Page 2 of 5

Posted: Sunday 16/09/2007 14:18
by metring
I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?

Posted: Sunday 16/09/2007 19:55
by Rafa Monty
No recordo haver-les vist al Metro...

Posted: Sunday 16/09/2007 19:59
by liniadelRipollés
metring wrote:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
anaven amb edmonson i hi ha una botiga a Barcelona que en ven una com a objecte de col.leccionista per 1200 euros.

A Portugal n'està ple i les van adaptar a l'euro!!!

Si ha dejado parar el disco...

Retro

Posted: Monday 17/09/2007 13:24
by JaMiRo!
metring wrote:I el tema balances per pesar-se a l'andana, qui les recorda?
Jo mateix... :D

Molt retro, feien bon conjunt amb la sèrie 1000 en estat d'orígen... :)

Posted: Monday 17/09/2007 19:22
by sortrens
Jo les recordo, eran de color verd tirant a groguenc. :roll:

Posted: Monday 29/10/2007 2:15
by sortrens
Els FGC tenen les seves estacions amb una decoració ben original. Els rètols de les estacions de les línies de vía estreta son de color blanc amb lletres negres. Els rètols de les estacions del Metro Vallès son rombos amb els colors blau-grana i les lletres blanques. L'estació d'Europa Fira del Metro Baix Llobregat és l'excepció, ja que el fons del rètol és negre amb lletres blanques. Algú sap si en un futur la resta d'estacions d'FGC seran com la d'Europa Fira?

Posted: Monday 29/10/2007 10:50
by Ecomobisostrans
Espero que no, per que la senyalitzacio d'Europa_Fira es la menys practica: Retols massa seguits, fons de vidre, o sigui brillant que fa reflexos... que no, que no, que millor que FGC posi la seva tipivca senyalitzacio de la LL-A o que posi com la de TMB.

Posted: Thursday 01/11/2007 14:14
by sortrens
Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?

Posted: Thursday 01/11/2007 17:45
by Túnels del Garraf
A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...

Posted: Friday 02/11/2007 9:44
by Ecomobisostrans
sortrens wrote:Si ho fan a l'estil TMB hauran de posar cinc franjes de color: Rosa (L8, S33), Marró (S4), Blau Cel (S8), Turquesa (R5) i Gris (R6). I en les parades que no paran tots hi hauran menys franjes. Oi?
No volia dir aixo, si es fa a l'estil TMB com a color de linia es pot posar el negre, i les lletres blanques, per que si no quedara un mosaic arco iris molt maco pero gens practic.

Posted: Sunday 25/11/2007 18:57
by sortrens
A l'estació de Fontana on els automàtics venda de bitllets han posa't unes rajoles al terra de color vermell per tal de seguir fent joc amb els colors dels automàtics. Molt encertat. ;)

Posted: Sunday 25/11/2007 20:03
by Mako448
Túnels del Garraf wrote:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.

Posted: Sunday 25/11/2007 20:13
by sortrens
Mako448 wrote:
Túnels del Garraf wrote:A la xarxa Llobregat - Anoia haurien de posar la senyalètica de la xarxa del Vallès, té més categoria que l'actual, que està bé per les estacions dels ramals, però que no fa per la L8...
Esque per mi el tram de la L8 és una línia mès pròpia de ferrocarril que no pas de metro,la LL-A mai serà cap línia de metro,no nomès per la seva extensió,sinó per qué les freqüencies no sòn les pròpies d'un metro,perqué hi ha moltes línies i acaben en llocs diferents,trens que és salten d'estació,jo la LL-A la considero una línia mès pròpia d'un ferrocarril que no pas de metro.Respecte a la senyaletica,jo prefereixo la que ja hi ha actualment,que pot ser una mica desoriginal,peró són els colors que els hi pega al símbol de FGC,i els cartels propis d'una línia de ferrocaril.
La B-V és pot considerar mès metro que la de la LL-A,peró tampoc no la veig funcionant com a metro,li falten algunes coses per tenir la característica de línia d'un metro.
Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.

Sobre el concepte de metro

Posted: Sunday 25/11/2007 21:01
by Guigui
sortrens wrote:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).

Re: Sobre el concepte de metro

Posted: Sunday 25/11/2007 21:05
by sortrens
Guigui wrote:
sortrens wrote:Gens d'acord amb tú. Primer de tot fins i tot la xarxa de Rodalies Renfe i xarxa de Rodalies FGC va en camir de ser en un futur llunyà xarxa de Metro Exprés de Barcelona. En segon lloc la L8 està disenyada per que en un futur passi a ser una línia separada de la S8, S4, R5 i R6, per això a plaça ESpanya les dos vies que estan a un nivell més inferior arribaran a Gràcia i es separaran de les línies ja citades. En tercer lloc hem de començar a vendre la idea de Metro, ja que Barcelona i AMB creix i es ridícul pensar que ciutats com Hospitalet o Cornellà o Sant Boi etc estan separadas del nucli urbà.
El concepte de metro no és en absolut aplicable a l'ideal de rodalia de la RMB, excepte pel que fa a les freqüències (tot i que ja em direu si cal un tren cada 6 minuts, per exemple, de Barcelona a Vilafranca o St. Celoni).

Deixem-nos de malabarismes semàntics i anomenem les coses amb propietat: el metro és un ferrocarril segregat dels altres modes, en trama bàsicament urbana i amb distàncies entre estacions que solen rondar els 600 metres. I ja em direu si aquesta idea, amb tots els seus aspectes, tindria èxit si s'exportés a la rodalia. Ja veiem els exemples de la B-V i la LL-A fins a Martorell, que van força més a poc a poc que la Renfe (el dia que funciona, és clar).
Com diu una dita: "No defensaré mai el que pensas però defensaré fins a la mort al teu dret a dir-ho".

Posted: Wednesday 28/11/2007 23:03
by metring
Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?

Obres de millora d'accessibilitat

Posted: Wednesday 28/11/2007 23:35
by Guigui
Em pregunto a què respon el fet d'enganxar inclinats els adhesius que anuncien obres de millora d'accessibilitat. Aquells vermells amb una A majúscula en blanc.

Posted: Thursday 29/11/2007 1:43
by jlr
metring wrote:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Aquests senyals també hi són a la línia 2, i em sembla que a les demés línies.

Posted: Thursday 29/11/2007 9:36
by metring
Però són de fa poc temps, oi? Se les veu netes i polides ;)

Posted: Thursday 29/11/2007 13:42
by U-Bahn
metring wrote:Avui m'ha cridat l'atenció una senyal que havia a la via direcció Fondo, a l'estació de Clot de la línia 1. És un quadrat, amb la part de sobre de color vermell, a on posa "L1-1", i a sota, amb el fons blanc, "113 440". Què deu voler dir?
Pels túnels hi ha un munt. A Fabra i Puig es veuen molt bé sota l'andana.