Page 2 of 2
Posted: Tuesday 16/01/2007 20:03
by entfe001
Jordi Freixas wrote:Home... basant-nos en la teva teoría, per suprimir l'Estrella Costa Brava, el mínim seria que l'Alvia sortís de Portbou, i no de Figueres (i si per la baixa demanda o el que sigui, no surt a compte, doncs que el mateix Estrella surti de Figueres).
Veient la tendència que ha seguit Renfe respecte els trens de llarg recorregut a la línia de Girona, el més probable és que després de l'eliminació del Costa Brava només quedaran com a trens de llarga distància els Talgo internacionals. I amb la LAV transfronterera oberta, totes les relacions no regionals quedaran en mans de la SNCF.
Ja fa anys va desaparèixer el diürn a Madrid, i no fa gaire també ha caigut el de València (el Mare Nostrum té un horari més dolent, baixa més tard i puja massa d'hora).
Apunts...
Posted: Wednesday 17/01/2007 18:01
by JaMiRo!
Hola!
Per cert, les llançadores com s'ha indicat per aquí són tipus "Alvia" (podien haver estat tipus "Alaris").
De serveis encara no se sap ben bé que es farà, però combinacions com les que heu comentat molts companys són algunes amb les que juga Renfe Operadora, segons info d'un responsable de Santa Perpètua.
Seguirem informant.
Salut!
Aclaracions...
Posted: Thursday 18/01/2007 23:32
by JaMiRo!
Hola!
A veure, algunes aclaracions perquè m'he fet
la picha un lío entre
llançadores i
trens d'ample variable.
Resulta que són projectes diferents:
-Per una banda tenim els
trens d'ample variable que són els Alvia, per entendre'ns. CAF ens aporta les caixes (van començar a arribar la setmana passada) i nosaltres les pintem i les muntem amb tots els equips necessaris, incloent sistemes nostres...Ara bé, els bogies d'ample variable són seus (mama, poor...).
-D'altra banda, tenim les
llançadores (100% Alstom) que no són altra cosa que els mateixos trastos que fan la línia d'alta velocitat de Madrid a Toledo. Durant les properes setmanes començarem a produïr-les.
Ja li he comentat a un company de la feina: "si no anomeneu les coses pel seu nom, llavors és lògic que em faci
la picha un lío".
Disculpeu l'errada.
Salut!
Posted: Thursday 18/01/2007 23:48
by Jordi Freixas
I se sap per a quins trajectes estan pensats uns i altres trens?
Ni idea!
Posted: Thursday 18/01/2007 23:58
by JaMiRo!
Ho sento company, ni idea.
Re: Aclaracions...
Posted: Friday 19/01/2007 0:16
by aarongilp
JaMiRo! wrote:Ara bé, els bogies d'ample variable són seus (mama, poor...).
Home, pretendre que els bogis d'ample variable siguin Alstom, és molt pretendre, oi? Haurieu de plagiar el sistema a algun dels 2 (o als 2, pràcticament són iguals), i no és plan...
:D:D:D (estic torracollons, si
)
Posted: Friday 19/01/2007 13:53
by genissimon
A veure si ens aclarim:
Alaris: servei comercial entre Madrid i València. Servit per unitats s.490 Asltom. Ample ibèric. Equips elèctrics per a 3KVcc.
Foto 490
Llançadora: servei comercial "regional" sobre vies d'alta velocitat. Actualment amb denominació comercial AVANT. Servit per unitats sèrie 104 Alstom, pràcticament iguals a les anteriors, però de 4 cotxes i en ample internacional. Equips elèctrics per a 25 KVca.
Foto 104
Alvia: servei comercial entre Madrid i Barcelona. Servit actualment per unitats s.120 CAF (quan entrin en servei, també per les 130 Talgo-Bombardier). Apte per als dos amples de via: ibèric i internacional. Equips elèctrics per a 3 KVcc i per a 25 KVca.
Foto 120.
Foto 130. En teoria quan la línia LAV arribi a Sants, ja no faran falta aquests trens d'ample variable per a Barcelona i es podran destinar a altres serveis que en part del seu recorregut utilitzin alguna línia d'alta velocitat.
Salut !!
Ni una...
Posted: Saturday 20/01/2007 1:03
by JaMiRo!
aarongilp wrote:Home, pretendre que els bogis d'ample variable siguin Alstom, és molt pretendre, oi? Haurieu de plagiar el sistema a algun dels 2 (o als 2, pràcticament són iguals), i no és plan...
:D:D:D (estic torracollons, si
)
No deixes escapar ni una tú, eh?
Re: Ni una...
Posted: Saturday 20/01/2007 1:32
by aarongilp