Page 2 of 5
Posted: Monday 19/03/2007 10:33
by malifeta
Avui Dilluns a la web del Ajuntament del Prat de LLobregat :
Els usuaris del servei de rodalia de Renfe del Prat podran fer servir la nova estació, situada davant la piscina del Fondo d'en Peixo, a partir de dissabte 24 de març, segons han assegurat fonts d’Adif.
La nova estació de rodalia serà subterrània, a l'estil de la de la plaça de Catalunya de Barcelona. Tindrà escales mecàniques i ascensors, i tots els serveis propis d'una estació de primer nivell. A més, estarà més a prop del centre de la ciutat que l'actual.
La part subterrània de la nova estació, on hi ha les andanes, ja és definitiva. En canvi, l'edifici de la superfície acabarà desapareixent, ja que el vestíbul de rodalies quedarà finalment integrat en el gran vestíbul de la futura estació intermodal, que acollirà, també, els accessos al tren d'alta velocitat i al metro.
Canvi de vies
Perquè la nova estació pugui entrar en servei cal que els trens de rodalies deixin de circular per la superfície i passin a fer-ho pel túnel subterrani acabat de construir.
Quan això passi, es procedirà a desmuntar les vies de la superfície i a construir un altre túnel, paral·lel al primer, per on passaran els trens d'alta velocitat.
Amb el canvi de vies, els trens de rodalies ja passaran pel nou pont sobre el riu, també acabat de construir. Tot seguit es podrà desmuntar el pont vell per construir, al seu lloc, el pont de l'AVE.
Pàrking i autobusos
Els primers dies de funcionament de la nova estació, el pàrking de vehicles continuarà on és ara, a ca l'Alaio. Un cop s'hagin retirat les vies de superfície, el pàrking tornarà al seu lloc original, davant la piscina del Fondo d'en Peixo.
D'altra banda, les línies d'autobús urbà PR, L10, L78 i L21 tindran parada davant la nova estació
Posted: Monday 19/03/2007 10:42
by Mako448
Ja he vist les fotografies,i està clavat al Clot-Aragó.
Aquest dissabte podrem passar per un nou tram de la xarxa de rodalies(o tram substituït)
Posted: Monday 19/03/2007 14:22
by Pere
A Plaça Catalunya hi ha una circular penjada que diu que aquest cap de setmana els primers trens de la R2 i la R10 són desviats per l'estació citada anteriorment.
Posted: Monday 19/03/2007 17:27
by oscar440
Però quan s´inaugura, el dissabte 24 o el diumenge 25?
Salutacions.
Posted: Monday 19/03/2007 20:31
by Trenscat
Sigui com sigui, jo dissabte 24 aniré a veure el tren de vapor a L'Espluga de Francolí així que a El Prat hi aniria el 25...
Posted: Thursday 22/03/2007 16:09
by Mako448
Avui he passat per El Prat i la via ja està pràcticament acabada,amb falta d'alguns pocs detalls.
A Sants hi ha uns fulletons que són de l'Adif sobre l'informació de l'Estació del Prat que s'obrirà aquest dissabte.
L'estació té 4 vies i dues andanes.
Posted: Thursday 22/03/2007 16:43
by Serie9000
I amb quina configuració les posaràn??
Posted: Thursday 22/03/2007 17:05
by EUKibo
Pero jo el que no entenc es perque nomes deixaran nomes dues vies entre Sants i El Prat de manera definitiva quen acabin les obres, que passa que no hauran servit per a res? Tant els hi costava fer una infrastructura basica com es 4 vies entre Castelldefels i Barcelona com a minim????
Posted: Thursday 22/03/2007 18:12
by sequera
EUKibo wrote:Pero jo el que no entenc es perque nomes deixaran nomes dues vies entre Sants i El Prat de manera definitiva quen acabin les obres, que passa que no hauran servit per a res? Tant els hi costava fer una infrastructura basica com es 4 vies entre Castelldefels i Barcelona com a minim????
la respuesta a tu pregunta es :
No caben más vias.
Posted: Thursday 22/03/2007 19:03
by EUKibo
I a Madrid de les 4 que havien des d'Atocha a Chamartin si que hi caben no se si 4 o 6 vies mes que faran entre ample iberic i internacional??
Ja se el que molts dieu del soterrament, pero si no hi ha mes remei... que passa que entre Madrid i Segovia poden fer el 5è tunel mes llarg del mon per l'AVE, i a Madrid poden fer tunels extra entre Chamartin Atocha i a Barajas, pero aqui no han volgut pagar el tunel de Le Perthus i no tindrem un tunel ferroviari de l'estat per poder conectarnos amb França d'una vegada per totes despres de tans anys d'aillament ni poden pagar un tunel per Barcelona que fa anys que de Rodalies nomes fan que treure calers i no invertir? Au va!
Les dues vies mortes de la llançadora a l'Aeroport de la nova estacio del Prat haurien d'estendreles vers Barcelona per un nou tunel si pel pont del Llobregat ja no hi ha mes espai.
Posted: Friday 23/03/2007 0:35
by Guigui
Mira't les entrades ferroviàries de qualsevol ciutat de l'Europa ferroviàriament civilitzada i veuràs com no calen més vies de les que hi haurà. Això sí, Renfomentadif s'hauria de posar les piles pel que fa a la senyalització.
Posted: Friday 23/03/2007 0:46
by josep_serre
Jo si em miro les entrades ferroviàries de qualsevol ciutat de l'Europa ferroviàriament civilitzada veig que calen el doble de vies de les hi haurà.
