Page 2 of 3
Posted: Wednesday 29/11/2006 18:37
by Jordi Freixas
Suposo que res a veure amb els famosos i místics Civia Alpino, oi?
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:04
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Suposo que res a veure amb els famosos i místics Civia Alpino, oi?
Civia Alpino = Civia adaptat a la linia BCN - Puigcerdà
449 = remade del Civia però per a Regionals totalment, i és possible que no s'hi assembli massa físicament, tot i que sí en el concepte.
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:08
by Jordi Freixas
Home... podria ser un hibrit entre un Civia i un Alvia, o un Alvia directament?
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:14
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Home... podria ser un hibrit entre un Civia i un Alvia, o un Alvia directament?
No, ja està dit i redit que serà un remade dels Civia, ja que en la mateixa especificació feta per renfe així ho demanaven. I els Alvia de regionals seràn això, Alvias de Regionals, és a dir, adaptacions dels 120 per a tràfics de mitjana distància i ample variable.
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:27
by javi82
I es pot saber per quin estrany motiu els
Avant seran a Catalunya un fracàs i aniran buits, quan resulta q a tots els llocs on s'han implantat han estat un èxit rotund?
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:31
by Pere Jorba Subirana
Ja que Trenscat parlava de regionals a la línia Barcelona-Manresa-Lleida, potser valdria la pena també recordar que algunes persones s'estan movent des de fa temps perquè, en un sector d'aquesta línia, els trens de rodalies parin en determinades estacions amb una freqüència superior a l'actual. (En concret, a poblacions com Viladecavalls o Vacarisses, que no solament en pocs anys han triplicat la població, sinó que a més s'hi han anat instal.lant empreses que ocupen centenars de treballadors.)
Ahir en parlava el Diari de Terrassa. I informava que el fins ara director de Rodalies, aquesta vegada, no havia fet oïda sorda a la reclamació, i havia donat resposta a una sol.licitud de la Diputació de Barcelona, en la qual manifestava que s'estudiaria que, en una! (sic) d'aquestes estacions, hi pogués haver més freqüències.
No em crec ni això. [/i]
Posted: Wednesday 29/11/2006 20:49
by aarongilp
javi82 wrote:I es pot saber per quin estrany motiu els
Avant seran a Catalunya un fracàs i aniran buits, quan resulta q a tots els llocs on s'han implantat han estat un èxit rotund?
I com que m'ho deixes bé...d'on surt la denominació
Avant? Que jo sàpiga són AV a sèques o AV/MD...
Posted: Wednesday 29/11/2006 21:20
by javi82
Posted: Wednesday 29/11/2006 21:24
by Jordi Freixas
Doncs... perquè els trens llançadora que fan aquests recorreguts tenen aquesta denominació.
Posted: Wednesday 29/11/2006 21:24
by aarongilp
PFFFFFFFFF!!!! Quants noms han tingut ja? Lanzadera, Iris, AVE-MD, AV, Avant...quan s'aclarin que avisin
Posted: Wednesday 29/11/2006 21:40
by Jordi Freixas
A mi, però... el que m'ha cridat l'atenció en tot això, és la noticia que he llegit a Tranvia Portal sobre el tema dels trens Regionals d'Alta Velocitat a càrrec de FGC. Concretament, d'aquí baix el que està en negreta:
http://www.tranvia.org/modules.php?name ... e&sid=9665
La empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) quiere aprovechar la futura línea del AVE para impulsar, a partir de 2007, un servicio regional de altas prestaciones que, en un principio uniría las ciudades de Barcelona y Lleida en 55 minutos a una velocidad de 250 kilómetros por hora. Los trenes saldrían cada hora y cada 30 minutos en los momentos de mayor afluencia de viajeros. Cuando la línea del AVE llegue a Girona en 2009, se podrá configurar una red de la trenes de FGC que, circulando por las vías del AVE, unirían las cuatro capitales catalanas.
Por aquellas fechas, cuando pueda llevarse a la práctica el proyecto, Ferrocarrils no podrá disponer de unidades propias, por lo que recurirá a alquilárselos a la propia Renfe o recurrirá al mercado internacional para poder dar este novedoso servicio.
El director del programa para la Movilidad de la Generalitat, Miquel Àngel Dombriz, explicó ayer, en una jornada sobre el AVE organizada en Lleida por el sindicato UGT, que el nuevo servicio también permitiría conectar las ciudades de Lleida y Figueres en 2009 cuando esté construida la línea del tren de alta velocidad hasta la frontera francesa.
Dombriz señaló que en un futuro, sobre una determinada infraestructura, habrá diferentes servicios: los de largo recorrido, que prestarán Renfe y otros operadores, pero también podrá utilizar la misma línea FGC, que podrá conectar así las cuatro capitales sin realizar una inversión tan elevada como la que requieren los trenes, como los AVE, que pueden alcanzar los 350 kilómetros por hora.
La idea de la Generalitat de utilizar la línea del AVE para crear una red paralela de trenes rápidos en recorridos de media distancia no es nueva y el Estatuto prevé el desarrollo de un tren regional de alta velocidad para conectar las cuatro capitales catalanas. En principio, los trenes no irían a más de 250 kilómetros por hora, con lo que los precios serían más económicos que los del AVE. La Generalitat prevé integrar toda la red ferroviaria catalana en un plazo de seis años.
