Page 2 of 411

Posted: Wednesday 06/07/2005 21:35
by mikado
Avaria solucionada a les 13.30 ???

Doncs s'han tormnat a clavar els enclavaments o alguna cosa rara perque ....

15.03 L'H CITY TREN MARTORELL - TERRASSA el deixo passar, prefereixo anar tranquilament assegut al L'H - BLANES de les 15.06.

Arranquem bé a les 15.07 , arribem a la Ronda del Mig ja molt lents i entrem a Sants a les 15.20 "a paso de tortuga", para allà on és fosc però hi ha andana i per megafonia . TREN DIRECCION TERRASSA SECTOR A VIA 2. TREN DIRECCION BLANES SECTOR B VIA 2 . POR UNA AVERIA ENTRE CATALUNYA Y SANTS LA CIRCULACION NO ES NORMAL .(jo crec que lo normal és això lo dels retards, però continuem..)

15.26 ALLO Q NO SURT NI EL TERRASSA NI EL BLANES NI RES I SOBRE DERRERA EL DELTA O REGIONAL LA TOUR DE QUEROL.

Després de 20 min de la meva sortida i com que megafonia diu que no poden dir l'hora de marxa decideixo agafar el metro.


Cal dir que ara a les 20.45 els trens de la C4 direcció Vilafranca anaven al punt.

Posted: Wednesday 06/07/2005 21:44
by marcel
divendres passat vaig acompanyar el meu germa a buscar el tren (nose si dir rodalies o regionals) a Ribes F. i em vaig esperar fins que arribés el tren.
Dons "només" hem vaig haver 45 min. a partir de l'hora en que havia d'arribar.
L'explicació del cap d'estació va ser: "ha salido muy mal de Puigcerdà".

Puntualitat renfe...

Posted: Thursday 07/07/2005 9:47
by wefer
De l'AVUI:
---------------------------
Una epidèmia d'avaries de senyals irrita els passatgers de Rodalies

Dues fallades més al tram de plaça Catalunya multipliquen els retards

Els trens de Rodalies de Renfe van tornar a patir retards ahir al matí i de nou a primera hora de la tarda a causa d'avaries en la senyalització automàtica al tram de túnel entre plaça Catalunya i Sants, per on passen tres de les cinc línies. Les avaries van ser idèntiques a la de dimarts al vespre, que va paralitzar la circulació de trens entre dos quarts de vuit i dos quarts de deu del vespre, segons van informar fonts de l'Adif, responsable de la infraestructura ferroviària estatal.
La primera avaria d'ahir es va declarar cap a les 9 del matí i va ocasionar uns retards mitjans de vint minuts als trens i desviaments pel túnel paral·lel del carrer Aragó, segons Renfe. Els tècnics de l'Adif la van donar per resolta a les 10.20 h, però a les 15.15 h es va reproduir el mateix problema al mateix tram, cosa que va originar retards d'una mitjana de 30 minuts a les línies 1, 3 i 4. Els operaris hi van intervenir i la normalitat es va restablir a les 16.20 h.
Mentrestant es van formar aglomeracions de passatgers a les estacions del centre de Barcelona i també a les del Maresme. Diversos trens van quedar aturats enmig de les vies sense que els usuaris poguessin baixar-ne ni rebre informació, segons van denunciar.

Revisió a fons
Si dimarts va fallar presumiblement una targeta informàtica del sistema d'ordres dels senyals, les incidències d'ahir no semblen tenir una causa clara, si bé inicialment s'apunta a un problema elèctric. Els tècnics tenien previst inspeccionar a fons les instal·lacions ahir a la nit per elaborar-ne un informe detallat i donar "garanties de fiabilitat".
L'epidèmia d'avaries a la senyalització de l'antiga xarxa de Renfe (ara propietat d'un altre ens estatal, l'Adif) a Barcelona va tenir un primer episodi, de més gravetat, el 29 de juny. Llavors la fallada es va produir entre l'Hospitalet de Llobregat i Sants i va afectar igualment els trens de les línies del Maresme, Manresa i Vic a l'hora punta del vespre.

Posted: Thursday 07/07/2005 10:17
by wefer
De El Punt:
--------------------------
Rodalies de Barcelona torna a fer figa i ja acumula quatre avaries en una setmana

Tots els problemes tenen a veure amb el sistema de senyalització, però segons el gestor del servei, estan desvinculats

El servei de rodalies de Barcelona de Renfe viu una epidèmia d'avaries. Ahir, dos problemes més relacionats amb el sistema de senyalitzacions van tornar a provocar retards en les línies del litoral, i ja van quatre cops en una setmana. El primer es va produir a les nou del matí, i va provocar retards de fins a una hora. La segona avaria va ser a un quart de quatre de la tarda i es va perllongar més d'una hora. Als problemes d'ahir cal afegir-hi una altra aturada del servei abans-d'ahir al vespre, entre dos quarts de vuit i dos quarts de nou del vespre, i la que fa una setmana va col·lapsar el servei en hora punta.

