Page 2 of 4

Posted: Wednesday 24/01/2007 18:31
by 437.001
D´aquí a que la L1 arribi a Lloreda-Sant Crist ja durem tots bastó.

Meeeerda...

Posted: Wednesday 24/01/2007 21:17
by JaMiRo!
Que no toquin l'estació del Transversal, si us plau, que ja suficients operacions té fetes, pobreta... :suar

Re

Posted: Sunday 11/03/2007 14:01
by Santfeliuenc
Hola,

El otro día leía que el centro comercial cuyas obras están realizando en lo que fue la Plaza de Toros de Las Arenas, debido a su complejidad técnica (de la recuperación de la fachada con motivos árabes, se entiende) va a tardar un poquito más, ¡qué novedad! pero que a la finalización de los trabajos, el centro comercial tendrá un acceso directo tanto a un aparcamiento subterráneo que se habilitará, como también al intercambiador de transporte público de Pza. España.

Lo encuentro muy interesante el poder acceder directamente del centro comercial (el que vaya) al metro.

Saludos,
Sergio

Re: Re

Posted: Sunday 11/03/2007 16:33
by Mako448
Santfeliuenc wrote:Hola,

El otro día leía que el centro comercial cuyas obras están realizando en lo que fue la Plaza de Toros de Las Arenas, debido a su complejidad técnica (de la recuperación de la fachada con motivos árabes, se entiende) va a tardar un poquito más, ¡qué novedad! pero que a la finalización de los trabajos, el centro comercial tendrá un acceso directo tanto a un aparcamiento subterráneo que se habilitará, como también al intercambiador de transporte público de Pza. España.

Lo encuentro muy interesante el poder acceder directamente del centro comercial (el que vaya) al metro.

Saludos,
Sergio
Això s'hauria de fer a tots els centres omercials que al costat tinguin una parada de metro o de tren,crear accesos directes als CC des de els vestíbuls.
A Ildefons Cerdà ho podien ver fet,hauria anar de conya.
I també a l'estació de Glòries de la L1.

Re: Re

Posted: Sunday 11/03/2007 16:41
by Guigui
Mako448 wrote: I també a l'estació de Glòries de la L1.
En aquest cas, el passadís seria de dimensions descomunals. La boca de metro per la banda nord queda al cantó sud de la plaça, i d'allí al CC encara hi ha un bon tros, 3-5 minuts caminant segons el ritme. A més, no sé com està el tema de les vies d'Adif existents així com de totes les línies projectades.

Posted: Monday 12/03/2007 9:57
by Danzig
I a Ildefons Cerdà ja no es pot, ara queda la Gran Via deprimida al mig. Fins i tot s'ha perdut la sortida al cantó mar de l'estació.

Re: Re

Posted: Monday 12/03/2007 11:29
by josep_serre
S'ha fet en alguns llocs però al capdevall, perquè s'ha de pagar amb diners públics l'accés a un lloc d'interès privat? si així ho volen els responsables d'aquests centres comercials que ho tinguin però que s'ho paguin ells.
Mako448 wrote:Això s'hauria de fer a tots els centres omercials que al costat tinguin una parada de metro o de tren,crear accesos directes als CC des de els vestíbuls.
A Ildefons Cerdà ho podien ver fet,hauria anar de conya.
I també a l'estació de Glòries de la L1.

Re: Re

Posted: Monday 12/03/2007 15:42
by UT596001
Guigui wrote:
Mako448 wrote: I també a l'estació de Glòries de la L1.
En aquest cas, el passadís seria de dimensions descomunals. La boca de metro per la banda nord queda al cantó sud de la plaça, i d'allí al CC encara hi ha un bon tros, 3-5 minuts caminant segons el ritme. A més, no sé com està el tema de les vies d'Adif existents així com de totes les línies projectades.
Sincreament, prefereixo anar a buscar la L1 per el carrer que no pas per un passadís llarguíssim, brut i fosc.

