Page 2 of 4
Posted: Tuesday 06/03/2007 19:30
by alexbn
Danzig wrote:^^ Ya era hora
Pues teniendo en cuenta que en un mes y medio se inauguran las ampliaciones de las T3 y T5 y probablemente de rebote la T6, no sé qué decirte. Por cierto, que los planos nuevos son los de dentro de la estación, porque los de las bocas siguen sin enseñarnos el Trambesòs...
Posted: Tuesday 06/03/2007 22:07
by Vox
Jo tambè opino que la senyalètica de TMB es força bona, i sobre tot amb bon diseny. L'altre xarxa que faig servir molt, la de Madrid, encara te millor senyalètica però amb un diseny trist. El de BCN m'agrada més.
Per cert, allà, que estan obrint trams i estacions a un ritme bestial, no se com ho fan que tenen els plànols actualitzats. Acaben d'obrir L2 cap La Elipa i apa, afegit als plànols! I fa setmanes igual amb les estacions d'Aviación Española (L10), Pinar del rey (L8), les prolongacions de la L11 i L5 etc
A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9
Vox
Posted: Wednesday 07/03/2007 18:40
by Guigui
Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys?
Posted: Wednesday 07/03/2007 20:58
by Denisuko
Carlos L'H wrote:Ya se que no viene al caso pero, quería comentar que todos los mapas de la L5 han sido actualizados.
Novedades:
T5 y R10.
-No han puesto al menos que se están ampliando la L2 (Badalona Centre) y L3 (Roquetes y Trinitat Nova).
Y es raro, puesto que hace años, en el 2000 aproximadamente, en todos los mapas estaba puesto que la ampliacion de L3 de Montbau a Canyelles se inauguraria en el 2001 y durante muuuucho tiempo ha estado el tramo de St. Marti de l'Erm a Consell Comarcal tambien en construcción en los mapas.
Posted: Thursday 08/03/2007 19:59
by U-Bahn
Guigui wrote:Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys?
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Perdoneu la desmesura.(Com ho puc sol·lucionar?)
http://img260.imageshack.us/img260/9832 ... ridfb7.jpg
Posted: Thursday 08/03/2007 20:12
by Izo
En el mapa el cercle amb un pal vertical que la talla pel mig és presentat com "cambio de tren". Vol dir que quan arribes a aquella estació et baixes i has de canviar de comboi per continuar?
Posted: Thursday 08/03/2007 21:09
by U-Bahn
Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
Posted: Thursday 08/03/2007 21:20
by mikado
U-Bahn wrote:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?
Posted: Thursday 08/03/2007 21:32
by U-Bahn
Simplement que les freqüències són més baixes.
Posted: Thursday 08/03/2007 22:43
by Guigui
O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Posted: Friday 09/03/2007 10:53
by entfe001
Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Sí, si a més la L11 l'explotés FGC en lloc de TMB i totes les seves parades a excepció de Trinitat Nova estiguessin a la zona 2.
Posted: Friday 09/03/2007 13:29
by Vox
mikado wrote:U-Bahn wrote:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?
En aquell punt la L9 passa a ser explotada per TFM, amb menys freqüencies i amb trens 6000 de dos cotxes enlloc de 3 ó més.
Vox
Posted: Friday 09/03/2007 13:32
by Vox
Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.
En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així
Vox
Posted: Friday 09/03/2007 13:40
by Vox
U-Bahn wrote:Guigui wrote:Vox wrote:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys?
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Hola,
Vejam, als metros de Madrid, com ja he comentat abans, NO es sol veure aquest plànol, i dic "sol" perquè no agafo la L4 ni la L11 ni el MetroSur però si les L1-2-3-5-6-7-8-9-10 i jo el que veig son plànols molt actuals on s'hi afegeixen les darreres novetats. No se com s'ho fan però els plànols deuen durar ben poc:
L5: dos estacions a Alameda de Osuna, finals 2006.
L10: estació Aviación Española (finals 2006)
L8: estació Pinar del Rey (primers 2007)
L11: dos estacions cap Carabanchel Alto, 2007
L2: una estació cap La Elipa, 2007, fa res.
