Page 2 of 4

Posted: Monday 19/03/2007 13:16
by Guigui
Pel que fa al túnel del Pertús, no em sembla tan escandalós que l'explotació corri a càrrec d'una empresa privada sinó el fet de que al contracte d'explotació sembla que hi figuri una clàusula que prohibeix la derivació de trànsit previst per la LAV a la línia actual.

D'una banda, tot i que Renfomentadif sigui una sola amalgama de fet, haurien pogut mantenir les formes i no ficar l'Adif en un contracte entre TP Ferro i el govern central per mitjà del Ministerio de Fomento, ja que es tracta de dos ens jurídics separats. I per altra, m'agradaria saber si s'ajusta a dret comunitari (lliure competència) la prohibició d'utilitzar un bé o servei per tal d'afavorir-ne un altre.

Posted: Monday 19/03/2007 13:32
by Guigui
javi82 wrote:
Guigui wrote:Pel que tinc entès, no passarà de 8,5 km de llargada. O sigui, que de 5è túnel més llarg del món, res de res.

Posats a despotricar (que, per cert, no hi tinc absolutament res en contra), fem-ho amb propietat, si us plau.
Els Túnels de Guadarrama tenen 28,4 km de llarg i efectivament, són el 5è túnel més llarg del món. Posats a corregir, no fem el ridícul, si us plau... :P

1. Gotthard (SUI) 57,1 km
2. Sei-kan (JAP) 53,9 km
3. Eurotunnel 50,5 km
4. Lötschberg (SUI) 34,6 km
5. Guadarrama (ESP) 28,4 km
D'entrada, vull reconèixer el meu error. :oops: O sigui, les meves més sinceres disculpes a en EUKibo.

Per cert, una notícia del Cinco Díasde fa prop de dos anys diu que el túnel del Guadarrama s'ha finançat en un 70% (sobre més de 1.200 milions) amb fons de cohesió de la UE.

Posted: Monday 19/03/2007 20:38
by javi82
Jordilar wrote:L'Eurotunel son 32km
Estem inspirats amb les "rectificacions", eh? :x

L'Eurotunnel són 32... milles!!! :) El túnel fa un total de 50.450 metres tal i com correctament està indicat a la taula q vaig posar ahir, i d'aquests 50,5 km hi ha 37 q estan sota el mar.

Image

Posted: Monday 30/09/2013 8:42
by genissimon
El Punt Avui, 30 de setembre de 2013 wrote: Entra en servei un nou tren de Portbou a Figueres
30/09/13 02:00 - portbou - Redacció

Renfe posa en circulació a partir d'avui, dilluns 1 d'octubre, un nou servei de tren a primera hora del matí entre Portbou i Figueres. Segons ha informat la companyia de transports ferroviaris a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), els viatgers de Portbou disposaran a partir d'avui d'un tren a les 6.22 h que pararà a Llançà a les 6.29 h, i a Figueres poc abans de tres quarts de set del matí; des de la capital de l'Empordà el comboi continuarà el seu recorregut fins a Girona (7.13 h) i arribarà fins a Barcelona (8.39 h).
No és un nou tren nou estrictament, sinó que un MD que sortia de Figueres ara ho fa de Portbou, mantenint l'horari que tenia entre Figueres i Sants.

Salut !!

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Friday 11/10/2013 17:43
by voltrega
Doncs la meva proposta es: Treure la clausula per la cual no es pot passar a ample UIC Figueres-Portbou, tot seguit passar a ample UIC la via doble actual entre aquestes poblacions, tots els mercants pel pas de Potbou sense fer cambis d'eix, i per passatgers servei TER Figueres-Perpinya fet per la SNCF parant a quasi totes, aixi si podran encabir mes trens de passatgers per tunel del Perthus.

Contracte amb TP Ferro

Posted: Friday 11/10/2013 18:33
by Guigui
La clàusula -si realment existeix- no es pot treure així com així, altrament TP Ferro recorreria als tribunals i molt probablement els donin la raó. I actualment, no hi ha res a descongestionar al túnel del Pertús. Al revés, no s'ha assolit ni de bon tros el nombre previst de circulacions, ni probablement s'hi arribi mai.

Re: Contracte amb TP Ferro

Posted: Friday 11/10/2013 22:33
by voltrega
Guigui wrote:La clàusula -si realment existeix- no es pot treure així com així, altrament TP Ferro recorreria als tribunals i molt probablement els donin la raó. I actualment, no hi ha res a descongestionar al túnel del Pertús. Al revés, no s'ha assolit ni de bon tros el nombre previst de circulacions, ni probablement s'hi arribi mai.
Dir posar mes trens pel Perthus no vol dir que estigui CONGESTIONAT, vol dir que hi haura mes forats si no hi han mercants. Jo he dit congestionat?

