Posted: Thursday 12/04/2007 17:51
Però és que ja va per convencional...
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Ja, però és que sembla que ho estiguéssis assegurant. Evidentment, en un cas hipotètic no seria justificable, però si si la distància fos major. Hi ha veus que diuen (res segur) que Elipsos té en ment trens tipus BCN - Frankfurt o algo així, nocturns, quan hi hagi l'AV fins a Perpignan.Jordi Freixas wrote:Estava parlant d'un cas hipotètic en que anés per via d'Alta Velocitat des de Tarragona fins al final del recorregut.
Posa-n'hi més o menys unes 12. Són vora 1600 km, si no vaig errat.Jordi Freixas wrote:Quantes hores podria tardar un BCN - Frankfurt? 8 hores?
No. Els T6 nocturns duen portes manuals, mentre que els diurns (i els cotxes superreclinables) les duen automàtiques. Els Elipsos són TOTS T6.252-071 wrote:Els elipsos internacional porten cotxes de 5ª generació pero son pocs els que porten aquest tipus de cotxe i només es distingeixen a simple vista per les portes que tenen unes barres ja que no són automatiques.
Però algú ha parlat de THAV?Jordi Freixas wrote:Però n'hi han a algun lloc ja, de trens hotel d'Alta Velocitat?
Si t'hi fixes, jo només he dit que aniran via LGV fins a Perpignan. Allà agafaran la convencional fins a destinació. I de fet, TrenHotel és un invent espanyol. I com a tren nocturn, els més ràpids (inclosos T6) van a 200 km/h.Jordi Freixas wrote:Home... no directament, però quan portes estona parlant de Trens Hotel, que si per via convencional, que si per Alta Velocitat, que si quan l'enllaç Barcelona - Perpinyà estigui acabat potser posen tren nocturns Barcelona - Frankfurt... docns no sé. Vist així, ets tu qui n'ha parlat de THGV (que d'altra banda, ho veig el més llògic eh!)
Mmm...si. Conec el cas dels "TGV Nuit", que no són res més que TGV's normals i corrents que circulen en horari nocturn, uns fent els temps habituals (pel que et pots trobar sortir de destinació a la una de la nit i arribar a les 4 de la matinada) i d'altres que es paren en alguna estació per fer temps.Jordi Freixas wrote:Doncs... tren nocturn. I igualment, no hi han trens nocturns d'Alta Velocitat?
No. No hi ha trajectes en AV suficientment llargs com per justificar un TAV nocturn. Quan hi hagi la LGV Est fins a dins d'Alemanya, o bé quan hi hagi LAV des de Sevilla fins a Paris (incloent o excloent el tram Nîmes - Perpignan, m'és igual), aleshores sí que s'hi podria començar a pensar, però també has de tenir en compte que durant la nit s'executen els treballs de manutenció de les línies d'AV...Jordi Freixas wrote:Però jo em refereixo amb camarots. Per fer trajectes especialment llargs, però per Alta Velocitat.
Efectivament, però l'altre impediment que hi ha és el fet que a la nit la via es manté, i no pots realitzar operacions de manteniment si t'hi passen trens...No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.Jordi Freixas wrote:Això de fer servir TrensHotel d'Alta Velocitat, ho dic basant-me en la restricció que em vas dir un dia dels trams francesos de la LAV, que no hi pot circular res que no vagi com a mínim a 300. Em sembla que podria ser una manera interessant de rendibilitzar els serveis.
Les tasques de manteniment també es fan a les línies convencionals, i a la nit moltes estan farcides de trens de mercaderies i alguns nocturns de viatgers.aarongilp wrote:No sé fins a quin punt es podrien fer passar trens sense entorpir notablement les labors de manteniment.