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Re: TRAM

Posted: Sunday 19/11/2006 12:24
by Santfeliuenc
Hola,
Si el tram está pensado inicialmente para trayectos cortos, no tiene sentido que alguien no tenga otra opcion que cogerlo para hacer recorridos de 30 o 35 minutos porque aunque le salga a cuenta, no es para lo que está pensado. En este caso, el metro es la solución se mire por donde se mire.
Es que ni te cuento lo que se tardará entre Sant Feliu y las paradas tranviarias de Zona Universitària, Maria Cristina o Francesc Macià cuando tengamos la parada 32 actualmente en construcción o la futura parada que hará de intercambiador con la estación de RENFE. Una eternidad.

Ahora mismo ya da miedo el coger el tranvía en Consell Comarcal para ir a Francesc Macià, ya que de 45 minutos a 1 hora de trayecto no te los quita nadie. Lo cual implica que ha de existir algo más en ese recargadísimo corredor de la N-340 y por supuesto que el introducir las líneas de cercanías uniendo el Baix Llobregat con el Maresme a lo largo de toda la Diagonal es algo vital, puesto que los 10-15 minutos (aprox.) que se tardan en llegar a Sants-Estació desde Sant Feliu o Sant Joan Despí se convertirían en unos 10-15 minutos que tardaríamos también en llegar al centro de la Diagonal y al tramo comprendido entre Francesc Macià y Passeig de Gràcia, lo cual supone un gran salto cualitativo si en lugar de tardar una hora en un tranvía que se ha hecho mal, ya que en lugar de tener cada sentido de la marcha a una banda de la Diagonal, tiene los dos en el lado descendente (lado mar) con lo cual interrumpe el sentido Llobregat la marcha normal del flujo de vehiculos que bajan generando barbaridades como la de la calle Numancia.

Es aceptable que yendo en tranvía tarde un cuartito de hora si voy a Esplugues, algún punto lejano de Sant Just, etc. pero lo que no se puede permitir ni consentir es que se obligue a la ciudadanía a tardar 1 hora para llegar a Francesc Macià, cuando en coche lo haces en 15 minutos y en un cercanías decente que además serviría a Esplugues y al Hospital Infantil de San Juan de Dios también lo harías en 10-15 minutos y abasteceríamos todo el eje de Diagonal.

Hasta que no tengamos claro que las avenidas más importantes de la ciudad han de ser utilizadas como tales para vertebrar los movimientos de gran capacidad, no creo que podamos hacer mucho más, señores. Lo siento mucho pero es así.

Es que siempre nos pasa lo mismo, las cosas lógicas y evidentes que ve todo el mundo son las que están hechas siempre del revés. En Sant Joan por ejemplo nos pasa con la Avda. de Barcelona, como dice buertu, es el eje básico, por donde sube el tranvía, por donde va una buena parte del tráfico... y cuando les da por coger y remodelar la estación van y en lugar de trasladara un poquito más hacia ese eje o ponerla literalmente encima modificando el puente, van y pasan de todo. Y mira que hay lugares desde los cuales ya se ha reivindicado esta modificación... pues nada, no. Luego vendrá un día en el que después de haberse gastado uno lo que se ha gastado en remodelar esa estación, vaya, vea lo lógico y lo haga y entonces las cosas ya nos habrán costado el triple, primero hacerlo mal, luego deshacerlo y finalmente hacerlo bien, ¿es eso lógico?

Y además ya os digo que yo a Sant Joan Centre llevaría la L5 procedente de Cornellá y la L6 procedente de Reina Elisenda bajo la Avda. de Barcelona para atravesar el río y acabar en Sant Boi, ya fuese en Molí Nou o en la estación de Sant Boi de FGC, pero lo que está claro es que la L6 hay que ampliarla, bajo mi punto de vista hacia el Baix procedente de Pedralbes y Pont d'Esplugues desde donde debería de salir buscando la Avda. de Barcelona de Sant Joan para acabar en el otro lado del río.

