Page 2 of 16

Posted: Tuesday 17/04/2007 1:58
by orique
L'Hereu de l'Ajuntament wrote:La bicicleta està de moda
Perquè un argument de més pes, no, oi?

Haurem de posar de moda les bicis oficials... :twisted:

Posted: Wednesday 18/04/2007 1:53
by Guigui
orique wrote:Haurem de posar de moda les bicis oficials... :twisted:
Però hauran de ser tàndems perquè sense xofer no s'hi val! :D

Posted: Saturday 21/04/2007 14:06
by De_Bufalà
El 'bicing' ja supera els 5.000 usuaris i obre 10 parades més


JORDI SUBIRANA
BARCELONA

El bicing, el nou sistema de transport públic posat en marxa a Barcelona, va vent en popa. El servei, que funciona des de fa un mes, ja compta amb més de 5.000 usuaris, que des d'ahir disposen de 10 nous punts de lloguer més que se sumen als 14 existents.
El regidor de Mobilitat i Seguretat, Ferran Julian, va relacionar l'èxit de la iniciativa a l'increment de l'ús de la bicicleta a Barcelona. Uns 40.000 ciclistes circulen cada dia per la ciutat. I s'espera que a finals d'any el bicing tingui entre 10.000 i 15.000 abonats. L'important augment de ciclistes obligarà l'ajuntament a crear més carrils bici. Julian va explicar que la ciutat en guanyarà 22 quilò-
metres en pocs mesos --ara en té 127--, tot i que els ciclistes també poden fer servir els 150 quilòmetres de zones 30 que es crearan i les voreres amples.

ÈXIT A FORT PIENC
Segons l'ajuntament, dels més de 5.000 abonats al servei, el 54% són homes i el 46%, dones. Per edat, el 48% té més de 35 anys, el 42%, entre 25 i 34 anys, i el 10%, menys de 25. Més de 1.500 ciclistes inscrits es reparteixen entre els barris de Fort Pienc i la Barceloneta.
Les 10 noves estacions es troben --com la resta-- majoritàriament a l'Eixample i Ciutat Vella. Són al número 159 del carrer de Padilla, al 230-232 de Dos de Maig, al 65-67 de Marina, al 47 de l'avinguda de la Meridiana, al 102 del carrer de Bruc, al 13-15 de Rosa Sensat, al 157 d'Indústria i a les places d'Antonio López i de Pau Vila (dues parades).
La implantació, va explicar Julian, es fa de manera progressiva. L'1 de maig, el parc de 350 bicis s'ampliarà a 750, que estaran repartides en 50 estacions, i al juliol es podran llogar 1.500 vehicles en 100 punts. A finals d'any, la ciutat tindrà 3.000 bicis i unes 200 parades. Cada bicicleta s'utilitza una mitjana de tres vegades al dia, sobretot per desplaçar-se i, poc, per passejar.

1.800 VISITES AL DIA
El bicing funciona a través d'un sistema d'abonaments que es paga amb targeta de crèdit. Abans de poder utilitzar el servei, el ciutadà, que no pot ser menor de 16 anys, ha de fer una preinscripció a la web http://www.bicing.com --que té una mitjana de 1.800 visites diàries, 72.000 des que es va instal.lar-- o a les oficines de la plaça de Pi i Sunyer. El preu de l'abonament és de 24 euros a l'any o d'un euro a la setmana, tot i que els inscrits abans de l'1 de juliol poden obtenir una targeta anual per només sis euros. Aquests baixos preus han motivat les crítiques de les empreses de lloguer.
L'abonament permet usar el servei tantes vegades com es vulgui durant el dia en franges de mitja hora. En cas que el vehicle s'entregui més tard es penalitza el client amb 0,30 euros per cada 30 minuts. Superades les dues hores, la multa és de sis euros (tres per hora).

Però...

Posted: Saturday 21/04/2007 16:13
by JaMiRo!
Guigui wrote:
orique wrote:Haurem de posar de moda les bicis oficials... :twisted:
Però hauran de ser tàndems perquè sense xofer no s'hi val! :D
I, a poder ser, amb un motor V6 de chorrocientas válvulas y tropecientos cilindros per assistir la pedalada... :D :twisted: :P

Re: Però...

Posted: Saturday 21/04/2007 17:38
by wefer
JaMiRo! wrote:I, a poder ser, amb un motor V6 de chorrocientas válvulas y tropecientos cilindros per assistir la pedalada... :D :twisted: :P
Això, més o menys, ja està inventat:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 24x768.jpg

Re: Però...

