Page 2 of 15
Posted: Thursday 22/02/2007 11:28
by david_jim
Jo sóc un usuari molt habitual del Costa Brava, i pràcticament sempre ha passat per Lleida, de fet, de les vegades que hi he anat, només recordo una que anés per on suposadament hi hauria d'anar, que em vaig despertar i estava aturat a Flix, i l'utilitzo des de principis de 2005, així que no sé quina pot ser la raó. Una vegada recordo com em vaig despertar mentre un viatger parlava amb l'interventor i aquest li deia "vamos a llegar a Reus con retraso porque nos hemos metido por Lleida" però després ni retard ni res, va arribar a l'hora.
Posted: Thursday 22/02/2007 12:10
by express
ome perque aquest tren també passa per saragossa i alli continua per al mateixa linia que si anes per Mora la Nova.
Posted: Thursday 22/02/2007 14:08
by Jordi Freixas
fantito wrote:express wrote:...i ara em sembla que volen fer algo de IFERCAT que em sembla es que volen fer trens directes entre Lleida i Girona i vv. en aquest tema no estic molt segur pero se que volen fer algo per l'estil.
Quan sentim tocar campanes hem de saber on sonen.
IFERCAT és una empresa de la Generalitat, anàloga a Adif, que es dedica a gestionar la INFRAESTRUCTURA, es a dir les vies, la catenària, les estacions, etc. però no es dedica a posar cap servei de transport de viatgers.
El projecte que podria desenvolupar IFERCAT és un projecte per a una nova infraestructura ferroviària transversal que uniria Lleida amb Girona. No pas un servei de trens.
Però ADIF tampoc és un servei de trens.
Llavors el meu dubte exactament és que, quines són actualment les competències de IFERCAT, ja que les linies existents a Catalunya, o bé són de la xarxa ADIF, TMB o FGC?
Posted: Thursday 22/02/2007 14:36
by orique
A veure:
ADIF / IFERCAT --> Infraestructures
RENFE-OP / FGC --> Explotació de trens
Posted: Thursday 22/02/2007 14:41
by Jordi Freixas
Llavors, competències d'IFERCAT deuen ser les infraestructures operades per FGC, no?
Posted: Thursday 22/02/2007 14:48
by Guigui
Jordi Freixas wrote:Llavors, competències d'IFERCAT deuen ser les infraestructures operades per FGC, no?
Àngelamaria!
Posted: Thursday 22/02/2007 14:59
by Jordi Freixas
En català, si us plau
PD: Pel sector escèptic del fòrum: quan dic això em refereixo a demanar les coses clares, sense indirectes, ironies, ni histories.
Posted: Thursday 22/02/2007 21:25
by Guigui
Obre el diccionari i veuràs què vol dir:
Gran Diccionari de la llengua catalana wrote:Àngela (o Àngela Maria!) (1839; de àngel) interj Justa la fusta!
Ho sento, noi, però te les estàs havent amb un traductor i intèrpret amb forts interessos lingüístics.
Posted: Thursday 22/02/2007 21:30
by Jordi Freixas
Moltes gracies per l'aclariment
Posted: Tuesday 13/03/2007 20:55
by awe
genissimon wrote:Mentre no arribi la xarxa d'alta velocitat a França per Girona, el que podria fer renfe és crear un nou trenhotel Costa Brava: amb la qualitat del desaparegut Antoni Gaudí i el recorregut del Costa Brava, adaptat a la major velocitat del material talgo trenhotel. Podria sortir una mica més d'hora de Portbou, arribant a la mateixa hora a Chamartín. I si es posés material RD, podria sortir de Montpeller i arribar a Madrid per via AVE a partir de Barcelona.
Salut !!
Això li vaig proposar a un "pseudo-representant" de Renfe al fòrum de Tranvia, crec que era al gener del 2005. Li vaig demanar si no s'havien plantejat el suprimir l'Estrella i allargar el Gaudí fins a la frontera, fent un "TrenHotel Costa Brava" per que ens entenguem. La resposta a si s'ho havien plantejat va ser d'allò més aclaridora i ben raonada i ben fonamentada: "Sí". Resposta de dues lletres, una sil·laba. Res més. Bravo.
El Costa Brava te els dies comptats. Tan bon punt arrivi l'AVE a Girona, adéu Costa Brava. S'haurà extingit un dels serveis amb més "solera d'anys" dels que queden.
Salutacions,
Eduard.
Posted: Wednesday 14/03/2007 1:48
by Jordi Freixas
El "pseudo representant" aquest és en/na Renfe_Operadora, no? No li preguntis res sobre temes escabrosos tipo... futur del Directo, que passa de tu com de la caqueta...