¿No lo hacen y ni tan siquiera se les ocurre? bueno, pues así nos va a todos. No queda más remedio que echarlos de allí a toda esa panda de indignos representantes de la ciudadanía.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 26/11/2006 16:40
by Guigui
Més llenya al foc: :P

I per què no perllongar la L3 fins a Vallirana? Abans que em digueu: Boig, que això és per a Rodalies! etc. etc., penseu una cosa. Un ramal a Vallirana difícilment passaria d'aquesta població, ja que foradar l'Ordal per anar a Vilafranca seria un disbarat, tenint en compte que la línia de Martorell i St. Sadurní encara té camp per córrer. També es podria crear un ramal que es desviés de la L-A, però els trens o bé només cobririen el trajecte 4 Camins-Vallirana o s'incorporarien a la línia principal, causant-hi més saturació.

Solució: perllongar la L3 des de St. Feliu i 4 Camins. D'acord que la distància d'allí a Cervelló és llarga i impròpia dels intervals habituals de les parades de metro, però seria la continuació lògica de la línia, permetria a la gent de Vallirana no haver d'agafar el cotxe o l'autobús per sortir del poble i, amb intercanviadors a 4 Camins, St. Feliu i entrada directa a la Diagonal, oferiria connexions de primera.

Suposo que el material rodant disponible (en el moment d'obrir la línia, 5000 o posterior) permetria agafar tranquilament els 80 km/h entre 4 Camins i Cervelló, de manera que la velocitat comercial seria prou competitiva.

Posted: Sunday 26/11/2006 17:15
by Mako448
Guigui wrote:Més llenya al foc: :P

I per què no perllongar la L3 fins a Vallirana? Abans que em digueu: Boig, que això és per a Rodalies! etc. etc., penseu una cosa. Un ramal a Vallirana difícilment passaria d'aquesta població, ja que foradar l'Ordal per anar a Vilafranca seria un disbarat, tenint en compte que la línia de Martorell i St. Sadurní encara té camp per córrer. També es podria crear un ramal que es desviés de la L-A, però els trens o bé només cobririen el trajecte 4 Camins-Vallirana o s'incorporarien a la línia principal, causant-hi més saturació.

Solució: perllongar la L3 des de St. Feliu i 4 Camins. D'acord que la distància d'allí a Cervelló és llarga i impròpia dels intervals habituals de les parades de metro, però seria la continuació lògica de la línia, permetria a la gent de Vallirana no haver d'agafar el cotxe o l'autobús per sortir del poble i, amb intercanviadors a 4 Camins, St. Feliu i entrada directa a la Diagonal, oferiria connexions de primera.

Suposo que el material rodant disponible (en el moment d'obrir la línia, 5000 o posterior) permetria agafar tranquilament els 80 km/h entre 4 Camins i Cervelló, de manera que la velocitat comercial seria prou competitiva.
Doncs,mra,no és mala idea que la L3 arribi a Vallirana,perqué aquesta població també està molt mal comunicat amb TP(busos soler i sauret amb retrassos continuos i frequencies dolentes),i que el metro arribi fins allà seria una gran forma per moure's per la comarca,aixì la gent que va de pallejà a Vallirana per exemple només tindria que agafar els FGC fins a 4 Camins,i allà la L3 fins a Vallirana,és fa pesadet agafar els Soler i Sauret,amb el servei tan desastrós que ofereix

Vallirana

Posted: Sunday 03/12/2006 17:47
by Santfeliuenc
Hola,

Hombre, para Vallirana y por las características del terreno y hasta que la zona se pueble de casitas, edificios, etc. que es más una zona de urbanizaciones que no una zona residencial en potencia y situada en llano, igual necesitaríamos ahora mismo algún tipo de transporte a modo de lanzadera con frecuencias decentes que dejase a los posibles usuarios de ese eje tanto en el intercambiador de 4 Camins como en el de Molins de Rei.

Una línea del estilo:

> Vallirana
> Cervelló
> 4 Camins (FGC, METRO (L3, L8) Y TRAM)
> Molins de Rei (RENFE Y TRAM)

Y esa línea bien podría ser de bus o bien la línea del tranvía prolongada.

