Notícies de la línia Lleida-Manresa
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Jo garantitzo que, si posen 470 i uns horaris competitius (primer tren a les 6-6:30 del matí) i tarda menys de 3 hores (fàcil amb la renovació integral) l'Alsina Graells s'ho farà notar, especialment al tram Lleida-Cervera i Cervera-Barcelona.
Ara, la Renfe s'ho ha de currar en horaris i prestacions mínimes. I un Catalunya Exprès a primera/darrera hora que fes Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Manresa-Sabadell-Terrassa-Barcelona causaria furor.
Ara, la Renfe s'ho ha de currar en horaris i prestacions mínimes. I un Catalunya Exprès a primera/darrera hora que fes Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Manresa-Sabadell-Terrassa-Barcelona causaria furor.
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Si s'arribes a fer un enllaç potable amb el primer tren a La Pobla de Segur, el tren tindria molt éxit.megapauer wrote:Jo garantitzo que, si posen 470 i uns horaris competitius (primer tren a les 6-6:30 del matí) i tarda menys de 3 hores (fàcil amb la renovació integral) l'Alsina Graells s'ho farà notar, especialment al tram Lleida-Cervera i Cervera-Barcelona.
Ara, la Renfe s'ho ha de currar en horaris i prestacions mínimes. I un Catalunya Exprès a primera/darrera hora que fes Lleida-Mollerussa-Tàrrega-Cervera-Manresa-Sabadell-Terrassa-Barcelona causaria furor.
El tram Cervera-Calaf de la línia de Manresa es reobrirà en 10 dies
L'UTE Cervera dóna els últims retocs als treballs de renovació de la línia de Manresa en els 26,6 quilòmetres que van de Cervera a Calaf. L'objectiu és obrir aquest tram el pròxim dia cinc de març, després de més de sis mesos tallat per les obres. Inicialment, s'hi havia de restablir la circulació de trens (que ara se substitueix per un transport alternatiu amb autobús) a finals de desembre, però, segons Foment, es va ajornar el termini dos mesos per una modificació del projecte que ha permès suprimir cinc passos a nivell. El pressupost d'adjudicació de la reforma de la línia en aquests quilòmetres és de 15,7 milions d'euros. A més, Foment licitarà aquest any la supressió de 13 passos a nivell, que se sumaran als cinc ja eliminats.
--
SEGRE
L'UTE Cervera dóna els últims retocs als treballs de renovació de la línia de Manresa en els 26,6 quilòmetres que van de Cervera a Calaf. L'objectiu és obrir aquest tram el pròxim dia cinc de març, després de més de sis mesos tallat per les obres. Inicialment, s'hi havia de restablir la circulació de trens (que ara se substitueix per un transport alternatiu amb autobús) a finals de desembre, però, segons Foment, es va ajornar el termini dos mesos per una modificació del projecte que ha permès suprimir cinc passos a nivell. El pressupost d'adjudicació de la reforma de la línia en aquests quilòmetres és de 15,7 milions d'euros. A més, Foment licitarà aquest any la supressió de 13 passos a nivell, que se sumaran als cinc ja eliminats.
--
SEGRE
Reobert el trànsit ferroviari entre Cervera i Calaf
Segons m'he assebentat per el fòrum de la PTP (http://www.laptp.org/forum) aquests darreres dies es podia llegir això a l'apartat Última Hora de Renfe:
Reestablecimiento de servicio en el trayecto Cervera de Segarra - Calaf
El próximo lunes 5 de marzo, Renfe restablecerá en el tramo Cervera de Segarra - Calaf el servicio ferroviario habitual de los trenes de Media Distancia que enlazan Lleida con Manresa y Barcelona.
Desde el pasado 21 de agosto, se ha realizado un servicio alternativo de transporte por carretera en el trayecto señalado, que comprende las estaciones intermedias de Sant Guim de Freixenet y Sant Martí de Sesgueioles, causa de las obras de mejora de la infraestructura ferroviaria del tramo Cervera-Calaf, realizadas por el Ministerio de Fomento, que incluyen la supresión de 5 pasos a nivel.