Literalment, no; per analogia, sí

Posted: Friday 11/10/2013 22:47
by Guigui
Ho has donat a entendre, venint a dir que gràcies a treure mercants hi haurà més lloc per a trens de passatgers.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 12/10/2013 0:59
by voltrega
Cap problema, voste ha entes aixo, pero jo no volia dir aixo. Tant se val. Dient-ho d'un altre manera... si tots els mercants passessin per Porbou, hi hauria molt mes espai per fer passar altres trens, quan faci falta fer-los passar. es a dir planifiquem un escenari futur sense un dels posibles actors.
Sobre lo del contracte i la condicio aquella, be els especialistes en dret tindrien molt a estudiar i jo no soc advocat ni jurista ni res d'aixo, sols estaba fent una hipotesis. Salut a tots.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 12/10/2013 8:15
by eolosbcn
voltrega wrote:Doncs la meva proposta es: Treure la clausula per la cual no es pot passar a ample UIC Figueres-Portbou, tot seguit passar a ample UIC la via doble actual entre aquestes poblacions, tots els mercants pel pas de Potbou sense fer cambis d'eix, i per passatgers servei TER Figueres-Perpinya fet per la SNCF parant a quasi totes, aixi si podran encabir mes trens de passatgers per tunel del Perthus.
Home, es una proposta agosarada. Bàsicament vols dir que proposes que una de les parts que ha signat el contracte es passi per l'entrecuix una de les obligacions que va assumir i firmar. Les coses no van així. Els contractes son per alguna cosa. Si algú els trenca unilateralment te un preu.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Sunday 20/10/2013 23:52
by Toni
eolosbcn wrote:
voltrega wrote:Doncs la meva proposta es: Treure la clausula per la cual no es pot passar a ample UIC Figueres-Portbou, tot seguit passar a ample UIC la via doble actual entre aquestes poblacions, tots els mercants pel pas de Potbou sense fer cambis d'eix, i per passatgers servei TER Figueres-Perpinya fet per la SNCF parant a quasi totes, aixi si podran encabir mes trens de passatgers per tunel del Perthus.
Home, es una proposta agosarada. Bàsicament vols dir que proposes que una de les parts que ha signat el contracte es passi per l'entrecuix una de les obligacions que va assumir i firmar. Les coses no van així. Els contractes son per alguna cosa. Si algú els trenca unilateralment te un preu.
Ara mateix el que sobra és capacitat de circulació de trens entre Figueres i Perpinyà, no cal fer estrictament res de res perquè com s´ha dit, el túnel llunys d´estar col.lapsat, està en un nivell de trànsit ferroviari ridícul. Per tant, el trànsit podria créixer molt molt molt i no cal fer cap més obra. La qüestió és si el model de la concessió és sostenible, si cal seguir pagant a un privat compensacions per no assolir el trànsit previst al contracte, que evidentment està mal fet.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Friday 14/02/2014 8:28
by genissimon
Portbou no vol morir pel ferrocarril
Tres-centes persones van reclamar ahir que s'incrementi l'activitat, on s'han perdut 150 llocs de treball
[...]

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Friday 14/02/2014 23:38
by Toni
genissimon wrote:
Portbou no vol morir pel ferrocarril
Tres-centes persones van reclamar ahir que s'incrementi l'activitat, on s'han perdut 150 llocs de treball
[...]
Portbou té un futur més que negre. Ja ha perdut una gran quantitat de l´activitat que tenia i aviat perdrà la resta. Evidentment, cada cop més trens de mercaderies aniran amb ample europeu a Espanya amb el que no caldrà fer res a Portbou, tant en el cas de que es continui anant pel túnel com si es fica un tercer carril o es canvia l´ample al Figueres-Portbou. No té cap mena de sentit fer aturar les mercaderies a Portbou i després de molts i molts anys ara es pot evitar. A Portbou poden fer totes les manifestacions que vulguin, que més els valdria anar buscant altres negocis.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Friday 14/02/2014 23:43
by Renfe451
Toni wrote: A Portbou poden fer totes les manifestacions que vulguin, que més els valdria anar buscant altres negocis.
Fent amics sí senyor... A Portbou tenen tot el dret del món a mantenir el ferrocarril, que et creus que són gent de segona? Jo no voldria pas un "Canfranc 2.0". I amb aquest comentari (que ha sonat clarament a malsonant), des de fora és més fàcil veure els toros des de la barrera, oi que sí? :roll:

A més, et recordo que Portbou forma part de la Costa Brava, un dels potencials turístics més importants de Catalunya i poblacions com Llançà, Colera, entre d'altres no els hi faria gens de gràcia que els treguin el tren.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 15/02/2014 0:11
by BCN2008
Renfe451 wrote:
Toni wrote: A Portbou poden fer totes les manifestacions que vulguin, que més els valdria anar buscant altres negocis.
Fent amics sí senyor... A Portbou tenen tot el dret del món a mantenir el ferrocarril, que et creus que són gent de segona? Jo no voldria pas un "Canfranc 2.0". I amb aquest comentari (que ha sonat clarament a malsonant), des de fora és més fàcil veure els toros des de la barrera, oi que sí? :roll:

A més, et recordo que Portbou forma part de la Costa Brava, un dels potencials turístics més importants de Catalunya i poblacions com Llançà, Colera, entre d'altres no els hi faria gens de gràcia que els treguin el tren.
Potser no està dit de la millor forma, però trobo que té molta raó, Portbou va camí de "desaparèixer" com a gran estació d'intercanvi de mercaderies, i ja fa uns mesos que va desaparèixer com a gran estació de viatgers. Portbou com a gran estació no té futur, quan l'ample internacional arribi a València deixaran de passar-hi la majoria de trens de mercaderies que avui en dia canvien d'ample al complex Portbou-Cerbere (els de Ford, els de Seat a Martorell, els siderúrgics de Castellbisbal, els TECO de Constantí, algun químic de Martorell, i serveis nous que es puguin crear o vells que puguin tornar). Quedaran només els Regionals i els MD, i no crec que sigui una gran estació en quant a volum de viatgers. De mercaderies que puguin continuar fent canvi d'ample a Portbou/Cerbere ara mateix només se m'ocorren un tren portacotxes de Pamplona a Itàlia i els trens que porten peces o cotxes a/de la fàbrica de Figueruelas de la Opel, que són més aviat pocs, i que en el pitjor dels casos podrien passar a canviar d'ample a Barcelona o Tarragona. I no he dit res dels trens de Larga Distancia perquè tinc prou clar que no en tornarem a veure cap a Portbou, a no ser que a renfe li entri nostàlgia i decideixi allargar algun Talgo o fins i tot tornar a portar-hi algun dia l'Estrella Costa Brava.
Potser no arribarà convertir-se en un Canfranc 2.0 perquè tindrà més trens que Canfranc, i pel costat francès segurament segueixi tenint tant els TER com els Intercités, però mai tornarà a ser ni la meitat del que ha estat durant aquests últims 40 o 50 anys.

Menys activitat a Portbou

Posted: Saturday 15/02/2014 0:17
by Javi M
Renfe451 wrote:
Toni wrote: A Portbou poden fer totes les manifestacions que vulguin, que més els valdria anar buscant altres negocis.
Fent amics sí senyor... A Portbou tenen tot el dret del món a mantenir el ferrocarril, que et creus que són gent de segona? Jo no voldria pas un "Canfranc 2.0". I amb aquest comentari (que ha sonat clarament a malsonant), des de fora és més fàcil veure els toros des de la barrera, oi que sí? :roll:

A més, et recordo que Portbou forma part de la Costa Brava, un dels potencials turístics més importants de Catalunya i poblacions com Llançà, Colera, entre d'altres no els hi faria gens de gràcia que els treguin el tren.
Em fa l'efecte que en Toni no es referia a això. El que ha disminuït ha estat el nombre de trens de mercaderies que hi circulen, i particularment el nombre de trens que necessiten operaris per a maniobres, amb el consegüent excés de treballadors. El nombre de trens comercials, que donen servei a la població, continua essent el mateix.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 15/02/2014 0:18
by Ecomobisostrans
En el seu moment la gran estació de Portbou va tenir el seu sentit, pel tema dels amples de via i perque Espanya no era de la UE, però ara a l'Europa del segle XXI ja no te cap sentit que es facin les coses d'aquesta manera. S'hauria d'escollir una de les 2, Portbou o Cerbère, i que sigui la d'enllaç per passatgers, i que els trens deixin de fer km. de buit. que a sobre aixo impedeix regular horaris. Tindria que ser Barcelona-Avignon com si fos una sola línia, amb freqüència cadenciada cada hora, saltant-se quasi totes les parades allà on hi hagin altres trens (com el tram BCN-Figueres), i a l'estació que s'esculli, que es faci el canvi de tren a la mateixa andana i cada tren torni per on ha vingut. Deixant potser un marge de 15 minuts per ser una línia molt llarga, però ja està. I llavors l'altra estació que sigui més per mercaderies, i que per passatgers sigui una simple estacio de pas. I si un dia s'unifiquen els amples o es compren trens adaptables, aquestes estacions seran simples estacions de pas, el que no poden pretendre els veins d'aquests pobles es que per mantenir els seus llocs de feina condicionar la modernització i eficàcia d'una importantíssima línia de ferrocarril.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 15/02/2014 0:25
by davida
Jo que que aquesta linia perdra molt trafic en els propers anys, el trens de mercaderies aniran migrant cap al tunel a mesura que l'ample internacional vagi mes lluny.
Fins que uns d'aqui uns anys, poden ser 5, 15, etc... el tunel de TP Ferro començara a saturarse amb la combinació de 15 trens AV + 15 trens mercaderies internacionals diaris per senti. Aquest dia es migrara la linea de Portbou a ample internacional i tindra mes trens de mercaderies que mai. Inclus algun regionals Figueres Perpinyà.
TPFerro en el moment que tingui un trafic de passatgers important que li asseguir la rentabilitat economica, dubto que posi cap impediment al ample internacional de Figueres a Portbou.
El que Portbou/Cerbere segurament perdrà poc a poc i mai recuperara sera el transbord de mercaderies, i com a maxim sera un diposit de locomotores de mercaderies. Cambiar una locomotora d'un mercaderies son uns minuts i a vegades mes facil que homologar una locomotora a n-paisos. A moltes fronteres europees, son habituals els canvis de tracció.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Saturday 15/02/2014 23:19
by Toni
Renfe451 wrote:
Toni wrote: A Portbou poden fer totes les manifestacions que vulguin, que més els valdria anar buscant altres negocis.
Fent amics sí senyor... A Portbou tenen tot el dret del món a mantenir el ferrocarril, que et creus que són gent de segona? Jo no voldria pas un "Canfranc 2.0". I amb aquest comentari (que ha sonat clarament a malsonant), des de fora és més fàcil veure els toros des de la barrera, oi que sí? :roll:

A més, et recordo que Portbou forma part de la Costa Brava, un dels potencials turístics més importants de Catalunya i poblacions com Llançà, Colera, entre d'altres no els hi faria gens de gràcia que els treguin el tren.
Com es diu per aquí, no sé si s´ha dit de forma encertada o no, o potser massa directe, però crec que és el que hi ha. No sé on he dit que a Portbou siguin gent de segona, dic que en el futur no viuran del ferrocarril. Efectivament Portbou està a la Costa Brava, qüestió que hauran d´anar potenciant ja per compensar la disminució imparable de l´activitat de l´estació. Efectivament cada cop més trens de mercaderies aniran pel túnel i quan aquest quedi saturat, evidentment caldrà canviar l´ample al Figueres - Portbou (si no es fa abans) amb el que en cap cas els trens s´aturaran a Portbou ni Cerbère. Respecte dels viatgers, cada cop més aniran pel túnel i els regionals que encara quedin per la línia convencional acabaran passant d´un costat a l´altre quan es normalitzin els amples. Portbou tindrà un servei de viatgers com el té Llançà o Colera, res més. Pensar que no sé qui voldrà anar a manegar mercaderies a l´últim racó dels Pirineus al mig de les muntanyes és no veure la realitat, és molt més fàcil fer-ho a qualsevol altre lloc. De fet, les empreses que es dediquen al trànsit de mercaderies a la frontera ja estan buscant terrenys a Barcelona, això té els anys comptats.

Re: Present i futur de la línia Figueres - Portbou

Posted: Monday 17/02/2014 9:11
by Sagrerenc
Com bé s'ha dit, ni Portbou ni Cervera seran mai més les grans estacions ferroviaries que van ser en el seu dia, tot i que en cap cas serà justificable eliminar aquesta linia de ferrocarril. Caldra pensar en un servei de rodalies entre Girona i Perpinyà per connectar totes les poblacions del recorregut, amb una bona coordinacio a la frontera. Per a recorreguts de més de 100 km no té sentit anar per aquesta linia, amb una LAV paral.lela.

Aquests dos municipis haurien de començar a veure què fan amb els terrenys ferroviaris i reorientar la seva economia cap a una oferta turistica de qualitat ( i no de quantitat), donada la seva posicio inmillorable entre mar i muntanya.