En el caso de Lleida, el nuevo servicio deberá estar conectado con los trenes regionales hasta Cervera, Balaguer y les Borges Blanques, de manera que queden cubiertas las necesidades de comunicación ferroviaria de todo el territorio.
Durante la jornada del sindicato en Lleida se dio por hecho que el ente Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (Adif), encargado de llevar a cabo la construcción de las vías y estaciones del tren de alta velocidad, cumplirá el calendario sobre la llegada del AVE a Tarragona, prevista para finales de este año, y a Barcelona, fijada para el mes de diciembre de 2007.
El Pais"
Els meus dubtes venen motivats pel fet que la mateixa línia de La Pobla, és de FGC, però com que suposo que és pel fet que els trens són llogats a RENFE, a la seva web segueix apareixent informació (horaris i tot això) sobe aquesta línia. Però... si els futurs trens Regionals d'Alta Velocitat circulen per vies Adif, i en el supòsit, amb trens llogats per la mateixa RENFE, exactament... què hi pintaria FGC amb tot això?
Posted: Wednesday 29/11/2006 21:50
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:què hi pintaria FGC amb tot això?
Gestionaria els serveis, que és més o menys el que fa ara per ara a la linia de La Pobla (tot i que la línia és seva). És a dir, la seva funció seria posar horaris, preus, i tot això, però el material seria de renfe (arrendat) i les vies, d'Adif.
Posted: Wednesday 29/11/2006 22:17
by Jordi Freixas
I... no hi podrien posar el logo de FGC al damunt de RENFE? Com quan hi havien trens Corail de SNCF circulant per vies de RENFE:
Posted: Wednesday 29/11/2006 22:20
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:I... no hi podrien posar el logo de FGC al damunt de RENFE? Com quan hi havien trens Corail de SNCF circulant per vies de RENFE:
No, perquè per aquell aleshores renfe operava el material de la SNCF. En aquest cas, Renfe opera el material de Renfe, però gestionat i pagat per FGC. En el cas dels Corail, podem dir que la SNCF va cedir-los temporalment a renfe previ pagament d'una quota. En el cas de Renfe/FGC, Renfe no cedeix els trens, sinó la gestió i la presa de decisions. Però els trens segueixen sent operats per renfe.
Posted: Wednesday 29/11/2006 22:31
by George85
Fins al 2010 no es lliberalitza el sector del passatgers, aixi que com que FGC nkra no s'ha posat les piles, no tindrà trens ni llicència per operar.
El que entenc que farà la generalitat, serà, un cop traspassades les competències en matèria de trens amb origen i final dins del territori català, licitar els serveis, és a dir, fixarà uns requisits (horaris, freqüències, preus, etc...) i presentarà a concurs els serveis de AVMD. Clar està que si no hi ha cap gran novetat, sigui RENFE la operadora que guanyarà el concurs.
Vindira a ser com el tema dels linie interurbanes.
m'equivoco?¿
Posted: Wednesday 29/11/2006 22:36
by Jordi Freixas
Però a veure... què vol dir la operadora serà RENFE, si dels trens se n'encarregarà FGC? Quina diferència hi ha exactament entre "operar", i gestionar? A més... se suposa que ara ja, la infraestructura ja no és de RENFE, sinó d'Adif.
FGC, do not underestimate it
Posted: Wednesday 29/11/2006 23:24
by JaMiRo!
No subestimeu FGC. Aquesta gent té l'ull ficat en certa línia que puja a Puigcerdà* i els veig capaços de fer un miracle semblant al de la Pobla.
*Informació extreta de la Revista dels Enginyers Industrials de Catalunya
Re: FGC, do not underestimate it
Posted: Wednesday 29/11/2006 23:35
by Albert
JaMiRo! wrote:No subestimeu FGC. Aquesta gent té l'ull ficat en certa línia que puja a Puigcerdà* i els veig capaços de fer un miracle semblant al de la Pobla.
*Informació extreta de la Revista dels Enginyers Industrials de Catalunya
Sempre es queden amb les línies més fotudes de totes... Pronostico que la següent serà la Lleida-Manresa, però nomeś fins a Manresa eh! Que si agafem el troç de Terrassa i Sabadell ja toquem massa els nassos.
A veure quan els deixen fer-se càrrec de les "joies de la corona" com la del Maresme o la del Garraf.
Posted: Thursday 30/11/2006 11:02
by Jordi Freixas
A veure quan els deixen fer-se càrrec de les "joies de la corona" com la del Maresme o la del Garraf.
Però si de fet, segons el nou Estatut, totes les línies de Catalunya pel que respecta a Rodalies i Regionals, haurien d'acabar passant a FGC, no?
PD: Ara que... si es donés el cas, acabarien treient els trens actuals de RENFE, per ficar-ne dels tipus metro que circulen pel Vallès Occidental i el Llobregat i l'Anoia?
Posted: Thursday 30/11/2006 11:57
by Platanito
Jordi Freixas wrote:si es donés el cas, acabarien treient els trens actuals de RENFE, per ficar-ne dels tipus metro que circulen pel Vallès Occidental i el Llobregat i l'Anoia?
Què t'hi jugues, Mari Pili?