Page 2 of 2

Posted: Tuesday 26/06/2007 23:18
by Serie9000
Pacientment, per no posar-nos nerviosos. Si són 9000's per la L9, primer que obrin la línia i després ja veurem, perquè al ritme que van...

L9 sense trens... no sé, no sé

Posted: Tuesday 26/06/2007 23:24
by Guigui
Serie9000 wrote:Pacientment, per no posar-nos nerviosos. Si són 9000's per la L9, primer que obrin la línia i després ja veurem, perquè al ritme que van...
Però si obren la línia i no hi ha trens, com funcionarà? Amb un tren de modelisme o un Maglev d'aquells que ens han de treure del tercer món?

:mmm

Posted: Tuesday 26/06/2007 23:45
by Serie9000
:) :) :)

Però amb la comanda actual de 9000's creia que ja donaria per obrir el ramal de Badalona i SaCo. Per això ho deia.

L9 amb trens nous... suposo

Posted: Tuesday 26/06/2007 23:52
by Guigui
Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, hi ha molts dubtes sobre si TMB traurà trens de línies ja existents per posar-los de "segona mà" en una línia nova de trinca. A més, deu sortir força més barat fer directament comandes de trens sense conductor, com seran els de la L9, que no pas adaptar els que ja existeixen i cobrir els buits que deixin amb altres trens que igualment s'haurien d'encarregar.

Re: L9 amb trens nous... suposo

Posted: Wednesday 27/06/2007 0:22
by Vox
Guigui wrote:Com ja s'ha dit vàries vegades en aquest fòrum, hi ha molts dubtes sobre si TMB traurà trens de línies ja existents per posar-los de "segona mà" en una línia nova de trinca. A més, deu sortir força més barat fer directament comandes de trens sense conductor, com seran els de la L9, que no pas adaptar els que ja existeixen i cobrir els buits que deixin amb altres trens que igualment s'haurien d'encarregar.
Home, dic jo que deu ser fàcil adaptar les 9000s actuals a la L9-10, només treient el pupitre de conducció "humana" i poca cosa més. Més que res pq les 9000s encara son les encarregades per la L9 (a banda de que finalment hi vagin o no).

Vox

Posted: Wednesday 27/06/2007 0:41
by Vox
victorcasta wrote:
victorcasta wrote:Es preveu que fins al 2010 es comprin 122 trens nous. De moment, se n'han comprat 99. Entenc que encara falten 23 trens per comprar fins al 2010.

És el que es desprèn del dossier de premsa de la sèrie 9000 (pàgina 9).

Tot i així, crec que la notícia és antiga.
M'autocito per explicar que a la meva última visita sismileril, una persona de CAF em va comentar que s'espera que es faci una nova comanda d'uns 23-24 trens a finals de 2008 / 2009 per al Metro de Barcelona.
-Tambè podria ser el que, fa un temps, tenia tambè certa llògica: que siguin trens per la L2. Si a la L9 hi van els seus trens, es a dir, els 50 9000s demanats per aquella línea, doncs la L2 quedaria orfe.

23-4 trens podrien ser els necessaris per la L2 amb les 5-6 noves estacions que tindrà i demanant-los cap el 2008-09, podrien arribar cap el 2011/12, just quan la L9 començaria a necessitar més i més trens.

En aquest cas es tractaria de les llegendaries 7000s, no?

-I tambè potser que els 9000s actuals es quedin a la L2 i la L9 comparteixi 9000s de les darreres unitats (les darreres 25-6) amb 9000s però de CAF (tipus Civia, uns de CAF i d'altres d'Alstom, que es el que crec ha volgut dir en victorcasta).

Vox

Posted: Wednesday 27/06/2007 1:20
by victorcasta
No, no. He dit CAF però com si no ho hagués dit. Aquella persona només sap que hi haurà un nou concurs, però aquest encara no s'ha fet i encara no se sap qui pillarà, si Caf, Alstom o qui sigui...

Però jo no crec que TMB posi a la L9 trens que ja tenen 5 anys d'antiguitat...

Posted: Wednesday 27/06/2007 1:48
by Vox
victorcasta wrote:No, no. He dit CAF però com si no ho hagués dit. Aquella persona només sap que hi haurà un nou concurs, però aquest encara no s'ha fet i encara no se sap qui pillarà, si Caf, Alstom o qui sigui...

Però jo no crec que TMB posi a la L9 trens que ja tenen 5 anys d'antiguitat...
Ah, val! Llavors, penso que el més probable es que siguin noves 9000s, per tenir les més noves, de 2a fornada/generació, a la nova L9.

Vox

Explicacions...

Posted: Wednesday 27/06/2007 18:46
by JaMiRo!
Hola!

La llegenda urbana de la sèrie 7000 (i de la 8000) és obra meva, crec, per tant no us ho prengueu seriosament (en el seu dia ja vaig dir que era una conya marinera). :D :)

Respecte al tema 9000s, desconec si TMB té intenció de ficar-les o no a la L9/L10, però la numeració d'aquesta sèrie fa referència precisament a la línia on haurien d'ésser destinades, no és cap caprici. A més, els trens estan preparats per a que els hi siguin amagats/retirats els pupitres de conducció. L'únic que, en fer tal maniobra, caldria que hi intervinguèssin tècnics d'Alstom; en aquest cas, previsiblement s'afegiria una porta frontal com passa als 6000. ;)

I afegeixo que ampliar la sèrie 9000 surt més barat que dissenyar un nou tren de zero. Només hi haurà despeses de producció, perquè l'enginyeria ja estarà amortitzada de la primera fornada. Per tant, el concurs se'l pot emportar Alstom*. :!:

Salut!

*Recordeu que les 9000 tenen l'ATC, necessari per circular per la L9/L10. Si CAF haguès de dissenyar un nou tren (o tunejar el 5000) caldria estudiar la implantació d'aquest sistema. ;)

Posted: Wednesday 27/06/2007 20:18
by George85
En resum:

TMB fara un concurs, per 2a vegada, per dotar la L9/L10 de trens.

Hi haurà dues opcions:

- que CAF directament no s'hi presenti per no tenir el "producte" i per tant el guanyarà Alstom que si que s'hi haurà presentat amb el 9000

- que CAF ofereixi el 5000 retocat o com li volguem dir però com que Alstom podrà oferir els 9000 molt més barats guanyarà el concurs gràcies al cost.

:D

Cal concurs?

Posted: Wednesday 27/06/2007 20:21
by Guigui
George85 wrote:TMB fara un concurs, per 2a vegada, per dotar la L9/L10 de trens.
Estan obligats a fer un concurs quan es podria tractar d'una comanda de "refresc" d'una sèrie ja existent?

Posted: Wednesday 27/06/2007 20:24
by victorcasta
Prefereixo ampliar 9000s d'Alstom. Amb els trens d'una sola companyia, s'estalviarien costos de manteniment.

Posted: Wednesday 27/06/2007 22:00
by U-Bahn
victorcasta wrote:Amb els trens d'una sola companyia, s'estalviarien costos de manteniment.
I si els trens són d'Alstom, s'estalvien un munt problemes tècnics. :D

Posted: Wednesday 27/06/2007 22:00
by U-Bahn
Editat per duplicitat.

Posted: Wednesday 27/06/2007 22:02
by metring
Ooostres, se m'acaba d'acudir un xorra-concurs!!!:D
Vegeu a oci i divertiments