Page 2 of 2

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Friday 02/05/2008 0:40
by FGC
Completament d'acord aarongilp, de totes maneres, el que miro de fer entendre ( que veig que no me n'ensurto ), és que de situacions en aquesta vida n'hi ha de tots colors, i que la llei de Murphy funciona al "dedillo", així doncs posant-ho per aquesta vessant, aquest conductor podria ser nou, aixó vol dir que està en periode de proves durant un any, i si dintre d'aquest any vé el senyor Guigui dient el que diu, és més que fàcil que aquest periode de prova sigui la pròpia tomba del conductor.
No obstant en cap moment he dit que estigués ben fet el que va fer, ni de lluny, però trobo que si tens un problema amb algú, aquest problema el correcte és mirar de sol.lucionar-lo amb aquell "algú" i no escampar la brosa per tot arreu i que la persona afectada ni se n'enteri.
A veure si ens entenem d'una vegada que no costa tant.

Muts i a la gàbia

Posted: Friday 02/05/2008 5:31
by Guigui
FGC wrote:[...] i si dintre d'aquest any vé el senyor Guigui dient el que diu, és més que fàcil que aquest periode de prova sigui la pròpia tomba del conductor.
Perla genial que no mereix més comentaris. És a dir, resulta que hi ha determinades normes a complir per tothom en matèria de circulació, a més d'un reglament intern de cada empresa de transport públic, i si algú no s'hi atén, la culpa és meva per dir que hi ha qui se salta la normativa.

Si és així, la discussió en aquest fil s'ha acabat, per part meva.

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Friday 02/05/2008 11:15
by aarongilp
El problema és que les posicions són massa polaritzades. En certa manera, en Guigui té raó, per molt que estigui en període de proves, aquesta no és cap justificació per no seguir les normes. Oi que un conductor novell se'l penalitza respecte dels altres, legalment? (8 punts enlloc de 12) Doncs aquí no demano que se'ls penalitzi (seria tirar-me pedres al sostre) però sí que no hi ha justificació per no seguir les normes. Entenc que un conductor novell pot posar-se més nerviós i prendre decisions incorrectes, però no crec que sigui el cas.

Ara bé, tampoc veig que se n'hagi de fer una muntanya tant grossa. Jo us recomanaria, si un cas, que intenteu fixar-vos en el conductor. Si veieu que hi pujeu els 5 dies de la setmana amb ell i els 5 dies en fa alguna, aleshores perfectament veuria la necessitat d'amonestar-lo. Però sí és un cas puntual, us esteu carregant el benefici del dubte. Tots podem *******-la, som humans. Puntualment es pot fer la vista grossa, però no quan és una cosa reiterada. Aquesta és la meva opinió, com a possible futur conductor d'autobús.

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Friday 02/05/2008 21:15
by FGC
Ok Guigui, barco como animal acuático, vols tindre la raó? Doncs te la regalo, no hi ha manera humana de fer-te entendre res.

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Saturday 03/05/2008 11:50
by UT596001
aarongilp wrote:Ara bé, tampoc veig que se n'hagi de fer una muntanya tant grossa. Jo us recomanaria, si un cas, que intenteu fixar-vos en el conductor. Si veieu que hi pujeu els 5 dies de la setmana amb ell i els 5 dies en fa alguna, aleshores perfectament veuria la necessitat d'amonestar-lo. Però sí és un cas puntual, us esteu carregant el benefici del dubte. Tots podem *******-la, som humans. Puntualment es pot fer la vista grossa, però no quan és una cosa reiterada. Aquesta és la meva opinió, com a possible futur conductor d'autobús.
Penso el mateix, però en aquest cas des del punt de vista com a viatger.

Al mòbil, admonestat i com si res.

Posted: Saturday 17/10/2009 18:40
by Guigui
L'altre dia (no sé exactament quan, perquè és la meva dona qui m'ho ha explicat), un conductor de TMB que parlava al mòbil per un costat i amb una companya per l'altre, mentre conduïa, va rebre un toc d'atenció d'un urbà que patrullava per la zona (i em pensava que li havia de caure una multa), i el conductor com si res.

Aneu a saber si és un dels mateixos que ordeixen aquelles monumentals vagues "per la qualitat del servei"...

Re: Al mòbil, admonestat i com si res.

