Page 2 of 2

Posted: Saturday 20/01/2007 14:09
by EUKibo
aarongilp wrote:
EUKibo wrote:R1 R2 Sagrera Alta Velocitat
Sagrera ja està més que licitada, per tant no ho és...

Apart, hi pararan totes les línies (excepte la R10).
A Sagrera Alta Velocitat només pararàn R1 i R2, a Sagrera Meridiana haurien de parar R3 R4 R7 i estaran connectades les dues amb la L4 L9 i L10 que utilitzaran el mateix tunel.

RENFE està posant resistència a construir l'estació de Sagrera Meridiana tot i que la Generalitat li ho ha deixat tot preparat: vestíbul i espai per fer l'andana

Posted: Sunday 21/01/2007 19:38
by metring
Jo votaria per Sant Idelfons i per Baricentro, que ara que hi han tantes grans superficies comercials que li fan la competència, això els hi aniria la mar de bé. I Vallcarca? Bé, potser, sense mascaretes no seria recomanable baixar... xD

Posted: Sunday 21/01/2007 20:41
by buertu
metring wrote:Jo votaria per Sant Idelfons...
hi podem incloure algun sistema de funicular o semblant per unir l'estació amb St Ildefons i amb el Corte Inglés... total, per demanar que no quedi

Posted: Sunday 21/01/2007 21:32
by Guigui
EUKibo wrote:RENFE està posant resistència a construir l'estació de Sagrera Meridiana tot i que la Generalitat li ho ha deixat tot preparat: vestíbul i espai per fer l'andana
Si només oposés resistència a això... :roll:

Posted: Monday 22/01/2007 10:17
by Platanito
buertu wrote:
metring wrote:Jo votaria per Sant Idelfons...
hi podem incloure algun sistema de funicular o semblant per unir l'estació amb St Ildefons i amb el Corte Inglés... total, per demanar que no quedi
Com a veí de la zona, nego rotundament la necessitat de reobrir Sant Ildefons de Cornellà. Ja hi ha Cornellà a dues parades de metro i l'Hospitalet també molt a la vora.

Posted: Monday 22/01/2007 12:52
by metring
buertu wrote:
metring wrote:Jo votaria per Sant Idelfons...
hi podem incloure algun sistema de funicular o semblant per unir l'estació amb St Ildefons i amb el Corte Inglés... total, per demanar que no quedi
Els del ECI són capaçps d'això i més...cal veure el túnel que tenen a Màlaga per unir els dos edificis que té, sembla una estació de metro!

Posted: Monday 22/01/2007 16:00
by buertu
Platanito wrote: Com a veí de la zona, nego rotundament la necessitat de reobrir Sant Ildefons de Cornellà. Ja hi ha Cornellà a dues parades de metro i l'Hospitalet també molt a la vora.
Tot i estar d'acord, encara em sembla que fa falta alguna manera d'anar de St Ildefons a Almeda sense haver de passar pel centre. Un sistema amb baixa capacitat i freqüència acceptable.

Posted: Monday 22/01/2007 16:23
by Platanito
buertu wrote:
Platanito wrote: Com a veí de la zona, nego rotundament la necessitat de reobrir Sant Ildefons de Cornellà. Ja hi ha Cornellà a dues parades de metro i l'Hospitalet també molt a la vora.
Tot i estar d'acord, encara em sembla que fa falta alguna manera d'anar de St Ildefons a Almeda sense haver de passar pel centre. Un sistema amb baixa capacitat i freqüència acceptable.
El bus 95 passa pel centre, però el temps de recorregut tampoc no és massa llarg. El que he comprovat és que la gent que vol anar de Sant Ildefons a l'Almeda ho fa caminant. En tot cas, l'estació de Renfe no solucionaria res, ja que continúa estant lluny i amb fort desnivell de Sant Ildefons, i també lluny (i atravessant el parc de nit) de l'Almeda. El problema de comunicació directa entre Sant Ildefons i l'Almeda es repeteix amb Can Serra (la part més alta) i el centre, entre La Florida i Sant Josep (no hi ha un autobús directe) i entre Torrassa-Collblanc i Santa Eulàlia, amb la diferència de que la franja sense urbanitzar es redueix en aquests casos a la plataforma de Renfe i un tros de terraplé. El problema és que aquests quatre turons han sigut completament edificats, i l'única via de comunicació natural que queda (estant la vessant que dóna directament a la marina ocupada per les vies de Renfe) són les rieres que separen aquests turons entre ells. A més, tenim un pont peatonal aproximadament a la perpendicular del vèrtex de cadascun d'aquests turons (a Sant Ildefons el pas és inferior i el desnivell es fa més gran perquè es precipita sota la via en menys espai).

La construcció d'una infraestructura com un funicular no em sembla justificada degut a la gran despesa de construcció i manteniment. El més adient seria un minibus (coms els busos de barri de Barcelona, que en molts casos serveixen precisament barris que queden aïllats dalt d'un turó i on hi ha dificultats per circular-hi). En el cas d'Almeda-Sant Ildefons, podria ser una línia que sortís de prop de l'estació de FGC, pugés per la Remonta i el c/Alvarez de Castro fins a la rotonda de la sortida 14 de la Ronda cantó Sant Ildefons; travessaria el barri fins la pl. Catalunya i, després de donar servei al barri de Gavarra, baixaria pel vial que tanca el parc Can Mercader pel cantó Llobregat, arribant una altra vegada a l'Almeda. El viatge de tornada el podria fer en sentit invers.