Posted: Wednesday 14/03/2007 9:46
by genissimon
La lògica i la renfe circulen per vies d'ample diferent amb sistemes d'electrificació i seguretat totalment incompatibles entre si i en sentit contrari l'una de l'altra.
Salut !!
Posted: Saturday 11/08/2007 13:58
by trainman
Renfe suprimeix al setembre el tren «Costa Brava» que uneix Girona i Madrid
DAVID JIMÉNEZ, GIRONA
El tren estrella Costa Brava, que uneix directament Portbou amb Madrid, deixarà de funcionar, el més probable, cap a mitjans de Setembre. La sospita ha sorgit arran d´algunes denúncies que asseguren que la venda de bitllets per Internet per aquesta ruta només s´ofereix fins al dia 17 de setembre. I és que el tren, que durant 40 anys ha unit a diari aquestes ciutats, serà engolit amb la inauguració del TAV.
Són molts els gironins que alguna vegada han preferit estalviar-se alguns diners i han volgut aventurar-se a sortir de l´estació de Girona en un tren nocturn i llevar-se, a primera hora del matí, amb la imatge als ulls de l´estació de Chamartín a Madrid. O milers de turistes que, al contrari, han viatjat fins a la Costa Brava amb un tren que els podia deixar fins a la frontera. Ara però, es podran trobar que en tornar de vacances el tren Costa Brava, que ha unit durant 40 anys Portbou, Girona i d´altres comarques gironines amb Saragossa i Madrid, sigui suprimit per Renfe a partir del dia 17 de setembre, l´últim dia en què els sistemes de venda de l´empresa ofereix places per a aquest comboi. I està comprovat. No es venen bitllets a partir d´aquest dia.
El motiu sembla evident. La inauguració del Tren d´Alta Velocitat (TAV) entre Madrid i Barcelona el proper 21 de desembre, anunciada fa poc pel president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, en podria ser la causa. Així, tot i que Renfe no ho ha confirmat, però que tampoc ho desmenteix, el tren Costa Brava podria desaparèixer definitivament.
El sistema de reserva telefònica de Renfe no permet reservar places a partir del dia 17 de setembre. A partir d´aquest dia, els ordinadors de la companyia informen que no hi ha tren per als dies posteriors, i que tampoc hi ha cap informació d´algun comboi similar. Des de Renfe, s´atribueix a les obres que s´estàn portant a terme en diferents punts i que afecten la ruta que cobreix el tren Costa Brava. Obres que són del TAV. Així, des de l´empresa mateix, es calcula que fins al desembre no es podran vendre bitllets fins a Madrid amb aquesta ruta. Però, tot i que ningú gosa confirmar-ho, les coincidències en les dates fan sospitar que el TAV obligarà el tren Costa Brava a desaparèixer, i a partir de llavors la ciutat de Girona, junt amb Teruel, serà l´altre capital de província sense relació ferroviària directa amb la capital espanyola.
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... cia=213725
Posted: Saturday 11/08/2007 18:34
by César
Esperemos que sea suprimido de forma temporal ya que una conexion nocturna Catalunya-Madrid evidentemente hace falta ... bueno, lo de evidente es para nosostros usuarios porque a los de Renfe ...
Por lo menos que dejem un trenhotel en su lugar aunque personalmente prefiero un estrella ademas por menos de 60€ se puede ir a Madrid y volver desde la estación de Sants, precio que subiria mucho en caso de cambio por un talgo.
Posted: Saturday 11/08/2007 19:33
by entfe001
El detall que facin menció a Terol com l'altra capital de província sense tren directe a Madrid em fa sospitar que el Diari de Girona s'ha assabentat per part d'algun afeccionat... irònicament, jo no he estat perquè precisament ahir vaig anar a passar el dia a Madrid anant i tornant amb el Costa Brava.
Posted: Saturday 11/08/2007 20:09
by aarongilp
Pel que he llegit a Tranvía Portal, aquest article és misteriosament clavat a una carta al director enviada per el forumaire "Antares", qui havia residit fa uns quants anys a Girona capital.
Link, missatge del 11-08-07 a les 13:51.
Per cert, Eloi, si vas anar amb el Costa Brava dijous per baixar...no et vas trobar ningú del fòrum?
Posted: Saturday 11/08/2007 20:45
by victorcasta
Doncs el forumaire d'aquell fòrum que fa de "portaveu" de la operadora, en una relació de canvis a partir d'aquesta hi ha la supressió del Costa Brava. Així que no és un rumor sinó que és quelcom oficial.
Posted: Saturday 11/08/2007 20:57
by aarongilp
Si, és veritat. Volia fer un viatge de despedida entre Girona i Caldes de Malavella però l'abusiu preu (que ho trobo obvi, que costi 8.10 EUR, però no per això deixa de ser car) fa que me n'hagi desdit. M'hauré de conformar en anar a fer-li fotos...
