Page 2 of 2

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Wednesday 08/01/2014 18:58
by França451
marc_bcn_2 wrote:Santa Coloma seria del grup 1 pero només en direcció Hospital de Bellvitge. Es curios, perque crec que es la única que te dos sortides en una andana i una a l'altra.
Y a qué se debe esa disposición tan curiosa? Pues la verdad es que no me había fijado, pero según eso, entiendo que si entro por uno de los accesos, sólo puedo ir al andén dirección Hospital de Bellvitge, ¿correcto? Supongo que originariamente la estación sólo tenía este acceso cuando la línea finalizaba aquí, y cuando se prolongó a Fondo, se hizo el otro vestíbulo con los restantes accesos, y por alguna razón el acceso antiguo se dejó en servicio pero sólo con entrada a uno de los andenes. ¿Algo así?

Santa Coloma

Posted: Thursday 09/01/2014 1:36
by Javi M
França451 wrote:
marc_bcn_2 wrote:Santa Coloma seria del grup 1 pero només en direcció Hospital de Bellvitge. Es curios, perque crec que es la única que te dos sortides en una andana i una a l'altra.
Y a qué se debe esa disposición tan curiosa? Pues la verdad es que no me había fijado, pero según eso, entiendo que si entro por uno de los accesos, sólo puedo ir al andén dirección Hospital de Bellvitge, ¿correcto? Supongo que originariamente la estación sólo tenía este acceso cuando la línea finalizaba aquí, y cuando se prolongó a Fondo, se hizo el otro vestíbulo con los restantes accesos, y por alguna razón el acceso antiguo se dejó en servicio pero sólo con entrada a uno de los andenes. ¿Algo así?
Se refiere a que desde el vestíbulo hay dos escaleras que suben desde el andén sentido Fondo, pero sólo una quebaja al que tiene sentido Hospital de Bellvitge. Todas las bocas que llegan hasta la calle, dan al mismo vestíbulo.

Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.

Re: Santa Coloma

Posted: Thursday 09/01/2014 13:26
by Renfe445
Javi M wrote:Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.
Santa Coloma era final de línea.

Santa Coloma

Posted: Thursday 09/01/2014 14:30
by Guigui
Però durant un temps limitat (8 anys, si no m'erro) i amb l'ampliació cap a Fondo en marxa.

Santa Coloma era, repeteixo, era final de línia

Posted: Thursday 09/01/2014 14:41
by Renfe445
Guigui wrote:Però durant un temps limitat (8 anys, si no m'erro) i amb l'ampliació cap a Fondo en marxa.
Des del 83 fins al 92. Més o menys 8 anys, sí. Per això vaig dir que era final de línia.

Llegiu bé i amb deteniment tots els missatges? :?:

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Thursday 09/01/2014 15:22
by voltrega
Doncs jo faria una nova estacio a la linia 3 entre Diagonal i Fontana, sobre tot pensant en la futura prolongacio de la linia 8, faria l'estacio de la linia 8 entre Gala placidia i Gran de gracia per que per cada punta de l'andana es pogues anr o be a la linia 3 o be a les 6 /7 i serveis S
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... wztyuapRao

Llegir missatges; Fontana/Gràcia

Posted: Thursday 09/01/2014 15:25
by Guigui
Renfe445 wrote:Llegiu bé i amb deteniment tots els missatges? :?:
Sí. De fet, si llegeixes bé i amb deteniment el meu, veuràs que és una resposta al teu.
voltrega wrote:Doncs jo faria una nova estacio a la linia 3 entre Diagonal i Fontana, sobre tot pensant en la futura prolongacio de la linia 8, faria l'estacio de la linia 8 entre Gala placidia i Gran de gracia per que per cada punta de l'andana es pogues anr o be a la linia 3 o be a les 6 /7 i serveis S
Ja es guanyaria molt fent un accés a Fontana per l'altre extrem de l'andana. Quant a la ubicació d'una estació d'un hipotètic perllongament de l'L8, cal pensar que a partir de Gal·la Placídia, la Travessera de Gràcia s'estreny considerablement.

Tant si sí com si no

Posted: Friday 10/01/2014 1:35
by Javi M
Renfe445 wrote:
Javi M wrote:Ésto es así porque al ser una estación cercana al final de la línea, el andén sentido Bellvitge sólo sirve para subir al tren, mientras que el andén sentido Fondo se utiliza únicamente para apearse. De esta manera el flujo de personas entre el vestíbulo y el primer andén es moderado pero constante, mientras que el del segundo es mucho más intenso pero puntual (cuando llega un tren), y por lo tanto requiere mayor capacidad que el primero.
Santa Coloma era final de línea.
És exactament igual que sigui final de línia o que sigui penúltima estació de línia. El cas és el mateix, ja que ningú (com a mínim abans de l'arribada de la L9) fa el trajecte Santa Coloma - Fondo o viceversa.

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Friday 10/01/2014 11:45
by premixero
No te creas por las mañanas hay infinidad de gente, que hace el trayecto sta. coloma-fondo, para asegurarse un asiento y no ir de pie aglomerado, ya que a esas horas hay muchísima gente que llega a la estación de sta. coloma, es una treta que a los del fondo ya les cabrea mucho pues su tren ya llega lleno de viajeros antes de empezar y como a esas horas también el tiempo de espera es pequeño compensa a los comodones a hacer ese trayecto.

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Saturday 02/08/2014 11:10
by adria
Encants té dos sortides crec , però un únic accés al vestíbul des de l'andana. :nose :?:
A Monumental hi han dos un a davant de l'altre, però hi han dos.
Bogatell té un.
Llacuna en té un
Poblenou també
etc.

No seria millor que totes les estacions tinguessin almenys dos accessos?
Per exemple si tu vius a prop de Fontana tens que agafa el metro i vius a sobre un extrem de l'andana, no té cap sortida allà, tens que anar 100 metres més a munt a agafar-lo.
No seria més llògic tenir una sortida al costat de casa?

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Sunday 03/08/2014 15:17
by Ecomobisostrans
Precissament a Fontana s'hauria de fer, perque queda molt lluny de Diagonal. En altres que estan mes prop no te perquè ser necessari.

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Monday 04/08/2014 11:46
by adria
S'ha de fer l'estació de Travessera L-3, que si no ho sabieu la volien fer quan es va obrir el gran metro.
I també, Virrei Amat, L-4, hi una barbaritat entre Maragall i Llucmajor

Re: Noves estacions al centre de BCN

Posted: Tuesday 05/08/2014 15:09
by Fran-Ikarus
adria wrote:I també, Virrei Amat, L-4, hi una barbaritat entre Maragall i Llucmajor
Qui vulgui anar a Virrei Amat ja pot anar-hi, amb la L5... Com que no costa res, obrir una estació...

2a boca a Fontana en lloc d'estació nova

Posted: Tuesday 05/08/2014 16:01
by Guigui
I en lloc de fer una nova estació a Travessera, amb les dificultats tècniques (anivellament del pendent, etc.) i econòmiques que comporta, n'hi hauria ben bé prou si s'obrís una nova boca de l'estació de Fontana a l'alçada del Carrer Montseny per servir la part central del barri de Gràcia.