Page 2 of 9
Posted: Monday 13/11/2006 11:33
by Platanito
Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
Pues es evidente. No dice que tenían que acabar en el primer trimestre de este año? Pues entonces ya están acabadas, hombre!
Si no es así, la culpa es de Ferrovi, por poner enlaces a informaciones incorrectas. Ferrovi dimisión!
Posted: Monday 13/11/2006 21:27
by Guigui
Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport?
Posted: Monday 13/11/2006 21:28
by aarongilp
Guigui wrote:Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport?
I sembla mentida que no hagueu dit que ja fa dos anys que teniu l'AVE a BCN...tant merder i no dieu res?
Posted: Tuesday 14/11/2006 0:09
by entfe001
aarongilp wrote:Guigui wrote:Carlos L´H wrote:En el primer link de Ferrovi pone que las obras acaban el primer trimestre del 2006. Entonces?
I que no saps que ja fa dos anys que podem anar en metro a l'aeroport?
I sembla mentida que no hagueu dit que ja fa dos anys que teniu l'AVE a BCN...tant merder i no dieu res?
Per no parlar del tren a Castellar del Vallès o del tramvia Girona - Salt de TEISA...
Talls de trànsit per obres del telefèric
Posted: Monday 12/02/2007 19:50
by metring
De la web de
l'Ajuntament de Barcelona:
Alteracions de trànsit per les obres del telefèric
Es preveu que el nou telefèric entri en funcionament el proper mes d'abril
12/02/2007 08:00 h.
Les obres de renovació del telefèric de Montjuïc entren en una nova fase a partir del 12 de febrer. Per tal d'instal·lar el cable de tracció del telefèric es fa necessari interrompre el trànsit a la zona al voltant del parc de Montjuïc durant dues setmanes.
Concretament, es talla la circulació al carrer dels Tarongers, des de l'avinguda de Miramar fins al carrer del Doctor Font i Quer. També es tanca el tram de carrer entre la carretera de Montjuïc i l'aparcament de l'antic parc d'atraccions.
A més, els jardins de Joan Brossa tanquen mentre durin aquestes tasques d'estesa del cable. També romanen tancats tots els accessos naturals als parc de Montjuïc, per motius de seguretat. No obstant això, s'hi permet l'accés per la carretera de Montjuïc, habilitada en doble sentit des de la plaça de la Sardana fins a l'avinguda de Miramar.
Aquestes modificacions en la circulació afecten l'autobús del parc de Montjuïc, que desvia provisionalment l'itinerari.
Un telefèric renovat
Aquesta actuació forma part de la renovació total del telefèric de Montjuïc, que consisteix en la remodelació integral de totes les instal·lacions, des de les estacions fins a la maquinària i les cabines.
Dins d'aquesta renovació s'ha modificat l'emplaçament de l'estació superior, situada a l'exterior del Castell de Montjuïc perquè la fortalesa recuperi el seu perfil. El trajecte que efectuarà anirà des de l'avinguda de Miramar fins al castell, passant pel Mirador de l'Alcalde, un itinerari similar al que feia amb anterioritat a les obres.
El nou telefèric, molt més ràpid, es preveu que torni a entrar en servei a partir del proper mes d'abril i funcionarà durant tot l'any.
Posted: Monday 12/02/2007 22:30
by EUKibo
Que be!! Aquest any tindrem molts estrenos! La Terminal D de l'Aeroport, l'AVE Barcelona sud, les terminals del port, Sagrera Meridiana ( i moltes mes estacions de metro que com l'any passat s'acabaran de remodelar), la serie 6000....
Esperem que sigui millor que l'anterior que nomes van obrir quatre paradetes de la T5...
, bueno, i la R10... pero com que funciona dia si dia no... a mes que no te res de nou la linia... Pero bueno, almenys ens van començar a arribar els Civia! i els 5000 i 9000
Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
Posted: Tuesday 13/02/2007 9:23
by Platanito
EUKibo wrote:
Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...
Posted: Tuesday 13/02/2007 17:20
by EUKibo
Platanito wrote:Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...
Esperem que en conservin uns quants... o els guardin per ferlos circular en dies especials... Si voleu fem colecta i comprem una 440 i l'aparquem per alguna via morta a Badalona jajaja XD, despres demanem a l'ADIF que de tant en tant ens el deixi moure i perfecte, jo el reservo a les 6 del mati pel trajecte Badalona-Castelldefels jajajaja XD
Si, es veritat, pobrets, aquests que ens deixaran...
Posted: Tuesday 13/02/2007 21:33
by UT596001
Platanito wrote:EUKibo wrote:
Esperem que aquest 2007 tinguem molts mes transports als que fer fotos jejejeje
Jo aniria comptant uns quants menys: TMB 1000 i 1100, FGC 211, Renfe 440 sense R, el funicular de Gelida...
I els Scania K93 de Sarbus!
