Page 2 of 2

Posted: Monday 12/02/2007 20:59
by George85
Tant sols una nota, no existeixen els llibres de reclamacions, el que hi ha son fulls de reclamació/denúncia, amb 3 còpies (client, establiment, administració). Un cop fet, el client ha d dur la còpia de l'administració a aquesta al dept. de consum. ;)

Posted: Monday 12/02/2007 21:17
by liniadelRipollés
L'augment de velocitat pot aconseguir-se avall, però al tram Ribes-Urtx ho veig dificil.
El túnel del Cargeol el faràs tu solet a 120Km/h..."serà divertit": al túnel de Toses van a 40km/h perque el tren es mou cap a banda i banda de les parets del túnel...
Pere wrote:Sería divertit fer el tunel del cargol a 120 km/h :)
Una cosa seria assolir la velocitat de 70 i com a molt 80 Km/h, que si que crec que es podrien assolir.

Posted: Monday 12/02/2007 22:11
by EUKibo
Pues si en un tram en comptes de 120 van a 100 o si vols a 80 pues no passa res com ja dic, el que es totalment insostenible es que un tren vagi a 50 a gairebe tot el traçat en questio.

La tecnologia ho permet i sense fer noves infrastructures, nomes posant un Civia amb tecnologia de basculacio i arreglant les vies. No se per que no es podria tenir una velocitat mínima de 80Km/h, que un Civia assoleix en tan sols 0minuts 18segons, mentre que una 440 triga l'eternitat de 1min 4segons i conforme mes rapid volguem anar, sempre i que no passem de 120Km/h una 440 te unes caracteristiques tecniques patetiques. I ja 120 ho veieu velocitat de la llum els ferroviaris conservadors o sigui que esque us tireu pedres a la vostra teulada, la linia aquella necessita Civia basculant i una millora d'infrastructura per tenir velocitat minima de 80Km/h al llarg de tot el recurregut de la linia.

Caldria poca inversió i donaria alta rendibilitat, un xollo que a mes seria qualitat de vida i perspectives de progres per aquelles comarques. I a més ara que es planteja l'extensió a Andorra... XD no hi voldreu portar les 440 a Andorra...

Posted: Monday 12/02/2007 22:15
by EUKibo
I el que deia de les reclamacions, es el que molt be explica el George. El llibre o recull de papers de suggerencies i el de reclamacions, Pere, es el mateix! Llegeixte el fulleto i ho veuràs.

I torno a preguntar, per llei totes les empreses han de tenir a disposició un llibre de reclamacions oficial. La Xarxa N F E no te aquests llibres?

Posted: Tuesday 13/02/2007 11:32
by Ecomobisostrans
Si algu es troba sense llibre de reclamacions o posa la reclamacio i no li fan cas, etc. lo millor es contactar amb http://www.gencat.net i explicarlos el cas

Posted: Tuesday 13/02/2007 13:05
by josep_serre
Renfe té a cada estació un llibre de reclamacions, i en el llibre posa ben clar "Llibre de reclamacions", FGC té el seu, TMB té els seus fulls de reclamacions, això que dius tu de Renfe és traslladable a FGC aleshores.

El Llibre de reclamacions té el funcionament que marca la llei, en aquest cas hi ha quatre còpies en el de Renfe, una pel client, una per l'òrgan administratiu (Estat, Generalitat...), una per Renfe i una es queda al llibre, per tant, Renfe compleix la normativa referent als llibres de reclamacions

En el cas dels d'Adif es dóna al client dos fulls pel que he vist, de moment Renfe segueix utilitzant els llibres anteriors a la separació de Renfe en Renfe Operadora i Adif, tot i que suposo que en algunes estacions o més tard o més d'hora hi haurà un llibre propi de Renfe Operadora.
EUKibo wrote:I el que deia de les reclamacions, es el que molt be explica el George. El llibre o recull de papers de suggerencies i el de reclamacions, Pere, es el mateix! Llegeixte el fulleto i ho veuràs.

I torno a preguntar, per llei totes les empreses han de tenir a disposició un llibre de reclamacions oficial. La Xarxa N F E no te aquests llibres?

Posted: Sunday 18/02/2007 12:02
by entfe001
L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.

Pel que fa a la devoució de l'import en casos d'incidència, les clàusules estan perfectament definides a les condicions generals de viatgers (CGV), punt 26.

Posted: Monday 19/02/2007 10:35
by Ecomobisostrans
entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.
Això deu estar equivocat, no? Que volies dir?:

a) L'única empresa que no s'ha negat mai ...
b) L'única empresa que s'ha negat sempre ...

Es que si no em sembla que no te sentit.

Posted: Monday 19/02/2007 16:30
by EUKibo
entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.

Pel que fa a la devoució de l'import en casos d'incidència, les clàusules estan perfectament definides a les condicions generals de viatgers (CGV), punt 26.
"Salvo por causa de fuerza mayor, el viajero afectado por cancelación, interrupción o retraso del viaje,
tendrá derecho a recibir la indemnización correspondiente.

Se entenderá por cancelación del viaje, siempre que no concurran causas de fuerza mayor, la
imposibilidad de iniciar por RENFE-Operadora el mismo, en las condiciones recogidas en el título de
transporte, debido a la supresión de trenes durante al menos una hora."

Resumint, que fins que no hagi passat una hora des que el servei esta paralitzat no tens dret a demanar que et tornin el bitllet i agafar el bus. Si surts de l'estacio en menys d'una hora no tens dret a que et tornin els teus diners. I aqui arriba l'unic dret d'usuari del servei de RENFE, si portes mes d'una hora enllaunat i inmovilitzat tens dret a que et tornin com a maxim el preu d'un bitllet senzill, es a dir, en un viatge d'una zona, t'hauries de quedar una hora esperant un tren a el Clot i no sortir a agafar el metro, en el cas aquest et donarien 1,25€ i en el meu cas que porto TJove em donarien 0,33€.

Senyors, 0,33€ nomes en el cas que estigui una hora tancat en un trajecte d'una zona.... Aquest son els drets de passatgers de Rodalies Renfe.

Posted: Monday 19/02/2007 17:32
by entfe001
Ecomobisostrans wrote:
entfe001 wrote:L'única empresa que s'ha negat mai a treure'm el llibre de reclamacions presentant-me fulls de suggeriments ha estat Sagalés. L'ATM n'està al corrent.
Això deu estar equivocat, no? Que volies dir?:

a) L'única empresa que no s'ha negat mai ...
b) L'única empresa que s'ha negat sempre ...

Es que si no em sembla que no te sentit.
M'ho van negar en una ocasió, no en totes ni en cap. Opció c) :D

Posted: Monday 19/02/2007 17:39
by entfe001
Parlant de tot una mica, com estan les condicions d'indemnització en cas d'incidència a FGC? He estat buscant per la web (de navegació força obscura, sigui dit de pas) i no he sabut trobar les condicions de viatge des que van canviar fa un temps.

Posted: Monday 19/02/2007 23:07
by josep_serre
En el cas de FGC realment no està regulat per les condicions d'utilització aquest tema.

De tota manera el que es va fent, almenys el que veig fer i que es pot entendre que és la norma més o menys imposada pel costum és:

En cas de renúncia al viatge a causa d'una incidència, devolució del bitllet comprat si es tracta d'un bitllet senzill, o del viatge cancel·lat si es tracta d'un títol multiviatge, alhora es retorna el viatge cancel·lat quan el retard suposarà excedir el temps de transbord.