Posted: Saturday 18/11/2006 5:21
Varies coses:
D'entrada, sobre el que s'havia dit per aquí, d'aprofitar l'antic Tunel de Vielha que quedarà en desús per fer-hi passar el tren, no veig fins a quin punt podria arribar a ser rendible, a no ser que vulgueu construir un "Pajares" a la aranesa.
Sobre el tema de fomentar el turisme a l'hivern, si és que s'han de potenciar les pistes d'esquí de Baqueira-Beret, com les millors de la Península, a la millor ser inclús més rendible fer-hi arribar trens de llarg recorregut, de més enllà de Lleida.
En cas de fer també una connecció amb Andorra, a part de que per qüestions geogràfiques resultaria bastant absurd fer-la des de La Pobla, si no s'hi connectés també la línia de Puigcerdà, ajudaria d'una manera bastant significativa a la descentralització del país.
Pel que fa les conneccions transfrontereres, si partim de tot el que s'ha dit fins ara, si és que mai es pogués arribar a fer, deixaria a Catalunya amb ni més ni menys que quatre (tres amb França, i un amb Andorra). Com que pel que sembla, a "ningú" li interessa que a l'estat hi hagi més dels dos punts transfronterers ja existents, potser s'hauria de ser una mica més pragmàtic, i deixar de pensar en l'obertura de linies i conneccions internacionals depenent de manera gairebé exclusiva, del nombre de mercaderies que per allà hi puguin passar. Que s'obri una connecció internacional, no obliga a ningú a fer-hi passar mercaderies per allà. D'altra banda, igual que pel cantó francès, a part de l'habitual Corail, arriben altres "trens de la neu" fins a La Tor de Querol, no veig perquè no podrien arribar fins a la Valh d'Aran. O per què no es pot fer una línia Lleida - París directa per exemple... amb un Alvia, o un TALGO XI*
*<---?
És més... ara vaig a treure un altre tema sobre l'Alvia en un altre fil per no enmerdar aquest.
D'entrada, sobre el que s'havia dit per aquí, d'aprofitar l'antic Tunel de Vielha que quedarà en desús per fer-hi passar el tren, no veig fins a quin punt podria arribar a ser rendible, a no ser que vulgueu construir un "Pajares" a la aranesa.
Sobre el tema de fomentar el turisme a l'hivern, si és que s'han de potenciar les pistes d'esquí de Baqueira-Beret, com les millors de la Península, a la millor ser inclús més rendible fer-hi arribar trens de llarg recorregut, de més enllà de Lleida.
En cas de fer també una connecció amb Andorra, a part de que per qüestions geogràfiques resultaria bastant absurd fer-la des de La Pobla, si no s'hi connectés també la línia de Puigcerdà, ajudaria d'una manera bastant significativa a la descentralització del país.
Pel que fa les conneccions transfrontereres, si partim de tot el que s'ha dit fins ara, si és que mai es pogués arribar a fer, deixaria a Catalunya amb ni més ni menys que quatre (tres amb França, i un amb Andorra). Com que pel que sembla, a "ningú" li interessa que a l'estat hi hagi més dels dos punts transfronterers ja existents, potser s'hauria de ser una mica més pragmàtic, i deixar de pensar en l'obertura de linies i conneccions internacionals depenent de manera gairebé exclusiva, del nombre de mercaderies que per allà hi puguin passar. Que s'obri una connecció internacional, no obliga a ningú a fer-hi passar mercaderies per allà. D'altra banda, igual que pel cantó francès, a part de l'habitual Corail, arriben altres "trens de la neu" fins a La Tor de Querol, no veig perquè no podrien arribar fins a la Valh d'Aran. O per què no es pot fer una línia Lleida - París directa per exemple... amb un Alvia, o un TALGO XI*
*<---?
És més... ara vaig a treure un altre tema sobre l'Alvia en un altre fil per no enmerdar aquest.