I els Volvo de pis alt a Sabadell (quan arribin autobuos nous, és clar)
Posted: Tuesday 13/02/2007 22:07
by EUKibo
Bah, no passa res, es un tranposrt de Barcelona intern, a més, crec que l'explota TMB... Així que ja està be aqui, cert es que pot presentar ambiguitat el tema, pero per mi aqui ja esta be, ja el tinc localitzat jajaja XD
Re: Talls de trànsit per obres del telefèric
Posted: Tuesday 13/02/2007 22:13
by liniadelRipollés
Aviat podrem
anar a esquiar al Castell de Montjuïc, doncs... Heu vist que
pedaço andròmina???
No sembla TMB...
metring wrote:De la web de
l'Ajuntament de Barcelona:
Alteracions de trànsit per les obres del telefèric
Es preveu que el nou telefèric entri en funcionament el proper mes d'abril
12/02/2007 08:00 h.
Les obres de renovació del telefèric de Montjuïc entren en una nova fase a partir del 12 de febrer. Per tal d'instal·lar el cable de tracció del telefèric es fa necessari interrompre el trànsit a la zona al voltant del parc de Montjuïc durant dues setmanes.
Concretament, es talla la circulació al carrer dels Tarongers, des de l'avinguda de Miramar fins al carrer del Doctor Font i Quer. També es tanca el tram de carrer entre la carretera de Montjuïc i l'aparcament de l'antic parc d'atraccions.
A més, els jardins de Joan Brossa tanquen mentre durin aquestes tasques d'estesa del cable. També romanen tancats tots els accessos naturals als parc de Montjuïc, per motius de seguretat. No obstant això, s'hi permet l'accés per la carretera de Montjuïc, habilitada en doble sentit des de la plaça de la Sardana fins a l'avinguda de Miramar.
Aquestes modificacions en la circulació afecten l'autobús del parc de Montjuïc, que desvia provisionalment l'itinerari.
Un telefèric renovat
Aquesta actuació forma part de la renovació total del telefèric de Montjuïc, que consisteix en la remodelació integral de totes les instal·lacions, des de les estacions fins a la maquinària i les cabines.
Dins d'aquesta renovació s'ha modificat l'emplaçament de l'estació superior, situada a l'exterior del Castell de Montjuïc perquè la fortalesa recuperi el seu perfil. El trajecte que efectuarà anirà des de l'avinguda de Miramar fins al castell, passant pel Mirador de l'Alcalde, un itinerari similar al que feia amb anterioritat a les obres.
El nou telefèric, molt més ràpid, es preveu que torni a entrar en servei a partir del proper mes d'abril i funcionarà durant tot l'any.
Posted: Sunday 18/02/2007 10:29
by entfe001
Encara hi és la cabina de mostra que fa temps estava a l'estació superior del funicular de Montjuïc?
Posted: Monday 09/04/2007 10:27
by metring
De E.P.
Las cabinas del teleférico vuelven a sobrevolar la cima de Montjuïc
1. • TMB completa las últimas pruebas antes de la inminente reapertura de la simbólica atracción
2. • El nuevo transporte doblará la cifra de viajeros al funcionar como el telesilla de una pista de esquí
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
Han cambiado el tradicional color rojo por el plateado, están cerradas por paneles transparentes que ofrecen vistas panorámicas, tienen el doble de capacidad, viajan a más velocidad y están dotadas con los últimos avances tecnológicos y de seguridad. Así son las nuevas cabinas del teleférico de Montjuïc que ya han empezado a sobrevolar la montaña, en periodo de pruebas, como último paso antes de la reapertura de la simbólica atracción, prevista para las próximas semanas.
Han tenido que pasar 31 meses --el servicio entre la avenida de Miramar y el castillo se interrumpió en octubre del 2004-- para recuperar una de las estampas más clásicas de la ciudad, mantenida parcialmente por la continuidad del otro tramo del teleférico, que une los jardines de Forestier con la Barceloneta.
La reforma íntegra del tramo que cruza por encima de la montaña, original de 1969, ha incluido la renovación de las tres estaciones, la sustitución de la catenaria y de las 12 pilonas (soportes) que la aguantan y la instalación de un nuevo sistema motriz monocable, como el de los telesillas de las pistas de esquí. Este se diferencia del antiguo en su movimiento unidireccional continuo, como un carrusel (en el anterior, unas cabinas iban en una dirección y otras en la contraria).
MÁS VELOCIDAD
La velocidad media se ha incrementado de 2,5 metros por segundo a 3,5 metros por segundo (12 kilómetros por hora), lo que, unido a la mayor capacidad de las cabinas (de 4 a 8 pasajeros), aumenta a más del doble el número de viajeros por hora (de 1.200 a 2.900). El intervalo de paso de las cabinas es de 9,70 segundos y la duración del trayecto pasa de 5 a 3,5 minutos.
