Page 2 of 2

Posted: Sunday 04/02/2007 23:07
by EUKibo
El nostre TRAM (baix-besòs) també està preparat per poder funcionar amb el tercer carril?

Posted: Sunday 04/02/2007 23:29
by aarongilp
EUKibo wrote:El nostre TRAM (baix-besòs) també està preparat per poder funcionar amb el tercer carril?
No.

Posted: Sunday 04/02/2007 23:43
by EUKibo
jeje merci aarongilp!! Quina contundencia jajaja XD
Pos vaja, home sempre s'ho podien haver posat per si un cas s'hagues necessitat.

Posted: Monday 05/02/2007 17:53
by vr
EUKibo wrote:Pos vaja, home sempre s'ho podien haver posat per si un cas s'hagues necessitat.
Jo crec que no cal, això de que la catenària del tram "fa lleig" es tan ximple con que el tren és perillòs i s'ha de soterrar.

Posted: Monday 05/02/2007 22:56
by EUKibo
Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt

Posted: Monday 05/02/2007 23:31
by Guigui
EUKibo wrote:Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt
Doncs desterrem també els semàfors, senyals de trànsit i fanals. Em sona molt a allò del "tramvia que estorba el trànsit privat" (Jordi Superstar dixit).

Posted: Tuesday 06/02/2007 0:15
by aarongilp
EUKibo wrote:Home, tampoc es que sigui bonica la catenaria... A mes estorba a la vista, tapa el paisatge, a mes que els pals ocupen espai i molesten molt
Ja em diràs tu el que molesta un fil (que és la catenària). A A Coruña, per exemple, els pals de la catenària es fan servir de faroles, molt ben adornades, i ja "no molesta"...

Posted: Tuesday 06/02/2007 12:39
by Albert
No siguem ara uns "radicals tramviaires". Tots hem vist que a certs punts de les dues xarxes de tramvies de Barcelona alguns desastres amb la col·locació dels pals que subjecten la catenària. Per exemple, la rotonda de Montesa. D'acord que és un punt complexe, amb dos desviaments, però queda bastant atapeït de pals tot allò.

Està clar que si no hi hagués pals ni catenària, doncs seria millor. Com que no és possible, ja que aquest sistema no es pot fer servir en amb aquests tramvies, trobo que el millor és minimitzar-ne l'impacte. El que comenta l'aarongilp és un exemple d'això: fer servir els pals de catenària com a faroles.

Posted: Tuesday 06/02/2007 13:39
by aarongilp
Com vaig comentar, a A Coruña es fan servir de faroles (molt ben adornades, molt maques), a Bilbo, al casc antic, també, però les mènsules van penjades directament de la paret. És questió de fer-ho bé...

Posted: Monday 17/12/2007 21:27
by metring
Pujo aquest fil, recordant (potser seria millor oblidar-ho) com ha de ser la tercera línia de tramvia de Montpellier, de la qual no vam trobar cap informació ni obres de la via enlloc. Algú sap si ha previsió d'inici de les obres aviat?

Posted: Monday 17/12/2007 23:17
by Túnels del Garraf
http://www.trams-in-france.net/reload.h ... ellier.htm

Si et pot ser útil és una pàgina força interessant.

La conclusió és que fins el 2012 no està prevista la inauguració de la tercera línia.

Posted: Monday 17/12/2007 23:20
by metring
Merci per la pàgina! Ja explica coses interessants, ja.

Posted: Tuesday 18/12/2007 0:58
by 437.001
També s´han inaugurat dues noves xarxes de tramvia: una a Niça i una altra a Le Mans (no, el tramvia no tarda 24h en arribar a lloc! :P ), i s´ha ampliat i modernitzat la xarxa de Marsella i Grenoble, i Mulhouse, i Nantes, i Bordeus un altre cop (dos de de l´estiu...)...

Posted: Tuesday 18/12/2007 18:49
by hospitalenc
A un nùmero de la revista Hobbytren de fa un parell d´anys o mès (de quan es va inaugurar aquesta xarxa), deien que no era res mès que una versió moderna posada al día del que ja uutilitzaven els tramvíes de la xarxa antiga fa dècades.

De tota manera, recodar que a Sevillal els nous tramvíes tambè funcionen amb tercer riell pel casc antica., i els Washington anaven amb tercer carril allà ala capital USA al seu moment.....

Posted: Thursday 20/12/2007 19:52
by pol
Fa uns anys vaig anar a Monpeller i a Bordeaux. Pero el tranvia de montpeller ja estaven fent la linia 2 i semblava que avans avia funcionat i que ara estava en obres, i al tornar ens vam perdre i vam anar a petar a les cotxeres i vaig veure els de floretes també.

Posted: Thursday 20/12/2007 20:02
by Túnels del Garraf
hospitalenc wrote: De tota manera, recodar que a Sevilla els nous tramvíes també funcionen amb tercer rail pel casc antic., i els Washington anaven amb tercer carril allà a la capital USA al seu moment.....
A Sevilla NO van ni aniran amb tercer rail en cap moment. En el tram de davant de la catedral funcionaran amb bateries, per tant no hi haurà catenària, però de moment i fins que no arribin els tramvies encarregats, la xarxa fnciona amb tramvies amb catenària.

Re: Nous tramvies a França

Posted: Sunday 17/11/2013 13:45
by metring