Page 2 of 2
Posted: Monday 22/01/2007 15:54
by vr
Pura demagògia, o no saben de que parlen, o les dues coses barrejades amb ganes de plorar
Posted: Monday 22/01/2007 19:47
by entfe001
Suposem que el Catalunya Exprés de Barcelona a Figueres requerís reserva de places obligatòria. Suposem també que el preu del bitllet senzill de Barcelona a Sant Celoni sigui el mateix que el de Rodalies. Aleshores et trobaràs amb molta gent sense poder anar a Girona perquè la gent de Sant Celoni prefereix anar amb el cul en un seient còmode i trigar 10 minuts menys en fer el recorregut pel qual té un tren cada mitja hora (els expressos, en hores vall, circulen cada dues hores).
Ara imagina't que la reserva no és obligatòria i que el bitllet a Sant Celoni és només un xic més car que el de Rodalies. Encara així et trobaràs gent que no podrà pujar físicament al tren a estacions com el Clot perquè els seients, els passadissos i les plataformes van plenes a vessar.
Això m'ha passat.
El més patètic és que a partir de Sant Celoni queden seients lliures.
La penalització exagerada per a trajectes Barcelona - Tarragona és un encert per a la gent que vol anar de Barcelona a València. Tant de bo algun dia passi el mateix amb Sant Celoni.
Posted: Monday 22/01/2007 20:19
by Pere
entfe001 wrote:Suposem que el Catalunya Exprés de Barcelona a Figueres requerís reserva de places obligatòria. Suposem també que el preu del bitllet senzill de Barcelona a Sant Celoni sigui el mateix que el de Rodalies. Aleshores et trobaràs amb molta gent sense poder anar a Girona perquè la gent de Sant Celoni prefereix anar amb el cul en un seient còmode i trigar 10 minuts menys en fer el recorregut pel qual té un tren cada mitja hora (els expressos, en hores vall, circulen cada dues hores).
Ara imagina't que la reserva no és obligatòria i que el bitllet a Sant Celoni és només un xic més car que el de Rodalies. Encara així et trobaràs gent que no podrà pujar físicament al tren a estacions com el Clot perquè els seients, els passadissos i les plataformes van plenes a vessar.
Això m'ha passat.
El més patètic és que a partir de Sant Celoni queden seients lliures.
La penalització exagerada per a trajectes Barcelona - Tarragona és un encert per a la gent que vol anar de Barcelona a València. Tant de bo algun dia passi el mateix amb Sant Celoni.
Solució : CIVIS
Posted: Monday 22/01/2007 20:20
by Mako448
Jo per la R2 nord faria aixó,molt semblant a com és fa per el costat sur:
-Fer que els St.Vicenç Calders-St.Andreu Comtal acabessin a Sant Celoni
-Els Vilanova-Sant Celoni acabessin a Maçanet
-Els Granollers Centre-Castelldefels circulessin durant tot el dia.
El Maçanet-Vilanova faria que parès a totes les estacions fins a Sant Celoni,i a partir d'aquí,fer-lo aturar nomès a Cardedeu fins a Granollers Centre,i d'allà directe a Sant Andreu Arenal.
Els St.Celoni-St.Vicenç C paressin a totes les estacions.
Lo mateix amb els Granollers C-Castelldefels.
Els regionals a seques fer-los parar nomès a Maçanet,Sant Celoni i Granollers Centre(algún fins i tot podria no parar).
Els CEX els faria directes de Sils a Clot,amb parada a Granollers si fan una línia de rodalies Martorell-Granollers per així poder fer enllaç,algún el faria aturar a Maçanet,peró com l'estació està al mig del no res,i ja tindran 3 trens cada hora més els regionals,en principi no cal.
Quin és el problema?Que a diferència del sud,per aquesta zona él nombre d'habitants és molt baix en comparació amb la R2 sud,i clar renfe no posarà mès trens perqué vagin mig buits,seria una bajenada.A més fer que Maçanet sigui un Sant Vicenç de Calders,allà al mig del no res,en definitiva,no ho veig clar.
Posted: Monday 22/01/2007 23:24
by Albert
A tots aquests càlculs, crec que hi has d'afegir el tema de la convivència tant al nord com al sud de diferents tipus de circulacions: rodalies (al sud dues línes), regionals, regionals exprés, trens de llarga distància, al sud també l'Euromed, els Alvia... Segurament aquests que acaben a SAC permeten el pas d'un Catalunya Exprés sense haver d'anar a pas de tortuga perquè duu el rodalies al davant des que surt de BCN. En quant als Rodalis que acaben a Castelldefels, el mateix, segurament deixen espai per l'Euromed o un Alvia...
