Page 2 of 4

Posted: Tuesday 21/11/2006 10:03
by El LLOP
En metring preguntava si es pot comparar com es viatjava en el 100 i el 5000/9000. Salvant les diferències, jo ho definiria com "AMPLITUD"

Posted: Tuesday 21/11/2006 10:31
by metring
(Aquí faria falta una icona babejant a mars)
Jo vaig entrar en un, quan van fer l'exposició dels 150 anys del ferrocarril, a l'estació de França, i em va deixar parada precisament això, la gran amplitut, i també les bombetes, la distribució dels seients...en fi, tot ell, quina preciositat!!!!!!!!!

Posted: Tuesday 21/11/2006 10:32
by wefer
Pensa que els 100 eren de gàlib ample, i els 5000/9000 són de gàlib normal. Espera't a que arribin els 6000... aquests sí que seran comparables als 100.

Posted: Tuesday 21/11/2006 10:34
by metring
Ja, ja ho sé, però per exemple, els 4000 ja no tenen tant espai, tot i ser de la mateixa línia.
Ah! I les finestres ovalades...

Posted: Tuesday 21/11/2006 21:21
by Serie-1000-metro
Els 6000, seràn molt mes petits que els 100s, penseu que els 100s son/eren molt alts.


Salut i peles!!!

Posted: Tuesday 21/11/2006 21:29
by metring
Ja m'ho imaginava, perquè diria que eren més grans que els 400 i tot.

Posted: Tuesday 21/11/2006 21:35
by Serie-1000-metro
Si, els 200 i 400 de dalt eren mes o menys plans, i en canvi els 100 eren rodons, lu bo que tenia aquest material (100-200-300-400-600), era que era un material molt robust i dur, em refereixu, que a la seva estructura era molt bona, per posar un exemple, crec que eren els 100, 200 i 400 que el terra era de cimen, a part que era un material que sespatllava molt poc, li podies donar molta guerra durant molt de temps i el tren tirava de conya. Ara linconvenient del 300 era que portava els calderins d'aire comprimit masa petits.

Salut i peles!!!

Posted: Thursday 23/11/2006 4:53
by Serie600
Hola:

Jo que consti que no es per fer-li la pilota a en Jamiro, pero m'agraden mes els 9000, els trobo mes "trens" que els 5000, no se. Es dificil explicar.

El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses.... Les frenades, aqui si que us dono la rao, foten un bon sotrac al frenar. Ahir tarde vaig agafar el 205 de la L2 i home, sotragava bastant al frenar, sobre tot al final de la frenada.

Sal.lutacions:

Serie600

PD: Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D

Posted: Thursday 23/11/2006 9:32
by Jordilar
Serie-1000-metro wrote:el terra era de cimen
Ni els vaixells tenien estructures de ciment....

Sobre els 9000, a mi l'il·luminació m'agrdada més. Interiorment es gairebé igual que el 5000, però el que he trobat es que el pupitre de conducció sembla de joguina.

Salut,

Posted: Thursday 23/11/2006 10:00
by Platanito
Serie600 wrote:El soroll intern?, potser que hi facin una mica mes que els 5000, pero ja veus, per sentir segons quines converses....
Interessant apunt. De fet, quan tinc la desgràcia de patir un 5000 trobo a faltar la pantalla sonora dels 1000, que evitava haver de sentir la típica conversa de nengs, verduleres o sudamericans hiperventilats.

Posted: Thursday 23/11/2006 21:03
by Serie-1000-metro
Misatge per Jordilar....

Mestas dient que dic una trola? O et refereixes a que eren trens mes durs que un vaixell?

Posted: Thursday 23/11/2006 21:40
by Jordilar
Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,

Posted: Thursday 23/11/2006 21:46
by Serie-1000-metro
Avera, no es una dada que magi tret de la butxaca, sensillament es una dada obtinguda de persones empleats al metro, que han treballat amb aquets trens, sels coneixen, els han remenat, i tots diuen el mateix, que el terra era de cimen.

No es una cosa que m'ha dit el veí de la germana del marit de la meva tieta, sino una cosa que m'han dit gent, que ha cunduit aquets trens.

Salut i peles!!!

Posted: Thursday 23/11/2006 22:23
by javi82
Serie600 wrote:Si, Jamiro, ja esbrinare de qui son els convois del metro d'Estocolm, pero com resulti que son de CAF, ara no et deprimeixis..... :D
Els C20 són d'Adtranz, m'hi vaig fixar aquest estiu :D

Posted: Thursday 23/11/2006 22:48
by Serie600
Hola:

Javi82, has anat a Estocolm?...... ( :'( llagrimeta de nostalgia).

Digue'm que has pujat al metro i t'ha agradat.... si us plau!..... (que si no em causaras una "depre")

Sal.lutacions:

Serie600

PD1: De bitxos com els que portas d'avatar en tinc un a casa :D
PD2: Has entrat en un Teknik Magassinet o en un Class Olhson?.... (off topic)

Posted: Friday 24/11/2006 17:54
by VladiGB
A mi me pareció mas pequeño el 9000 que el 5000 y lo de la frenada no me esperaba que fuese más ruidosa que la del 5000, pero sí lo es, para que luego digán que lo hecho en casa está peor, no obstante me gusta más el diseño externo del 9000 que el del 5000,

Un error de ingeniera que tienen los 5000 es que la frenada es muy progresiva entonces tienen que frenar antes que los 2100 cosa que estos tienen unos frenos mucho mejor calculados, además el panel del 5000 parece el del civia. Otro error de los 5000 es que los terminales de los florecentes de los 500 están a las vista del publico por lo tanto el graciosillo de turno ya sabe que hacer, pero weno el 5000 me gusta mucho... :)

Posted: Friday 24/11/2006 20:46
by metring
Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.

Posted: Friday 24/11/2006 21:19
by VladiGB
metring wrote:Cert, un cop, vaig veure que la placa que tapava un, estava una mica caiguda. Així, és podia "extraviar" algún fluorescent.
En un 5000 que hi ha a la L3 que passar per plaça espanya a les 9:10 en direcció Zona Universitaria, això que dius de la placa del florescent fins fa poc es notaba una mica, a mes a mes hi ha algunes xapas del sostre deformades i semblan que no acabin d'encaixar bé del tot, -com els cotxes de joguina cutres que las portes no tancan bé o sobresurten-.

Posted: Friday 24/11/2006 23:39
by Gat_l-h
Jordilar wrote:Em refería a que sería rar, pesat i fràgil equipar el terra d'un tren amb planxes de formigó i ,per tant, aquesta dada crec que es incerta. Com a comparació he dit que els vaixells no fan us del ciment.

Salut,
No se si els 100 tenien components de formigó o morter, pero en el món nàutic existeixen els vaixells de ferro ciment:

http://www.fao.org/docrep/003/V9468S/V9468S00.HTM

No es un material molt extés, pero "haberlos haylos".

Es Alstom, nena

Posted: Saturday 25/11/2006 16:46
by JaMiRo!
Ho sento però tècnicament els 9000s són superiors als 5000s. Es poden discutir detalls estètics com els que comenteu però no hi ha color quant a temes enginyerils. Es Alstom, nena.