Page 2 of 2
Posted: Saturday 30/12/2006 1:06
by Carlos
Així es fa Galdric, amb autoritat, que només fan que molestar-nos, que multin a la enorme quantitat de gent que viatja sense bitllet i que paguem nosaltres amb el nostre bitllet.
Posted: Saturday 30/12/2006 1:24
by Ferrovi
Una pregunta, per a aquest any, com puc aconseguir el permís?
es que sempre me l'ha enviat cada any per correu Cafc, però com que ja no soc del club, aquest any me l'he de fer jo. Mercès per adelantat.
Posted: Saturday 30/12/2006 12:00
by entfe001
fantito wrote:Com podeu veure el tema de les fotos es un tema delicat doncs les lleis espanyoles en particular i les europees en general tendeixen a protegir abans els drets a la pròpia imatge que els drets de qualsevol aficionat.
Si el problema és de drets d'imatge, el que ha de fer Renfe Operadora i/o Adif és recorrer als jutjats
un cop la foto ha estat publicada, no impedir que aquesta es faci. El dret d'imatge en cap cas és vulnerat si les imatges no es fan públiques. En aquest sentit, Renfe es comprota com la SGAE amb els suports d'àudio, vídeo i dades: pressuposant que es faran servir per vulnerar drets constitucionals. Pressumpció de culpabilitat.
Partint d'aquest mateix principi, les càmeres de videovigilància de qualsevol establiment (incloses, irònicament, les d'Adif) són il·legals i podria exigir la seva desconnexió per protegir els meus drets d'imatge encara que l'enregistrament mai es faci públic. Al metro de París hi ha avisos informant-te de l'existència de càmeres de seguretat i del teu dret a revisar les imatges enregistrades en les que un hi aparegui. I la SNCF no prohibeix la presa de fotografies d'aficionats. Encara més, a les fotografies de premsa de la SNCF és bastant comú que les cares en segon terme apareguin difuminades artificalment per tal que aquestes persones no siguin identificables.
Inisisteixo: Espanya no és a Europa ni ho serà mai. Per molt que paguem amb euros.
Posted: Saturday 30/12/2006 14:14
by metring
La política de la SNCF trobo que és exemplar
De la mateixa forma que no deixen fer fotos, estaria bé que ens queixessim de que a nosaltres ens poden filmar sense autorització, si ens busquen les pessigolles.
Posted: Saturday 30/12/2006 17:05
by Carlos
En lloc d'anar tocant el que no sona, podrien intentar millorar el seu servei, per exemple, posar-hi remei als retards i les incidències a rodalies, en lloc de contractar 455 treballadors perquè informin dels retards que hi ha. Ho trobo completament inutil.
Posted: Saturday 30/12/2006 17:05
by Carlos
En lloc d'anar tocant el que no sona, podrien intentar millorar el seu servei, per exemple, posar-hi remei als retards i les incidències a rodalies, en lloc de contractar 455 treballadors perquè informin dels retards que hi ha. Ho trobo completament inutil.
Posted: Saturday 30/12/2006 17:10
by mikado
Carlos wrote:En lloc d'anar tocant el que no sona, podrien intentar millorar el seu servei, per exemple, posar-hi remei als retards i les incidències a rodalies, en lloc de contractar 455 treballadors perquè informin dels retards que hi ha. Ho trobo completament inutil.
O estar-se pel que s'han d'estar perque l'aspecte que lluia avui la 440-236M era deplorable tota grafitejada, finestres incloses a la sortida de L'H. I em penso que en fer un graffitti d'aquestes dimensions triga més que fer una foto.
Posted: Saturday 30/12/2006 17:37
by entfe001
Parlant de grafits, l'unitat que ha sortit de Girona cosa de 20 minuts cap a Barcelona també estava guapa
(no m'he fixat en la numeració
)
Posted: Saturday 30/12/2006 18:14
by Carlos
Ahir divendres vaig anar a fer fotos a la sortida de Sants i també van passar unes quantes unitats ben pintades, però de veure-les així no les hi faig foto, perquè seria gastar una foto en una porqueria.
No recordo exactament quantes van pasar, però potser van ser tres o quatre en mitja hora. Horrible.
Posted: Sunday 31/12/2006 18:45
by carris
A Renfe/adif mai he tingut problemes perquè com que ja es sabut des de fa molts anys que si et veuen es fotran amb tu, el primer que faig, encara que no tingui intenció de fer fotos, és anar directe als segurates i presentar-me, els ensenyo el permís i la documentació respallant-los discretament i sempre se m'han enrotllat bé. No així al Metro de barcelona ni "Al Tramvia Blau!!!!!!!! que no deixen fer fotos de l'interior dels cotxes!!!!!!. Segons qui, clar, i després als Guiris els ho deixen fer tot els que a tu t'han negat. Repeteixo, segons qui tinguis davant, perquè n'hi ha que son realment amables.
