Page 2 of 2
Posted: Tuesday 10/04/2007 23:44
by Vox
BRILL 18 wrote:Vox wrote:Crec que esteu parlant dels SUV, no dels 4x4. Es a dir, parlem dels BMW X5, VW Touareg, Mercedes ML, Volvo XC90 etc, no? Doncs son SUV i no tots tenen tracció integral permanent o 4x4. Es més, NO estan pensats per anar per muntanya i menys encara per fer off road.
Dic tot això pq realment son els SUV els que han popularitzat l'ús dels mateixos per la ciutat i per gent que realment no els necessita. Un Nissan Patrol es un tot terreny i tambè 4x4, mentre que un BMW X5 es capaç de no poder ni pujar una rampeta.
Vox
El Nissan Patrol, tampoc te traccio permanent a las quatre rodes, es cert que la majoria de 4x4 que es veuen son SUV, pero el que realment es de joguet son els anomenats de luxe, Tuareg, Cayenne, X5 etc.etc.
Sobre que els SUV no poden pujar ni una rampeta, sento estar en desacord, depen del SUV, de fet jo tinc un SUV, NISSAN XTRAIL, m¡agradaria que veiesis el que es capaç de fer, es clar dintra de les seves limatacions, no es un trialero, pero si un caminero, que es de lo que es tracte. els trialeros si que no respecten la natura.
Em sembla que el Patrol te tracció total, pero vaja.
Jo el que volia dir es que la gent acostuma a anomenar 4x4 a tot cotxe gran que veuen i aquests, avui dia, la majoria son SUV tipus Cayenne, Touareg i demés, que NO serveixen per fer camp fora de 4 pistes de terra.
I si serveixen encara que sigui una mica (ML per exemple), tant es pq la majoria dels seus compradors no els fiquen per la terra, sino per us 100% carretera normal.
Els tot terrenys clàsics, bé amb sistemes permanents de tracció total, bé amb sistemes de delantera/total, continuen sent comprats, en general, per la mateixa gent de sempre.
Xtrail, Rav4 i demés em semblen més raonables com a suma de semi tot terreny + SUV (es a dir, fer sevir un cotxe gros i alt com si fos una berlina normal).
En resum, que la noticia inicial parla de SUV i concretament dels SUV de luxe, que son els que han causat aquesta pujada monumental en la venda de cotxes grossos. Qui abans es comprava una berlina gran i ara es compra un "4x4", com els hi diuen, no compren pas un Patrol o un Land Cruiser, sino un BMW X5, Touareg, ML etc
Vox
Posted: Wednesday 11/04/2007 0:08
by wefer
Vox wrote:En resum, que la noticia inicial parla de SUV i concretament dels SUV de luxe, que son els que han causat aquesta pujada monumental en la venda de cotxes grossos. Qui abans es comprava una berlina gran i ara es compra un "4x4", com els hi diuen, no compren pas un Patrol o un Land Cruiser, sino un BMW X5, Touareg, ML etc
Jo els anomeno "cotxes de fantasmeig", ja que la seva funció principal és demostrar que et pots comprar un cotxe més gros que el del veí
Podríem fer una llista d'aquesta mena de camions de luxe, paradigmes de l'antiecologia, que paradoxalment últimament apareixen com bolets:
- Porsche Cayenne
- BMW X5
- Mercedes ML
- Audi Q7
- Volkswagen Touareg
- Volvo XC90
- Hummer (qualsevol)
- Range Rover (qualsevol menys el clàssic Defender)
Posted: Wednesday 11/04/2007 0:38
by Vox
wefer wrote:Vox wrote:En resum, que la noticia inicial parla de SUV i concretament dels SUV de luxe, que son els que han causat aquesta pujada monumental en la venda de cotxes grossos. Qui abans es comprava una berlina gran i ara es compra un "4x4", com els hi diuen, no compren pas un Patrol o un Land Cruiser, sino un BMW X5, Touareg, ML etc
Jo els anomeno "cotxes de fantasmeig", ja que la seva funció principal és demostrar que et pots comprar un cotxe més gros que el del veí
Podríem fer una llista d'aquesta mena de camions de luxe, paradigmes de l'antiecologia, que paradoxalment últimament apareixen com bolets:
- Porsche Cayenne
- BMW X5
- Mercedes ML
- Audi Q7
- Volkswagen Touareg
- Volvo XC90
- Hummer (qualsevol)
- Range Rover (qualsevol menys el clàssic Defender)
Tambè em de recordar que molta gent, precissament per aparentar, ara es llença sobre aquests cotxes, encara que s'hi deixin 1000€ al mes. Gent del meu bloc que abans anaven amb un cotxe molt menys pretenciós, ara de cop van amb un Cayenne, X5 o ML.