Posted: Saturday 21/04/2007 17:39
by wefer
wefer wrote:
JaMiRo! wrote:I, a poder ser, amb un motor V6 de chorrocientas válvulas y tropecientos cilindros per assistir la pedalada... :D :twisted: :P
Això, més o menys, ja està inventat:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 24x768.jpg
Per cert... algú s'ha apuntat ja o té previst apuntar-se al bicing?
A mi el que més m'estranya és que, tenint tant d'èxit com diuen, encara no hagi vist ningú que s'hi hagi apuntat, ni tan sols circulant pel carrer.

Re: Però...

Posted: Saturday 21/04/2007 18:06
by Guigui
wefer wrote:A mi el que més m'estranya és que, tenint tant d'èxit com diuen, encara no hagi vist ningú que s'hi hagi apuntat, ni tan sols circulant pel carrer.
Serà perquè costa distingir una bicingcleta d'una "normal"?

Re: Però...

Posted: Saturday 21/04/2007 23:03
by De_Bufalà
wefer wrote:
wefer wrote:
JaMiRo! wrote:I, a poder ser, amb un motor V6 de chorrocientas válvulas y tropecientos cilindros per assistir la pedalada... :D :twisted: :P
Això, més o menys, ja està inventat:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 24x768.jpg
Per cert... algú s'ha apuntat ja o té previst apuntar-se al bicing?
A mi el que més m'estranya és que, tenint tant d'èxit com diuen, encara no hagi vist ningú que s'hi hagi apuntat, ni tan sols circulant pel carrer.
Jo si que hi estic apuntat, i l'he feta servir una vegada (molt fàcil d'utilitzar, per cert).

Pensa que encara hi han molt poques estacions en marxa, i totes a la mateixa zona. Fins que no s'extengui una mica més, l'única o quasi única funció que tenen aquestes bicis és de passeig pels dissabtes i diumenges.

What the fuck?

Posted: Sunday 22/04/2007 2:39
by JaMiRo!
wefer wrote:Això, més o menys, ja està inventat:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 24x768.jpg
:boig2

Re: Però...

Posted: Sunday 22/04/2007 13:57
by UT596001
wefer wrote:
wefer wrote:
JaMiRo! wrote:I, a poder ser, amb un motor V6 de chorrocientas válvulas y tropecientos cilindros per assistir la pedalada... :D :twisted: :P
Això, més o menys, ja està inventat:
http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 24x768.jpg
Per cert... algú s'ha apuntat ja o té previst apuntar-se al bicing?
A mi el que més m'estranya és que, tenint tant d'èxit com diuen, encara no hagi vist ningú que s'hi hagi apuntat, ni tan sols circulant pel carrer.
No no m'hi penso apuntar, entre d'altres coses perquè els pocs cops que baixo a Barcelona sempre és o per anar a voltar en tren o metro.

Re: Però...

Posted: Thursday 03/05/2007 13:09
by Minotaure
wefer wrote: Per cert... algú s'ha apuntat ja o té previst apuntar-se al bicing?
A mi el que més m'estranya és que, tenint tant d'èxit com diuen, encara no hagi vist ningú que s'hi hagi apuntat, ni tan sols circulant pel carrer.
Jo em vaig donar d'alta el divendres 20 d'abril, i tot i que a la web diu que la targeta t'arribarà a casa al cap d'uns 5 dies a mi no m'ha arribat fins ahir (12 dies). Suposo que això és degut a dos factors: el gran nombre d'altes que tenen cada dia (500) i que el servei de Correus a Sabadell (almenys al meu barri) no és pas per llançar coets (passen un cop a la setmana o com a molt 2).

Avui ja he fet servir el servei per anar de l'estació de tren a la feina i la impressió és molt bona. És molt ràpid recollir i tornar la bici. La bici l'he trobat molt correcte i en bon estat. D'aquesta manera en comptes de fer aquest trajecte a peu el faré habitualment en bici (hi ha una estació del Bicing al costat de la de Renfe i una al davant d'on treballo).

Per cert, jo sí que he vist més d'una vegada persones amb bicicletes del Bicing, el què passa és que evidentment les veuràs en zones que hi hagin estacions de Bicing obertes. Segons les últimes dades que ha facilitat l'empresa hi ha una mitjana de 1.500 utilitzacions diàries.

L'únic objecció que li faig al sistema és que el servei que reparteix les bicicletes d'una estació a una altra perquè no quedin sense bicis o estiguin plenes el fa una furgoneta "normal". Crec que s'hauria d'haver cercat un vehicle ecològic (elèctric, hidrògen, ...).

