Page 2 of 2

Re: 3000 L5

Posted: Sunday 06/06/2010 21:12
by El LLOP
el tren de personal és el tren que surt darrere de l'últim tren de passatge (que surt a les 24:00h dels finals de línia).

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 18:31
by Miquel
El LLOP wrote:el tren de personal és el tren que surt darrere de l'últim tren de passatge (que surt a les 24:00h dels finals de línia).
Però, ja s'hi pot estar?
Si ja ha pasat l'últim tren amb passatge, desallotgaran l'estació.
Crec que a l'únic lloc on es podria caçar-lo, és a Vilapicina.
Suposadament el tren de personal sortirà d'Horta, i el 3000+3000 sortirà de Vilapicina, abans que arribi el de personal, el 3000 hauria d'estar a la via de cotxera esperant.

Pot ser així??

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 18:37
by victorcasta
No el pots agafar. El personal d'estació t'haurà fet fora de la mateix abans que l'agafi.

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 20:02
by El LLOP
no et poden fer fora fins que no arribi l'últim tren de passatge per l'altre via.

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 20:11
by Miquel
El LLOP wrote:no et poden fer fora fins que no arribi l'últim tren de passatge per l'altre via.
Ja ho soposaba, ara bé, si algú va a Sants-Estació L5, per veure la maniobra, es quedarà amb les ganes.

De totes maneres, jo no hi puc anar, haig de matinar :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Aquest 3000 és el 3045-3048.
Encara en falten 3 més per arribar reformats.

Sempre segueixen la mateixa operativa i hora quan traslladen un 3000 cap a Sant Gennís?
Si es així, el següent cop, intentaré anar-hi, si puc.

Ja ho podrien fer un Dissabte a la nit :P :P

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 20:34
by El LLOP
els trens acoblats es fan circular darrere dels trens regulars de la línia per no repercutir en el servei en cas d'incidència. Des de fa temps, això no es possible en dissabte.

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 20:49
by Miquel
El LLOP wrote:els trens acoblats es fan circular darrere dels trens regulars de la línia per no repercutir en el servei en cas d'incidència. Des de fa temps, això no es possible en dissabte.
Ja, lo del Dissabte era una fantasia.

Re: 3000 L5

Posted: Monday 07/06/2010 20:53
by El LLOP
el que sí es possible en dissabte ( i que ja ha passat) es el transport pels seus propis mitjans d'un tren sèrie 3000 fins a les cotxeres de Vilapicina, encara que no es gens corrent perquè es prefereix fer-ho entre setmana i no deixar el tren destorbant tot el cap de setmana a Vilapicina.

Re: 3000 L5

Posted: Friday 18/01/2013 17:43
by Renfe445
Quina pena que només hi hagi una foto en què hi hagi un 3000 en la L5 (vale), però en proves :( , jo l'he comprès així, però podria haver una en què hi hagi gent, fent un viatge regular.
Clar, un 5% dels casos és que hi hagi un 3000 i que també hi hagi un "fotero" :ok :ok :ok .
L'altre 95%, no >:( :cop .

Re: 3000 L5

Posted: Friday 18/01/2013 19:53
by WMD626
Sí, que hi hagi un forero, que passi un 3000 per la L5 i que el forero tingui càmera. Ho dic perquè, cap allà l'any 1993, vaig fer un viatge en 3000 entre Diagonal i Sagrera, però esclar, no duia càmera, ni tenia encara mòbil... Per aquell temps no sé quin problema de manca de material van tenir, que van circular un parell de composicions 3000 (sota catenària convencional, "of course") per la L5 durant uns mesos. I és l'única vegada que s'han vist (que jo sàpiga) 3000s en funcionament per aquella línia. També he tingut algun avistament curiós de 3000s per la L2, però en aquest cas es tractava de circulacions de servei. Però per mi, l'època més interessant de la L5 va ser al principi, quan es van barrejar els 600, els 300C i els 1000 (tot i que per a FCMB va ser un enorme maldecap...).

