Mortadel·lo wrote:des-soterrament del tren de sarria JA
(ningú té cap foto de quan anava per superfície?)
Jo tinc un llibre, res de l'altre món, amb un recull de fotos de la línia.
Dades del llibre (i ara la metring em pegarà per la mala nota bibliogràfica... )
Antoni Mañé i Sàbat, El tren de Sarrià. Col·lecció Històries de Sarrià. Editat per El Mirador - Jaume Gras i Bartrolí. 1ª edició, Desembre de 2003. ISBN: 84-607-9363-X
Me'l van comprar ara fa tres Sant Jordi a la llibreria de la Generalitat de la Rambla de Catalunya...
Doncs jo si soc partidari de que sigui soterrat i m'explicaré:
El metro aeri que se esta construint actualment a la Zona Franca, es cert que actualment no molestará.
Ara be, si ho mirem amb una prespectiva de futur, algun dia aquella zona será urbana i d'habitatges, amb la llogica expansió de BCN a on no queda sol lliure, i a las hores caldra invertir un altre vegada per soterrar, amb la doble despesa que suposa, aixi doncs encara que ara ja no es pot tornar enrerra, soc partidari de fer las obras lo millor posible pensant en el futur.
Sobre lo que comenteu de l'autopista de Badalona, va passar el mateix: quand es va inaugurar a l'any 1967 o 1968, nomes existía el barri San Roc, i desde La Salut fins a Montgat als vorals no hi había res. Amb el pas dels anys s'ha anat construint, i ara ens trobem amb una autopista que pasa per el balcó de las cases, i llogicament molesta als veins. Reitero lo de avans: si s'hagues fet bé pensant a llarg plaç, no caldría fer novament obres.
I "lo mismo de lo mismo" sobre la Plaça de Las Glories. L'historia es repeteix.
En sentit contrari tenim obras que es van fer amb previssió, com el tunel de la Via Laietana, construit als primers anys del segle XX i que no va entrar en servei fins 1934, o el del carrer Balmes de la linia del Tibidabo, que durant la guerra civil es va utilitzar com a magatzem de material de guerra i va entrar en servei a 1953.
Jo crec que quand es va obrir la Diagonal desde Glories fins el mar, ja es tindria que haber construit un tunel, encara que no funciones, pro en previsio de metro en un futur, que seria molt mes barata la construcio i menys enrenou amb las obras al carrer.
Però en els cas de l'autopista de Badalona el problema no està en l'autopista sinó en els qui van permetre edificar-hi just al costat.
Fa molts anys no s'edificava en zones inundables perquè se sabia que tard o d'hora el que hi hagués allà s'ho enduria el riu (una altra cosa són les riuades excepcionals). Ara els veïns que tenen cases en zones de risc d'inundació deixen a parir l'ajuntament de torn quan els hi entra aigua a casa.
foronda 141 wrote:El metro aeri que se esta construint actualment a la Zona Franca, es cert que actualment no molestará.
Ara be, si ho mirem amb una prespectiva de futur, algun dia aquella zona será urbana i d'habitatges, amb la llogica expansió de BCN a on no queda sol lliure, i a las hores caldra invertir un altre vegada per soterrar, amb la doble despesa que suposa, aixi doncs encara que ara ja no es pot tornar enrerra, soc partidari de fer las obras lo millor posible pensant en el futur.
Amb les evolucions demogràfica i econòmica actual, dubto molt que la Zona Franca canviï d'ús en les properes dècades. D'una banda s'està estancant el creixement demogràfic a l'AMB i la població fins i tot retrocedeix a la primera corona; de l'altra, el sector logístic s'està convertint en el motor econòmic de Barcelona i la Zona Franca és l'element central de l'única gran àrea logística d'Europa que té a tocar un port i un aeroport de grans dimensions.
I pel que fa a metros elevats en zones densament poblades, mireu-vos París, Viena, Berlín, Nova York, etc. Ara deixem-nos de si en un lloc o altre hi ha més propensió a la reivindicació perquè sí, però de debò penseu que allò queda tan malament?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Totalmente de acuerdo con Foronda 141 , al construir el tramo Glories - Forum de Diagonal se tendria que haber hecho un tunel como previsión de futuro, del mismo modo en que el alcantarillado ya se hizo pensando en las necesidades futuras.
Respecto a lo de metros elevados, el único sitio que se me ocurre que se podría haber hecho es en los tramos que cruzan el Besos, pero supongo que cuando no lo han hecho es porque tecnica o economicamente continuar soterrado era la mejor opcion.
El tram en viaducte de la Zona Franca només és a la zona industrial (carrer A), no al Passeig, al costat del port. Això MAI serà residencial, a menys que tanquin el port, cosa bastant improbable
Evidentment no podem saber si la Zona Franca será algun día residencial o no, pro tenim diversos exemples de zonas que en un principi tenían un us industrial i l'han canviat per residencial i lúdic:
Un lloc que ara mateix está en transformació es el litoral de Badalona, ons ja s'axecan veus que volen fora las vías del tren.
La zona de Port Vell, amb els seus tinglados, i el front maritim, ningú es pensaba que podría convertir-se en un lloc de oci, i mireu com está ara.
Un altre exemple es l'estació de Ciutadella-Vila Olimpica, que quand es va inaugurar el metro al 1977 es deia Ribera, i es trovaba en un lloc sense habitatges i amb unas industrias semi-abandonadas amb total decadencia i amb un tren que circulaba a nivell de carrer. Res feia pensar que al 92 hi haurían els Jocs Olimpics i es rehabilitaría tots els voltans, fins ser un de las zonas mes caras de BCN. Per sort, el van fer soterrat, ja que si s'hagues construit en superficie es tindría que haber soterrat al 92.
O sigue que reitero que quand es faci una obra pública, sigui sempre amb visió futura a llag plaç, docs encara que costi mes diners a la llarga es mes rentable.
Doncs reitero el que he dit més amunt: La Zona Franca, i més el sector per on la L10 circularà elevada, forma part de la futura plataforma logística connectada per terra, mar i aire amb corredors d'alta capacitat, situació gairebé única a Europa i, per això, pilar del futur econòmic de l'AMB. Res a veure amb tinglados deixats, zones fabrils a punt de tancar i fronts litorals plens de runa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc. ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Zona Franca canviarà força els pròxims anys.
No s'hi construiran habitatges, però sí oficines (ja són diverses les empreses que s'hi han traslladat) i altres instal·lacions de serveis, entre elles una presó.
Les grans instal·lacions de la SEAT, que ocupen bona part de la zona, no crec que els quedin gaires anys de vida.
M'encantaria veure el metro de Barcelona al aire lliure passant molt aprop d'aquest excel.lent edifici de l'hospitalet.
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!