Sobren els comentaris...Recuperen per al tren turístic de Portbou una locomotora de la línia inaugural de 1876
[...]
Una de les locomotores que formaven part del comboi que va inaugurar la línia Barcleona- Portbou el 20 de gener de 1978 [...]
[...] un tram que es va estrenar un 20 de gener de fa 130 anys.
Projecte tren turístic i museu Portbou-Figueres
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No van massa forts de números
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El projecte turístic, històric i cultural podria ser una ...
El tren turístic Costa Brava només està pendent de restaurar la locomotora
FIGUERES/PORTBOU | C.VILÀ
El projecte del tren turístic Costa Brava que ha de fer el trajecte Figueres-Portbou està només pendent de la restauració de la locomotora que ha d'arrossegar el comboi. Per això, els impulsors, el Centre d'Estudis Històrics del Ferrocarril Espanyol i la Companyia General de Ferrocarrils Turístics SA ha iniciat una ronda de reunions amb els alcaldes dels municipis per on passarà el tren. Els responsables esperen veure quina és la implicació del territori per un projecte "d'innegables beneficis socials i econòmics".
Els impulsors de la iniciativa han costejat fins al moment el cost del projecte i de la restauració dels diferents vagons que formaran part del comboi. En aquest moment s'ha acabat la restauració d'un vagó que serà el destinat a transportar els equipatges dels viatgers o aquells elements que aquests puguin portar en relació a les activitats associades, com bicicletes o motxilles. El vehicle té importància històrica perquè és un dels pocs que s'han conservat dels construïts a partir de l'any 1928. Ara s'hauria de posar en marxa la restauració de la locomotora. Segons el president del Centre d'Estudis, Ricard Oliver, remarca que "no s'ha de perdre de vista que la locomotora, un cop en servei, serà la més antiga en funcionament de tot l'Estat". A més, afegeix que té també un valor important dins la memòria col·lectiva catalana, en ser una màquina comprada expressament el 1877 per inaugurar la connexió internacional entre Barcelona i la resta d'Europa, a través de l'enllaç Portbou-Cèrbere.
El Centre d'Estudis constata que una vegada acabada la restauració d'aquesta locomotora es podria inaugurar en breu el tren turístic.
En aquest moment, a banda dels treballs en els diferents elements del comboi, els responsables tècnics de l'establiment del Tren han començat una ronda de contactes amb les administracions locals de la comarca per veure com s'hi impliquen.
El director general de la Companyia General de Ferrocarrils Turístics SA, però, no ha amagat certs dubtes respecte de l'actitud de les administracions locals. Segons ha manifestat, "ja en el seu dia quan va ser confeccionada la memòria sobre el projecte per encàrrec de l'Ajuntament de Portbou, es va fer arribar aquesta a tots els ajuntaments de la línia i no es va rebre cap comentari per part d'ells". Ara esperen que hi hagi una aposta real davant els beneficis no només per als pobles per on passaria el tren turístic, sinó per a tota la comarca.
El primer tinent d'alcalde de Portbou, Joan Gubert (ERC), ha manifestat que ara és el moment de buscar els diners per a la part final del projecte i estan disposats a acompanyar els promotors a fer-ho. Per Gubert, però, serà més fàcil implicació dels municipis del territori quan ja es disposi de tot el tren restaurat i els espais necessaris.
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... locomotora
FIGUERES/PORTBOU | C.VILÀ
El projecte del tren turístic Costa Brava que ha de fer el trajecte Figueres-Portbou està només pendent de la restauració de la locomotora que ha d'arrossegar el comboi. Per això, els impulsors, el Centre d'Estudis Històrics del Ferrocarril Espanyol i la Companyia General de Ferrocarrils Turístics SA ha iniciat una ronda de reunions amb els alcaldes dels municipis per on passarà el tren. Els responsables esperen veure quina és la implicació del territori per un projecte "d'innegables beneficis socials i econòmics".
Els impulsors de la iniciativa han costejat fins al moment el cost del projecte i de la restauració dels diferents vagons que formaran part del comboi. En aquest moment s'ha acabat la restauració d'un vagó que serà el destinat a transportar els equipatges dels viatgers o aquells elements que aquests puguin portar en relació a les activitats associades, com bicicletes o motxilles. El vehicle té importància històrica perquè és un dels pocs que s'han conservat dels construïts a partir de l'any 1928. Ara s'hauria de posar en marxa la restauració de la locomotora. Segons el president del Centre d'Estudis, Ricard Oliver, remarca que "no s'ha de perdre de vista que la locomotora, un cop en servei, serà la més antiga en funcionament de tot l'Estat". A més, afegeix que té també un valor important dins la memòria col·lectiva catalana, en ser una màquina comprada expressament el 1877 per inaugurar la connexió internacional entre Barcelona i la resta d'Europa, a través de l'enllaç Portbou-Cèrbere.