Saludos,
Sergio

Posted: Sunday 03/12/2006 19:14
by Mako448
Sí bus ya tienen,el problema són las megas frecuencias que tienen y los retrasos que tienen,me parece vergonzoso :evil:
Yo lo que haria seria ampliar el tranvia de Sant Feliu a Vallirana,peró para que no sé cansen tanto los conductores,por si acaso,algunos tranvias harian Sant Feliu-Vallirana.

Posted: Sunday 03/12/2006 19:34
by Guigui
Doncs jo crec que seria molt més racional fer un únic pont sobre el Llobregat a l'altura de 4 Camins, que aquesta connexió sigui de metro i que tots els trens de la L3 arribin fins a 4 Camins, on hi hauria cotxeres, apartador, etc. D'allí a Vallirana, que només n'hi vagin uns quants (1 de cada 2 o 3, o els que siguin).

Posted: Monday 04/12/2006 16:04
by UT596001
Mako448 wrote:Sí bus ya tienen,el problema són las megas frecuencias que tienen y los retrasos que tienen,me parece vergonzoso :evil:
Yo lo que haria seria ampliar el tranvia de Sant Feliu a Vallirana,peró para que no sé cansen tanto los conductores,por si acaso,algunos tranvias harian Sant Feliu-Vallirana.
Sempre es pot agafar i cambiar totalment el sistema d'explotació de la línia d'autobús en qüestió per tal de millorar el servei. A la meva línia passava exactament el mateix que a la Soler i Sauret: pèsimes frequències, puntualitat nul·la, vehicles plens... però es van canviar els horaris i recorreguts i ara el servei és molt bo. Clar que els usuaris també vàrem "forçar" el canvi, i la mateixa empresa volia fa temps canviar els horaris i tinc entès que no es va fer abans perquè la Generalitat no ho autoritzava.

Per canviar-ho cal la implicació de l'empresa (cosa que no serà possible amb Soler i Sauret) i la Generalitat, que controli que la cosa funciona (que tampoc serà possible doncs la Generalitat passa olímpicament dels autobusos interurbans).

De tota manera cal que com a mínim el tramvia cobreixi l'eix de la N-340 a Vallirana amb ramal a Corbera de Llobregat (que per el que tinc entès l'Autocorb també té tela...)

Posted: Monday 04/12/2006 19:46
by Mako448
Esque Soler i Sauret,té tela,és la pitjor dels busos interurans,i ara ,tot i que fa molt de temps que no l'agafo,m'han dit que venen encara més tard a causa de les obres a Sant Feliu.I com el tren en tornar arriba tard,en començar el recorregut també ho fa,i clar no és gens extrany veure retards últimament de 30 minuts o més.
O fan un servei de bus interurbà com déu mana,o bé que facin el tranvia fins 4 camins i Vallirana,o el metro,i llestos,el que no pot ser són les comunicacions tan dolentes entre les dues ribes del llobregat.

SF

Posted: Monday 04/12/2006 20:07
by Santfeliuenc
Hola,

Sí hijos míos, sí, es que en Sant Feliu tenemos un par de ellos bien puestos... ¿a quién se le ocurre tener la ciudad tal y como está ahora con obras por todas partes y con todo cortado a perpetuidad?

Estan transformando ahora mismo Laureà Miró de una carretera de 2 carriles por sentido, en total 4, en un boulevard que solamente va a tener 1 carril por sentido, en total 2.

De acuerdo, muy bien, todo el mundo a favor porque se pacifica el tráfico y todo lo que se quiera, pero... ¿cómo es posible que ANTES de hacer todo esto que es tan positivo y pacificador no se haga bien hecha la llamada "ronda sur" para que los vehículos que bajen desde Sant Just por la N-340 continúen hasta el vial del Pla y así poder acceder a la autopista y pasar bordeando Sant Feliu de forma correcta?

Porque es que ese vial del Pla y esa vía, la BV-2001 tiene en algunos tramos solamente un carril por sentido, está llena de baches, las tapas de las alcantarillas y demás servicios sobresalen de la carretera, hay rotondas estrechísimas en el medio y ahora mismo y sin estar esta vía que debería de ser de 2 carriles por sentido y semi-autovía para desviar realmente el tráfico pesado de Sant Feliu, ni está hecha, ni tiene fecha de poder hacerse en breve ni tiene visos de hacerse tampoco en el futuro a medio plazo.