L'epidèmia arriba en mal moment. No només perquè les altes temperatures fan encara més feixugues les esperes perllongades a les estacions -sobretot en andanes subterrànies com les de Sants o plaça Catalunya-. També perquè coïncideix amb la posada en marxa de l'àrea verda i la campanya de l'Ajuntament per incentivar els ciutadans a fer servir el transport públic. I no hi ha campanya que contraresti la mala imatge que es fa del transport públic l'usuari víctima d'un d'aquests errors del sistema ferroviari.
Ahir, n'hi van haver dos. El primer, a les nou del matí. Segons Renfe, l'avaria va obligar a desviar els trens de la línia C1, la del Maresme, de la ruta habitual per les estacions del Clot i plaça Catalunya cap a la de passeig de Gràcia. Renfe admet retards de 20 minuts de mitjana i que va trigar una hora i vint minuts a normalitzar el servei. Diversos usuaris afectats consultats per El Punt, però, van constatar que el trànsit no es va normalitzar abans de tres quarts de deu, i que hi va haver retards d'una hora. La causa, una avaria encara sense concretar als sistemes de senyals del servei, que gestiona l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif).
La situació es va repetir a la tarda. Una altra avaria, també relacionada amb els equipaments de senyalització, i igualment sense concretar, va provocar retards de 30 minuts de mitjana, sempre segons Renfe, entre les 15.15 i les 16.20 en les línies C1, C2 -Sant Vicenç-Maçanet- i C3 -Vic-Hospitalet-. La del Maresme es va tornar a desviar. Aquesta era la segona avaria del dia, però la tercera en menys de 24 hores. Dimarts, un problema amb una targeta informàtica a la plaça Catalunya, targeta que formava part, com no, del programari del sistema de senyalització, va provocar retards d'entre cinc i 20 minuts a les línies de rodalies, especialment a la C4, la que connecta Sant Vicenç amb Manresa passant per Sabadell i Terrassa. I ja plovia sobre mullat. Dimecres de la setmana passada, milers de viatgers van viure un fenomenal col·lapse que va començar a dos quarts de vuit del vespre i es va perllongar més de dues hores. A la plaça Catalunya no va passar cap tren fins gairebé una hora i mitja més tard, cosa que va provocar la saturació de les línies d'autobusos interurbans que surten del centre de Barcelona. Llavors, Renfe va informar que el problema es va produir en un tram de la línia entre Sants i l'Hospitalet de Llobregat, i que la senyalització es va haver de fer funcionar de manera manual.
Tot i admetre que totes les avaries estan relacionades amb el sistema de senyals, una portaveu de l'Adif va desvincular ahir les avaries. Ho va fer amb un símil domèstic: «És com si un dia se t'espatlla una peça del televisor i al dia següent salten els ploms.»

-----------------------------

L'estiu passat, també
A començaments d'aquest any, el Ministeri de Foment va segregar la gestió de les infraestructures ferroviàries i la gestió del trànsit, fins llavors agrupats a les mans de Renfe. Ara, però, la part infraestructural l'assumeix l'ADIF i, per tant, la responsabilitat de les avaries. Renfe és la responsable del servei, i la que rep les queixes. Abans de la separació, al juny de l'any passat, Renfe va instal·lar un nou sistema electrònic per controlar la senyalització a l'estació de Sants, des d'on es regula no només aquesta estació, sinó també la de plaça Catalunya. L'1 de juliol del 2004, una avaria va provocar la paralització de tot el trànsit a Barcelona en hora punta. El problema es va produir a dos quarts de vuit del matí i va afectar 44 trens de rodalies, 25 serveis de regionals i tres combois de grans línies van resultar afectats en el moment de l'aturada, que va provocar desajustaments horaris fins a primera hora de la tarda. Renfe va matisar llavors que el nou sistema funcionava correctament, i van atribuir l'aturada al problema en el cablejat del nou enclavament, que en aquells moments s'estava instal·lant.

-----------------------------------

Els bitllets de Sants
Les màquines de venda automàtica de bitllets de les línies regionals fa mesos que no funcionen a l'estació de Sants de Barcelona. El servei està aturat perquè està previst renovar els aparells i han d'arribar les màquines noves. Mentrestant, els viatgers han de comprar obligatòriament els bitllets de transport a les taquilles. Aquest fet ha provocat les queixes d'alguns ususaris, que asseguren que es generen cues importants per adquirir els títols, especialment en hores punta. Les línies afectades per la supressió temporal d'aquest servei són les de la xarxa regional: Barcelona-Girona-Figueres-Portbou, Barcelona-Tarragona-Tortosa, Barcelona-Tarragona-Reus i Barcelona-Manresa-Lleida. Les màquines de venda automàtica de les línies de Rodalies continuen funcionant amb normalitat, i des de l'estació es demana als usuaris d'aquesta xarxa que utilitzin el servei automàtic per alliberar les taquilles. Les màquines d'autovenda dels trens regionals de Sants depenen de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif), que és el responsable tant de les instal·lacions ferroviàries com de les principals estacions.

