Page 2 of 4

Posted: Monday 18/12/2006 15:54
by Mako448
En un mes i escaig hi han hagut 4 avaries a FGC!! :o , potser més.
O 5 contant el MAN de Sallent,i sembla que FGC últimament li costa informar.
Que li passa a FGC?

Posted: Monday 18/12/2006 15:56
by Fujimaki
Home, no li costarà tant d'informar des del moment que hi ha una nota de premsa penjada a la web. Segur que a RENFE no ho haurien fet, això...

Posted: Monday 18/12/2006 16:12
by George85
Mortadel·lo wrote:la treballadora de fgc deu ser de les persones que estan a l'andana fent anar el "ramat", si la porta de la mampara s'havia tancat com ha pogut llençar-se a ajudar la passatjera?
si la porta de la mampara estava oberta, i la del tren també, com ha pogut arrencar el tren?
Crec que al telenotícies els han anomentat "agents de gestió del flux de passatgers" o alguna cosa aixi... :x

ara per ara, lo més provable és que ambdues portes estiguessin obertes i que per la raó que sigui el tren ha iniciat la marxa.

Podria ser que s'hagués desfrentat? :?:

Posted: Monday 18/12/2006 16:13
by FGC powa
Mako448 escrigué:
En un mes i escaig hi han hagut 4 avaries a FGC!! , potser més.
O 5 contant el MAN de Sallent (...)
El fet de fer circular el tren MAN cap a Sallent no es pot considerar una avaria. La via entre Manresa Alta i el ramal de Súria i de Sallent no està electrificada, per la qual cosa, el treure el MAN és una de les poques opcions possibles per a fer passar trens de viatgers per allà.

Una altra cosa és fer sortir un MAN per la línia de Manresa, o Igualada, o cap a Barcelona.

Salutacions

Posted: Monday 18/12/2006 16:28
by entfe001
Fujimaki wrote:Home, no li costarà tant d'informar des del moment que hi ha una nota de premsa penjada a la web. Segur que a RENFE no ho haurien fet, això...
Compte amb aquest raonament.

Cas verídic: la Universitat Autònoma de Barcelona va publicar a la pàgina web, cap a quarts de quatre de la tarda de fa cinc anys, ordre de suspensió de classes i evacuació del campus arran de la important nevada que va caure a Catalunya.

Pocs minuts abans de les set de la tarda apareix un conserge a l'aula on jo estava per recomanar-nos que marxéssim perquè la situació a les carreteres s'estava complicant sobremanera. Abans ningú ens havia dit res, vaig fer les classes de tres a set amb total normalitat.

Instants després cauria un cable d'alta tensió a Rubí paralitzant el trànsit ferroviari.

Durant tres hores el campus de Bellaterra va estar totalment incomunicat, però "oficialment" evacuat. Jo vaig arribar a casa, a Barcelona ciutat, a la una de la matinada.

Posted: Monday 18/12/2006 16:39
by George85
entfe001 wrote:
Fujimaki wrote:Home, no li costarà tant d'informar des del moment que hi ha una nota de premsa penjada a la web. Segur que a RENFE no ho haurien fet, això...
Compte amb aquest raonament.

Cas verídic: la Universitat Autònoma de Barcelona va publicar a la pàgina web, cap a quarts de quatre de la tarda de fa cinc anys, ordre de suspensió de classes i evacuació del campus arran de la important nevada que va caure a Catalunya.

(...)

Durant tres hores el campus de Bellaterra va estar totalment incomunicat, però "oficialment" evacuat. Jo vaig arribar a casa, a Barcelona ciutat, a la una de la matinada.
A l'UAB apart del comunicat a la web s'han de fer altres accions com ara l'evacuació física. Però clar, si ningú no dona l'ordre, doncs no s'evacua a ningu... :roll:

Els d'FGC no poden fer gran cosa més que penjar el comunicat a la web, informar als mitjans de comunicació que ho sol·licitin i refer de la millora manera possible el servei.