Penso que moltes d'aquestes coses que no ténen explicació si mirem una línia de forma aïllada, s'entenen si tenim en compte la totalitat del sistema ferroviari.
Posted: Tuesday 23/01/2007 12:40
by entfe001
Mako448 wrote:Els regionals a seques fer-los parar nomès a Maçanet,Sant Celoni i Granollers Centre(algún fins i tot podria no parar).
Els CEX els faria directes de Sils a Clot,amb parada a Granollers si fan una línia de rodalies Martorell-Granollers per així poder fer enllaç,algún el faria aturar a Maçanet,peró com l'estació està al mig del no res,i ja tindran 3 trens cada hora més els regionals,en principi no cal.
No estic d'acord, perquè això perjudica a la intermodalitat des de la línia de Girona. En particular, deixes a Hostalric sense connexió directa amb la seva capital administrativa.
Per altra banda, crec més interessant des de Girona la parada de Granollers que no pas la de Sant Celoni.
Posted: Tuesday 23/01/2007 13:11
by Guigui
Proposo una solució molt més senzilla:
Acondicionar la infraestructura, fer-ne un bon manteniment, posar-hi freqüències més elevades i trens amb més capacitat.
I ja està! Què us sembla? 8)
Posted: Tuesday 23/01/2007 15:53
by UT596001
entfe001 wrote:Mako448 wrote:Els regionals a seques fer-los parar nomès a Maçanet,Sant Celoni i Granollers Centre(algún fins i tot podria no parar).
Els CEX els faria directes de Sils a Clot,amb parada a Granollers si fan una línia de rodalies Martorell-Granollers per així poder fer enllaç,algún el faria aturar a Maçanet,peró com l'estació està al mig del no res,i ja tindran 3 trens cada hora més els regionals,en principi no cal.
No estic d'acord, perquè això perjudica a la intermodalitat des de la línia de Girona. En particular, deixes a Hostalric sense connexió directa amb la seva capital administrativa.
Per altra banda, crec més interessant des de Girona la parada de Granollers que no pas la de Sant Celoni.
Això tindria fàcil solució amb un nucli de Rodalies Gironí: trens Portbou-Figueres-(*)-Girona-(*)-Maçanet-Sant Celoni, d'aquesta manera encara seria més justificat que els regionals paressin només a Granollers i no a Sant Celoni.
Però sóc conscient que estic demanant un impossible.
Notes: * vol dir que entre Figueres i Girona pararien només a Flaçà, i de Girona a Maçanet només pararien a Sils i Caldes. Complementarien aquets uns hipotètics trens Blanes-Girona-Figueres parant a totes les estacions.
Posted: Tuesday 23/01/2007 16:00
by Mako448
Doncs jo a Granollers no els faria parar,la gent segur que per 20 cèntims mès agafaria el CEX per anar directe a Barcelona i anar mès còmode i no anant parant a totes les estacions com fan els rodalies.
Jo nomès el faria parar a Granollers sí fan una línia de rodalies(R8?)que vagi de Martorell a Granollers passant per Sant Cugat,Cerdanyola Universitat i Santa Perpètua,i permetre fer enllaç amb aquesta,és mijoraria les comunicacions entre Girona i la UAB o fins i tot entre Girona i Igualada,mitjançant Martorell-Central.
Posted: Tuesday 23/01/2007 18:31
by entfe001
La solució és ben senzilla: ni vendre ni admetre viatgers entre Barcelona i Granollers.
Bé que Sarbus no admet viatgers entre Barcelona i Montcada.
Bé que Sarfa no admet viatgers entre Girona i Quart.
Bé que la SNCF no admet viatgers entre Paris Austerlitz i Orléans pel nocturn de la Costa Vermella (el de Cervera).
El punt a favor de Granollers envers Sant Celoni és que, amb el règim d'explotació actual de Regionals i Catalunya Exprés, aquesta segona parada està a la vora de més destinacions.
Ara com ara, per anar de Sils a Montmeló o s'agafa un delta que pari a Granollers o bé has de transbordar a Sant Celoni o al Clot perdent bastant temps.