Por este trayecto circulan seis trenes diarios de Media Distancia correspondientes a la línea Barcelona-Manresa-Lleida.
Bé, avui he "inaugurat" la renovació de la via entra Cervera i Calaf.
He agafat l´Altaria de les 12:43 a Perafort fins a Lleida (i de pas he estrenat la línia), es triga mitja horeta que passa en un obrir i tancar d´ulls...
He dinat a Lleida en un restaurant on m´he quedat una mica amb gana (tot i que era bo i barat).
A les 15:44 he agafat el regional de la línia de Manresa.
Fins a Cervera, bona ocupació del tren (es nota que han renovat la línia i entre Mollerussa i Cervera s´arriba a posar a 140).
A partir de Cervera el tren es buida (la gent no és tonta)...però...HOP!
El tren segueix corrent.
Bé, no tant, hi ha una limitació provisional a 80 en bona part del recorregut. Però passar de 40 (abans) a 80 (ara)...doncs, què voleu, es nota molt, i a més, es nota encara més en la falta de traqueteig (travesses monobloc i rails soldats de 54 o 60 kg/m).
Insisteixo, encara no han acabat.
Falten les agulles de l´estació de Calaf (on s´entra amb una limitació a 30), i les estacions: les andanes de Sant Guim de Freixenet, Sant Martí Sesgueioles i Calaf no estan acabades, però hi treballen...
Bé, una molt bona renovació, que hauré de repassar d´aquí a uns mesos, quan els horaris s´ajustin (el tren para molta estona a les estacions ja que hi arriba abans d´hora, RENFE no s´ha posat massa les piles), i les estacions estiguin acabades...
Algú sap res de la renovació del tram Calaf-Manresa?
Fa molta falta...
P.S: Sortir de Cervera cap a Sant Guim i veure que vas almenys tan ràpid com els camions que van per l´eix transversal és una experiència!
He agafat l´Altaria de les 12:43 a Perafort fins a Lleida (i de pas he estrenat la línia), es triga mitja horeta que passa en un obrir i tancar d´ulls...
He dinat a Lleida en un restaurant on m´he quedat una mica amb gana (tot i que era bo i barat).
A les 15:44 he agafat el regional de la línia de Manresa.
Fins a Cervera, bona ocupació del tren (es nota que han renovat la línia i entre Mollerussa i Cervera s´arriba a posar a 140).
A partir de Cervera el tren es buida (la gent no és tonta)...però...HOP!
El tren segueix corrent.
Bé, no tant, hi ha una limitació provisional a 80 en bona part del recorregut. Però passar de 40 (abans) a 80 (ara)...doncs, què voleu, es nota molt, i a més, es nota encara més en la falta de traqueteig (travesses monobloc i rails soldats de 54 o 60 kg/m).
Insisteixo, encara no han acabat.
Falten les agulles de l´estació de Calaf (on s´entra amb una limitació a 30), i les estacions: les andanes de Sant Guim de Freixenet, Sant Martí Sesgueioles i Calaf no estan acabades, però hi treballen...
Bé, una molt bona renovació, que hauré de repassar d´aquí a uns mesos, quan els horaris s´ajustin (el tren para molta estona a les estacions ja que hi arriba abans d´hora, RENFE no s´ha posat massa les piles), i les estacions estiguin acabades...
Algú sap res de la renovació del tram Calaf-Manresa?
Fa molta falta...
P.S: Sortir de Cervera cap a Sant Guim i veure que vas almenys tan ràpid com els camions que van per l´eix transversal és una experiència!
