Page 2 of 3

Posted: Thursday 05/04/2007 11:36
by Jordi Freixas
Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?

Posted: Thursday 05/04/2007 11:52
by U-Bahn
Guigui wrote:
U-Bahn wrote:Els 103 aniran a 3500 de BCN a Madrid, però no crec que quan s'inauguri passi dels 300.
Ostres, en 11 minuts de Sants a Atocha! Això li agradarà a en Ecomobisostrans!

xD
Ara ja no corren tant. :D

Posted: Thursday 05/04/2007 12:05
by Platanito
Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Es pot, però és absurd traslladar un tren a milers de quilòmetres de la factoria per fer una prova, tornar a fàbrica a fer-li modificacions, tornar-lo a provar...

Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.

Posted: Thursday 05/04/2007 13:37
by aarongilp
Platanito wrote:Pel que fa a les proves de velocitat màxima, es tracta més de trobar el traçat idoni (recte, segur i poc transitat) que de fer-ho prop o lluny de la fàbrica. Vaja, dic jo.
De fet, si s'ha fet a la LGV Est ha sigut per ser una línia que encara no s'ha estrenat en servei comercial i la qual ha sigut construida amb uns paràmetres molt favorables per a la circulació a molt alta velocitat, com poden ser els radis de corbatura, per exemple.

Posted: Thursday 05/04/2007 13:38
by Jordi Freixas
Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?

Posted: Thursday 05/04/2007 13:42
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!! No és la d'Alsthom?
Però Alstom de Santa Perpètua és una "sucursal", al igual que ho era la fàbrica d'Albuixec (ara Vossloh). La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau). D'allí és d'on surten totes les idees, i el que és lògic és que aquest tipus de decisions surtin i es fagin a la seu central de l'empresa, no?

Posted: Thursday 05/04/2007 15:10
by buertu
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.

Posted: Thursday 05/04/2007 15:17
by aarongilp
buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Em sona algo semblant a això, i de fet, explicaria encara més que el rècord s'hagi fet en aquella línia.

Posted: Thursday 05/04/2007 17:14
by Platanito
Jordi Freixas wrote:Però si la fàbrica està a Santa Perpètua!!!
I la Nissan fabrica tots els seus vehicles a la Zona Franca, i la Renault a Valladolid, i... segueixo?

Posted: Thursday 05/04/2007 17:23
by Jordi Freixas
No no... si ens hem de posar així, tu segueix.. :roll:

Proves...

Posted: Thursday 05/04/2007 22:39
by JaMiRo!
Jordi Freixas wrote:Ja... i per això no es poden fer proves de fiabilitat a Catalunya, no?
Home, com no sigui a la línia de Puigcerdà... :)

Sigui com sigui, tingues en compte que sí que es fan proves de fiabilitat a Catalunya. Prova d'això són els Civia que volten per tot el país i que tots alguna vegada hem vist (Figueres, Puigcerdà, etc.)... ;)

Posted: Friday 06/04/2007 16:57
by Jordi Freixas
Sí, ja... però tal i com en un altre fil va apuntar no sé qui, posar un tren a prop de 600 km/h per després fer-lo anar a una velocitat comercial de 320, havia de servir per assegurar-se que amb tota regla, el tren a aquesta velocitat aguantaria sense cap problema. I segur que molts dels trens que apareguin allà i aquí, seran de la mateixa tecnologia o similar. Però... i la via? No és una part fonamental per a poguer posar un tren a aquesta velocitat?

Posted: Friday 06/04/2007 18:07
by victorcasta
La via i l'electrificació. He llegit que per poder realitzar el rècord es va sobretensar la catenària fins a 31.000 V (normalment a 25.000 V). Crec que si es realitzés una prova d'aquesta velocitat a Catalunya, i més en concret a les comarques gironines, mitja província es quedaria sense llum al pas d'un tren amb aquesta velocitat.

Posted: Sunday 08/04/2007 22:07
by Guigui
buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.

Posted: Sunday 08/04/2007 23:05
by aarongilp
Guigui wrote:
buertu wrote:
aarongilp wrote:La fàbrica "nodriu" d'Alstom és a Belfort (ni idea de per on cau).
Crec que Belfort està a prop de la frontera alemanya i de Mulhouse, a l'est.
Concretament, cau a la regió de Franc Comtat (Franche-Comté, en francès), situada a tocar de Suïssa, al nord de Lausana. Alemanya en queda relativament lluny, més de 100 km.
Però queda més aprop de la LGV Est que de qualsevol altra LGV. I rectifico, no és l'Alstom la que està a Belfort (està a La Rochelle), sinó el "Technicentre Est Européen", on van preparar la branca per al rècord.

Video!!!

Posted: Monday 16/04/2007 18:18
by JaMiRo!
L'Alstom Video Magazine (en anglès) del mes d'abril parla del tren rècord de velocitat!!! :o

Vegeu el video ací. ;)

Posted: Saturday 19/05/2007 23:25
by ROMI65
Des de diumenge passat, el TGV del rècord d'abril està exposat davant la Torre Eiffel. Aquest matí he anat a fer-hi un tomb.

Ací teniu un resum del que es podia veure.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

I, de regal, m'han donat això:

Image

Posted: Saturday 19/05/2007 23:32
by aarongilp
OOOOOOOOOOOOOOOOOOOH! Que maco!!! Com m'hagués agradat poder-lo veure en persona, i a més, reconec el lloc i tot! Pensava que ja l'haurien tornat al seu estat original, ja que vaig sentir (llegir) campanes de que només acabar les últimes passades retornaven la branca al seu estat per a adaptar-la per al servei comercial. De fet, veig que només hi havia una de les motrius de la POS 4402 i un dels remolcs Dúplex...Moltes gràcies per les fotos!

P.D.: Jo vull una gorra :'( :'( :'( :'( :D :D :D :D

Posted: Saturday 19/05/2007 23:45
by metring
Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!! :'( xD

Posted: Saturday 19/05/2007 23:46
by aarongilp
metring wrote:Quina passada!!! Potser em vaig equivocar de mes, i hauria d'haver estat aquest!! :'( xD
Jo també, de fet, si ho haguessin fet 2 mesos menys 2 setmanes abans m'hi hagués trobat de plè...