscar alguna sol·lucíó.

Posted: Saturday 21/10/2006 19:57
by Ferrovi
metrobaix wrote:Molt bona idea Ferrovi!!

Si clar treiem els S4 que ens sobren i posem trens directes pels guiris!! I la gent de les parades que no fa ens fotem amb un P*** R5 cada hora que cada cop triga més a arribar a bcn!! :evil:

Ultimament els viatges Abrera-Espanya en R5 es fan eterns, han de buscar alguna sol·lucíó.
Es que si en R5 es etern... agafa un S4 desde Olesa fins a Barcelona: el que cal es metro comarcal i tren Barcelona - Monistrol vila

Posted: Saturday 21/10/2006 20:02
by metrobaix
El metro comarcal es solucio per la gent de Manresa i Igualada, pero no pas solucio per a la gent que som d'Abrera, Olesa, Sant Esteve i Martorell. la majoria de viatges tenen desti Area Metropolitana i no pas Martorell, es per aixo que no s'ahurien d'incloure els nostres pobles als metros comarcals, i si es decideix que formin part... mai en detriment dels serveis a Barcelona.

Et recordo que ara son 2 cada hora, encara q un sigui un S4, pero am la posada en marxa dels comarcals seran nomes 1, ara digam que guanyem?
L'unica solucio que veig i que encara no entenc xq no s'ha fet es la de ajuntar R5 i R6 en el tram comu tant de pujada com d baixada... crec q d'alquesta manera no s'afecta a cap servei de metro del baix i es doblen les frequencies en ambdos ramals.

Posted: Saturday 21/10/2006 20:03
by George85
Jordilar wrote:(...) El Tren s'ha fet amb una 213 simple amb una ocupació mitjana ( potser un 75% dels seients éren ocupats ) potser degut a la poca informació que ha mostrat FGC per aquest tren especial.

El que he dubtat, és per qué s'ha fet comptaje de viatjers si realment no duia tota la ocupació possible ja que no s'ha fet suficient publicitat i per molta gent ha sigut un tren desconegut.

Salut,
Al meu entendre, el servei el tenen encara en proves, és a dir, han tingut la idea de fer la conexió directe, han buscat un forat en la malla de circulacions dels caps de setmana i han posat aquests 2 trens. Com que no deu estar al 100% cronometrat, han decidit no anunciar-ho per tot arreu, sino que tansols ho han fet per als usuaris habituals. D'aquesta manera, provaven el servei i de pas tenien "algun ingrés" . El recompte els ha servit per calcular una ratio publicitat/usuaris.

Posted: Saturday 21/10/2006 20:25
by Mako448
Jo crec que la S4 no la treurán,perque forma part d'una població del baix Llobregat que té dret a gaudir d'un metro comarcal que ara no poden gaudir,tres poblacions del baix(Abrera,Olesa i Esparraguera;l'última mitjançant l'aeri d'Olesa a Esparreguera),tenen més de 30.000habitants i la població cfeix molt en aquella zona,per això s'està realitzant el desdoblament entre martorell i Olesa,perque aquest trajecte formi part del metro del baix,ara entre Olesa i Martorell hi haurien o bé 3 S4,2 R50 i 1 R5 o bé 4 S4,1 R5,2 R50(peró això ja significaria fins i tot eliminar la S8),encara que no crec,també faria una S88 a Sant Esteve Sesrorives per que aquesta població,i tot ser petita,és de la comarca,i per tant,té dignitat ha gaudir del metro de la seva comarca.

Posted: Saturday 21/10/2006 20:28
by Ferrovi
Mako448 wrote:Jo crec que la S4 no la treurán,perque forma part d'una població del baix Llobregat que té dret a gaudir d'un metro comarcal que ara no poden gaudir,tres poblacions del baix(Abrera,Olesa i Esparraguera;l'última mitjançant l'aeri d'Olesa a Esparreguera),tenen més de 30.000habitants i la població cfeix molt en aquella zona,per això s'està realitzant el desdoblament entre martorell i Olesa,perque aquest trajecte formi part del metro del baix,ara entre Olesa i Martorell hi haurien o bé 3 S4,2 R50 i 1 R5 o bé 4 S4,1 R5,2 R50(peró això ja significaria fins i tot eliminar la S8),encara que no crec,també faria una S88 a Sant Esteve Sesrorives per que aquesta població,i tot ser petita,és de la comarca,i per tant,té dignitat ha gaudir del metro de la seva comarca.
Pero qui ha dit que es tregui el S8 abans de posar en marxa el Metro comarcal?

Posted: Sunday 22/10/2006 0:46
by Trenscat
Per completar les molt interessants fotos de'n Watermark us poso una selecció de les meves que he fet des de l'exterior. Per una banda n'hi ha unes amb el zoom "a tope" des de la carretera de Monistrol a Montserrat i després des dels polígons industrials de la zona ;)

Image
El primer tren especial Pl.Espanya - Monistrol-Vila amb la 213.09 al Pont del Centenari

Image
El mateix tren arribant a Monistrol-Vila. Si es saltés l'estació les passaria magres. Es pot veure l'inici del tram en cremallera a l'inferior de la imatge.

Image
El segon tren especial sortint del túnel de la Foradada amb destinació Monistrol-Vila

Image
Magnífic teló de fons (encara que una mica emboirat) per a la 213 al Pont del Centenari

Demà més... :twisted:

Posted: Sunday 22/10/2006 1:08
by Watermark
Bernat ens vam preguntar on eres! A més a més, mentre tu feies les fotos de la 213.09 estàvem nosaltres a dins mirant per les finestres a veure si et trobavem :)

PD. Ara que m'hi fixo, a la darrera foto hi sortim a l'altra banda del pont, petitíssims però hi sortim :D

Posted: Sunday 22/10/2006 13:09
by Mako448
Watermark wrote:
Ferrovi wrote::'( Hola, he agafat el tren de les 15:36. Era un R5, a Martorell es va acoplar a altre, i junts van anar a Manresa. Ni pont del centenari, ni Monistrol vila, ni res :'(
Després vaig anar a Plaça Espanya, i ni els caps d'estació, ni els punbts d'informació sabíen res, com si aquest tren no hagés existit :'(
Si et fixes bé en el fulletó els únics trens especials Barcelona Pl.Espanya-Monistrol Vila són els que surten a les 10:08 i a les 11:08. Els altres trens dels tríptic són els R5 ordinaris amb els quals es pot pujar a Montserrat fent transbord a Monistrol de Montserrat.




Ja a Monistrol-Vila apunt de marxar el tren de buit (de tornada posava als indicadors "Reservat"):
Image

El tren especial sortint de Martorell-Vila de buit. A la sortida de l'estació hi ha una limitació a 30 km/h únicament per a unitats 211 i 213:
Image


Us animo a realitzar un d'aquests trens especials, són curiosos, i espero que després del periode experimental d'octubre hi continuin circulant. ;)
Sí que han reformat martorell-Vila,no???

Posted: Sunday 22/10/2006 13:51
by metrobaix
Hi caben en doble a monistrol vila?

quina de les dues estacions queda mes centrica vila o Monistrol FGC?¿

potser existeix la posibilitat de fer serveis bcn-monistrol vila!