A la resta de viatjers tansols cal que se'ls informi per megafonia de l'incidència a provença i que el servei funciona de tal forma (en aquest cas crec que només fins a gràcia?)

I si algo distingeix a FGC és que la informació per megafonia funciona. Cosa que RENFE encara hi està a anys llum...

Mamparas

Posted: Monday 18/12/2006 19:09
by Santfeliuenc
Hola,

Es absolutamente increible lo poco que han tardado los detractores de las mamparas en aprovecharse de este asunto para volver a lo de siempre cuando está clarísimo que lo que ha pasado no tiene nada que ver con las citadas mamparas.

El tren ha arrancado antes de tiempo, al conductor le ha dado un ataque de nervios (lógicamente ha visto la que ha montado por las prisas...), las víctimas han sido arrastradas y han caído al suelo... si las mamparas hubiesen sido las culpables habrían ocurrido otro tipo de cosas.

Pero no, aun cuando todo indica que la causas del accidente son otras, ha de ser achacado a las mamparas por lo que sea... curioso.

A mi modo de ver las causas son principalmente 2, la primera y más directa el hecho de arrancar el tren antes de tiempo es lo que desencadena todo esto, y la segunda, por supuesto, es la superpoblación y densidad del tráfico que tiene el túnel de Balmes con multitud de servicios de diferentes clases (metro, semidirectos, cercanías, etc.) que comparten infraestructura, lo que obliga a todas estas prisas, a ir corriendo siempre, a dejar paso al siguiente convoy, a dejar libre el andén y la vía... lógicamente nunca pasa nada, pero si un día el conductor arranca antes de tiempo, pues ahí están las consecuencias.

¿Las mamparas? pues igual han evitado que las víctimas hayan sido arrastradas a lo largo de todo el andén, que se hayan glopeado con elementos del tren y que hayan caído de mala manera a la vía, por tanto a diferente nivel, y se hayan podido matar... no sé, por ejemplo. Lo mismo que igual evitan que caigan cada día y debido a la densidad del tráfico de viajeros de esa estación, un buen número de personas. Lo que no entiendo es cómo las tienen puestas que solamente cubren una parte de los andenes y no en su totalidad, que parece el campo del Betis, que está a medio hacer y así se ha quedado.

Esto demuestra que las cercanías deben ser cercanías solamente y circular por sus vías, diferentes a las del resto de servicios, que el metro debe de hacer lo mismo por sus vías también y que cada medio y tipo de servicio debe de estar segregado de otro servicio distinto en propósito y prestaciones, porque si metemos un metro que ha de pasar cada 2-3 minutos en unas vías por donde también pasa un tranvía o un cercanías cada 10-15 minutos, al final todos tenemos prisa, nadie cumple el horario, el metro acaba pasando cada cuarto de hora, las cercanías cada 30 minutos, etc.

Saludos,
Sergio

Posted: Monday 18/12/2006 19:10
by Mako448
Per cert,per casualitat,quina ha estat la unitat de l'accident?

Re: Mamparas

Posted: Monday 18/12/2006 19:31
by George85
Santfeliuenc wrote: Lo que no entiendo es cómo las tienen puestas que solamente cubren una parte de los andenes y no en su totalidad, que parece el campo del Betis, que está a medio hacer y así se ha quedado.
Sergio,

les mapares no cobreixen tota l'anadana per que no és necessari. L'estació de provença té accessos als extrems de l'andana. El problema està en que tansols un dels accessoss té correspondència amb el metro (L3 i L5) i la gent som així de mandrosos i ens quedem al principi de l'andana (una mica efecte bus). Al quedar-se al principi hi ha perill de que la gent caigui. A l'altre extrem de l'anada, al no haber-hi correspondècncia amb re no s'acumula tanta gent.

