Page 2 of 4

Posted: Thursday 12/04/2007 17:51
by aarongilp
Però és que ja va per convencional...

Posted: Thursday 12/04/2007 17:55
by Jordi Freixas
Estava parlant d'un cas hipotètic en que anés per via d'Alta Velocitat des de Tarragona fins al final del recorregut.

Posted: Thursday 12/04/2007 17:59
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Estava parlant d'un cas hipotètic en que anés per via d'Alta Velocitat des de Tarragona fins al final del recorregut.
Ja, però és que sembla que ho estiguéssis assegurant. Evidentment, en un cas hipotètic no seria justificable, però si si la distància fos major. Hi ha veus que diuen (res segur) que Elipsos té en ment trens tipus BCN - Frankfurt o algo així, nocturns, quan hi hagi l'AV fins a Perpignan.

Posted: Thursday 12/04/2007 18:03
by Jordi Freixas
Quantes hores podria tardar un BCN - Frankfurt? 8 hores?

Posted: Thursday 12/04/2007 18:05
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Quantes hores podria tardar un BCN - Frankfurt? 8 hores?
Posa-n'hi més o menys unes 12. Són vora 1600 km, si no vaig errat.

Posted: Thursday 12/04/2007 18:10
by 252-071
Els elipsos internacional porten cotxes de 5ª generació pero son pocs els que porten aquest tipus de cotxe i només es distingeixen a simple vista per les portes que tenen unes barres ja que no són automatiques.

Salutacions

Posted: Thursday 12/04/2007 18:11
by aarongilp
252-071 wrote:Els elipsos internacional porten cotxes de 5ª generació pero son pocs els que porten aquest tipus de cotxe i només es distingeixen a simple vista per les portes que tenen unes barres ja que no són automatiques.
No. Els T6 nocturns duen portes manuals, mentre que els diurns (i els cotxes superreclinables) les duen automàtiques. Els Elipsos són TOTS T6.

Posted: Thursday 12/04/2007 18:15
by Jordi Freixas
Però n'hi han a algun lloc ja, de trens hotel d'Alta Velocitat?

Posted: Thursday 12/04/2007 18:16
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Però n'hi han a algun lloc ja, de trens hotel d'Alta Velocitat?
Però algú ha parlat de THAV?

Posted: Thursday 12/04/2007 18:24
by Jordi Freixas
Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - Perpinyà estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sé. Vist així, ets tu qui n'ha parlat de THGV xD (que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)

Posted: Thursday 12/04/2007 18:26
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - Perpinyà estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sé. Vist així, ets tu qui n'ha parlat de THGV xD (que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)
Si t'hi fixes, jo només he dit que aniran via LGV fins a Perpignan. Allà agafaran la convencional fins a destinació. I de fet, TrenHotel és un invent espanyol. I com a tren nocturn, els més ràpids (inclosos T6) van a 200 km/h.

Posted: Thursday 12/04/2007 18:34
by Jordi Freixas
Doncs... tren nocturn. I igualment, no hi han trens nocturns d'Alta Velocitat?

Posted: Thursday 12/04/2007 18:37
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Doncs... tren nocturn. I igualment, no hi han trens nocturns d'Alta Velocitat?
Mmm...si. Conec el cas dels "TGV Nuit", que no són res més que TGV's normals i corrents que circulen en horari nocturn, uns fent els temps habituals (pel que et pots trobar sortir de destinació a la una de la nit i arribar a les 4 de la matinada) i d'altres que es paren en alguna estació per fer temps.

Posted: Thursday 12/04/2007 19:00
by Jordi Freixas
Però jo em refereixo amb camarots. Per fer trajectes especialment llargs, però per Alta Velocitat.

Posted: Thursday 12/04/2007 19:05
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Però jo em refereixo amb camarots. Per fer trajectes especialment llargs, però per Alta Velocitat.
No. No hi ha trajectes en AV suficientment llargs com per justificar un TAV nocturn. Quan hi hagi la LGV Est fins a dins d'Alemanya, o bé quan hi hagi LAV des de Sevilla fins a Paris (incloent o excloent el tram Nîmes - Perpignan, m'és igual), aleshores sí que s'hi podria començar a pensar, però també has de tenir en compte que durant la nit s'executen els treballs de manutenció de les línies d'AV...

Posted: Friday 13/04/2007 1:54
by Jordi Freixas
D'acord, però dic jo que es deu poguer alternar per trams d'Alta Velocitat. Per exemple... la connecció Sevilla - Paris en pocs anys serà una realitat. I de París en amunt, dic jo que també hi hauran trams d'Alta Velocitat. I encara que en la major part del recorregut hi hagi via convencional, no pot resultar un estalvi de temps important aprofitar els trams existents d'Alta Velocitat?

Tot això de cara a un hipotètic BCN - Frankfurt, que pel que m'has dit abans, si es fa, deduiblement serà amb algun tren tipu Talgo. Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.

Posted: Friday 13/04/2007 13:59
by genissimon
Un TH té sentit per a temps de recorregut de l'ordre de les 10-12 hores.

En AV s'aconsegueix una velocitat comercial al voltant dels 200 Km/h sense gaire esforç.

10-12 hores a 200 Km/h són 2000-2400 Km.

Distàncies per carretera:

Barcelona-Berlin 1875 Km
Barcelona-Varsòvia 2411 Km
Madrid-Amsterdam 1761 Km
Madrid-Viena 2423 Km
Sevilla-París 1730 Km
Sevilla-Frankfurt 2294 Km
Sevilla-Roma 2390 Km

Salut !!

Posted: Friday 13/04/2007 14:09
by wefer
Crec que 8 hores de trajecte és ideal per posar un tren que surti d'una ciutat a les 22-23 hores i arribi a destí a les 6-7 del matí
Això ens dóna que a partir dels 1.500 Km (fet tot per Alta Velocitat) ja seria perfectament viable.

Posted: Friday 13/04/2007 15:16
by aarongilp
Jordi Freixas wrote:Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
Efectivament, però l'altre impediment que hi ha és el fet que a la nit la via es manté, i no pots realitzar operacions de manteniment si t'hi passen trens...No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.

Posted: Friday 13/04/2007 22:33
by wefer
aarongilp wrote:No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.
Les tasques de manteniment també es fan a les línies convencionals, i a la nit moltes estan farcides de trens de mercaderies i alguns nocturns de viatgers.
Mentre hi hagi doble via en tot el recorregut i no es pretengui anar a 300 Km/h, no crec que hi hagi massa problema perquè per una LAV hi passin cinc o sis trens durant tota la nit.