Page 2 of 3

Posted: Saturday 27/01/2007 23:53
by wefer
D'això... tornant al tema:

Aquest matí he sentit en un butlletí de notícies de RAC 105 com informaven de que l'estació de Flix havia quedat fora de servei en ambdós sentits perquè hi havia descarrilat un tren de mercaderies (un altre!!).
Fins aquí tot bé. No obstant, tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!

Posted: Sunday 28/01/2007 0:23
by faristol
wefer wrote: tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
UFFF!!! i aixo s'apren en uns quants anys a una facultat i amb una llicenciatura? ho sento per qui estudia periodisme, ja sabem que hi ha coses molt tecniques que no tothom te perque saber...pero els trens fa molt que no van amb carbó....

Posted: Sunday 28/01/2007 0:26
by Guigui
Com ja he comentat en una altra banda d'aquest fòrum: els periodistes semblen tenir tanta idea de les coses com els polítics. Serà per això que escriuen tant sobre política?

:mmm

Posted: Wednesday 31/01/2007 11:41
by jordidr
No val la pena que us i trenqueu el cap, l'ave pasara pel centre de barcelona, i aixi sera per sota la Sagrada Familia o per on faci falta

Posted: Thursday 15/02/2007 0:30
by megapauer
Com que veig que van publicar la carta el dia 2 de febrer, la copio aquí:
Queixes ferroviàries

JOAN ESPINA DEA Mollerussa
Potser em deixo dur per la meva estimació a tot el relacionat amb el món ferroviari, però no puc evitar mostrar el meu absolut desacord respecte d´alguns conceptes de l´escrit de Francesc Peirón "El AVE del Apocalipsis" (28/ I/ 2007). I es que sóc un absolut defensor del ferrocarril en superfície. És un sistema que funciona a la perfecció a tot Europa menys aquí, on associacions veïnals no saben fer res més que queixar-se per tenir el seu minutet de glòria als mitjans de comunicació.

S´ha plantejat vostè que potser el problema no és la línia fèrria (que, per cert, porta desenes d´anys més que qualsevol de nosaltres al seu lloc) sinó les vivendes? No sabien els propietaris el que compraven? O potser ara volen una requalificació que paguem tots? L´AVE pel Vallès és l´opció més encertada per fer arribar el tren a la nostra ciutat. Molts l´acusen de dividir.

Però no divideix l´AP-7/ B-30, que per cert és molt més ampla que la doble via del tren d´alta velocitat? Les filigranes que s´han de fer entre el Prat i Barcelona per encabir les noves vies s´haurien evitat si s´hagués optat per l´opció més intel · ligent, que a més ja va ser prevista fa més de cent anys, ja que l´entrada a Barcelona per allí tenia reservat l´espai per a dues vies més de les actuals.

També critica les estacions múltiples, però dedueixo que serà per desconeixement. Suposo que mai ha estat ni a París, ni a Lió, ni a Londres, ni a Berlín, ni a Viena, on cada estació té les seves corresponents destinacions segons on es dirigeixin els trens geogràficament, sempre per superfície i sovint sobre viaductes que passen pel bell mig de la ciutat. La diferència és que allí tots estan orgullosos de les infraestructures que tenen.

Senyors, deixeu-vos de tanta especulació amb els terrenys del soterrament i si realment algú vol llençar els diners que sigui en un benefici real per a tots, fent una nova infraestructura de la qual en puguem gaudir tots plegats i no sols una colla de veïns que es distreuen penjant llençols escrits al balcó.
xDDDD

Si algú és subscriptor de La Vanguàrdia li prego que busqui possibles respostes

Posted: Thursday 15/02/2007 12:07
by Guigui
Megapauer, només puc dir una cosa:

:plas :plas :plas

L'has clavat!

Posted: Saturday 24/02/2007 0:34
by wefer
Sobre l'home que ha sigut empès a la via del metro de BCN a l'estació de Navas:
Els mitjans de comunicació han afirmat de tot:
- Que els dos homes discutien perquè un volia robar-li la cartera a l'altre
- Que tots dos es coneixien d'un menjador social i es barallaven cada dia
- Ara, que no es coneixien de res i ni tan sols van parlar
- Que van atrapar l'homicida dins l'estació
- Que van atrapar l'homicida pels carrers dels voltants de l'estació

I totes les bestieses que hauran dit i no he sentit. el problema no és que diguessin "es treballa sobre la hipòtesi", sinó que tot plegat ja ho donaven per fet.

Re: Pixades fora de test als diaris

Posted: Monday 13/10/2008 10:20
by davida
El Periodico 13 d'octubre 2008

Endarreriments de fins a 20 minuts a la línia C-2 nord per una avaria d'electrificació a Granollers
EUROPA PRESS
BARCELONA
La línia C-2 nord de Rodalies de Renfe, que circula entre Maçanet i Barcelona, acumula endarreriments d'uns 20 minuts en sentit Barcelona per una avaria d'electrificació a l'estació de Granollers (Vallès Oriental), segons ha confirmat Adif.

