Page 2 of 2
Bones
Posted: Saturday 05/05/2007 10:19
by Talgo
Bones gent!!
Jo vaig publicar fara un mes una pregunta sobre un ample al foro. Pero el meu post a desaparegut, aprofitant que esteu parlant d' ample....
Sortint de bacelona per la ronda del litoral direccio martorell a la dreta queda una nova infrastructura de renfe on posa un cartell que diu en marcha el tren d' alta velocitat madrid zaragoza bcn frontera francesa. I tinc molts dubtes, el primer es que ja hi veig circulant material convencional de mercaderies, amb trens porta cotxes, el segon per que els pals son verds i no blaus com acostumen a ser el de l' alta velocitat que mes endevant al peatge de martorell mes o menys canvien a blaus.
Jo voldria que algu m' ho expliques si es possible i si es la linia que vindra de tarragon per on ho fara per que paralel a l' autovia de castelldefels tambe estan fent obres com trasats de tren.
Moltes Gracies companys Salut!
Re: Bones
Posted: Saturday 05/05/2007 11:15
by Trenscat
Talgo wrote:Bones gent!!
Jo vaig publicar fara un mes una pregunta sobre un ample al foro. Pero el meu post a desaparegut, aprofitant que esteu parlant d' ample....
Sortint de bacelona per la ronda del litoral direccio martorell a la dreta queda una nova infrastructura de renfe on posa un cartell que diu en marcha el tren d' alta velocitat madrid zaragoza bcn frontera francesa. I tinc molts dubtes, el primer es que ja hi veig circulant material convencional de mercaderies, amb trens porta cotxes, el segon per que els pals son verds i no blaus com acostumen a ser el de l' alta velocitat que mes endevant al peatge de martorell mes o menys canvien a blaus.
Jo voldria que algu m' ho expliques si es possible i si es la linia que vindra de tarragon per on ho fara per que paralel a l' autovia de castelldefels tambe estan fent obres com trasats de tren.
Moltes Gracies companys Salut!
Sobre el traçat ferroviari paral·lel a l'autovia A-2 dir-te que es tracta de dues plataformes: dues vies són per la línia d'alta velocitat mentre que les altres dues vies (les que ja estan acabades) són per a trens de mercaderies, de moment només per a ample ibèric però aviat posaran un tercer carril per permetre el pas també de trens de mercaderies d'ample internacional. El ramal de mercaderies s'inicia just abans de l'estació del Papiol (venint de Martorell) i s'acaba a Can Tunis, on enllaça amb la platja de vies ja existent. D'aquesta manera tots els trens de mercaderies que van a la Zona Franca i al Port de Barcelona utilitzen aquesta nova infrastructura en lloc de la línia de Vilanova o el túnel de Gornal.
I sobre els pals, fins a Martorell els pals de la LAV són blaus mentre que a partir de Castellbisbal són verd (color adif). Els pals pel ramal de mercaderies també són verds. A mi personalment m'agraden més de color blau però bé, això ja són gustos...
Moltes Gracies
Posted: Saturday 05/05/2007 12:07
by Talgo
Moltes gracies, ara ja ho entenc a can tunis al sorti hi ha un tunel nou que que deu ser el mateix que va a parar al de l' a-2, i encara falta acabar el d' alta velocitat donç no?
Posted: Saturday 05/05/2007 12:41
by entfe001
Els pals de catenària més "antics" són de color blau perquè l'ens encarregat de la construcció de la LAV era el GIF (Gestor de Infraestructuras Ferroviarias) i tenia aquest color corporatiu. Amb la separació d'infraestructura ferroviària i empreses explotadores de la mateixa, l'antic GIF fou absorbit pel nou ens Adif (Administrador De Infraestructuras Ferroviarias) que en el seu moment va fer del verd el seu color identificatiu. És per això que els pals de catenària més recents són de color verd, si bé també se n'instal·len encara de blaus en alguns trams perquè estan en estoc.
Posted: Saturday 05/05/2007 13:24
by Talgo
Encara que sigui una linia nova pero convencional posen el mateix colo que l' alta velocitat, es en el cas de la linia que em referia jo avanç.
Posted: Sunday 06/05/2007 14:04
by Jordi Freixas
Ho torno a ficar per si es queda massa enrere:
Jordi Freixas wrote:fredebcnteatre wrote:Però com es remplaça els trams afectats? Via provisional de ample métric? ??
I per què vols fer una via provisional d'ample mètric si seguiries sense tenir trens aptes per circular-hi?
D'altra banda, ara que s'ha comentat també per aquí el tema de l'AVE a Toledo, fins a la seva inauguració, el ferrocarril convencional tenia altres destinacions, o només connectava amb Madrid com fa ara l'AVE aquell?