-
- N3
- Posts: 38
- Joined: Thursday 17/11/2005 18:31
Feia anys que no passava per Calaf, Cervera... (L'última vegada va ser anant amb un Estrella de Barcelona a Madrid... ) Avui he anat de Terrassa (8'53h.) a Lleida (11'52h.) via Manresa-Calaf-Cervera, intentant de comprovar l'estat de tota la línia en general , i del tram reobert de Calaf a Cervera en particular. A part del que m'evoca aquest trajecte, i a part del magnífic i variat paisatge -de la serra prelitoral boscosa al pla interior, molt "meseteny" a la Segarra- - , n'he tret una impressió millor de l'esperada: molt bona ocupació al llarg de tot el trajecte (amb una varietat de viatgers que m`ha sorprès, pujant i baixant de poblacions que estan creient amb força als darrers anys); bon estat de la via fins a Manresa i des de Cervera a Lleida, on el convoi ha agafat una velocitat gens menyspreable; immillorable estat de la via (i suposo que de catenària) en el nou tram de Calaf a Cervera, on el tren lliscava sense cap mena de sotrac. (Per acabar-ho d'arrodonir, tinc una especial estimació o debilitat per les 440 -reformades- amb què es fa el viatge.) (Algunes estacions, tanmateix...)
Seria una llàstima, però, que no es posés ben aviat fil a l' agulla per a la reforma de Manresa a Calaf. No són tants quilòmetres (ni crec que calgui una inversió astronòmica).
Però segueixo pensant que, fins i tot amb les limitacions actuals, d'aquesta línia se'n podria treure ja molt més profit:
-És fàcilment revisable la durada del trajecte (ara que és possible que els trens agafin velocitats superiors)
-Se'n podrien racionalitzar els horaris;
-Fóra possible convertir perfectament el tram de Lleida a Cervera (o Calaf) en una zona de rodalies de Lleida;
-Hi podria transitar algun servei tipus Catalunya Exprés;
(I, encara que les estacions de Viladecavalls i Vacarisses -dins aquesta línia- pertanyin al sector de Rodalies, és difícil entendre per què
no hi paren tots els trens que arriben a/surten de Manresa.)
Seria una llàstima, però, que no es posés ben aviat fil a l' agulla per a la reforma de Manresa a Calaf. No són tants quilòmetres (ni crec que calgui una inversió astronòmica).
Però segueixo pensant que, fins i tot amb les limitacions actuals, d'aquesta línia se'n podria treure ja molt més profit:
-És fàcilment revisable la durada del trajecte (ara que és possible que els trens agafin velocitats superiors)
-Se'n podrien racionalitzar els horaris;
-Fóra possible convertir perfectament el tram de Lleida a Cervera (o Calaf) en una zona de rodalies de Lleida;
-Hi podria transitar algun servei tipus Catalunya Exprés;
(I, encara que les estacions de Viladecavalls i Vacarisses -dins aquesta línia- pertanyin al sector de Rodalies, és difícil entendre per què
no hi paren tots els trens que arriben a/surten de Manresa.)
Pere V.
Renovació tram Calaf-Manresa
En principi, i pel que tinc entès, l'únic que s'ha licitat fins al moment és el projecte, que es pot trobar a la següent direcció en format PDF:
http://www.fomento.es/mfom/lang_castell ... 1119-1.htm
http://www.fomento.es/mfom/lang_castell ... 1119-1.htm
En teoria haurien de retallar temps de vitge perque hi havien limitacions a 30km/h per l'estat de la via,però en quant a comoditat,continuarant posant 440R,es a dir,seients dur apodats "trenca esquenes" així que 470 no solen fer aquest servei.Pere wrote:I despres seguirem amb els mateixos horaris de sempre.
- oscar440
- N8
- Posts: 778
- Joined: Tuesday 13/09/2005 18:26
- Location: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)
El servei es fa amb les 440-R "traspasades a Regionals", és a dir, exteriorment amb l´esquema nou de les 470, però interiorment, amb els seients durs de rodalies que dius.252-071 wrote:En teoria haurien de retallar temps de vitge perque hi havien limitacions a 30km/h per l'estat de la via,però en quant a comoditat,continuarant posant 440R,es a dir,seients dur apodats "trenca esquenes" així que 470 no solen fer aquest servei.Pere wrote:I despres seguirem amb els mateixos horaris de sempre.
