Page 2 of 2

Posted: Tuesday 15/05/2007 23:08
by buertu
Recupero aquest fil perdut, perquè, gràcies a l'enllaç que ha ficat en un altre fil vallesana, he descobert aquesta plana web del transport aLondres que m0ha semblat magnífica. No només informen dels problemes que hi ha a les diferents linies de metro i autobus (entre d'altres) sinó que també informen de si unes escales mecàniques o un ascensor està fora de servei! Està clar que aquí no podem aspirar a tenir algo semblant.

Posted: Tuesday 15/05/2007 23:21
by Guigui
buertu wrote:Recupero aquest fil perdut, perquè, gràcies a l'enllaç que ha ficat en un altre fil vallesana, he descobert aquesta plana web del transport aLondres que m0ha semblat magnífica. No només informen dels problemes que hi ha a les diferents linies de metro i autobus (entre d'altres) sinó que també informen de si unes escales mecàniques o un ascensor està fora de servei! Està clar que aquí no podem aspirar a tenir algo semblant.
Evidentment que no, per un senzill motiu: Si TMB hagués d'informar de les escales mecàniques i ascensors que no funcionen, se'ls col·lapsaria el servidor. :evil:

Posted: Tuesday 15/05/2007 23:23
by metring
Si, realment la web de London Transport (que per cert, l'han canviat fa poc), és un puntàs, per no parlar de les incidències en temps real...una web ideal.

Posted: Wednesday 16/05/2007 20:31
by dgtxa
Desconec totalment el cas de Londres, però té tota la pinta que la bona informació depèn de dues variables que es deuen donar en el cas londinenc i no en el barceloní:

a) la consciència governamental que donar bona informació sobre les incidències als mitjans de transport afecta directíssimament la productivitat del país.

b) la coordinació entre els diferents operadors.

Crec que fins que la nostra classe política no tingui clar el primer punt i fins que no millori (perdó, fins que no existeixi) el segon, ho tenim magre.

Espero que un primer pas per arribar a aquest nivell de perfecció informativa sigui el traspàs de Rodalies a la Generalitat, que aproparà la gestió al territori, i que hauria de facilitar la coordinació entre operadors.

Calma, calma.

Posted: Wednesday 16/05/2007 21:26
by JaMiRo!
dgtxa wrote:Crec que fins que la nostra classe política no tingui clar el primer punt i fins que no millori (perdó, fins que no existeixi) el segon, ho tenim magre.
Calma, calma. Quan les carreteres i autopistes de l'àmbit metropolità se saturin (no queda gaire segons les estimacions més optimistes) ja veuràs com mouen el seu cul per no perdre vots...

Re: Calma, calma.

Posted: Wednesday 16/05/2007 21:30
by Guigui
JaMiRo! wrote:Calma, calma. Quan les carreteres i autopistes de l'àmbit metropolità se saturin (no queda gaire segons les estimacions més optimistes) ja veuràs com mouen el seu cul per no perdre vots...
Doncs de moment, l'única solució que semblen saber-hi aplicar són quarts cinturons. No anem bé...

Re: Calma, calma.

Posted: Wednesday 16/05/2007 21:36
by UT596001
JaMiRo! wrote:
dgtxa wrote:Crec que fins que la nostra classe política no tingui clar el primer punt i fins que no millori (perdó, fins que no existeixi) el segon, ho tenim magre.
Calma, calma. Quan les carreteres i autopistes de l'àmbit metropolità se saturin (no queda gaire segons les estimacions més optimistes) ja veuràs com mouen el seu cul per no perdre vots...
Ja et dic que no. Exemple: la B-124 fa moooolts anys que està hiper-mega-saturada (40.000 vehicles per una carretera que només té 1 carril per sentit!) i quan hi ha un accident... però el cas és que l'únic que s'ha fet és:
-Rectificar el revolt del "Punt Blau" de Sabadell per reduir accidentabilitat
-Posar un radar al costat de la derivació cap a la fàbrica del vidre (al costat de la SONY)
-Millorar la frequència de la línia Castellar-Sabadell.

Ídem amb la Gran Via de Sabadell... està hiper-mega-saturada (és la continuació "natural" de la B-124 vers la C-58, a més de suportar altres trànsits locals i comarcals vers la B-140, la C-1413, la C-155...) i una de les possibles solucions per treure el trànsit fora de la ciutat (la Ronda Oest fins la B-124) tampoc la fan. Es veu que els nostres vots no interessen...

I del tren a Castellar millor ni pensar-ho: amb moltíssima sort ens posaran un tramvia llançadora a Sabadell. Ja veurem si es fa, que arribi fins al centre de Sabadell (que és el que toca) o el deixen a la Plaça Espanya... (xapussa elevada al infinit).

Re: Horaris SNCF en temps real... i molt més

Posted: Sunday 18/05/2008 16:58
by ROMI65
Hola,

Rescate aquest fil per presentar-vos l'última novetat d'informació en temps real de la SNCF.

Després d'Infolignes i Gares en Mouvement, la SNCF ha creat un programeta (widget, en diuen, no ho havia sentit mai :oops: ) semblant a Gares en Mouvement però amb totes les estacions franceses (podeu provar les del tren groc i veureu que sí que funciona). Al contrari que Gares en Mouvement, només indica les eixides (no les arribades).

Es poden buscar les eixides d'un dia concret a una hora determinada o bé les eixides actuals (en aquest cas, indica també els retards i les causes si es coneixen).

Podeu descarregar-lo a http://www.ter-e-services.com/ (versions per a Windows i Mac).

Nota: quan l'engegueu, espereu que us ho diga per clicar, sinó no troba les estacions.

Re: Horaris SNCF en temps real... i molt més

Posted: Sunday 18/05/2008 18:22
by ROMI65
De fet, no només estan les estacions franceses, també n'hi ha de fora de França (però només amb informació dels trens cap a França).

Això sí, no sembla que la informació de l'estranger siga massa fiable:

Image

Re: Horaris SNCF en temps real... i molt més

Posted: Monday 19/05/2008 9:18
by aarongilp
Ja me l'he baixat, però hi trobo a faltar una cosa...que s'actualitzi sol...no hi ha manera de que es vagi actualitzant ell tot sol? (quan un tren hagi marxat, que hi posi el següent)