Per cert Terrassa també ha obert un servei totalment gratüit de flotes públiques de bicis però amb un horari molt més restringit que el Bicing i de moment amb només 4 punts. Bàsicament està pensat per els estudiants de la UPC.
Per més info sobre aquest servei podeu consultar els següent fil del fòrum de la PTP: http://www.laptp.org/forum/index.php?showtopic=71&st=20

Queixes

Posted: Sunday 10/06/2007 9:09
by metring
De EPC:

Los usuarios del Bicing causan temor y quejas entre los peatones

1. • La mayoría son novatos que no se atreven a ir por la calzada y circulan más seguros por la acera
2. • La cifra de abonados alcanza los 40.000, casi tres veces más de lo planeado para finales de año

CATALINA GAYÀ
BARCELONA

Una ola de antipatía recorre las aceras de Barcelona. El fenómeno rojiblanco --los colores del Bicing-- se apropia de bulevares y ramblas de la ciudad y las quejas de los transeúntes son cada vez más airadas. "A la pró-
xima bicicleta que me dé un golpe, le daré con el bolso", se queja una joven. Un bicing tambaleante se topó con ella cuando paseaba por el Portal de l'Àngel. Ni perdón ni disculpe ni nada. "Caminas por la acera, oyes el timbre y tienes que apartarte. La mayoría parece que no ha cogido una bicicleta en su vida", se queja otro peatón.
Durante casi dos décadas, ciclistas y peatones han luchado en el mismo bando en la batalla para ganar espacio al coche y a la motocicleta. Ahora las calles se llenan de ciclistas --esta semana la cifra de usuarios del Bicing ha alcanzado los 40.000-- que no se atreven a circular por la calzada y que buscan en las aceras, paseos o ramblas un carril alternativo, más seguro para ellos.
"Me da miedo circular entre los coches y voy por la acera. Los peatones se enfadan y sé que tienen ra-
zón, pero ¿qué hago?". Esta la respuesta y la duda de cinco usuarios del Bicing en cinco puntos diferentes de la ciudad. Solo uno de ellos confiesa que ya había ido en bici por Barcelona antes de que se pusiera en marcha el servicio del ayuntamiento. Además, es el único que, si no le queda más remedio, se tira al asfalto. Los otros se confiesan novatos, inexpertos en el pedaleo urbano.

PRIMERA EXPERIENCIA
Para dos veinteañeras, una treintañera y hombre de 62 años, el Bicing es su primera experiencia con una bicicleta en la ciudad. Las consecuencias: circulan por los bordillos porque les da miedo ir entre los coches; se sienten inseguros por ciertos carriles bicis --el de Consell de Cent y el de Diputació se llevan la palma-- en los que las zonas de carga y descarga o los coches aparcados son el pan de cada día; no saben qué hacer cuando un carril bici se acaba sin previo aviso.
Los expertos coinciden en que este es un momento de cambio en el modelo de movilidad urbano. "Hay que transmitir un mensaje de convivencia entre ciclistas y transeúntes. El peatón ya no puede ir mirando las musarañas. De los 11.000 heridos que hubo el año pasado en accidentes en la ciudad, ninguno fue por una bicicleta", aclara Ole Thorson, presidente de la Federación Internacional de Peatones.
Haritz Ferrando, del Bicicleta Club de Catalunya (BAC), tiene claro que hay un antes y un después del Bicing: "Ha servido para mostrar que hay mucha gente que quiere ir en bici por la ciudad. Ya no se puede decir que no hay demanda. Los nuevos ciclistas están buscando su espacio y hay que hacer todo lo posible para que puedan circular. Apostamos por reducir la velocidad de los coches para que ciclistas y automóviles cohabiten, y por concienciar a los ciclistas de que en las aceras deben comportarse de una determinada manera, respetando al peatón".
Ni la Guardia Urbana ni el ayuntamiento tienen constancia de que se hayan producido atropellos. Aun así, ni los defensores de la bicicleta pueden negar que el malestar y el temor ante los ciclistas está a la orden del día. "El Bicing atrae a conductores de bajo perfil que no van en bicicleta desde hace tiempo o, en algunos casos, que nunca habían cogido una bicicleta en la ciudad. Los nuevos usuarios deben saber que circular por la ciudad no es lo mismo que ir por la montaña o por un pueblo. Hay que tener en cuenta ciertas recomendaciones que deben saber antes de subirse a una bici", explica Joan Estevadeordal, presidente de Catalunya Camina.
De momento, son pocos los ciclistas --bicing y no bicing-- que hacen caso a la ordenanza sobre la circulación de peatones y vehículos en la ciudad. Según las últimas informaciones, la norma entra en vigor a finales de agosto. En ese momento, los bicing tendrán que bajar de las aceras. El fenómeno rojiblanco estará en el asfalto.