Aixpo sí, reconec que son ben macos però pefereixo un tot terreny de veritat i només si s'ha de fer servir.
Vox
Posted: Wednesday 11/04/2007 0:57
by wefer
Vox wrote:Aixpo sí, reconec que son ben macos
Suposo que és qüestió de gustos.
Jo personalment els trobo horrorosos en general. Només hi ha algun model que pot tenir una certa "gràcia" per ser original, com per exemple els Hummer, però la resta els trobo lletjos. Reconec que, com a afeccionat als cotxes, se'm van caure els... ànims a terra quan vaig veure que Porsche havia tret un "engendro" com el Cayenne, però això ja és una altre història.
A sobre de lletjos, són incòmodes. Algú ha provat d'anar amb un trasto d'aquests per carreteres secondàries, per carrrers estrets o entrar a la majoria d'aparcaments?
També corre pel carrer la mitja veritat que "són més segurs". Home... són més segurs si xoques contra un altre cotxe, bàsicament perquè passes per sobre... però el seu major pes també fa que siguin menys àgils que els cotxes convencionals de similar preu, a l'igual que els fan pitjors en tot tipus de prestacions.
I ja ni parlem de la sagnia econòmica que representen... però és clar, s'ha de demostrar que un té diners per malgastar. Em recorden aquells acudits on un ric (o nou ric) encén els puros cremant bitllets de 100 dòlars. Amb la quantitat de coses interessants per fer que hi ha al món, i malgastar els quartos així!!!
Posted: Wednesday 11/04/2007 11:35
by neroon
BRILL 18 wrote:
els trialeros si que no respecten la natura.
“Eso me ha dolido…”
De trialero a caminero:
Estem parlant de fets que depenen, com pràcticament tot en aquesta vida, de la actitut individual de cadascú. Pensa que jo mateix puc fer servir el teu comentari per rebatre (variant els subjectes) el teu argument. Siguem justos, ja que, de igual manera que, com bé dius, hi han trialeros que no respecten la natura, hi han camineros domingueros que arrasen per allà on pasen. De fet, des d’el punt de vista legal (en tot allò referent a la circulació per vials i/o vies forestals) els vehicles TT purs estan força mès perseguits que la resta de vehicles (t’ho dic per experiència personal doncs m’han arribat a prohibir l’accès a una pista forestal mentre deixaven accedir-hi a un Audi Allroad). Sovint em trobo que circulo respectant la velocitat marcada per vials forestals (entre 10 i 30 Km/h) i haig de veure com autèntics bojos em passen a mès de 80 km/h amb turismes, camineros, quads i fins i tot bicicletes (i siguem justos, tambè amb TT’s convencionals). Clar que jo tambè podria circular a aquestes velocitats, però per una banda imposo el sentit comú (no deixo de recordar que porto un vehicle que s’acosta a les dues tones de pes) i per un altra penso en els meus ronyons i els dels acompanyants (no hi ha cosa mes incòmoda que la suspensió d’un TT pur a base de ballestes parabòliques). De fet si tens la oportunitat de veure a autèntics profesionals de les rutes 4x4 podràs veure que sempre circulen en fila, mantenint un ordre, a baixa o molt baixa velocitat, i sense sortir mai de les vies marcades (vamos, res d’anar fent bots pel mig d’un camp com a les películes americanes). Per mi, el problema real, són tots aquest fastasmetes que han descubert els quads i els camineros i que si ja, de per si, fan l’imbècil a la carretera, imaginat el que poden arribar a fer pel mig del camp…
(i d’acord, tambè hi han molts fastasmes d’aquests que es compren TT’s convencionals…)
Vox wrote:
Em sembla que el Patrol te tracció total, pero vaja.