Segons ha informat una portaveu de Renfe, l'avaria s'ha registrat a les 6.15 hores i ha obligat a circular en via única entre les estacions de Cardedeu i Granollers, i això ha causat els endarreriments. Cap a les vuit del matí els tècnics d'Adif han reparat la incidència i el servei ha començat a recuperar la normalitat.

Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.

Com a conseqüència, un tren de la línia C-3 (l'Hospitalet de Llobregat-Vic), que anava cap a Vic, ha circulat amb una mitja hora de retard.
M'agrada aixo d'un tren de mercaderies entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, pero lo de sense bateries ja es espectacular.

Pixada de cavall

Posted: Monday 13/10/2008 10:39
by Guigui
Ja només falta que diguin que ha hagut d'esperar fins que arribés l'assistència del RACC a carregar-la. :boig2

Tren a piles?

Posted: Monday 13/10/2008 19:57
by JaMiRo!
Un il·luminat periodista wrote:Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.
Ací una foto de la locomotora en qüestió:

Image

:x

Quan fa que passen mercants per P. Catalunya?

Posted: Monday 13/10/2008 20:10
by UT440_132M
Des de quan passen trens de mercaderies pel túnel de P. Catalunya? Perquè jo no n'hi he vist mai... :x

Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transportils"

Posted: Sunday 13/05/2012 21:30
by Adolescent barceloní
En vista de que en el Fòrum del Transport Català molta gent es queixa dels periodistes (més ben dit, dels seus articles) ja que s'equivoquen molt, confonen moltíssimes vegades moltes coses, o simplement fan els articles ràpidament i amb errades, he obert aquest fil per citar i comentar les seves "pifiades transportils". I ja de pas podríem comentar les errades més grans que heu vist en articles transportils de la Viquipèdia.
Per inaugurar el fil us puc dir que a la Viquipèdia i a la premsa sovint confonen el Trambesòs amb el Trambaix. A molts articles, i això sovint ha estat comentat aquí, si passa alguna cosa al T5 (per exemple), diuen que "...una anomalia a la línia 5 del Trambaix..." quan el T5 és Trambesòs. Errades com aquesta n'hi ha moltíssimes. I per no dir que jo mateix més d'una vegada he hagut de modificar algun article i canviar paraules ja que hi havia errades...
(tinc compte a la Viquipèdia, si us interessa) :) L'objectiu d'aquest fil és reflectir-les totes.

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Posted: Sunday 13/05/2012 21:45
by Sky
En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article. :nose

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Posted: Sunday 13/05/2012 21:50
by Adolescent barceloní
Sky wrote:En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article. :nose
Ja et dic, jo mateix més d'una vegada he corregit errades com la que dic més a dalt.

El periodisme...

Posted: Saturday 02/06/2012 21:00
by Adolescent barceloní
En aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=5916 hi ha unes quantes pífies. Per exemple, que diversos mitjans diguin el mateix nom d'un carrer quan aquest carrer es diu d'una altra manera.

Busqueu a Transport.cat les pífies més pífies, que no són difícils de trobar [no és en sèrio, ara si voleu].

Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?

Això ja no és periodisme

Posted: Saturday 02/06/2012 21:56
by Guigui
Adolescent barceloní wrote:Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.

Re: Això ja no és periodisme

Posted: Saturday 02/06/2012 22:04
by Adolescent barceloní
Guigui wrote:És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.
+1

Qui és l'energumen que va parir el "tercer fil"?

Posted: Monday 09/07/2012 21:07
by Guigui
Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.

Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti

Posted: Monday 09/07/2012 23:49
by Nocturno ferroviario
Guigui wrote:Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.
En enginyeria civil, anomenem FIL DE CARRIL a la barra llarga soldada contínua que conforma la via. L'entramat de la via està conformat per les travesses, els elements de subjecció i dos fils de carril soldat continu, diferenciables en els traçats en corba com a fil alt i fil baix segons la seva posició. Aquesta distinció de fil (o carril) alt i baix és indispensable per la correcta definició el peralt i de la rasant de la via (entre molts altres paràmetres).

Per tant, és completament correcte referir-se al tercer carril de la via d'amplada mixta (1435+1668) com a TERCER FIL. De fet, així pot trobar-se en multitud de projectes oficials del ministeri.

Finalment, comentar que el fer servir la paraula "fil" per referir-se a una biga com és el carril, és degut al seu comportament absolutament elàstic degut a l’elevadíssim coeficient de vinclament que presenta. Efectivament, el carril es comporta com un fil de metall continu fins que no es subjecta per les travesses, tal i com podem comprovar en qualsevol descàrrega de carril penjada a internet.

Salutacions a tothom

Nocturn.

Fil

Posted: Monday 09/07/2012 23:55
by Guigui
Moltes gràcies per l'aclariment. Finalment una explicació, ja que feia temps que el tema corria pel Fòrum.