Posted: Monday 12/03/2007 18:02
by EUKibo
El que jo he pensat algun cop (pot semblar extravagant pero seria fet com tunels, pero a l'aire lliure,, una especie de passadis amb vidres per veure l'exterior i amb suficient elevacio perque els cotxes i passessin per sota per connectar els centres comercials com Glories, Diagonal Mar o La Maquinista que tenen metro pero a certa distancia.

Com a minim si que faria una millor senyalitzacio del transpor public que en tots els casos es deficient, a TMB cal dir que la molt bona informacio que tenen fa que mirant un planol que hi ha a les andanes i a les sortides del vestibul es pugui identificar en un planol on es troba el centre comercial, pero per tornar del centre si no et coneixes el cami es mes complicat, caldrien letrerets.

Re: Re

Posted: Monday 12/03/2007 18:49
by Danzig
josep_serre wrote:S'ha fet en alguns llocs però al capdevall, perquè s'ha de pagar amb diners públics l'accés a un lloc d'interès privat? si així ho volen els responsables d'aquests centres comercials que ho tinguin però que s'ho paguin ells.
això per suposat ;)

Posted: Monday 12/03/2007 19:46
by EUKibo
1r, ells ja paguen els parkings, es a dir que l'afluencia per transport privat la tenen garantida

2n, no poden construir en sol public, en el cas de Glories s'hauria de construir sobre o sota la plaça de les glories, i aquesta es terreny de tots i nomes pot actuarhi l'administracio

3r, el transport public es de tots, el gestiona l'administracio i aquesta es la que s'ha d'encarregar dels interessos dels ciutadans, i independentment de que si hi ha un empresari darrere, allo beneficia a les persones de carrer

I finalment, dic que igualment estic d'acord en que part d'aquest cost l'haurien de pagar els centres comercials, la Generalitat podria pagar el disseny del projecte i l'empresa que executi les obres.

Posted: Monday 12/03/2007 20:45
by josep_serre
Dic jo que si paguen l'accés en transport privat...perquè no poden pagar l'accés en transport públic
EUKibo wrote:1r, ells ja paguen els parkings, es a dir que l'afluencia per transport privat la tenen garantida

2n, no poden construir en sol public, en el cas de Glories s'hauria de construir sobre o sota la plaça de les glories, i aquesta es terreny de tots i nomes pot actuarhi l'administracio

3r, el transport public es de tots, el gestiona l'administracio i aquesta es la que s'ha d'encarregar dels interessos dels ciutadans, i independentment de que si hi ha un empresari darrere, allo beneficia a les persones de carrer

I finalment, dic que igualment estic d'acord en que part d'aquest cost l'haurien de pagar els centres comercials, la Generalitat podria pagar el disseny del projecte i l'empresa que executi les obres.

Posted: Monday 12/03/2007 21:30
by Guigui
EUKibo wrote:El que jo he pensat algun cop (pot semblar extravagant pero seria fet com tunels, pero a l'aire lliure,, una especie de passadis amb vidres per veure l'exterior i amb suficient elevacio perque els cotxes i passessin per sota per connectar els centres comercials com Glories, Diagonal Mar o La Maquinista que tenen metro pero a certa distancia.
Trobo totalment innecessaris aquests trajectes en conserva. Els humans no estem fets ni de sucre ni de llana, o sigui que ni ens desfem ni ens encongim quan plou.

Posted: Monday 12/03/2007 22:24
by EUKibo
Perque els parkings els fan sota els terrenys de la seva propietat! No poden posarse a fer obres en espai public! L'unic que ho pot fer es l'Ajuntament, la Generalitat, l'Estat o la UE.

I per lo dels trajectes en conserva... Es nota que no heu fet una setmana seguida el transbord RENFE-Sant Andreu Comtal a METRO-Sant Andreu. Després de la marató que es sortir d'una estació tipus RENFE s'han de creuar diversos carrers entre els quals hi ha un on el semafor vermell triga una eternitat injustificadament perque no hi passen gairebe cotxes i a mes fa un revolt el carrer i no es veuen si venen cotxes i al ser un carrer principal van embalats.... A més que quan plou a la RENFE per sortir de la estacio nomes poden pujar o baixar i en fila d'un perque les escalinates que hi ha son extremadament estretes i no hi caben els paraigues, i si no en tens pots estar 10min fins que aconsegueixes sortir de l'estacio tot xop perque com be sabreu el servei tercermundista de RENFE encara no ha descobert les marquesines o altre mena de sostre per a que la gent no es mulli.