No, l’esquema de tracció del Nissan Patrol, tant de les versions antigues com dels últims GR, és de propulsió (tracció al darrera) amb tracció devantera conectable com la gran majoria dels TT’s convencionals, excepte Land Rover Defender, Lada/Autovaz Niva, Range Rover, etc.
Salutacions.
Posted: Wednesday 11/04/2007 19:45
by BRILL 18
Bona Tarde
Neroon et demano perdo, no era la meva intencio fer mal a ningu, evidentment hi ha de tot a tota arreu
I confirmo el que diu del Patrol, ja que al meu germa, en va tenir un dels primers i ara te un GR
Visca els utilitaris, morin els "mastodontes"...
Posted: Thursday 12/04/2007 19:57
by JaMiRo!
Vox wrote:Aixpo sí, reconec que son ben macos però pefereixo un tot terreny de veritat i només si s'ha de fer servir.
Per mi un cotxe maco és un utilitari i no aquests
mastodontes generadors de CO2...
Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Re: Visca els utilitaris, morin els "mastodontes".
Posted: Thursday 12/04/2007 21:38
by entfe001
JaMiRo! wrote:Per mi un cotxe maco és un utilitari i no aquests
mastodontes generadors de CO2...
Per a mi, un cotxe maco són els dels trens Corail francesos
Posted: Thursday 12/04/2007 21:58
by Estrella_de_Galicia
i parlant del 4 x 4 , un Citroen C5 quan li puja la suspensión pasa de ser un utilitari a un 4x4 ???
vet aqui el dilema:
¿¿¿¿¿
suspensió abaix: deportiu
suspensió normal: berlina
suspensió alta: 4x4
?????
totalmnet d'acord:
JaMiRo! wrote:.....Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Posted: Thursday 12/04/2007 22:17
by aarongilp
Estrella_de_Galicia wrote:i parlant del 4 x 4 , un Citroen C5 quan li puja la suspensión pasa de ser un utilitari a un 4x4 ???
vet aqui el dilema:
¿¿¿¿¿
suspensió abaix: deportiu
suspensió normal: berlina
suspensió alta: 4x4
?????
totalmnet d'acord:
JaMiRo! wrote:.....Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Pedro, 4x4 es que tiene tracción a las 4 ruedas...el C5 con la suspensión arriba, por muy arriba que esté, sólo es un C5 con la suspensión arriba
Re: Visca els utilitaris, morin els "mastodontes".
Posted: Thursday 12/04/2007 22:53
by wefer
JaMiRo! wrote:Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Home, alguna cosa es fa al respecte.
Fa un parell de setmanes, una companya de feina que té un BMW X5 em deia precisament que estava molt enfadada perquè li havien apujat l'impost de circulació, suposo que pel fet de tractar-se d'un 4x4 de grans dimensions. De tota manera, em va parlar que li cobraven una mica més de 300 euros l'any... sí que són diners, però si tenim en compte que el cotxe en qüestió val 55.000 euros, doncs tampoc crec que li passi res. De fet, li vaig dir que a mi encara em semblava poc
D'altra banda, el recàrrec per contaminació el trobo més equitatiu fer-lo sobre el preu del litre de gasolina que no pas amb un impost fix. Així, qui té un cotxe que consumeix més i que per tant, en principi, contamina més, també pagarà més. De la mateixa manera, paga més qui més quilòmetres fa... qui el té tot l'any al parking, és evident que no contamina gaire.
Re: Visca els utilitaris, morin els "mastodontes".
Posted: Friday 13/04/2007 3:18
by Vox
JaMiRo! wrote:Vox wrote:Aixpo sí, reconec que son ben macos però pefereixo un tot terreny de veritat i només si s'ha de fer servir.