Posted: Monday 18/12/2006 20:26
by Trenscat
Desafortunadíssim accident :( Esperem que s'aclareixin les causes i es pugui actuar en conseqüència per evitar que mai més torni a passar.
Les mampares crec que en aquesta estació són del tot imprescindibles ja que l'acumulació de gent que hi ha fa por. De fet, és increïble com s'arriba a omplir. Avui en concret he agafat el tren de les 18:44 i la gent per agafar el S1 s'acumula a les tres primeres portes de les mampares i és horrible. Per cert, que m'he fixat que el tram de mampara afectat ha estat a la segona porta del comboi mirant des de l'accés pel carrer Rosselló.

Re: Mamparas

Posted: Monday 18/12/2006 20:39
by entfe001
Santfeliuenc wrote:El tren ha arrancado antes de tiempo, al conductor le ha dado un ataque de nervios (lógicamente ha visto la que ha montado por las prisas...)
No repartim culpes abans que es concloguin els resultats de la investigació.

Abans de fer un judici d'aquesta magnitud caldria esclarir, des del meu punt de vista, una sèrie de punts bàsics en el moment de l'accident:
  1. Estaven les portes d'andana obertes o tancades quan s'ha mogut el tren?
  2. Estaven les portes del tren obertes o tancades quan aquest s'ha mogut?
  3. Havia sonat l'avís sonor de tancament de portes?
Això per començar.

De moment, i pel que diu la premsa (per la qual cosa aquestes afirmacions s'han de prendre amb recel), la resposta a les dues primeres preguntes és portes d'andana tancades i obertes les del tren.

Re: Mamparas

Posted: Monday 18/12/2006 20:50
by mikado
entfe001 wrote:
Santfeliuenc wrote:El tren ha arrancado antes de tiempo, al conductor le ha dado un ataque de nervios (lógicamente ha visto la que ha montado por las prisas...)
No repartim culpes abans que es concloguin els resultats de la investigació.

Abans de fer un judici d'aquesta magnitud caldria esclarir, des del meu punt de vista, una sèrie de punts bàsics en el moment de l'accident:
  1. Estaven les portes d'andana obertes o tancades quan s'ha mogut el tren?
  2. Estaven les portes del tren obertes o tancades quan aquest s'ha mogut?
  3. Havia sonat l'avís sonor de tancament de portes?
Això per començar.

De moment, i pel que diu la premsa (per la qual cosa aquestes afirmacions s'han de prendre amb recel), la resposta a les dues primeres preguntes és portes d'andana tancades i obertes les del tren.
Segons TV2 (catalunya Avui) i TV3, tren surt amb portes obertes (cosa rarísima) i un interventor d'estació s'adona del tema i té una mena d'alarma que en ser accionada tanca les mampares i amés ha sortit un tal Oriol Juncadella de TV3. Esperem que s'esclareixi el tema.

Posted: Monday 18/12/2006 21:09
by Fujimaki
Aquest tal Oriol Juncadella, vols dir que no serà de FGC i l'has vist sortir per TV3...??

Posted: Monday 18/12/2006 21:13
by Albert
Independentment del tema mampares, el que cal aclarir és si el tren ha sortit amb alguna porta oberta. Si ha estat així, vol dir que han saltat pels aires un mecanisme de seguretat bàsic i això caldrar aclarir-ho.

Posted: Monday 18/12/2006 21:21
by javi82
Segons recreació del Telenotícies:

1. Portes d'andana i portes del tren estan obertes, la gent entra al tren
2. Sona avís de tancament de portes
3. Una dona entra al tren quan les portes s'estan tancant, queda atrapada
4. Interventora d'FGC intenta treure la dona q estava atrapada
5. Tren arrenca
6. Les dues dones cauen al terra i el tren les arrosega fins a menjar-se literament el primer 'poste' de la mampara

La versió aquesta personalment em 'quadra', s'explica el pq les dones finalment queden atrapades entre el tren i la mampara, pq el tren arrencaria amb les portes 'obertes' (aquest seria el punt negre, com un tren pot arrencar amb les portes tancades però algú atrapat), i amb les imatges q s'han vist de com ha quedat l'estació després.