Y mientras esta vía está como está, van nuestros señores gobernantes locales y levantan toda Laureà Miró y se ponen a hacer obras que tienen cortado todo Sant Feliu.

¿Qué pasará cuando lo tengan hecho? ¿qué ocurrirá cuando acaben? pues que la vía exterior seguirá igual de mal, que Laureà Miró será super estrecha y no habrá espacio, que Sant Feliu se convertirá en un embudo y que habrá atascos cada minuto del día.

¿No se puede seguir un mínimo de lógica cuando se hacen las cosas? ¿no pueden coger y hacer primero la vía alternativa sin tocar Laureà Miró y cuando ya esté hecha esa vía exterior y con dos carriles por cada lado, coger y al poderse ya desviar por aquí el tráfico pesado, y ponerse a hacer la obra interior para prohibir el paso de camiones, etc. por la ciudad? ¿tanto cuesta usar la cabeza? ¿de verdad que es tan difícil?

Porque ahora mismo las peripecias que hacen todos los buses que atraviesan Sant Feliu porque está todo en obras y todo levantado, además de que hay un montón de calles a las que han cambiado el sentido de circulación sin haberse enterado todo el mundo... son bestiales. Las líneas de BUS tanto urbano como interurbano que pasan por Sant Feliu, DF ahora mismo dan una de vueltas espectacular y los trayectos internos de los coches los obligan a circular por vías que hasta dar la vuelta para coger tu camino te tienen en el coche el triple del tiempo necesario.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 06/12/2006 12:42
by Mako448
Ahir un amic de Vallirana va estar esperant-se una hora i deu minutsper agafar un bus,i a les 15 del migdia!!
Tranvia i metro a quatre camins i Vallirana,ja!Ja no és pot suportar aixó.

Planificación

Posted: Wednesday 06/12/2006 12:50
by Santfeliuenc
Hola,
Mako448 wrote:Ahir un amic de Vallirana va estar esperant-se una hora i deu minutsper agafar un bus,i a les 15 del migdia!!
Tranvia i metro a quatre camins i Vallirana,ja!Ja no és pot suportar aixó.
Ese es el problema de las malas planificaciones y el no saber cuáles son las necesidades de la RMB por analizarlas siempre mal y extraer de la realidad conclusiones erróneas: que ese YA que exigimos no podrá ser posible a corto plazo.

Una de las cosas que más gracia me hace es que cuando acabaron el tranvía en "Consell Comarcal" sabían perfectamente que se ampliaría hasta Torreblanca y Sant Feliu y tuvieron los huevazos de dejar ahí una especie de "V" con adoquines altos y todo al final de la estación. Esa "V" hubo que demolerla para continuar las actuales obras y llevar las vías a Torreblanca y eso es un pastón. ¿Es que no se podría haber dejado la cosa provisionalmente con un final rectilíneo y perpendicular a la carretera y haberlo balizado con conos, barreras de plástico, hormigón, etc?

Pues así planifican y así quedan las cosas.

Saludos,
Sergio

Posted: Wednesday 06/12/2006 14:46
by Ferrovi
Una hora... :roll: Jo he arribat a estar una hora i 40 minuts esperant una 95, perquè un dels dos convois que feien la linia es va espatllar :evil: Tot i que la linia es de TMB :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Posted: Friday 08/12/2006 4:50
by Izo
Jo he estat esperant més d'una hora (i més d'un cop m'ha passat això) al bus de la Hispaladina (Hispano Igualadina). Però això no hauria de sorprendre a ningú. :D

De Vallirana cap a 4 camins: M'obligue a agafar el cotxe de

Posted: Tuesday 26/12/2006 19:12
by strack
Us explico la meva experiència: Vull anar de Vallirana a 4 Camins. Recorregut uns 5 Km de pendent suau en línia recta per la N-340 des de la
darrera parada del Soler i Sauret de Vallirana cap a Sant Feliu: a 300 metres del nucli urbà de Cervelló, de fet els nuclis ja son units pel barri nou de Cervelló. Vull agafar els FGC.