Per mi un cotxe maco és un utilitari i no aquests
mastodontes generadors de CO2...
Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Bé, això de trovar-los macos o no ja entra dins l'apartat de les opinions diverses jeje
A mi no em desagraden, a nivell de disseny son bons productes i no els trovo 100% lletjos encara que no m'interessen gens.
Tornant al tema inicial.. Crec que hem de seguir diferenciant Cayennes, Touaregs, X5s i demés dels Patrols, Cherokee o Land Cruiser. Tot i que els darrers tambè els compra gent que no els necessita, els que han creat la moda aquesta de cotxes grans a dojos que NO serveixen per fer muntanya i que els seus propietaris NO fan servir per muntanya, son els SUV de luxe, es a dir, els Touareg, Cayenne i demés..
L'idea era que precissesim més de quins vehícles estem parlant.
I jo per maco, sempre triaré un Corvette, un Ferrari GTO o un Porsche 928
Vox
Re: Visca els utilitaris, morin els "mastodontes".
Posted: Friday 13/04/2007 3:19
by Vox
JaMiRo! wrote:Vox wrote:Aixpo sí, reconec que son ben macos però pefereixo un tot terreny de veritat i només si s'ha de fer servir.
Per mi un cotxe maco és un utilitari i no aquests
mastodontes generadors de CO2...
Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
Bé, això de trovar-los macos o no ja entra dins l'apartat de les opinions diverses jeje
A mi no em desagraden, a nivell de disseny son bons productes i no els trovo 100% lletjos encara que no m'interessen gens.
Tornant al tema inicial.. Crec que hem de seguir diferenciant Cayennes, Touaregs, X5s i demés dels Patrols, Cherokee o Land Cruiser. Tot i que els darrers tambè els compra gent que no els necessita, els que han creat la moda aquesta de cotxes grans a dojos que NO serveixen per fer muntanya i que els seus propietaris NO fan servir per muntanya, son els SUV de luxe, es a dir, els Touareg, Cayenne i demés..
L'idea era que precissesim més de quins vehícles estem parlant.
I jo per maco, sempre triaré un Corvette, un Ferrari GTO o un Porsche 928
Vox
D'acord
Posted: Friday 13/04/2007 17:55
by JaMiRo!
Re: Visca els utilitaris, morin els "mastodontes".
Posted: Friday 13/04/2007 19:40
by BRILL 18
[quote="JaMiRo
Sigui com sigui, sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
[/quote]
Mira noi, no pots posar els models de cotxes que dius al mateix sac, crec que primer i abans de sentenciar hauries de saber les diferencies entre uns i altres
En el tema dels impostos, ja pagan mes
Impost de Matriculacio, proporcional al preu del cotxe
Impost de Circulacio, proporcional a la potencia fiscal del cotxe
Impost de Carburant, a mes consum mes impostos
Assegurança, mes cara per ser un 4x4
Per tant ja paguem mes impostos
Per mi pitjor son els cotxes esportius, conduits per irresponsables, no tots, que "volen" a 200 quan no es pot anar a mes de 120
Per cert fer el vermut a Tossa, tambo pots anar amb un turisme normal.
Tot es questio de gustos, i tots son respectables
Posted: Friday 13/04/2007 22:43
by orique
wefer wrote:Algú ha provat d'anar amb un trasto d'aquests per carreteres secondàries, per carrrers estrets o entrar a la majoria d'aparcaments?
No, però cada cop que coincideixo amb un quan entra al Passatge Batlló he de fer una passa enrera si no vull que la roda darrera dreta em passi per damunt. Quasi sempre puja a la vorera.
Opinions que, com totes, s'han de respectar
Posted: Saturday 14/04/2007 12:28
by JaMiRo!
Hola!
No ens enfadem, tinguem calma
:
BRILL 18 wrote:Mira noi, no pots posar els models de cotxes que dius al mateix sac, crec que primer i abans de sentenciar hauries de saber les diferencies entre uns i altres.