A més, si algú li agrada anar a l'aire lliure sempre pot anar, pero el curios es que a la practica ningu ho fa, tothom va pel tunel que es per on va tothom, no es perd i esta tot senyalitzat iluminat i en el cas de correspondencia del metro no pots sortir que sino tornes a picar.
I agafant el cas extrem, de la correspondencia L3 Passeig de Gracia|Estació - L4 Passeig de Gracia|Futur intercanviador central, jo la faig sovint per superficie, pero el cert es que mooooooolta gent utilitza aquell tunel.

Posted: Monday 12/03/2007 22:37
by Guigui
EUKibo wrote:I agafant el cas extrem, de la correspondencia L3 Passeig de Gracia|Estació - L4 Passeig de Gracia|Futur intercanviador central, jo la faig sovint per superficie, pero el cert es que mooooooolta gent utilitza aquell tunel.
Si faig aquell passadís per sota terra és per no haver de pagar dos cops. :llengua En canvi, si, venint de l'L3, m'ha tocat caminar fins a Gran Via, sempre ho he fet en superfície.

Posted: Monday 12/03/2007 22:42
by EUKibo
Per aixo, als que ens agrada anar per l'aire lliure sempre podem anar-hi, pero cal tenir en consideracio els guiris que es perden amb molta facilitat i necessiten d'un cami ben marcat i dels propis d'aqui quan anem a un lloc nou, que no vegis per trobar la Maquinista des de Torras i Bages per primer cop.... A més que quan plou... la gent no es vol mullar, i jo que passo entre 4 i 5h diaries al transport (3-4h a la RENFE per a un trajecte d'una zona) no podem calcular paraigues.

Posted: Monday 12/03/2007 22:45
by Guigui
D'acord, però d'aquí a voler enviar els guiris a veure centres comercials... D'altra banda, també ja fan indicacions com les que hi ha a la Pl. Lesseps per indicar el camí al Parc Güell: plànol de la zona, direcció i distància.

Posted: Monday 12/03/2007 22:52
by EUKibo
jeje, si, es el que dic, que el metro chapo amb les senyalitzacions, ho tenen tot bastant curradet, mapes, senyals... Pero ja se sap, millor que en sobrin que no que en faltin, a mes quan surts del metro, en la majoria de casos ja perds qui et guii. Tambe el que es pot fer es com al barri de Sant Andreu que hi ha lletrerets que t'indica les biblioteques, el metro, la RENFE i un mapa de la zona. I sino fan cami segregat de la via publica que almenys ho deixin ben indicadet i treguin semafors o que almenys durin poquet.

Posted: Tuesday 13/03/2007 17:38
by UT596001
EUKibo wrote:I per lo dels trajectes en conserva... Es nota que no heu fet una setmana seguida el transbord RENFE-Sant Andreu Comtal a METRO-Sant Andreu.
Et recomano que facis el transbord Sabadell Rambla-FGC a l'estació d'Autobusos de la ciutat o bé a la de RENFE-Centre (estan les 2 al mateix lloc) i llavors sí sabràs de veritat el que és una gimcama. I ara sort que les voreres del carrer Tres Creus són decents, que fins fa poc eren tan estretes que només hi cabia una persona en fila índia passant autobusos a 1 metre de tu.

A més que tu el transbord entre RENFE i L1 també el pots fer al Clot, que és molt millor que el de Sant Andreu.

Posted: Tuesday 13/03/2007 17:58
by EUKibo
No t'ho nego no! Hi ha molts enllaços molt mal fets i molts d'ells pitjor que el de Sant Andreu! Nomes ho he dit per posar un exemple, que en el meu cas es fastiguejador per aquest transbord, de fet quan plou fig el que dius, agafo transbord a Clot encara que trigui 5min mes.