Las tres estaciones se han construido de nuevo y ya están acabadas. El motor eléctrico que mueve el sistema está en la inferior, ubicada junto al funicular, en la avenida de Miramar. Esta parada acoge varias dependencias administrativas de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), la empresa pública que gestiona y explota el servicio.
La estación intermedia se ha mantenido frente al mirador del Alcalde y ahora tiene dos plantas. La primera acoge un almacén en el que se guardan las 54 cabinas. Al estar cerradas, el transporte funcionará --por primera vez-- durante todo el año. Cara al verano cuentan con un sistema de refrigeración natural.
De esta estación partirá en un futuro el nuevo tramo del teleférico que lo unirá con el que baja hasta el puerto. La parada superior se ha sacado fuera del recinto del castillo para preservar el patrimonio histórico de la fortaleza y es muy similar en su diseño al de una estación alpina. De hecho, la empresa que ha instalado el sistema, la multinacional italotirolesa Leitner, está especializada en instalaciones de alta montaña.
Posted: Monday 09/04/2007 10:32
by mikado
I per 3,5 minuts de viatge . . . quant ens cobraran???
Perque evidentement ja no parlo d'integració tarifària, però de ben segur que els preus seràn d' "interés turístic"
Posted: Monday 09/04/2007 13:38
by EUKibo
S'hauria d'integrar tarifariament.
Amb aquest augment de capacitat pot absorvir la demanda que tindria amb la integracio.
A més que és impensable en el context actual del sistema tarifari que es facin transports no integrats.
TMB és una empresa que els seus serveis els té integrats, per que aquest l'hauria de cobrar més car? Es com cobrar zona 4 a l'aeroport!
A més per accedir al teleferic s'ha d'agafar el funicular, llavors que? 1,25€ pel funicular + 3€ pel telefèric ???
No, no, el teleferic aquest no està a la ciutat de Barcelona? La ciutat de Barcelona no està a la zona 1? TMB no està al sistema tarifari integrat? Pues l'unic normal i comprensible es que permetessin tarifes normals i conexions amb la resta de la xarxa de transport de l'AMB.
Posted: Monday 09/04/2007 13:59
by Guigui
EUKibo wrote:No, no, el teleferic aquest no està a la ciutat de Barcelona? La ciutat de Barcelona no està a la zona 1? TMB no està al sistema tarifari integrat? Pues l'unic normal i comprensible es que permetessin tarifes normals i conexions amb la resta de la xarxa de transport de l'AMB.
El Bus Turístic també és de TMB i circula íntegrament per la ciutat de Barcelona i, per tant, per la zona 1. I la seva tarifa no és, precisament, integrada.
No et justifico res, però una cosa és que l'empresa participi en la integració tarifària pel que fa a les seves línies d'autobús i metro i una altra és que, per fer uns calerons de més, decideixi treure partit econòmic de les seves línies turístiques. No oblidem que el Telefèric de Montjuïc s'utilitza principalment per a viatges d'oci. En canvi, el telefèric del port sí que cobriria més desplaçaments per feina si estigués integrat i costa, aquest sí, una picossada.
Posted: Monday 09/04/2007 15:30
by EUKibo
Clar, aqui al que s'agafen es a dir que aquest servei sera turistic...
Pero jo no crec que aquest ho sigui tant com el bus turistic, aquest teleferic l'agafarien els propis ciutadans! Per aquesta regla de tres la T4 l'haurien de posar tarifes més elevades perque cobreix Forum, Diagonal Mar, Glòries-Agbar, Teatre Nacional-Auditori, Ciutadella-Vila Olimpica, Zoo. Igual que els barcelonins agafen el TRAM per anar a passejar pels parcs de la T5 l'agafarien per anar al castell de montjuic i als parcs.
Posted: Monday 09/04/2007 16:11
by mikado
Tranquils ha sortit el Director general de Metro de Barcelona a TV3, Sr.Agustín del Castillo i ha dit que no s'integra tarifariament perque la mobilitat està garantida pels busos al Parc de Montjuic i per l'obertura del metro a la muntanya "AVIAT". Aquest aviat com l'interpretem??? 2012-2016 ó 2020
Posted: Monday 09/04/2007 16:16
by Serie9000
Potser ell ni ho arribarà a veure...i jo... nosé nosé...
Amb les velocitats que porten....
Posted: Monday 09/04/2007 17:32
by wefer
mikado wrote:i per l'obertura del metro a la muntanya "AVIAT".
No sabia que el metro hagués de tenir una parada al castell de Montjuic (que és a on van a parar les cabines).
Bé, de fet em sembla que no ho sabia ni jo ni cap altre mortal. Tots ens crèiem que el metro tindria una parada a l'alçada del MNAC i un altre a l'alçada de l'INEFC (visca les sigles).
Però si aquest senyor ho diu, i és el "jefe" del metro, ens haurem de creure que la L2 passarà pel castell i que som la resta d'humans els que estem equivocats... no?