Posted: Saturday 11/08/2007 22:07
by entfe001
victorcasta wrote:Doncs el forumaire d'aquell fòrum que fa de "portaveu" de la operadora, en una relació de canvis a partir d'aquesta hi ha la supressió del Costa Brava. Així que no és un rumor sinó que és quelcom oficial.
Tinc per no sé on els horaris impresos de la relació Barcelona - Madrid i allà ja constava que no hi hauria tren a partir del 17 de setembre.
Posted: Sunday 12/08/2007 12:49
by entfe001
El Diari de Girona ha destapat la caixa dels trons i a CiU li ha faltat temps per apuntar-se-la:
Diari de Girona wrote:CiU demanarà a Madrid explicacions sobre el tren «Costa Brava»
DAVID JIMÉNEZ, GIRONA
El diputat al Congrés per Girona, Jordi Xuclà (CiU), va declarar ahir que el proper dimarts demanarien explicacions a la ministra de Foment, Magdalena Àlvarez, sobre la supressió del tren Costa Brava, que des de fa 40 anys uneix directament Girona amb Madrid, durant la comparaixença d´aquesta al Congrés dels Diputats i en la què també està previst que CiU i ERC demanin la dimissió de la Ministra, després dels problemes al servei de Rodalies de Renfe. Xuclà també té previst presentar al registre del Cogrés, quan abans, una bateria de preguntes sobre les previsions de reforçament del servei ferroviari entre Girona i Madrid, quan definitivament el tren Costa Brava deixi d´existir.
Jordi Xuclà, va declarar que Convergència i Unió demanaria explicacions a la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, sobre la notícia que publicava ahir Diari de Girona de la més que probable supressió del tren Costa Brava, que uneix Portbou amb Madrid. Les explicacions es demanaran el proper dimarts quan està previst que la ministra de Foment comparegui al Congrés dels Diputats, a petició de tots els partits parlamentaris, amb l´excepció del PSOE, sobre les incidències del servei de Rodalies de Renfe a Catalunya dels últims dies. En aquesta comparaixença, i a través del protaveu de CiU a la comissió de Foment al Congrés, Jordi Jané, Xuclà va explicar que demanarien explicacions exactes a la ministra sobre la situació del tren Costa Brava que està previst que es suprimeixi amb l´arribada del TAV a partir del pròxim 17 de setembre, quan es deixen d´oferir places en aquest tren. Malgrat aquestes peticions, Xuclà no preveu que la ministra aporti gaires dades ni solucions tot i que ho considera necessari per a denunciar directament la decisió de Renfe a Madrid. Aquestes explicacions, es demanaran dins de les diverses preguntes i activitat de control que Convergència i Unió té previst formular el proper dimarts a Magdalena Àlvarez, sobre els problemes de Rodalies de Renfe.
D´altra banda, el diputat té previst entrar al registre del Congrés, a principis de setmana, una bateria de preguntes sobre les previsions de reforçament del servei ferroviari en el qual es garanteixi el servei bàsic de connexió directa entre Girona i Madrid en el cas definitiu en què el tren Costa Brava deixi de circular i els habituals viatgers d´aquesta línia hagin d´anar a Barcelona i fer un transbord per arribar a la capital de l´Estat.
Fins el 17 de setembre
La notícia de la supressió del tren Costa Brava va sortir ahir quan algunes denúncies asseguraven que el sistema de reserves de Renfe només permetia oferir places fins el pròxim 17 de setembre. La comprovació és exacta. No hi ha places. Des de la companyia s´atribueix a les obres que s´estàn portant a terme en alguns punts de la ruta i que corresponen a les del tren d´alta velocitat (TAV). Aquest fet cal sumar-hi les previsions d´arribada del TAV el pròxim 21 de desembre a Barcelona per part del president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero. En aquest mes de desembre, Renfe calcula que es podran tornar a vendre bitllets fins a Madrid. Tot fa pensar que el TAV substituirà al Costa Brava quan l´alta velocitat arribi a Barcelona. Aquesta versió, que no ha estat desmentida per Renfe, farà que a partir del setembre, les obres aturin el recorregut d´aquest tren. Així, quan el TAV arribi a la ciutat comptal, el tren Costa Brava deixarà d´existir, i els passatgers que vulguin desplaçar-se fins a Madrid hauràn de viatgar fins a Barcelona i allà fer un transbord per agafar el TAV, i amb aquest, arribar a la capital de l´Estat.
Per altra banda, el mateix Diari de Girona estira el fil de la polèmica fent una comparativa d'inversions entre Madrid i Catalunya respecte els ingressos per venda de bitllets, la qual intentaré incloure en el fil d'inversions que hi ha al subfòrum de Barcelona.