Als anys 70 a Renfe, tampoc hi havia problemes si et presentaves al cap d'estació o de dipòsit. Llavors s'obrien totes les portes i fins i tot et posaven el material al lloc que t'anava millor per fotografiar. Ara no arriben a tant però els codis de conducta no son diferents.
Vols dir?
Posted: Monday 01/01/2007 16:28
by JaMiRo!
Hola!
Al Metro de Barcelona ja és conegut que "no et deixen", si bé el 99'99% de fotos de la meua web són fetes sense permís de TMB...
Però al Tramvia Blau??? Però sí no posen cap pega a fer fotos d'on et doni la gana!!! Deuen haver-te tocat treballadors amb mala baba. Jo conec un parell de treballadors que són el contrari, molt simpàtics i que si t'ho curres et deixen aplicar fins i tot el fre al tramvia...
Salut!
Re: Vols dir?
Posted: Monday 01/01/2007 16:40
by Ferrovi
JaMiRo! wrote:Hola!
Al Metro de Barcelona ja és conegut que "no et deixen", si bé el 99'99% de fotos de la meua web són fetes sense permís de TMB...
Però al Tramvia Blau??? Però sí no posen cap pega a fer fotos d'on et doni la gana!!! Deuen haver-te tocat treballadors amb mala baba. Jo conec un parell de treballadors que són el contrari, molt simpàtics i que si t'ho curres et deixen aplicar fins i tot el fre al tramvia...
Salut!
A mi, un conductor també molt simpàtic em va deixar gravar la campana del tranvía, jo posava el movil a terra, i tocava la campana amb el pedal.
Re: Vols dir?
Posted: Monday 01/01/2007 17:32
by Denisuko
JaMiRo! wrote:
... si bé el 99'99% de fotos de la meua web són fetes sense permís de TMB...
Ja en som 2
Posted: Monday 01/01/2007 19:00
by Hagbard
carris wrote:A Renfe/adif mai he tingut problemes perquè com que ja es sabut des de fa molts anys que si et veuen es fotran amb tu, el primer que faig, encara que no tingui intenció de fer fotos, és anar directe als segurates i presentar-me, els ensenyo el permís i la documentació respallant-los discretament i sempre se m'han enrotllat bé. No així al Metro de barcelona ni "Al Tramvia Blau!!!!!!!! que no deixen fer fotos de l'interior dels cotxes!!!!!!. Segons qui, clar, i després als Guiris els ho deixen fer tot els que a tu t'han negat. Repeteixo, segons qui tinguis davant, perquè n'hi ha que son realment amables.
Als anys 70 a Renfe, tampoc hi havia problemes si et presentaves al cap d'estació o de dipòsit. Llavors s'obrien totes les portes i fins i tot et posaven el material al lloc que t'anava millor per fotografiar. Ara no arriben a tant però els codis de conducta no son diferents.
Comparteixo la teva postura. Diria, per pròpia experiència, que el bon rotllo i el dur la veritat per davant, t'obre moltes portes.
I quan et trobes amb un segurata-formigó-armat, sempre et queda la tècnica fotogràfica anomenada "candid".
salut
Re: Vols dir?
Posted: Monday 01/01/2007 20:00
by carris
JaMiRo! wrote:Hola!
Al Metro de Barcelona ja és conegut que "no et deixen", si bé el 99'99% de fotos de la meua web són fetes sense permís de TMB...
Però al Tramvia Blau??? Però sí no posen cap pega a fer fotos d'on et doni la gana!!! Deuen haver-te tocat treballadors amb mala baba. Jo conec un parell de treballadors que són el contrari, molt simpàtics i que si t'ho curres et deixen aplicar fins i tot el fre al tramvia...
Salut!
Ja he dit abans que segons qui, que n'hi ha que son realment amables. Els habituals son realment bons, però com que de vegades n'hi ha de "Turno" de festius i estan de mala "ll..una" ho paguen amb el primer que arriba.
Posted: Tuesday 02/01/2007 16:14
by megapauer
carris wrote:Als anys 70 a Renfe, tampoc hi havia problemes si et presentaves al cap d'estació o de dipòsit. Llavors s'obrien totes les portes i fins i tot et posaven el material al lloc que t'anava millor per fotografiar. Ara no arriben a tant però els codis de conducta no son diferents.
Deus ser molt veterà a l'afició. Els més joves no tenim tanta sort. Els vigilants solen menysprear-te.
L'altra cosa és que no deus anar massa per l'Espanya profunda i les estacions on els Cap d'Estació hi són ben poc al llarg de la setmana i tot queda supeditat als vigilants...
De totes maneres, envejo la teva sort, tot i que segueixo opinant que sols en un país com aquest s'ha d'anar a fer la pilota per a exercir el dret a la llibertat, ja que anar amb la veritat per davant no funciona, ja que es considera un acte de prepotència.