Salutacions.
Visita el meu flickr:
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
http://www.flickr.com/photos/oscar440/
Visita el meu canal youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCPRXWr ... zJw/videos
Visita el meu blog:
https://oscar440.blogspot.com
Jo vaig fer la linia Barcelona - Lleida via Manresa amb el tren de les 8 amb l'objectiu d'anar fins la Pobla. He de dir que igual que el tren Regional de Figueres es un pal els seients que hi ha... en tot cas cal dir que el tren anava a bona velocitat i que a moltes parades vam tenir que fer aturades de entre 5 i 10 minuts... aproximadament... Estaria be enllaçar els serveis que es fan entre Barcelona i Lleida i els de Lleida i la Pobla de Segur. Potser algun dia hi haura algun Barcelona - La Pobla de Segur
Notícies de la línia Lleida-Manresa
Adif enllesteix la modernització de l'estació de Bell-lloc d'Urgell
L'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (Adif) ha enllestit les obres per modernitzar l'estació de Bell-lloc d'Urgell, a la línia Lleida-Manresa. La inversió, que supera els 38.000 euros, ha servit per millorar l'edifici de viatgers. Destaca la construcció d'un nou lavabo adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. Els treballs també han permès instal·lar nous elements de seguretat, modernitzar els tancaments metàl·lics i impermeabilitzar el terra.
--
SEGRE.
L'Administrador d'Infrastructures Ferroviàries (Adif) ha enllestit les obres per modernitzar l'estació de Bell-lloc d'Urgell, a la línia Lleida-Manresa. La inversió, que supera els 38.000 euros, ha servit per millorar l'edifici de viatgers. Destaca la construcció d'un nou lavabo adaptat per a les persones amb mobilitat reduïda. Els treballs també han permès instal·lar nous elements de seguretat, modernitzar els tancaments metàl·lics i impermeabilitzar el terra.
--
SEGRE.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Està ben redactat:Platanito wrote:¿Mande lo qué?jordidr wrote:jo em pensaba que nomes estaba oberta l'estacio de cervera de manresa cap amunt
l'estació de Cervera de Manresa cap amunt, és a dir de Manresa cap a Lleida, tot i que també es podria dir cap avall, perquè Manresa està més alta que LLeida.
I responent al jordidr, Bell-lloc està oberta perquè fins a Lleida hi ha BT. Llàstima no haver-ho llegit abans ja que he tornat aquest matí de Mollerussa. Espero arribar-hi a temps de fotografiar al cap d'estació donant la sortida.
Per cert, dir que la renovació de l'estació ha estat en conveni (suposo que pagant) de l'Ajuntament, que hi instal·larà una biblioteca o algo així al pis superior.
Rearranjament horaris
Parlant d'aquesta línia, fa poc va aixecar molta expectació la renovació del tram Calaf-Cervera, del que s'esperaven grans millores. Tot i que ja fa bastant temps que es va reobrir el tram, els horaris continuen sent els mateixos, quan la RENFE va dir que els reordenaria en unes setmanes.
Està clar que no han renovat la línia pels passatgers, sinó per les mercaderies.
Està clar que no han renovat la línia pels passatgers, sinó per les mercaderies.
Re: Rearranjament horaris
La línia és inviable, a dia d'avui, per a les mercaderies, tot i les millores realitzades.XSB wrote:Està clar que no han renovat la línia pels passatgers, sinó per les mercaderies.
Tampoc hi ha hagut millores substancials en els horaris en les diferents millores de la via entre Vic i Ripoll.
En tot cas, resultarà prudent esperar al proper canvi d'horaris que està al caure.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
O encara pitjor, a vegades NO esperen a l'hora oficial.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org