Posted: Saturday 17/10/2009 19:57
by BRILL 18
Guigui wrote:L'altre dia (no sé exactament quan, perquè és la meva dona qui m'ho ha explicat), un conductor de TMB que parlava al mòbil per un costat i amb una companya per l'altre, mentre conduïa, va rebre un toc d'atenció d'un urbà que patrullava per la zona (i em pensava que li havia de caure una multa), i el conductor com si res.

Aneu a saber si és un dels mateixos que ordeixen aquelles monumentals vagues "per la qualitat del servei"...
Posiblement seria un d'aquests, jo he vist mes d'un cop conductors de TMB fuman, jo soc fumador que consti, pero jo pensava que esta parohibit fumar al transport public, xosa molt correcte, i tambe al lloc de treball, pertan aquests senyors, mes d'un, incumpleixen dues normatives.
Seran com Deu?

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Saturday 17/10/2009 21:41
by metring
O el del sudoku, que jo vaig veure fa pocs anys, que després es desviava del seu recorregut. :x

60% d'esperitats en un matí

Posted: Friday 11/03/2011 12:04
by Guigui
És normal que, dels cinc autobusos de TMB que he agafat aquest matí, els conductors de tres anessin força esverats, a base de batzegades, arrencades i frenades brusques? No parlo d'accions puntuals, sinó d'una manera de conduir sistemàtica.

En canvi, he de trencar una llança en favor d'un dels altres dos. Anava tan suau, que quan et preguntaves el perquè de tanta parsimònia, veies que el conductor coneixia a la perfecció els intervals semafòrics del carrer on passava, que sabia quan no calia córrer perquè igualment s'havia d'aturar al següent semàfor.

Re: 60% d'esperitats en un matí

Posted: Saturday 12/03/2011 3:02
by pau5321
Guigui wrote:És normal que, dels cinc autobusos de TMB que he agafat aquest matí, els conductors de tres anessin força esverats, a base de batzegades, arrencades i frenades brusques? No parlo d'accions puntuals, sinó d'una manera de conduir sistemàtica.

En canvi, he de trencar una llança en favor d'un dels altres dos. Anava tan suau, que quan et preguntaves el perquè de tanta parsimònia, veies que el conductor coneixia a la perfecció els intervals semafòrics del carrer on passava, que sabia quan no calia córrer perquè igualment s'havia d'aturar al següent semàfor.
Jo ho he vist moltes vegades això, que per exemple comença a anar poc a poc al sortir de la parada i quan està a 2 metres del semàfor, es posa en verd, i així en tot el recorregut. Després estàn casos com el d'ahir, una conductora que conduia molt bé per cert, bastant suau, però no parava d'avançar-se, i quan estava a Pg.Valldaura - Guineueta es va donar compte pel que sembla, perquè va tancar les 3 portes, tenia el seguent semàfor en verd, i es queda parada, després va acelerant poc a poc, i quan està a punt d'arribar al semàfor es posa en taronja, així que es para, després fa la següent parada, descarrega, carrega i s'espera a que es posi en vermell per arrencar i colocar-se davant del semàfor, i ja entra a la plaça karl marx a poca velocitat, tenia tots els semàfors en verd (normalment a la plaça karl marx els agafes tots en verd fins la parada) i el que va fer es aturar-se en la parada del 27 per perdre el semàfor, va fer com si fos una parada però sense obrir portes, espera a que es posi en vermell, una altra vegada verd, i torna, després fa la parada de pl.karl marx, i es queda amb les portes obertes fins que el semàfor es posa en vermell. Em vaig baixar a Pg.Vall Hebrón - Cementiri d'horta, així que no sé com va continuar la cosa, el cas és que la baixada, on molts conductors aprofiten l'impuls per agafar més velocitat, ella l'anava frenant.

Conductor salvatge

Posted: Friday 24/04/2015 19:00
by Javi M
Publiquen al diari El País un vídeo d'un bus de TMB fent mitja volta, amb les maniobres que això implica, en ple carrer de Balmes.

No recordo si aquest mitjà és enllaçable o no. Si algú em confirma que es tracta dels primers, puc posar-hi l'enllaç.

Re: Conductor salvatge

Posted: Friday 24/04/2015 19:48
by fgc113
Javi M wrote:Publiquen al diari El País un vídeo d'un bus de TMB fent mitja volta, amb les maniobres que això implica, en ple carrer de Balmes.