Curiosament i com sempre veig que el bus llançadora de 4 camins i el que be de Barcelona pujant un just darrera l'altre cada mitja hora. Cal que algú m'expliqui quin sentit te que els dos bussos vagin un darrera l'altre. Reviso els horaris i comprovo realment que S&S ho te planificat així.(!?). El de Barcelona passa primer i darrera el llançadora. Una gran justificació per que no sigui rendible ¿no?.

Agafo l'autobús, ple i tard, hi han embussos, com sempre clar.

Recorro els aproximadament 5 Km fins a 4 camins per la N-340, plena de transport privat. Clar, imagino que no volen anar com jo de peu i ensardinat, A mes si volguessin no hi podrien ja va ple des de Vallirana.
Recorregut 5 Km, pendent suau (molt menys que la carretera d'Esplugues a Cornellà).
Com deia passo per la part final de Vallirana que continua en un mateix nucli amb Cervelló amb el nou barri Bassons, continuo per la nova piscina de Cervelló i passo pel nou barri en construcció que connecta amb Can Guitar Vell per una banda i els polígons Grab, Mascaró, Raimat (nou). Pel camí, puc veure grups d'empleats dels nou polígons i CAMINANT PELS VORALS sense voreres. Perillen la vida per anar a treballar. Arribant a 4 camins deixo a la dreta el polígons Molí dels Frares i Ciments Molins. Sense contar el nus de la rotonda de Corbera.
Hi ha força moviment a la zona per ser les 7:30 del matí. Mes del que puc observar a altres zones fins a Barcelona. Vaja, sembla que això de allargar el Tramvia des de 4 camins fins a la entrada de Vallirana al final serà una bona idea. Pendent suau continuïtat de la trama urbana i industrial, creixement de població resident i empleada brutal. Que vagin fent tramvies per l'eixample buit si volen, però a la 340 cal fer-ne alguna cossa no? A mi m'agrada el tramvia de Vallirana a 4 camins , pot ser a Soler Sauret i als ajuntaments de Cervelló i Vallirana no.

Re: De Vallirana cap a 4 camins: M'obligue a agafar el cotx

Posted: Monday 01/01/2007 23:13
by Santfeliuenc
Hola,
strack wrote:Us explico la meva experiència: Vull anar de Vallirana a 4 Camins. Recorregut uns 5 Km de pendent suau en línia recta per la N-340 des de la
darrera parada del Soler i Sauret de Vallirana cap a Sant Feliu: a 300 metres del nucli urbà de Cervelló, de fet els nuclis ja son units pel barri nou de Cervelló. Vull agafar els FGC.

Curiosament i com sempre veig que el bus llançadora de 4 camins i el que be de Barcelona pujant un just darrera l'altre cada mitja hora. Cal que algú m'expliqui quin sentit te que els dos bussos vagin un darrera l'altre. Reviso els horaris i comprovo realment que S&S ho te planificat així.(!?). El de Barcelona passa primer i darrera el llançadora. Una gran justificació per que no sigui rendible ¿no?.

Agafo l'autobús, ple i tard, hi han embussos, com sempre clar.

Recorro els aproximadament 5 Km fins a 4 camins per la N-340, plena de transport privat. Clar, imagino que no volen anar com jo de peu i ensardinat, A mes si volguessin no hi podrien ja va ple des de Vallirana.
Recorregut 5 Km, pendent suau (molt menys que la carretera d'Esplugues a Cornellà).
Com deia passo per la part final de Vallirana que continua en un mateix nucli amb Cervelló amb el nou barri Bassons, continuo per la nova piscina de Cervelló i passo pel nou barri en construcció que connecta amb Can Guitar Vell per una banda i els polígons Grab, Mascaró, Raimat (nou). Pel camí, puc veure grups d'empleats dels nou polígons i CAMINANT PELS VORALS sense voreres. Perillen la vida per anar a treballar. Arribant a 4 camins deixo a la dreta el polígons Molí dels Frares i Ciments Molins. Sense contar el nus de la rotonda de Corbera.
Hi ha força moviment a la zona per ser les 7:30 del matí. Mes del que puc observar a altres zones fins a Barcelona. Vaja, sembla que això de allargar el Tramvia des de 4 camins fins a la entrada de Vallirana al final serà una bona idea. Pendent suau continuïtat de la trama urbana i industrial, creixement de població resident i empleada brutal. Que vagin fent tramvies per l'eixample buit si volen, però a la 340 cal fer-ne alguna cossa no? A mi m'agrada el tramvia de Vallirana a 4 camins , pot ser a Soler Sauret i als ajuntaments de Cervelló i Vallirana no.
Las carencias de la zona son espectaculares... ¿tranvía a Vallirana? yo lo veo como una opción muy interesante.