El club de la renfedia.

Posted: Thursday 07/07/2005 10:53
by PWR
Renfe, sempre tan recurrents i humorístics. De la seva pagina web:

El diseño de su alta gama de prestaciones al servicio del viajero, han situado a las líneas de Cercanías Renfe entre las más modernas de Europa.

Transporte de viajeros en áreas de movilidad recurrente con criterios de CALIDAD, EFICIENCIA, innovación y ORIENTACIÓN AL CLIENTE. (mandeee???)

Perseguimos el uso creciente de la tecnología para mejorar, de forma contínua los servicios que ofrecemos. (si, la tecnologia del futur, la que s'espatlla 4 vegades a la setmana.)


PD: R7 més trens siusplau!!!!!

Posted: Thursday 07/07/2005 15:52
by liniadelRipollés
Aquest matí alguns Terrasses han tornat a circular via Passeig de Gràcia. No calen ni les espelmetes a Sant Gafe!

En FGC también cuecen habas

Posted: Monday 11/07/2005 11:47
by Platanito
Ayer por la tarde FGC línea Vallés también había "cascado", ya que de 19:20 a 19:45 estábamos en Martorell Central y no pasó ni uno en ningún sentido. En Ildefons Cerdà pude ver un cartel que mencionaba "irregularidades" y que se estuviese atento a megafonía. La que funcionaba bien era RENFE, incluyendo la C7 que hicimos entera de punta a punta sin ningún problema.

Posted: Thursday 14/07/2005 9:48
by Danzig
Ayer sobre las 19 horas, retrasos de hasta 30 minutos en la C2 norte por la averia de un tren en Montmeló, según el maquinista del tren en el que yo iba, de mercancias. No seria la primera vez, ni será la última, claro...

Hasta Mollet Sant Fost, mi destino, iba con puntualidad. Pero mi tren quedó allí parado junto a otra 447 que estaba también parado en la via auxiliar con todo el pasaje en el andén. Me imagino que este tren cambiaria de sentido posteriormente para hacer un servicio reducido Mollet-Vilanova.

:(

Posted: Thursday 14/07/2005 10:30
by UT596001
Por megafonía de Sants anunciaban:
*Qué el cercanías St.Andreu Comtal-St.Vicenç de Calders de las 20.06 pararía en todas las estaciones
*Qué el cercanías St.Celoni-Vilanova llegaría a Sants a las 20.18
*Qué el cercanías Granollers-Castelldefels llegaría a las 20.26

Y el CE Lleida-BCN también traía sobre 25 minutos de retraso. En cambio, yo, que venía de Reus, el CE Flix-BCN que salió con casi 20 minutos de retraso de Reus llegó puntual. Ver para creer. Y lo hizo una doble de 444 (en simple de Flix a Reus).

Posted: Thursday 14/07/2005 19:38
by Albert
Aquest tarda a cornlla l maquinista ha dit per megafonia que hi havia caravana fins a sants.L enclavamemt un altre cop?

Incidència a l'Hospitalet de Llobregat (Renfe-Adif)

Posted: Friday 15/07/2005 2:25
by Watermark
Albert wrote:Aquest tarda a cornlla l maquinista ha dit per megafonia que hi havia caravana fins a sants.L enclavamemt un altre cop?
Suposo que serà a causa d'una incidència que he mig presenciat aquesta mateixa tarda a l'estació de l'Hospitalet, entre les 17.40 y 18h. aproximadament.
A la vorera de la vía 1, en sentit Molins-Martorell, uns metres més enllà del final de l'andana, he vist una moguda de segurates, assistència mèdica y vàries persones de paisà. Tots els treballadors de l'estació, inclós el cap de circulació, y els viatgers estavem mirant el que succeia desde l'estació. Al cap d'uns minuts, s'han emportat els segurates a un home esposat entre llàgrimes; penso que es tractava d'un intent de suicidi, pero no ho puc assegurar.
Durant el temps en que passava tota la moguda; el tràfic d'entrada/sortida direcció Molins-Martorell ha estat interromput, encara que cap al final un rodalies ha sortit per la via 2 a baixa velocitat cap a Martorell. El primer tren per la via 1, un rodalies cap a Manresa, ha arribat amb uns 20-25 minuts de retard. Al tornar cap a Barcelona he vist una cua de 447s a l'entrada de l'Hospitalet suposo que deguda al rodalies de la via 2 que s'esperava. Finalment, afegir que les sortides desde les vies 11-12... s'han realitzat amb normalitat.

