Page 2 of 2

Posted: Sunday 31/12/2006 16:12
by Túnels del Garraf
Jo crec que s'hauria de construir una via d'apartador a Tèrmens o a Vilanova de la Barca, per poder fer encreuaments, i més endavant, una altra a Àger o a Cellers per fer el mateix, a part de tornar a fer operatives les agulles de Tremp i a crear una nova via a La Pobla.

Què us sembla?

Posted: Sunday 31/12/2006 16:22
by Guigui
Pregunta: i tot això no ho podien preveure durant els mesos que es va interrompre el servei per acondicionar la línia? Tant costava aprofitar aquell temps per a fer alguns apartadors?

Posted: Sunday 31/12/2006 16:25
by Jordi Freixas
Jo tinc una altre pregunta... a Tremp no hi havia ja, dues vies, concretament des de la reforma?

Posted: Sunday 31/12/2006 16:33
by liniadelRipollés
Sobre apartadors a Térmens o Vilanova de la Barca no hi ha res previst, tampoc a Àger o Cellers.
Està previst recol.locar la tercera via a La Pobla de Segur i les agulles de Tremp estan renovades, són talonables, si bé estan embribades. Així mateix, s'ha donat d'alta l'enclavament mecànic d'aquesta estació.

Túnels del Garraf wrote:Jo crec que s'hauria de construir una via d'apartador a Tèrmens o a Vilanova de la Barca, per poder fer encreuaments, i més endavant, una altra a Àger o a Cellers per fer el mateix, a part de tornar a fer operatives les agulles de Tremp i a crear una nova via a La Pobla.

Què us sembla?

Posted: Sunday 31/12/2006 17:49
by UT596001
Jordi Freixas wrote:Jo tinc una altre pregunta... a Tremp no hi havia ja, dues vies, concretament des de la reforma?
I les continua tenint, però si no hi ha personal a l'estació o es posa un altre tipus de bloqueig no es poden fer creuaments allà.

Posted: Sunday 31/12/2006 17:52
by liniadelRipollés
Podrien posar el CCR de la línia Múrcia-Lorca.
UT596001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Jo tinc una altre pregunta... a Tremp no hi havia ja, dues vies, concretament des de la reforma?
I les continua tenint, però si no hi ha personal a l'estació o es posa un altre tipus de bloqueig no es poden fer creuaments allà.

Posted: Sunday 31/12/2006 17:57
by UT596001
liniadelRipollés wrote:Podrien posar el CCR de la línia Múrcia-Lorca.
:?: I en què consisteix aquest sistema?

Posted: Sunday 31/12/2006 18:26
by liniadelRipollés
Radiotelefònic entre CTC i maquinista. Caldria veure si la cobertura és adequada a Balaguer, Tremp i La Pobla de Segur.

El CCR (Control Circulación por Radio) de la línia Murcia-Lorca és basada en la comunicació directa maquinista-lloc de comandament i és aquest qui autoritza o no l'entrada i sortida a les estacions, totes estan dotades d'agulles talonables, no hi ha senyals de blocatge, únicament de posició habitual/inhabitual d'agulla (lluminós).
Té una limitació: s'ha de passsar per les agulles a 30km/h.

Fa uns anys vaig anar a fer fotos de tota la senyalització associada a aquest sistema, únic a ADIF. Vaig tenir l'honor, a més, de veure en directe com es feia el blocatge.

UT596001 wrote:
liniadelRipollés wrote:Podrien posar el CCR de la línia Múrcia-Lorca.
:?: I en què consisteix aquest sistema?

Posted: Sunday 31/12/2006 20:23
by entfe001
Així explicat sembla molt similar al sistema de blocatge del Tren Groc francès.

Posted: Wednesday 03/01/2007 19:34
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Podrien posar el CCR de la línia Múrcia-Lorca.
UT596001 wrote:
Jordi Freixas wrote:Jo tinc una altre pregunta... a Tremp no hi havia ja, dues vies, concretament des de la reforma?
I les continua tenint, però si no hi ha personal a l'estació o es posa un altre tipus de bloqueig no es poden fer creuaments allà.
Sí, però no estava plantejada en aquest sentit la meva pregunta. Sinó... hi havia hagut ja encreuament a Tremp abans de la reforma? Ho di perquè a les fotos d'aquesta estació fetes per en Bernat Borràs, dóna la impressió de que només hi ha una via.

I d'altra banda... algú sap quina funció té la via morta que hi ha a Àger?

Posted: Wednesday 03/01/2007 19:51
by liniadelRipollés
Em consta que Tremp s'obria de tant en tant per permetre l'encreuament quan pujaven trens especials.

La via morta d'Àger la va instal.lar Renfe quan van fer obres de rehabilitació de via farà uns deu anys i servia per aprovisionar balast. Aquesta agulla estava protegida mitjançant senyal de parada diferida i punt protegit (jo l'he vista operativa), però aquesta senyalització ha desaparegut.
Jordi Freixas wrote:
liniadelRipollés wrote:Podrien posar el CCR de la línia Múrcia-Lorca.
UT596001 wrote: I les continua tenint, però si no hi ha personal a l'estació o es posa un altre tipus de bloqueig no es poden fer creuaments allà.
Sí, però no estava plantejada en aquest sentit la meva pregunta. Sinó... hi havia hagut ja encreuament a Tremp abans de la reforma? Ho di perquè a les fotos d'aquesta estació fetes per en Bernat Borràs, dóna la impressió de que només hi ha una via.

I d'altra banda... algú sap quina funció té la via morta que hi ha a Àger?

Posted: Wednesday 03/01/2007 20:07
by Jordi Freixas
liniadelRipollés wrote:Em consta que Tremp s'obria de tant en tant per permetre l'encreuament quan pujaven trens especials.
O sigui... ja hi havia via abans, no? (a veure si és que a la millor hi havia via instal·lada i després la van treure)
liniadelRipollés wrote:La via morta d'Àger la va instal.lar Renfe quan van fer obres de rehabilitació de via farà uns deu anys i servia per aprovisionar balast. Aquesta agulla estava protegida mitjançant senyal de parada diferida i punt protegit (jo l'he vista operativa), però aquesta senyalització ha desaparegut.
Quina rehabilitació? :? :? :? :? :? :? (a algú de la RENFE li anava especialment l'humor, no?)

Posted: Wednesday 03/01/2007 20:11
by liniadelRipollés
La segona via ha estat sempre.

Van fer una rehabilitació (que no renovació) ja que hi havia un tram de diversos quilòmetres limitats a 10km/h on quedava tot just la meitat del gruix del carril a les corbes, a causa del desgast del fregament.

Jordi Freixas wrote:
liniadelRipollés wrote:Em consta que Tremp s'obria de tant en tant per permetre l'encreuament quan pujaven trens especials.
O sigui... ja hi havia via abans, no? (a veure si és que a la millor hi havia via instal·lada i després la van treure)
liniadelRipollés wrote:La via morta d'Àger la va instal.lar Renfe quan van fer obres de rehabilitació de via farà uns deu anys i servia per aprovisionar balast. Aquesta agulla estava protegida mitjançant senyal de parada diferida i punt protegit (jo l'he vista operativa), però aquesta senyalització ha desaparegut.
Quina rehabilitació? :? :? :? :? :? :? (a algú de la RENFE li anava especialment l'humor, no?)

Posted: Wednesday 03/01/2007 21:11
by Jordilar
Jo recordo haver vist Tremp amb més de 2 vies cap allà al 2000.

Salut,