El Centre d'Estudis constata que una vegada acabada la restauració d'aquesta locomotora es podria inaugurar en breu el tren turístic.
En aquest moment, a banda dels treballs en els diferents elements del comboi, els responsables tècnics de l'establiment del Tren han començat una ronda de contactes amb les administracions locals de la comarca per veure com s'hi impliquen.
El director general de la Companyia General de Ferrocarrils Turístics SA, però, no ha amagat certs dubtes respecte de l'actitud de les administracions locals. Segons ha manifestat, "ja en el seu dia quan va ser confeccionada la memòria sobre el projecte per encàrrec de l'Ajuntament de Portbou, es va fer arribar aquesta a tots els ajuntaments de la línia i no es va rebre cap comentari per part d'ells". Ara esperen que hi hagi una aposta real davant els beneficis no només per als pobles per on passaria el tren turístic, sinó per a tota la comarca.
El primer tinent d'alcalde de Portbou, Joan Gubert (ERC), ha manifestat que ara és el moment de buscar els diners per a la part final del projecte i estan disposats a acompanyar els promotors a fer-ho. Per Gubert, però, serà més fàcil implicació dels municipis del territori quan ja es disposi de tot el tren restaurat i els espais necessaris.
http://www.diaridegirona.cat/secciones/ ... locomotora
Re: El projecte turístic, històric i cultural podria ser una ...
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 68468.html
Cedeixen un espai perquè s'hi faci el museu del tren
11/05/10 02:00 -
El projecte per impulsar un tren turístic que uneixi Portbou amb Figueres, que promouen l'Ajuntament del municipi i el Centre d'Estudis Històrics del Ferrocarril, avança, però a poc a poc, ja que en principi estava previst que es pogués posar en marxa l'any 2008. El que sí que circula a millor ritme és el projecte vinculat al tren turístic perquè Portbou pugui ser la seu d'un dels arxius històrics del ferrocarril més importants, en l'àmbit català i també de l'Estat espanyol. Segons ha explicat l'alcalde, Antoni Vega, després que fa mesos se signés un conveni de col·laboració per tirar endavant aquest projecte, ara s'ha reclamat que Adif cedeixi un local perquè sigui la seu d'aquest equipament. En concret, Vega ha explicat que la cessió seria a través d'un lloguer i que el lloc escollit és l'antic edifici de paqueteria, que ara està en desús, com moltes altres antigues edificacions de Renfe. Aquest edifici, que està prop de l'estació, s'hauria d'habilitar i llavors traslladar-hi la biblioteca i l'arxiu. Segons Vega, aquest projecte tirarà endavant, tot i que de moment encara no hi ha data d'inauguració. La tria d'aquest antic servei de Renfe permetrà recuperar un dels molts edificis que es van construir entorn a l'estació i que ara estan abandonats.
Donar un ús als antics edificis de Renfe
L'Ajuntament ha proposat en diverses ocasions que es doni un ús a aquestes edificacions per a equipaments, ja que les instal·lacions vinculades a l'estació de tren de Portbou estaven dimensionades per a l'activitat que hi havia abans que s'anul·lessin les fronteres i que van provocar una davallada de població important al municipi.
Cedeixen un espai perquè s'hi faci el museu del tren
11/05/10 02:00 -
El projecte per impulsar un tren turístic que uneixi Portbou amb Figueres, que promouen l'Ajuntament del municipi i el Centre d'Estudis Històrics del Ferrocarril, avança, però a poc a poc, ja que en principi estava previst que es pogués posar en marxa l'any 2008. El que sí que circula a millor ritme és el projecte vinculat al tren turístic perquè Portbou pugui ser la seu d'un dels arxius històrics del ferrocarril més importants, en l'àmbit català i també de l'Estat espanyol. Segons ha explicat l'alcalde, Antoni Vega, després que fa mesos se signés un conveni de col·laboració per tirar endavant aquest projecte, ara s'ha reclamat que Adif cedeixi un local perquè sigui la seu d'aquest equipament. En concret, Vega ha explicat que la cessió seria a través d'un lloguer i que el lloc escollit és l'antic edifici de paqueteria, que ara està en desús, com moltes altres antigues edificacions de Renfe. Aquest edifici, que està prop de l'estació, s'hauria d'habilitar i llavors traslladar-hi la biblioteca i l'arxiu. Segons Vega, aquest projecte tirarà endavant, tot i que de moment encara no hi ha data d'inauguració. La tria d'aquest antic servei de Renfe permetrà recuperar un dels molts edificis que es van construir entorn a l'estació i que ara estan abandonats.
Donar un ús als antics edificis de Renfe
L'Ajuntament ha proposat en diverses ocasions que es doni un ús a aquestes edificacions per a equipaments, ja que les instal·lacions vinculades a l'estació de tren de Portbou estaven dimensionades per a l'activitat que hi havia abans que s'anul·lessin les fronteres i que van provocar una davallada de població important al municipi.