Posted: Thursday 21/07/2005 15:40
by mikado
A las 13.45 en Sants trenes C4 destino Manresa, excepcionalmente no hacen parada en St.Andreurenal i Torre Baró

Posted: Friday 22/07/2005 21:30
by mikado
Viernes 22 de julio, Pça Catalunya.

Por megafonía:

Trenes de la vía 1 (C1/C3/C4) circulan con 10-15 min de retraso. Perdonen las molestias.

Posted: Saturday 23/07/2005 13:58
by entfe001
Una pregunta:

Des de la via 12 és normal que es doni sortida amb xiulet cap a Passeig de Gràcia? Si no, és que l'enclavament de Sants va tornar a fer de les seves ahir divendres a les 19.50 hores...

Per cert, que amb aquest tren vaig assolir tot un rècord: Barcelona Sants - Granollers Centre en 35 minuts... el temps habitual d'un rodalies, el problema és que anava dins un Catalunya Exprés :evil:

Posted: Sunday 24/07/2005 14:47
by Jefe de C.T.C.
Hola Eloy que tal. Que es doni una sortida a xiulet i banderí no significa necessàriament que el bloqueig estigui trencat. No se pas si el teu tren tenía origen a Barcelona Sants. Si es així quan un tren surt de la seva estació d'origen se l'ha de donar el "marche el tren" independentment de que l'itinerari de sortida, la senyal de sortida, el bloqueig etc. funcionin correctament. El "marche el tren" es dona d'aquesta manera; amb gorra banderí i toc de xiulet.En moltes estacions de gran tràfic hi han instalats cartelons lluminosos per fer aquestes feines des de el gabinet de circulació. Així per exemple en la vía 1 de Sants, als aeroports i hospitalets, en comptes de sortir el factor de circulació amb "la piruleta" s'il·lumina al costat de la senyal una pantalla amb les sigles OT que equival a l'ordre que es dona amb la piruleta. També hi ha a Sants panells per donar el marche el tren que s'il·luminen amb les sigles MT i equivalen a l'ordre de xiulet i banderí, però a la vía 12 en sentit Passeig de Gràcia dubto que hi hagi. Si el teu tren no tenía origen a Sants el "marche el tren" va ser degut a que circulaves en bloqueig telefònic o electric-manual (va a ser que no :D ) o que es produïa en aquesta estació un canvi de bloqueig (problablement degut una trencadissa de l'enclavament com tu mateix dius).

Posted: Sunday 24/07/2005 16:33
by entfe001
El tren es formava a la via 12 de Sants.

Com que no estava convençut que en aquesta via hi hagués indicador MT, per això preguntava, per aprendre. :oops:

Gràcies per la teva resposta.

P.S (un detall sense més importància): prefereixo que el nom d'Eloi se m'escrigui en i llatina. Maniàtic que és un. :x

Posted: Monday 25/07/2005 13:59
by Jefe de C.T.C.
Molt bé :D . Jo tampoc no n'estic del tot segur a on hi han indicadors MT i a on no. Però diria que a les vies d'on surten grandes lineas si que hi han (vies 7, 8, 9,etc.) ja que son on normalment mes s'utilitzen. En les vies de pas dels rodalies no hi han MT però hi ha OT en totes (vies 1,2,3,4 etc). A les 10 i 11 em sembla que hi ha direcció Hospitalet però no estic segur que hi hagi en l'altre extrem. I a la 12 no els tinc catalogats i per això dubto que hi hagin. De totes maneres s'haurà de fer una excursió per fer un inventari de indicadors MT/OT de l'estació de Sants ;)

Posted: Monday 25/07/2005 15:04
by liniadelRipollés
Hi ha MT/OT des de la via 1 fins la 6 crec. La resta no en tenen, va un factor de circulació a fer el Marxi el Tren, independentment del blocatge en què se circuli.

Algun cop he circulat últimament amb blocatge telefònic supletori entre Sants i Catalunya... :o La cosa és d'infart.

Posted: Monday 25/07/2005 15:06
by josep_serre
Puntualitzar que també n'hi ha a les vies 7 i 8, a més a la via 8 pel sentit sud n'hi ha un a mitja andana pels Euromed que no tenen visibilitat de la que hiha al final del'andana.
liniadelRipollés wrote:Hi ha MT/OT des de la via 1 fins la 6 crec. La resta no en tenen, va un factor de circulació a fer el Marxi el Tren, independentment del blocatge en què se circuli.

Algun cop he circulat últimament amb blocatge telefònic supletori entre Sants i Catalunya... :o La cosa és d'infart.

Posted: Monday 25/07/2005 23:28
by josep_serre
Aquesta tarda a Sants hi havia merder a la línia de Vilanova un altre cop.