Posted: Thursday 03/05/2007 21:12
Home... bé que la línia de La Pobla l'estan arreclant.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Que jo sàpiga, la renovació de la línia de la Pobla de Segur la va fer la Generalitat de Catalunya a través de FGC, la qual va licitar-la a les empreses Comsa i Guinovart&Osha. ADIF i el govern central dubto que hi tinguin res a veure.fantito wrote:Forma prt dels tractes que es van signar al seu dia. L'administració de l'Estat traspassa a la Generalitat la línia de la Pobla sanejada i reparada.
Molt generosos veus tu als de Madrid...fantito wrote:Forma prt dels tractes que es van signar al seu dia. L'administració de l'Estat traspassa a la Generalitat la línia de la Pobla sanejada i reparada. En una primera fase es va arreglar la via, ara toca els tunels i la supraestructura, es a dir els desmunts, els terraplens i les cunetes.
un intercambiador es una estación donde es posible transbordar entre modos de transporte.victorcasta wrote:
A Cercedilla no hi ha cap intercanviador entre ample mètric i ibèric. La línia mètrica està aïllada. A Madrid només hi ha un intercanviador Talgo a Atocha.
.
ten presente que los servicios regionales , en general los de proximidad, son , seran y deben ser financiados por fondos publicos, por las administraciones más cercanas a la realidad territorial.JaMiRo! wrote:Hola!
"La Generalitat hubo de pagar en el 2005 un total de 5,9 millones de euros de atrasos a Renfe por mantener entre el 2001 y el 2004 la línea deficitaria Lleida-La Pobla de Segur."
Això és vergonyòs.
Em recorda el cas del tren a Sòria, que també se l'ha de pagar el govern autonòmic (en aquest cas, de Castella-i-Lleó).
Salut!
Tot i que la fotografia es veu força més malament que en l'edició impresa, es pot observar que no correspon a la localització descrita al peu de fotoDiari de Girona wrote:La Generalitat farà una tercera estació pel cremallera a Ribes
Ribes Vila. Entre les cotxeres d´aquesta estació i el riu Ferrocarrils ja va fer l´any passat un aparcament soterrat.
M.M., RIBES DE FRESER.
L´Ajuntament de Ribes de Freser, al Ripollès, ha aprovat, inicialment, una modificació puntual les seves normes subsidiàries per tal de permetre la implantació d´una nova estació del cremallera a la dreta del poble. Aquest projecte ajudaria a descongestionar i ordenar el trànsitper dins de Ribes, ja que, segons fonts municipals, hi ha previst un aparcament de prop de 300 places.
Fonts de Ferrocarrils de la Generalitat han explicat que la nova estació forma part d´una remodelació, a mitjà termini, de les infraestructures del cremallera al seu pas per Ribes. Segons Ferrocarrils, per un costat, hi ha la necessitat d´anul·lar el pas de nivell existent actualment a l´altura del carretera cap a Bruguera (la idea seria que la carretera passés per sota les vies del tren). D´una altra banda, cal una estació més gran que les dues actuals per tal de, no només facilitar l´estacionament dels cotxes dels turistes que volen pujar cap a Núria, sinó també completar les dependències ferroviàries amb una àrea de servei (per exemple, amb una cafeteria, potser una botiga de records...)
Aquesta tercera estació estaria en una zona de 5.00 metres quadrats a la banda dreta de Ribes quan hom arriba al poble des de Campdevànol -un dels propers passos és canviar-ne la qualificació urbanística. Estaria, per tant, a continuació del passeig Guimerà i entre les estacions de Ribes Vila i la del costat de la Renfe. Encara que aquesta segona i la projectada es trobaran a la vora, Ferrocarrils no pensa eliminar-la, ja que permet recollir els visitants que arriben a Ribes amb la línia de tren Barcelona-Puigcerdà.
A Enllaç no hi va ningú a agafar el tren, tota la senyalització del poble t'envia a Ribes Vila. Passa que en lloc d'adecentar l'aparcament mixt FGC/Adif i fer que tots els cotxes es quedin allà interessa que la gent entri al poble, ja que viuen del turisme de Núria. El problema de Vila és que es troba massa endins de la trama urbana i Enllaç està directament fora.Guigui wrote:Ara m'acabo de mirar un plànol de Ribes i no entenc del tot quin problema causen al centre del poble els cotxes que van a l'estació d'Enllaç. Potser l'aparcament que hi ha sigui petit i ampliar-lo comporti els seus problemes, però no afectarà més una estació nova de trinca, situada més endins de la trama urbana i que pretenen dotar d'una sèrie d'equipaments com aparcament, cafeteria, etc.?
Doncs em sembla que aquí hi ha algú que vol molta cosa sense res a canvi. O sigui, turisme sí però trànsit no. Molt bé. Doncs que converteixin Enllaç en mega-intercanviador, que hi muntin cafeteria, restaurant, centre comercial i mostradors de facturació pels aeroports del Prat i Tolosa, i la resta del poble convertit en ciutat-dormitori.entfe001 wrote:A Enllaç no hi va ningú a agafar el tren, tota la senyalització del poble t'envia a Ribes Vila. Passa que en lloc d'adecentar l'aparcament mixt FGC/Adif i fer que tots els cotxes es quedin allà interessa que la gent entri al poble, ja que viuen del turisme de Núria. El problema de Vila és que es troba massa endins de la trama urbana i Enllaç està directament fora.