Jo tinc un plànol de gener de 2007 i només surt que el que llavors estava inaugurat: L5 i Aviación.
Per altre banda, el plànol que has possat (el que no he vist massa!) no es ni de futur ni res! El metro ligero està ja apunt per la primavera i la resta o està ja ingaurat, o està dins el pla 2003-2007.
Vox
Posted: Friday 09/03/2007 20:22
by UT596001
Afegir al tema de la L9 de Madrid que al principi sí hi havien serveis directes sense transbord, però només anava 1 de cada 3 trens, quedant-se els altres dos limitats a Puerta de Arganda.
Seria més o menys com a la C4 nord de RENFE els festius, on dels 3 trens/hora que van a Terrassa només 1 continua a Manresa.
Posted: Saturday 10/03/2007 15:27
by Guigui
Vox wrote:Guigui wrote:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.
En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així
Vox
Però l'explicació que dóna el plànol de Madrid pel símbol aquell és de transbord creuant l'andana, cosa que és el cas de Trinitat Nova. Per això ho deia, principalment.
Termòmetres gegants a l'entrada dels vestíbuls
Posted: Tuesday 22/04/2008 1:46
by Guigui
Ressuscito el tema per parlar d'una altra idea rebuscada que he tingut amb relació a la retolació del metro de Barcelona. Els panells que hi ha a l'entrada de cada vestíbul amb un gran termòmetre vertical que indica la línia duu els caps de línia en el color distintiu i la resta d'estacions en blanc. Trobo que, per tal d'aclarir a l'usuari on es troba (cosa que no sempre tenen clar, especialment els de fora), l'estació que hauria d'estar marcada amb el color distintiu és aquella on es trobi. La veritat és que no sé què hi pinta marcar amb color especial els caps de línia si ja es veu que ho són pel fet d'estar als extrems del termòmetre.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Friday 14/12/2012 18:28
by metring
A veure què us sembla aquesta
:
http://ecomovilidad.net/barcelona/la-im ... -vallcarca
La imatge: La línia L5 se’n va a Vallcarca
Javier Paricio | 13-12-12
Fins fa unes setmanes, qui passés per l’estació Plaça del Centre de metro podia trobar-se amb una imatge curiosa. I és que a una de les tires de la línia L3 que hi ha a l’andana amb direcció a Trinitat Nova figurava que la línia L5 parava a Vallcarca, i no a Vall d’Hebron.
Suposem que l’error es va produir fa mesos, quan, en actualitzar la senyalètica arran de la inauguració del tram Horta-Vall d’Hebron de la L5, l’operari que posava les enganxines adhesives es va despistar i va posar una a Vallcarca, per la coincidència de les primeres lletres amb Vall d’Hebron.
A diferència d’altres vegades, en què errors d’aquest tipus han sigut solucionats just després de publicar-los al nostre bloc, en aquesta ocasió algun usuari anònim o algun treballador de TMB segurament es va adonar de l’equivocació i va fer les gestions oportunes, ja que fa unes setmanes va desaparèixer l’enganxina errònia de la línia L5 i uns dies després estava ja col·locada a l’estació correcta.
A ecomovilidad.net Barcelona ens alegra saber que des de TMB es treballa per millorar dia a dia la informació als usuaris, fins i tot amb petites actuacions com aquesta. I és que, com hem dit ja moltes vegades, la informació veraç és un dels pilars fonamentals per tal que els usuaris confiïn en el transport públic.
Re: Curiositats de la retolació del metro
Posted: Friday 14/12/2012 18:52
by Miquel
Posaria la ma al foc que el responsable d'aquest "error" ha estat el brètol de torn que s'ha dedicat a canviar-lo de lloc com en el 99% dels casos.
Per desgràcia, a L3, des del 2004 que tenim animals canviant o directament retirant adhesius dels termòmetres.
L1? No, it's only L3 platform...
Posted: Friday 14/12/2012 20:23
by Oriolix
Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?