Conclusió: sort q hi havia mampares i s'han estampat contra elles, sino hagués passat com a l'últim accident mortal del metro, aquell q una anciana es va quedar atrapada amb la mà i la bossa de plàstic dins del tren, va caure al terra i va morir al ser arrosegada fins les vies.

Posted: Monday 18/12/2006 21:27
by Albert
Com ha quedat atrapada la dona? Perque és diferent que hagi quedat fora, enganxada per la roba (cosa que explicaria que la porta es considerés tancada perquè el gruix de la roba no impediria tancar la porta) que enganxada per un braç. En aquest últim cas, la porta quedaria prou oberta com per a què el tren no s'hagués de moure detectant una porta oberta,

Posted: Monday 18/12/2006 21:39
by 437.001
Mampares a banda, no seria qüestió de començar a pensar en separar els tràfics de FGC Vallès i de fer un nou túnel de Sarrià a Pl.Catalunya via Francesc Macià que fos exclusivament per als trens de Sabadell i Terrassa, amb menys parades intermèdies?

Llavors es podria deixar el vell túnel de Provença només per a la L6 i la L7.

Què en penseu?

La meva idea és fer baixar un nou túnel des de Sarrià per Av.Sarrià, Diagonal (primera parada a Francesc Macià), Urgell (segona parada a Hospital Clínic) i Pelai amb una nova nau a un nivell inferior a l´actual, des de la qual es podria continuar cap a Glòries per sota de Fontanella i Trafalgar.

CREO UN NOU FIL SOBRE AQUEST TEMA, i deixo aquest per a l´accident.

De tota manera, això implicaria tallar el tràfic ferroviari entre Tres Torres i Sarrià durant una bona temporada.
L9, on ets? :(

Posted: Monday 18/12/2006 21:44
by Jordilar
Albert wrote:Com ha quedat atrapada la dona? Perque és diferent que hagi quedat fora, enganxada per la roba (cosa que explicaria que la porta es considerés tancada perquè el gruix de la roba no impediria tancar la porta) que enganxada per un braç. En aquest últim cas, la porta quedaria prou oberta com per a què el tren no s'hagués de moure detectant una porta oberta,
Això que acabes de dir es molt interessant:

El Llaç de tancament de portes es un sistema que ho porten des de la serie 1000 passant per les 440 i tot el que hi ha posterior circulant. Això vol dir que a les 112 no es un sistema innovador si no rutinari i generalment no es pot anul·lar.

La hipòtesis de que la persona se li haguñes quedat enganxat alguna peça de roba o la tira del bolso, o algo suficientment prim perque la porta pugui tancar el llaç és algo que, per mi, pren força com a Hipótesi.

Una altra cosa que cadria aclarar es si les manpares autòmaticques de Provença funcionan i si ho fan automàticament o és un agent que les fa tancar. Personalment no les he vist funcionar mai.

Salut,[/quote]

Posted: Monday 18/12/2006 21:50
by Albert
Aquelles mampares no són mampares "de veritat" perquè quan estan tancades no separan del tot andana del tren. Per mi l'important són les portes del tren, no pas les mampares. El problema és que el tren es mogui amb els seves portes obertes.

Posted: Monday 18/12/2006 21:54
by entfe001
Jordilar wrote:Una altra cosa que cadria aclarar es si les manpares autòmaticques de Provença funcionan i si ho fan automàticament o és un agent que les fa tancar. Personalment no les he vist funcionar mai.
El funcionament de les mampares és manual. És més, al davant de tot hi ha un indicador al maquinista que li confirma que totes les portes de l'andana han quedat tancades (no recordo quina llumeneta ho fa, perquè n'hi ha un bon grapat :x)