Re: 3000 L5

Posted: Friday 18/01/2013 19:57
by Renfe445
WMD626 wrote:Sí, que hi hagi un forero, que passi un 3000 per la L5 i que el forero tingui càmera. Ho dic perquè, cap allà l'any 1993, vaig fer un viatge en 3000 entre Diagonal i Sagrera, però esclar, no duia càmera, ni tenia encara mòbil... Per aquell temps no sé quin problema de manca de material van tenir, que van circular un parell de composicions 3000 (sota catenària convencional, "of course") per la L5 durant uns mesos. I és l'única vegada que s'han vist (que jo sàpiga) 3000s en funcionament per aquella línia. També he tingut algun avistament curiós de 3000s per la L2, però en aquest cas es tractava de circulacions de servei. Però per mi, l'època més interessant de la L5 va ser al principi, quan es van barrejar els 600, els 300C i els 1000 (tot i que per a FCMB va ser un enorme maldecap...).
Clar. Però et felicito per caçar un 3000 a la L5 malgrat que no tinguis càmera :'( :'( :'( .

I algú no se li va ocórrer "3000 L4"???

Posted: Friday 20/09/2013 19:08
by Renfe445
El LLOP wrote:Suposo que seria quan li estaven fent les proves per donar-lo d'alta ja que abans aquestes proves sempre es feien a la L5 degut al seu traçat
A què et refereixes quan dius "degut al seu traçat"?

I no ho podrien haver provat a la L4? Com que aquesta té unes giragonses "de muntanya russa" li aniria bé per provar, dic jo...

Perdó si faig tard en fer la qüestió.

Re: I algú no se li va ocórrer "3000 L4"???

Posted: Monday 23/09/2013 4:35
by 437.001
Renfe445 wrote:
El LLOP wrote:Suposo que seria quan li estaven fent les proves per donar-lo d'alta ja que abans aquestes proves sempre es feien a la L5 degut al seu traçat
A què et refereixes quan dius "degut al seu traçat"?
Suposo que es refereix a les rampes entre Horta i Vall d´Hebron, que deuen ser les més fortes de la xarxa.
A més, hi ha un bon nombre d´estacions amb diferents tipus de configuració d´andanes (cinc estacions amb andana central i quatre amb andana lateral intercalades entre Sagrera i Vall d´Hebron), i la corba més tancada de la xarxa (Sagrera-Congrés).
I no ho podrien haver provat a la L4? Com que aquesta té unes giragonses "de muntanya russa" li aniria bé per provar, dic jo...

Perdó si faig tard en fer la qüestió.
La L4 no és ni molt menys tant muntanya russa com la L5.

Re: I algú no se li va ocórrer "3000 L4"???

Posted: Monday 23/09/2013 5:26
by El LLOP
437.001 wrote:
Suposo que es refereix a les rampes entre Horta i Vall d´Hebron, que deuen ser les més fortes de la xarxa.
A més, hi ha un bon nombre d´estacions amb diferents tipus de configuració d´andanes (cinc estacions amb andana central i quatre amb andana lateral intercalades entre Sagrera i Vall d´Hebron), i la corba més tancada de la xarxa (Sagrera-Congrés).
I no ho podrien haver provat a la L4? Com que aquesta té unes giragonses "de muntanya russa" li aniria bé per provar, dic jo...

Perdó si faig tard en fer la qüestió.
La L4 no és ni molt menys tant muntanya russa com la L5.
La zona Horta-Vall d'Hebron no existia quan van arribar els 3000's. La zona de proves era el tram Sants-Estació - Diagonal precissament per ser pla, recte i amb bona visibilitat. Per cert, les pujades i baixades entre Guinardó i Joanic no han d'envejar res a la línia 5.

Re: 3000 L5

Posted: Monday 06/04/2020 23:51
by ferroviario_catalan
Yo tengo una foto de un 3000 en can boixeres en el cual el frontal se le ve hasta el número de turno 517...

Re: 3000 L5

Posted: Monday 06/04/2020 23:57
by ferroviario_catalan
https://eltranvia48.blogspot.com/2016/1 ... 0.html?m=1

Si os miráis este artículo, lo veréis, junto a un 300

Re: 3000 L5

Posted: Tuesday 07/04/2020 23:07
by Miquel
De fet, si no vaig errat, els 3000 tenien la base a Can Boixeres fins que, uns anys més tard, es van obrir les cotxeres de Sant Genís, no?