Metro cuc a la línia 3.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Però els 2100 van començar a arribar al 1997, no? Llavors, els 2000 van estar a la L3 fins al 1995, que es van canviar a la 2. Hi van estar fins que ja hi havia un número considerable de 2100 a la 2, quan ja feia La Pau-Paral·lel, i van tornar a la 3.
Crec que és així.
Jordilar

Post by Jordilar »

Al trenscat.cat hi ha fotos de l'any 2005 en les que es veuen 2000 circulant per la linia 2. Només pensar que arrivàven a Pep Ventura... )))

Salut,
User avatar
U-Bahn
N7
N7
Posts: 570
Joined: Friday 08/12/2006 11:17
Location: A prop de "San Andrés Condal"

Post by U-Bahn »

Guigui wrote: *acceptaven passatge però no anaven en "plenitud de funcions", tenint el passadís tancat
Crec que era perquè en un principi van ésser acoplades a 3000, perquè originàriament eren MA-R-MA. Després es van rebre els MB. L'única amb articulació d'origen va ser la 2012--R-2303--2009.
Això és el que he intentat averiguar.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Efectivament, va ser així, composicions MA3-MB3-MA2-R2-MA2 (on "3" vol dir cotxe de 3000 i "2" cotxe de 2000)

Caram, m'estic sentint vell a marxes forçades :( Quan els 2000 van debutar així, jo tenia 17 anys, i lògicament m'en recordo perfectament. Ara, que veig que hi ha gent que això no ho ha viscut conscientment, em cau el pes de l'edat a sobre :?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
sigfrid440s
N6
N6
Posts: 292
Joined: Sunday 03/09/2006 2:35
Facebook: ssygger
Location: Barcelona
Contact:

Post by sigfrid440s »

Una pregunta


Recordo que quan els 2000 van entrar en acció ciculaven en composició M-R-M acoplats a una unitat M-M de la serie 3000, facilment ja que els equipaments son identics.

Ara be ¿ quan el ''dosmils'' van circular amb aquesta configuracio, portaven pasadis díntercomunicació?




:?: :x
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Post by davida »

Jo recordo que la primera vegada que vaig viatjar en un 2000 va ser durant el jocs olimpics de Barcelona 92. Per tant al juliol/agost del 1992. Era una composicio M-R-M acomplada a un M-M de la serie 3000. Aquella primera unitat no tenia el pasadir intercomunicador. Una mica mes tard van començar a circular amb els intercomunicadors
Segons el llibre del Salmeron, durant uns anys es van apartar 3 remolcs de 3000, ja que 3 trenes 3000 MRM-MM mes 6 trens 2000 MRM es van convertir en 6 trens 3000MM+2000MRM.
Quant es va inguarar la L2 el 1995, i fins el 1997 el servei a la L2 es feia amb les 6 unitats de la serie 2000.
Al inagurarse el tram Sagrada Familia - La Pau va entrar en servei la primera comanda de 2100 i un 2000 va tornar a la L2.
La segona comanda de 2100, amb el seients de color gris enlloc de negre, va entrar en servei uns mesos abans de la reconversió del tram La Pau - Pep Ventura. Recordo que una nit tornava a casa, una mica begut, i recordo trobarme els termometres fins Pep Ventura. Per un moment vaig pensar que tenia alucinacions provocades per l'alcohol. Ha sigut la unica vegada que els termometres del metro s'han avançat a la realitat.
User avatar
Mortadel·lo
N9
N9
Posts: 1381
Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13

Post by Mortadel·lo »

només afegir que al principi a la L2 anaven en composició curta (M-R-M?) i després van passar a ser composicions de 5 cotxes
ES PELIGROSO ASOMARSE
Vox
N8
N8
Posts: 1256
Joined: Tuesday 03/05/2005 4:47
Location: Badalona

Post by Vox »

davida wrote:Jo recordo que la primera vegada que vaig viatjar en un 2000 va ser durant el jocs olimpics de Barcelona 92. Per tant al juliol/agost del 1992. Era una composicio M-R-M acomplada a un M-M de la serie 3000. Aquella primera unitat no tenia el pasadir intercomunicador. Una mica mes tard van començar a circular amb els intercomunicadors
Segons el llibre del Salmeron, durant uns anys es van apartar 3 remolcs de 3000, ja que 3 trenes 3000 MRM-MM mes 6 trens 2000 MRM es van convertir en 6 trens 3000MM+2000MRM.
Quant es va inguarar la L2 el 1995, i fins el 1997 el servei a la L2 es feia amb les 6 unitats de la serie 2000.
Al inagurarse el tram Sagrada Familia - La Pau va entrar en servei la primera comanda de 2100 i un 2000 va tornar a la L2.
La segona comanda de 2100, amb el seients de color gris enlloc de negre, va entrar en servei uns mesos abans de la reconversió del tram La Pau - Pep Ventura. Recordo que una nit tornava a casa, una mica begut, i recordo trobarme els termometres fins Pep Ventura. Per un moment vaig pensar que tenia alucinacions provocades per l'alcohol. Ha sigut la unica vegada que els termometres del metro s'han avançat a la realitat.
Els 2100 de 2a generació (seients grisos) son del 2001/2002?

Jo pensava que eren de 1997!

Vox
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Mortadel·lo wrote:només afegir que al principi a la L2 anaven en composició curta (M-R-M?) i després van passar a ser composicions de 5 cotxes
Sí, MA-R-MA. Els MB (motors sense cabina) són els que van arribar més tard per fer composicions de 5 cotxes.

I, com que ja sabeu que aquí no es respeta massa res, quan això va passar els primers cotxes ja tenien algunes "marques del temps", de manera que si entraves en un tren i el recorries sencer, la sensació era: "vell-nou-vell-nou-vell".

Ara és igual, ja s'han anivellat i tots els cotxes de cada 2000 es troben en un estat igual de lamentable, i igual de lamentable que els 3000 (agreujat pel fet que les ratllades es noten molt als seients negres i "plans" dels 2000)

I la gent desprevinguda s'havia de fer unes curses que no vegis, per arribar a l'últim cotxe, des de l'extrem de l'andana, on esperaven un hipotètic "tren de 5 cotxes" :D

Ai, aquells temps universitaris i el doble transbordament diari per estalviar-nos el passadís assassí de Passeig de Gràcia L4-L3 :martell1
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
entfe001
N10
N10
Posts: 3589
Joined: Monday 02/05/2005 13:43

Post by entfe001 »

Jordilar wrote:Al trenscat.cat hi ha fotos de l'any 2005 en les que es veuen 2000 circulant per la linia 2. Només pensar que arrivàven a Pep Ventura... )))
Hi havia un 2000 corrent per la línia 2 (concretament el 2001) fins l'accident de Sant Genís. Per la baixa de dos trens de la L3 es va decidir traslladar el 2000 per no perjudicar en excés la freqüència de pas de la L3, cosa que de retruc va perjudicar notòriament la de la L2.

Fins que no va arribar el primer 5000 la L2 anava justeta de material i en hora punta es notava força. En aquella època va ser quan vaig passar a fer el trajecte Encants - Sagrada Família en autobús perquè tot i el col·lapse viari feia més via anant per superfície.
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Ep!

Post by JaMiRo! »

A la web del Theo jo mateix em vaig encarregar de passar-li informació sobre el traspàs de l'últim 2000 de la L2 a la L3... :D
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”