No recordo si aquest mitjà és enllaçable o no. Si algú em confirma que es tracta dels primers, puc posar-hi l'enllaç.
No, no és enllaçable. Pots consultar la llista completa ací: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=10&t=13652 ;)

Re: Conductor salvatge

Posted: Saturday 25/04/2015 0:03
by oriolp13
fgc113 wrote:
Javi M wrote:Publiquen al diari El País un vídeo d'un bus de TMB fent mitja volta, amb les maniobres que això implica, en ple carrer de Balmes.

No recordo si aquest mitjà és enllaçable o no. Si algú em confirma que es tracta dels primers, puc posar-hi l'enllaç.
No, no és enllaçable. Pots consultar la llista completa ací: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=10&t=13652 ;)
Avui n'he vist un fent el mateix al Mig de la Av. Maria Cristina, en l'Especial que hi havia del Palau St. Jordi a M. Cristina (Torres Venecianes). Ha deixat tot el passatge i tant ample ha donat mitja volta en plena avinguda (en aquest cas sense necessitar maniobres) tallant tot el trànsit que baixava radere seu. No sé si els apreten massa per poder tenir capacitat per suplir la alta demanda que hi havien, però la maniobra que ha fet és ben perillosa.

Re: Conductor salvatge

Posted: Saturday 25/04/2015 12:21
by local
oriolp13 wrote:
fgc113 wrote:
Javi M wrote:Publiquen al diari El País un vídeo d'un bus de TMB fent mitja volta, amb les maniobres que això implica, en ple carrer de Balmes.

No recordo si aquest mitjà és enllaçable o no. Si algú em confirma que es tracta dels primers, puc posar-hi l'enllaç.
No, no és enllaçable. Pots consultar la llista completa ací: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=10&t=13652 ;)
Avui n'he vist un fent el mateix al Mig de la Av. Maria Cristina, en l'Especial que hi havia del Palau St. Jordi a M. Cristina (Torres Venecianes). Ha deixat tot el passatge i tant ample ha donat mitja volta en plena avinguda (en aquest cas sense necessitar maniobres) tallant tot el trànsit que baixava radere seu. No sé si els apreten massa per poder tenir capacitat per suplir la alta demanda que hi havien, però la maniobra que ha fet és ben perillosa.
Tenint en compte que hi ha la Pl. Espanya per donar la volta com fa el 150 no sé en què estaria pensant el conductor... :cop

Re: Conductor salvatge

Posted: Saturday 25/04/2015 14:02
by oriolp13
local wrote: Tenint en compte que hi ha la Pl. Espanya per donar la volta com fa el 150 no sé en què estaria pensant el conductor... :cop
Jo suposo que es per estalviar el temps que es perd a Pl. Espanya per donar la volta, doncs cada vegada que passes una de les cruïlles trobes el següent semàfor en vermell, podent estar 3-4 minuts per donar la volta sencera a la plaça.

Re: De què van alguns conductors?

Posted: Sunday 26/04/2015 16:07
by Don Ramón
Esto del bus dando media vuelta en Balmes lo han sacado en El Periódico con un vídeo de algún videoaficionado.

Re: Conductor salvatge

Posted: Monday 27/04/2015 9:45
by Fran-Ikarus
oriolp13 wrote:
fgc113 wrote:
Javi M wrote:Publiquen al diari El País un vídeo d'un bus de TMB fent mitja volta, amb les maniobres que això implica, en ple carrer de Balmes.

No recordo si aquest mitjà és enllaçable o no. Si algú em confirma que es tracta dels primers, puc posar-hi l'enllaç.
No, no és enllaçable. Pots consultar la llista completa ací: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=10&t=13652 ;)
Avui n'he vist un fent el mateix al Mig de la Av. Maria Cristina, en l'Especial que hi havia del Palau St. Jordi a M. Cristina (Torres Venecianes). Ha deixat tot el passatge i tant ample ha donat mitja volta en plena avinguda (en aquest cas sense necessitar maniobres) tallant tot el trànsit que baixava radere seu. No sé si els apreten massa per poder tenir capacitat per suplir la alta demanda que hi havien, però la maniobra que ha fet és ben perillosa.
Jo ho havia vist, això, amb relativa freqüència, especialment en l'època en que s'hi feia servei de llençadores "sense nom de línia / servei especial" amb motiu de certs esdeveniments, en comptes dels actuals 150 "reforçats".