Posted: Sunday 10/06/2007 14:33
by EUKibo
o_O una mica radical la periodista aquesta no? despren una subjectivitat periodistica brutal! no se com a aquesta li poden haver donat la carrera, esta desprestigiant periodistes de veritat.

I comentant la noticia... Caldrien ara carrils bicis de 4 carrils aïllats de cotxes i peatons , hi ha zones on un minicarril no es suficient, cal carril rapid i carril lent (2 per sentit o un mes ample). I el que dic, aïllat ¬¬ perque jo he vist més yayas ficantse al carril bici anant a pas de passeig, que no bicis ficantse a zona peatonal a velocitat de bicicleta.

El que també és un bon remei es augmentar les zones 30, aixi "el problema" de la bicicleta se'l traguen els cotxes que sempre tindran menys preferencia que un vianant o un ciclista.

Un altre remei més car seria fer viaductes carril bici, estil Ronda Metropolitana, un carril bici elevat amb accessos. Per exemple a portal de l'angel on cal posar carril bici i no cap que ho posin elevat, que hagi una rampa a Gran via, una altra a baix del Passeig de Gràcia, dues a pl catalunya, una a portal de l'angel i que el carril acabes a la catedral.

Posted: Sunday 10/06/2007 17:35
by wefer
EUKibo wrote:Un altre remei més car seria fer viaductes carril bici, estil Ronda Metropolitana, un carril bici elevat amb accessos. Per exemple a portal de l'angel on cal posar carril bici i no cap que ho posin elevat, que hagi una rampa a Gran via, una altra a baix del Passeig de Gràcia, dues a pl catalunya, una a portal de l'angel i que el carril acabes a la catedral.
:boig2 :boig2 :boig2
Scalextrics per bicis... el que ens faltava!!! Ara que per sort hem pogut treure la majoria dels que es van fer per vehicles a motor, només faltaria que en féssin per bicis.
Ja posats, fem rondes soterrades per bicis, autopistes per bicis...

No cal dir que si algun dia es fer una cosa així, jo em faria de l'escamot antibicing i a les nits ens dedicaríem a cremar bicings, com a mínim xD

La mare...

Posted: Sunday 10/06/2007 17:57
by JaMiRo!
EUKibo wrote:Un altre remei més car seria fer viaductes carril bici, estil Ronda Metropolitana, un carril bici elevat amb accessos. Per exemple a portal de l'angel on cal posar carril bici i no cap que ho posin elevat, que hagi una rampa a Gran via, una altra a baix del Passeig de Gràcia, dues a pl catalunya, una a portal de l'angel i que el carril acabes a la catedral.
:muertorisa

Re: La mare...

Posted: Sunday 10/06/2007 18:47
by victorcasta
EUKibo wrote:Un altre remei més car seria fer viaductes carril bici, estil Ronda Metropolitana, un carril bici elevat amb accessos. Per exemple a portal de l'angel on cal posar carril bici i no cap que ho posin elevat, que hagi una rampa a Gran via, una altra a baix del Passeig de Gràcia, dues a pl catalunya, una a portal de l'angel i que el carril acabes a la catedral.
:riure Deixa les drogues... xD

Posted: Sunday 10/06/2007 18:49
by Fran-Ikarus
Sí, els veïns de la Meridiana estarien encantadíssims; segur que troben a faltar els pasos elevats que els van fer companyia durant anys i anys :twisted:

Posted: Sunday 10/06/2007 18:52
by victorcasta
Fran-Ikarus wrote:Sí, els veïns de la Meridiana estarien encantadíssims; segur que troben a faltar els pasos elevats que els van fer companyia durant anys i anys :twisted:
Quants cops vaig haver de creuar aquells ponts... quina por que feia creuar-los...

Posted: Sunday 10/06/2007 20:16
by metring
Por no recordo, però si ganes de que desapareguessin...

Posted: Sunday 10/06/2007 21:05
by Guigui
EUKibo wrote:Un altre remei més car seria fer viaductes carril bici, estil Ronda Metropolitana, un carril bici elevat amb accessos. Per exemple a portal de l'angel on cal posar carril bici i no cap que ho posin elevat, que hagi una rampa a Gran via, una altra a baix del Passeig de Gràcia, dues a pl catalunya, una a portal de l'angel i que el carril acabes a la catedral.
Jo proposaria convertir l'ET en regidor de mobilitat, i veureu les meravelles que farà amb el bicing! :)