Page 2 of 2
Posted: Friday 22/12/2006 23:31
by Jordilar
La L1 encara no té ATP?
Idees pròpies
Posted: Friday 22/12/2006 23:33
by JaMiRo!
Tenia entès que el tenia instal·lat però no operatiu. És cert això?
Posted: Saturday 23/12/2006 0:07
by U-Bahn
A veure. Pel que tin entès, hi ha 3 modes normals de conducció a FMB: El mode Manual+25, l'ATP i l'ATO. El primer és per circular a velocitat màxima de 25 km/h, sense cap tipus de sistema de seguretat. El segon és per circular mitjançant el sistema de seguretat ATP o Automatic Train Protection.. El tercer és el que condueix el tren de manera automàtica mitjançant els codis ATP i pel sistema ATC.
Ara per ara, totes les línies disposen de l'ATP instal·lat i operatiu. Les línies 2, 3, 5 i 11 disposen, a més, de l'ATO, amb el qual l'únic que fan els conductors és fer tot el relacionat amb portes i arrencar el tren mitjanjant dos botons. Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Posted: Saturday 23/12/2006 0:56
by Jordilar
A mi el que m'extranya es que la L1 no tingui ATP, doncs recordo haver vist el panell de l'ATP instal·lat en el pupitre de conducció i il·luminat.
Salut,
Posted: Saturday 23/12/2006 10:35
by entfe001
U-Bahn wrote:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.
Posted: Saturday 23/12/2006 11:58
by El LLOP
Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.
Posted: Saturday 23/12/2006 12:42
by pokeroms
El LLOP wrote:Ho torno a repetir. La llumeta blava significa desconnexió de l'ATP; l'ATO quan es desconnecta no se sap de cap manera si no es que vas a darrere del motorista i el veus utilitzar el manipulador. La conducció OBLIGATÒRIA a les línies on està instal.lat l'ATP es ATP si a més ténen ATO doncs ATO. La llumeta significa que el tren que la dugui encesa porta l'ATP desconnectat; si la veu un comandament i pregunta al control que perquè tal tren porta l'ATP desconnectat i el motorista ja ha comunicat que tenia problemes i l'hagut de desconnectar, no passa res; però si el motorista el desconnecta "porque yo lo valgo", se li pot caure el pel.
Si es veritat, per què es nota la L11 quan es va amb mode ATP i ATO, i quan es nota que es va amb ATP no hi havia cap llumeta blava encesa
.
Els trens de la sèrie 500 on hi està la cabina a darrera, a dalt hi ha un llumet de color vermell que uns dies s'encèn i uns altres dies no. No se si està relacionat amb el ATO o no. Algú sap què pot ser???
Salutacions!
Posted: Wednesday 27/12/2006 20:34
by Denisuko
Segons informació de company motorista de L3, han tret l'ATO de L3 perque funcionava bastant malament, donava gaires problemes com ara que el tren es mogues amb portes obertes.
Posted: Monday 26/02/2007 19:28
by Proastiakos
entfe001 wrote:U-Bahn wrote:Les llums blaus s'encenen quan a una línia que ja té l'ATO instal·lat s'està conduint amb ATP. Sinó, a la línia 1 i a la 4, sempre estaria encesa.
Si hi ha algun error, si us plau, corregiu-me.
Fins ara, sempre havia vist els llums blaus tant dels 4000 com dels 1100 de la L4 sempre encesos.
Dubto mooooolt però moltisssim que els 4000 portin el llum blau encès, aixó significaria que circula sense el Tren-Stop, l'únic element de seguretat que hi ha vigentment instal·lat a la L1.
Potser t'hauràs confòs amb els 3000!
Sobre l'ATP-ATO, no se quant s'activarà peró potser va per llarg amb moltes obres i modificacions que s'han de fer. Els trens estan ja preparats per circular amb ATP i ATO, tenen al panell de comandament els elements necesaris, marcadors i displays que necesiten, tot es qüestió de retocar i enllestir l'infrastructura viària.
Posted: Wednesday 05/12/2007 2:10
by Denisuko
Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma
Posted: Wednesday 05/12/2007 17:43
by Miquel
Denisuko wrote:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals. Encara que per la meva opinió ha de millorar una mica: agafa segons quines corves a segons quines velocitats.... la corva en S de Tarragona a Sants l'agafa molt bruscament i hi ha perill de que algú caigui... I de la mateixa manera que alguna corva la fa molt ràpidament, també entra a algunes estacions una mica amb la seva calma
Avui he anat a la L-3 i el 2000 i 3000 corrien amb ATP.
Només funciona al 5000?
Posted: Wednesday 05/12/2007 20:50
by Denisuko
No, funcionar funciona a tots els trens (que jo sapiga), ara bé, els posen a tots en funcionament en uns trams horaris concrets, no es fa de 5 a 24, sino potser de 22 a 24 o de 17 a 24. Si es veu que en aquests intervals funciona optimament, llavors es farà durant tot el dia (que no crec que trigui gaire).
Posted: Saturday 08/12/2007 16:31
by Miquel
Desgraciadament aquesta tarda he pogut comprovar en un 2000 l'ATO en el tram Montbau-Vallcarca.
Pilot d'ATO?
Posted: Saturday 08/12/2007 18:43
by Guigui
Denisuko wrote:Bueno, com bé heu anat descobrint, SI, ja hi ha ATO a L3, sembla que ja es bastant definitiu, si bé poden surgir problemes puntuals.
L'ATO en funcionament es reconeix per la llumeta vermella que duen enceses les caixes dels motors dels 5000? Ahir ho vaig veure i em vaig quedar amb el dubte...
Posted: Saturday 08/12/2007 18:55
by victorcasta
No, aquella llumeta vermella que hi ha al costat de les càmeres, estan relacionades amb el nivell de càrrega de la bateria. Si algú més versat pot ampliar la info...
Posted: Sunday 09/12/2007 20:32
by sigfrid440s
Aquesta semana m'ha enrrabiat agafar 5000's a la L3 y veure com el motorista nomes escalfa el seient....
Detalls del ATO a la L3.
Quan el 5000 inicia la marcha sembla adormit, es a dir, comença moooolt a poc a poc a moures fins que li vel el subidón.
En entrar a les estacions ho fan a 50km/h a diferencia de a la L5, on o fan a 40-45.
Re mé
Salutations.
Posted: Monday 10/12/2007 18:18
by Miquel
Jo també ho he notat al 5000.
El que és de por, es quan el tren pasa per les agulles d'entrada a cotxeres direcció Vall d'Hebron, va molt ràpid (diria que 60 Km/h).
Hem tornat a passar a les velocitats en línia idèntiques que quan anava Manualment, sense ATP. Personalment no crec que serveixi de gaire l'ATO excepte les freqüències de pas, per anar amb la mateixa velocitat que fa 2 anys és podria remodificar l'ATP per a que sigui més permisiu i aixi els conductors farien més coses que escalfar la cadira.