Posted: Tuesday 23/01/2007 18:59
by aarongilp
entfe001 wrote:Bé que Sarfa no admet viatgers entre Girona i Quart.
De fet, Sarfa no admet viatgers entre Girona i Sta. Cristina (i parades intermitges).
Respecte el que dius de canviar St. Celoni per Granollers, només ho podries fer si tens trens cada menys de 2 hores per anar a Girona. En laborables molts dels estudiants que venen en els regs. de BCN venen de St. Celoni. Així que si els hi treus els CEX, posa-hi trens de rodalia.
Posted: Tuesday 23/01/2007 19:37
by entfe001
aarongilp wrote:Respecte el que dius de canviar St. Celoni per Granollers, només ho podries fer si tens trens cada menys de 2 hores per anar a Girona. En laborables molts dels estudiants que venen en els regs. de BCN venen de St. Celoni. Així que si els hi treus els CEX, posa-hi trens de rodalia.
Per altra banda, amb la configuració actual molta gent del Vallès Oriental ha de pujar amb tren de rodalia a Sant Celoni per poder arribar a Girona a l'hora que ells desitjarien.
Mesures com aquestes sempre perjudiquen a uns per beneficiar a uns altres.
Posted: Wednesday 24/01/2007 9:11
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:Proposo una solució molt més senzilla:
Acondicionar la infraestructura, fer-ne un bon manteniment, posar-hi freqüències més elevades i trens amb més capacitat.
I ja està! Què us sembla? 8)
Crec que es super necessari que hi hagi 4 vies des de Barcelona fins a:
-Vilanova i la Geltru
-Molins de Rei
-Terrassa
-Granollers-Canovelles
-Sant Celoni
-Mataró
-Moli Nou FGC
I la resta de trams de rodalies tenir 2 vies en tot el trajecte i 4 en algunes estacions de manera que els trens puguin adelantar.
I aixo sense treure, evidentment, que es construeixin mes linies de rodalies alla on faci falta (p .ex. a Berga
) i que les noves ja es construiexin amb unes caracteristiques on s'hi noti la previsió de futur.
Posted: Wednesday 24/01/2007 10:43
by aarongilp
entfe001 wrote:aarongilp wrote:Respecte el que dius de canviar St. Celoni per Granollers, només ho podries fer si tens trens cada menys de 2 hores per anar a Girona. En laborables molts dels estudiants que venen en els regs. de BCN venen de St. Celoni. Així que si els hi treus els CEX, posa-hi trens de rodalia.
Per altra banda, amb la configuració actual molta gent del Vallès Oriental ha de pujar amb tren de rodalia a Sant Celoni per poder arribar a Girona a l'hora que ells desitjarien.
Mesures com aquestes sempre perjudiquen a uns per beneficiar a uns altres.
No t'he entès. M'acabo de despertar i estic espès...
Posted: Wednesday 24/01/2007 13:22
by entfe001
aarongilp wrote:entfe001 wrote:[...]
Per altra banda, amb la configuració actual molta gent del Vallès Oriental ha de pujar amb tren de rodalia a Sant Celoni per poder arribar a Girona a l'hora que ells desitjarien.
Mesures com aquestes sempre perjudiquen a uns per beneficiar a uns altres.
No t'he entès. M'acabo de despertar i estic espès...
Exemple pràctic que m'ha tocat patir: estiuejo a Argentona, una població del Maresme. Per pujar a Girona el millor és que em duguin amb cotxe fins a Granollers Centre (gràcies al túnel de Parpers), però un cop allà només hi ha un tren cada dues hores a Girona. Si, posem per cas, necessites estar a Girona a dos quarts de nou del vespre o bé agafes el tren de les sis menys cinc o bé prens un tren de rodalia fins a Sant Celoni per enllaçar amb un exprés.
Si agafés el tren a Montmeló hauria de retrocedir fins a l'estació del Clot o avançar fins a Sant Celoni.
Si molta gent de Sant Celoni puja a estudiar a Girona és perquè té bones comunicacions. Si hi hagués trens Civis a Barcelona, a la UdG no hi anirien ni la meitat dels estudiants d'aquesta zona que ara hi van. I si funcionés l'orbital fins a Mollet, menys encara.
Renfe i els seus serveis influeixen en la dinàmica de mobilitat de la població. Si el servei a Portbou no fos tan patètic mai s'hauria construït el túnel de la carretera.