La quàdruple via fins a Castelldefels és una cosa que clama al cel des de fa molts anys, i que no diguin que ara treuran trens de la línia de Vilanova perquè els regionals hi seguiran sent amb els problemes d'encabir-los a la malla de rodalies que alhora es vol incrementar.
A qualsevol ciutat de l'Europa civilitzada ferroviàriament els trens de rodalies circulen per vies d'ús exclusiu o pràcticament.
Guigui wrote:Mira't les entrades ferroviàries de qualsevol ciutat de l'Europa ferroviàriament civilitzada i veuràs com no calen més vies de les que hi haurà. Això sí, Renfomentadif s'hauria de posar les piles pel que fa a la senyalització.
Posted: Friday 23/03/2007 1:15
by Guigui
josep_serre wrote:A qualsevol ciutat de l'Europa civilitzada ferroviàriament els trens de rodalies circulen per vies d'ús exclusiu o pràcticament.
A Viena, per cap de les nou entrades de la ciutat hi ha més de dues vies. I el funcionament d'una xarxa densa amb via doble l'explico en
aquest missatge, basant-me precisament en el cas de Viena.
Posted: Friday 23/03/2007 1:22
by josep_serre
Molt bé, però hi ha una xarxa de metro urbà i suburbà que poc té a veure amb el que tenim aquí.
No intentem dir ara que no necessitem més infrastructures perquè no és veritat, prou arrosseguem d'estat tant de temps dient-ho, que Barcelona no té 9 entrades ferroviàries.
Guigui wrote:josep_serre wrote:A qualsevol ciutat de l'Europa civilitzada ferroviàriament els trens de rodalies circulen per vies d'ús exclusiu o pràcticament.
A Viena, per cap de les nou entrades de la ciutat hi ha més de dues vies. I el funcionament d'una xarxa densa amb via doble l'explico en
aquest missatge, basant-me precisament en el cas de Viena.
Posted: Friday 23/03/2007 1:26
by Guigui
josep_serre wrote:No intentem dir ara que no necessitem més infrastructures perquè no és veritat, prou arrosseguem d'estat tant de temps dient-ho.
En cap moment he dit això. Simplement crec que no calen més vies entre Castelldefels i Barcelona pel Prat, però això no és incompatible amb millorar l'entrada a Barcelona per altres punts, sobretot creant nous corredors ferroviaris.
Posted: Friday 23/03/2007 1:31
by josep_serre
Doncs ja em diràs com t'ho penses fer, doncs la idea és posar més freqüència de rodalies que en aquesta línia és manifestament insuficient, i de regionals n'hi seguirà havent i per poca freqüència que hi hagi un regional de Barcelona a Castelldefels li ha tret més de 10 minuts a un rodalies, o sigui que ja veus quina freqüència de rodalies pots posar o quina velocitat pots donar als regionals o als hipotètics rodalies semidirectes (civis) que acabis posant.
Dir que no cal quàdruple via fins a Castelldefels, per no dir més enllà que ja seria més complicat és dir que no calen més infrastructures, és un crit al cel, una cosa que ja estava decidida fer els anys 90 i que no es va fer primer per una reforma de la capçalera sud de Sants que finalment no s'ha fet, després pendents de com quedaria la xarxa amb l'arribada del'alta velocitat, i finalment per considerar-se "innecessària" ja que l'alta velocitat ho descongestionarà tot, que ja veurem que no és veritat.
Anem endavant i amb gent que pensa com tu arribarem lluny.
Guigui wrote:josep_serre wrote:No intentem dir ara que no necessitem més infrastructures perquè no és veritat, prou arrosseguem d'estat tant de temps dient-ho.
En cap moment he dit això. Simplement crec que no calen més vies entre Castelldefels i Barcelona pel Prat, però això no és incompatible amb millorar l'entrada a Barcelona per altres punts, sobretot creant nous corredors ferroviaris.
Posted: Friday 23/03/2007 14:14
by Guigui
Si fos possible fer avançaments en estacions amb apartadors, no caldria línia quàdruple. El problema sembla que és el sistema de senyalització. Amb una nova línia de Rodalies entre Castelldefels i Barcelona per St. Boi ja es podrien desviar alguns serveis.
A veure, tampoc em poso fonamentalista, que si, al final, resulta que és imprescindible posar-hi quatre vies, doncs au, a posar-les-hi. Però em fregeix la idea de que, a causa d'aquella monumental animalada anomenada ample ibèric, resulta que hi hauria sis vies entre el Prat i Sants ja que dues serien impracticables per a trens convencionals i quatre per a TAVs.
josep_serre wrote:Anem endavant i amb gent que pensa com tu arribarem lluny.
Ves a saber. A vegades, tinc cops amagats.
Estació del Prat de Llobregat
Posted: Friday 23/03/2007 16:14
by josan85
Després de portar temps llegint els vostres interessants debats he decidit registrarme.
Volia saber si sabeu quan s'inagura la nova estació del Prat. A començament d'any van dir que seria al mes de març i ja comença a quedar poc de mes...
Posted: Friday 23/03/2007 16:29
by entfe001
S'inaugura aquest cap de setmana.
Hi ha
aquest fil que fa el seguiment de les informacions del Prat, però està situat al subfòrum de Catalunya quan hauria d'estar aquí, al de Barcelona.
Posted: Friday 23/03/2007 19:13
by Trenscat
Per cert, recordar que l'estació s'inaugura demà dissabte 24 segons la megafonia de l'estació provisional d'El Prat segons anunciava aquesta mateixa tarda...