Saludos,
Sergio

Posted: Monday 01/01/2007 23:21
by Ferrovi
Yo el tranvía lo veo como un medio muy lento para llegar a Vallirana por Cervelló. Preferiría una linea de cercanías saliendo de Molins de Rei, a Cuatre Camins, Cervelló, Vallirana, i Sant Sadurní d'anoia

Posted: Tuesday 02/01/2007 13:05
by Guigui
Repeteixo: L3 per St. Feliu, Molins, 4 Camins i Vallirana.

Posted: Tuesday 02/01/2007 15:29
by UT596001
Guigui wrote:Repeteixo: L3 per St. Feliu, Molins, 4 Camins i Vallirana.
I amb ramal a Corbera de Llobregat.

Re

Posted: Tuesday 02/01/2007 19:53
by Santfeliuenc
Hola,
Ferrovi wrote:Yo el tranvía lo veo como un medio muy lento para llegar a Vallirana por Cervelló. Preferiría una linea de cercanías saliendo de Molins de Rei, a Cuatre Camins, Cervelló, Vallirana, i Sant Sadurní d'anoia
El tranvía para esos núcleos yo lo propondría más bien para acercarlos a 4 Camins y a Molins de Rei, nunca para llevarlos más allá. Y me sigue pareciendo el modelo más idóneo. También está el BUS a modo de lanzadera, claro, pero ya vemos lo que pasa con el tema.

La L3 la dejaría también en 4 Camins, sin descartar nada a largo plazo, pero de momento la dejaría allí. Un servicio combinado de TRAM+L3 por el mismo precio que te permiten los títulos de transporte integrado no está nada mal y si las frecuencias tranviarias son buenas, que no tienen por qué no serlo, el trayecto es competitivo y viable. Pienso que tengo en cuenta también la orografía del terreno para decantarme por el tranvía en ese tramo y también lo segregaría de la carretera para implementarlo en plataforma 100% independiente a la misma.

¿En el futuro la L3? podría ser, ¿por qué no? aunque ahora mismo el tiempo se nos echa encima y ni siquiera tenemos la línea del TRAM en Sant Feliu, ni siquiera sabemos cómo y por dónde cruzará la ciudad, ni siquiera se atreven a planificar la llegada de la L3 al intercambiador central que se está gestando en Sant Feliu y a lo que sí se atreve la panda de malechores que nos gobierna es a "amenazar" con que la L3 llegaría a Torreblanca pero no a Sant Feliu Centre en primera instancia, luego... si ya para llegar a Sant Feliu, que es algo lógico, básico y evidente están tardando tanto, no tienen las cosas claras y racanean cada centímetro... y no tan solo ya con la L3 sino también con el TRAM, imagináos para lo que estais hablando.

No obstante, mi idea actual y en mis propuestas lo podeis ver, es llevar esa L3 hasta 4 Camins cruzando el río y luego ya se vería. Yo opto en primera instancia por el TRAM pero no descarto lo que proponeis, ahora bien, la cruda realidad es la que es.

Saludos,
Sergio

Posted: Tuesday 02/01/2007 19:56
by Guigui
Si el tram i la L3 han de creuar el Llobregat pel mateix punt, em sembla que un dels dos sobra. I em decantaria per quedar-me amb la L3, que com a metro és més idoni per a cobrir distàncies més grans entre parades.