Las tasas aéreas y los cachondos GASTOS DE GESTIÓN

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

D'algun lloc ha de sortir els diners per pagar el dissenyador de la carpeta, no? :twisted: >:(
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Ui, un altre tema apassionant el del disseny de les carpetes universitàries! A l'Autònoma, després de fer-ne unes quantes amb rectangles de colors que recordaven el quadre que queia cada dos per tres a l'obra Entretrès, fa uns anys van posar una foto de gespa. Porten no sé quants anys amb aquest disseny (no sé si l'hauran canviat enguany o no). Si bé una carpeta amb tanta herba algú deu haver estat temptat de fumar-se-la :x

P.S: :topic
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Recàrrecs per qualsevol cosa

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

Del baix cost a pagar-ho tot

L'encariment de la factura energètica obliga les companyies a afegir noves taxes al preu del bitllet. Els consumidors denuncien les companyies pels recàrrecs sobre els equipatges

Josep Ferrer
El Prat de Llobregat
Ult. Act. 13.07.2008 - 12:17 hs


L'1 de juliol del 2004, amb el vol Barcelona-Eivissa, Vueling iniciava les seves operacions com a companyia aèria. Amb capital català i amb seu a Barcelona, la nova empresa estava disposada a competir amb les anomenades companyies de baix cost. I ho feia autodenominant-se companyia de nova generació, és a dir, oferint els mateixos serveis que les empreses aèries tradicionals però a preus molt reduïts.

L'1 d'octubre del 2006 s'enlairava també de l'aeroport del Prat el primer vol de Clickair, la nova companyia de baix cost creada per Iberia per introduir-se en un mercat emergent i força competitiu.

Des d'aleshores, les dues empreses han lluitat amb fermesa per liderar el mercat català, una batalla, però, en la qual Vueling estava en clar desavantatge, ja que Clickair des d'un bon principi ha aprofitat els slots -hores de vol- que li deixava lliures la seva matriu, Iberia, per encapçalar aquest mercat. En aquesta batalla no comptaven amb l'excessiu augment del preu del petroli aquest últim any i amb la crisi econòmica que està fent trontollar el mercat del baix cost. Semblava que totes dues estaven condemnades a entendre's.

Serveis addicionals
Però mentre la fusió s'acaba de concretar i es reformula la nova Vueling, els ciutadans estant veien que volar ja no és tan barat i cada cop serà més car. A més, aquestes companyies no paren d'introduir serveis addicionals que fan que el preu inicial del bitllet acabi sent molt més car del que s'ofereix inicialment.

Agafant d'exemple Vueling i Clickair i triant viatjar des de Barcelona a Amsterdam el diumenge 27 de juliol, el preu del bitllet d'anada i tornada el mateix dia és si fa o no fa el mateix -no intentem entendre les taxes i recàrrecs perquè això sí que varia molt-. Però a partir d'aquí, i a mesura que es va avançant en la reserva, el preu final puja i puja.

Així, totes dues ofereixen una assegurança, que costa 16 euros amb Vueling i 15 amb Clickair. En la facturació de maletes totes dues hi estan d'acord: 20 euros per equipatge -10 per trajecte-. On hi ha més diferència és en la reserva de seient. Vueling fa pagar 3 euros -fa uns mesos era gratuït-, i ofereix el seient Optimum a 5 euros per trajecte, el XL a 13 euros o el Duo a 30 euros. Clickair de moment només fa pagar 12 euros per trajecte si es tria l'anomenat seient Premium. El darrer pas és pagar, i si es fa per internet no queda mes remei que fer-ho amb diners de plàstic, que tenen un recàrrec d'entre 3,5 i 7,5 euros depenent del tipus de targeta. Només cal anar sumant per saber el preu final. El mateix passa amb la resta de companyies de baix cost que operen a Catalunya, sobretot amb Ryanair i Easyjet. En el cas de l'equipatge, Ryanair cobra entre 15 i 16,5 euros per trajecte i maleta i fins i tot 12 euros pel sol fet de treure la targeta d'embarcament des dels taulells dels aeroports, mentre que Easyjet cobra entre 6 i 7,5 euros per trajecte i maleta. La FACUA (Consumidors en Acció) ha denunciat aquestes quatre companyies per aplicar aquest recàrrec, ja que ho considera il·legal, i demana als usuaris que reclamin la devolució d'aquestes quantitats. Curiosament, les anomenades companyies tradicionals continuen transportant les maletes sense cap cost addicional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

90 euros per pagar amb targeta de crèdit

Post by Guigui »

Es pot saber per què Spanair (i no deu ser l'única companyia) carrega el recàrrec (obligatori, per cert) de targeta de crèdit tantes vegades com bitllets emesos en una compra, de manera que comprar 9 bitllets resulta en un recàrrec de 90 euros (a 10 per bitllet), com m'ha passat a mi? Deu ser la partida més lucrativa del negoci de les aerolínies, perquè amb el percentatge que solen pagar a Visa, no els deu sortir a més d'1,50€ per bitllet.

Les organitzacions de consumidors, l'Agència Catalana de Consum i companyia, on paren?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: 90 euros per pagar amb targeta de crèdit

Post by davida »

Guigui wrote:Es pot saber per què Spanair (i no deu ser l'única companyia) carrega el recàrrec (obligatori, per cert) de targeta de crèdit tantes vegades com bitllets emesos en una compra, de manera que comprar 9 bitllets resulta en un recàrrec de 90 euros (a 10 per bitllet), com m'ha passat a mi? Deu ser la partida més lucrativa del negoci de les aerolínies, perquè amb el percentatge que solen pagar a Visa, no els deu sortir a més d'1,50€ per bitllet.
T'en vas a la oficina de consum amb la factura de Spanair a denunciar els preus abusius, no ajustats a cost.
Plan b:
- Pagar al servicaixa. Nomes son 1,99€ per trajecte i persona enlloc del 5€ de la Visa. Fas la reserva a la web i tens 24h per pagar al Servicaixa presencialment.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: 90 euros per pagar amb targeta de crèdit

Post by wefer »

Guigui wrote:Es pot saber per què Spanair (i no deu ser l'única companyia) carrega el recàrrec (obligatori, per cert) de targeta de crèdit
Aquestes comissions són il·legals. Pel que sembla, el problema és que encara no han estat denunciades o com a mínim no s'ha acabat el procés per fer-ho:
http://www.eleconomista.es/empresas-fin ... rjeta.html

Millor que guardis els bitllets i et posis en contacte amb alguna organització de consumidors per veure quins passos pots seguir.

Spanair, la de les pràctiques abusives contra tots
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”