Jo no sentencio res company. Llegeix
bé el meu comentari i ho veuràs clar
:
JaMiRo wrote:Sigui com sigui,
sóc dels que penso que els propietaris de Patrols, XTRAILs, Cayennes i similars se'ls hi hauria d'inflar l'impost de circulació per motius evidents: ocupació excessiva del sòl urbà, consum i contaminació excessiva, etc.
És a dir, jo
he escrit una opinió personal i no una sentència com afirmes...
Per cert, conec a la perfecció les diferències entre uns i altres cotxes gràcies als meus estudis, i també conec els factors que tenen en comú: l'excessiva ocupació del sòl urbà, l'emissió exagerada de CO2 a l'atmosfera i la manca de seguretat en cas d'atropellament a un vianant.
BRILL 18 wrote:En el tema dels impostos, ja pagan mes
Impost de Matriculacio, proporcional al preu del cotxe
Impost de Circulacio, proporcional a la potencia fiscal del cotxe
Impost de Carburant, a mes consum mes impostos
Assegurança, mes cara per ser un 4x4
Per tant ja paguem mes impostos
OK, però com he dit penso que s'haurien de gravar amb un impost especial simplement per ésser el tipus d'automòbil que són. És una opinió personal i no per això m'has de desqualificar dient senzillament que no se de què parlo.
BRILL 18 wrote:Per mi pitjor son els cotxes esportius, conduits per irresponsables, no tots, que "volen" a 200 quan no es pot anar a mes de 120
Totalment d'acord en què haurien d'estar limitats aquests cotxes per circular segons la legislació vigent.
BRILL 18 wrote:Per cert fer el vermut a Tossa, tambo pots anar amb un turisme normal. Tot es questio de gustos, i tots son respectables.
Però en algún moment t'he faltat al respecte company? Crec que ha estat al contrari, però en fi...
Pelillos a la mar.
Salut!
Posted: Sunday 15/04/2007 18:54
by BRILL 18
Bona Tarde
Jamiro :
En cap moment he pensat que faltesis el respecte, si per el redactat del meu missatge s'enten aixo, et demano disculpes. ja que res mens lluny de la meva intencio.
En el que fa al la resta del cos del missatge, son opinions i cada un de nosaltres tindrem la nostre.
Repeteixo si en algun moment la meva resposta t'ha sentat malament disculpam, no tenia cap intencio
Cap problema!
Posted: Sunday 15/04/2007 23:19
by JaMiRo!
Hola!
Ei company BRILL 18. Crec que tots dos ens hem malentès i ara ja ha quedat prou clar tot plegat. Per tant no hi ha motiu per a que cap dels dos es disculpi.
Cap problema!
Salut!
Posted: Monday 16/04/2007 12:06
by neroon
Posat’s a fer, Camions, autobusos, maquinària agrícola i d’obres públiques haurien de pagar encara mès (clar que ja entraríem en el terreny d’haver de fer distincions entre necessitats socials i capricis personals…). Em penso que els propietaris ja paguen pel que tenen. Aquí el problema és que sempre acaben pagant justos per pecadors. Jo tinc un TT convencional perque visc a la muntanya i molts dels meus desplaçaments es desenvolupen per pistes i camins. Per sortir a carretera ja tinc el meu Fiat Brava JTD, però per les gestions que m’obliguen a fer servir pistes forestals prefereixo no destrossar els baixos del meu pobre Fiat. Esteu d’acord amb carregar-me amb impostos especials perque tinc la necessitat de fer servir un tipus de vehicle pèrque és per ús personal?. Jo encara puc escollir entre tres vehicles però, que pasa amb tothom que es trobi en la meva situació i nomès en pugui disposar d’un que per força ha d’èsser un tot terreny?. Complicat oi?
Ja sé que sóc un cas especial, però el meu TT ni tan sols arriba a fer un 15 ó 20 % de carretera…
Salutacions
A Brill18: Tranquil home, si m’haguès de sentir ofès per això, malament aniríem. El comentari inicial era mès broma que altra cosa.