Devolució express
30/05/2007 17.34
Barcelona
Renfe engegarà divendres la "devolució exprés" per compensar amb un altre bitllet si els trens arriben més de 15 minuts tard
mida del text
A partir de l'1 de juny, els usuaris de Rodalies Renfe de Barcelona que registrin un retard de més de 15 minuts, se'ls compensarà el bitllet per un altre que faci el mateix recorregut, mentre que fins ara, les compensacions eren per a retards superiors a una hora. La companyia calcula que haurà de regalar uns 200.000 bitllets cada mes. Aquest servei, però, s'aplicarà en dues fases. Fins a finals d'agost es farà efectiu a l'estació final de viatge i, a partir del setembre, el viatger obtindrà un val que podrà canviar a qualsevol taquilla o oficina de Renfe durant 15 dies. Pels responsables de la companyia ferroviària, la "devolució exprés", així es diu el nou servei, pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies.
Els passatgers de la xarxa de Rodalies de Renfe a Barcelona que arribin amb 15 minuts de retard a la destinació rebran gratuïtament, a partir d'aquest divendres, un nou bitllet del mateix recorregut gràcies a l'entrada en vigor del servei de "devolució exprés", segons ha informat el director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha.
Remacha ha explicat també que l'aplicació d'aquest servei es farà en dues fases. La primera començarà divendres i suposa la immediata devolució d'un bitllet de les mateixes característiques a tots els passatgers que hagin arribat més de 15 minuts tard. La segona fase, que començarà el pròxim 1 de setembre, implicarà que els passatgers afectats per retards superiors a un quart d'hora hauran de facilitar les seves dades personals i rebran un val que podran canviar a qualsevol taquilla o oficina de Renfe durant 15 dies per un bitllet del mateix valor i el podran utilitzar durant un mes.
A més, el director de Rodalies de Barcelona ha assegurat que Renfe serà "molt oberta" pel que fa a les restriccions per a la devolució del bitllet, sobretot en aquesta primera fase, "en què volem demostrar el nostre compromís amb els passatgers". En la segona fase les causes alienes a Renfe o a l'operador ferroviari Adif no rebran aquesta compensació, "ja que les inclemències alienes ens afecten a tots de la mateix manera", ha afegit.
Sigui com sigui, amb la "devolució exprés", Renfe pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies
Barcelona
Renfe engegarà divendres la "devolució exprés" per compensar amb un altre bitllet si els trens arriben més de 15 minuts tard
mida del text
A partir de l'1 de juny, els usuaris de Rodalies Renfe de Barcelona que registrin un retard de més de 15 minuts, se'ls compensarà el bitllet per un altre que faci el mateix recorregut, mentre que fins ara, les compensacions eren per a retards superiors a una hora. La companyia calcula que haurà de regalar uns 200.000 bitllets cada mes. Aquest servei, però, s'aplicarà en dues fases. Fins a finals d'agost es farà efectiu a l'estació final de viatge i, a partir del setembre, el viatger obtindrà un val que podrà canviar a qualsevol taquilla o oficina de Renfe durant 15 dies. Pels responsables de la companyia ferroviària, la "devolució exprés", així es diu el nou servei, pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies.
Els passatgers de la xarxa de Rodalies de Renfe a Barcelona que arribin amb 15 minuts de retard a la destinació rebran gratuïtament, a partir d'aquest divendres, un nou bitllet del mateix recorregut gràcies a l'entrada en vigor del servei de "devolució exprés", segons ha informat el director de Rodalies de Barcelona, Miguel Ángel Remacha.
Remacha ha explicat també que l'aplicació d'aquest servei es farà en dues fases. La primera començarà divendres i suposa la immediata devolució d'un bitllet de les mateixes característiques a tots els passatgers que hagin arribat més de 15 minuts tard. La segona fase, que començarà el pròxim 1 de setembre, implicarà que els passatgers afectats per retards superiors a un quart d'hora hauran de facilitar les seves dades personals i rebran un val que podran canviar a qualsevol taquilla o oficina de Renfe durant 15 dies per un bitllet del mateix valor i el podran utilitzar durant un mes.
A més, el director de Rodalies de Barcelona ha assegurat que Renfe serà "molt oberta" pel que fa a les restriccions per a la devolució del bitllet, sobretot en aquesta primera fase, "en què volem demostrar el nostre compromís amb els passatgers". En la segona fase les causes alienes a Renfe o a l'operador ferroviari Adif no rebran aquesta compensació, "ja que les inclemències alienes ens afecten a tots de la mateix manera", ha afegit.
Sigui com sigui, amb la "devolució exprés", Renfe pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies
Creo que para LD solo se pueden comprar billetes hasta 5 minutos antes de la hora oficial de salida del tren, aunque vemga retrasado. Si por ejemplo llegas a la estación de Tarragona 10 minutos antes de la hora oficial de un Euromed a Barcelona, pero ya ves que este Euromed trae más de una hora de retraso, pues si te apetece esperar hora y pico puedes hacerlo, compras el billete y esperas. Pero si llegas, por ejemplo, a 10 minutos que llegue el tren con las 2 horas de retraso incluidas, no puedes.ddbar wrote:En això dels retards sempre he tingut un gran dubte. Imaginem que estem a l'estació de Tarragona i volem anar a Barcelona. Disposem de l'opció regional/Catalunya exprés amb cost d'un terç aproximat del bitllet de grans línies. Però també podem tenir la gran sort de trobar-nos anunciat un euromed, arco, estrella, talgo... que circuli amb retard. El meu dubte seria si d'agafar-lo sabent del cert que està circulant per exemple amb 2 hores de retard al arribar a Barcelona reintegrarien el bitllet o no. I perdó per la pregunta però em fa cosa contrastar realment el dubte.
No se si me he explicado bien.
A veure si és veritat i també són més flexibles amb Regionals, que ara s'excusen a la mínima que poden a les "causes de força major".josan85 wrote:A més, el director de Rodalies de Barcelona ha assegurat que Renfe serà "molt oberta" pel que fa a les restriccions per a la devolució del bitllet, sobretot en aquesta primera fase, "en què volem demostrar el nostre compromís amb els passatgers". En la segona fase les causes alienes a Renfe o a l'operador ferroviari Adif no rebran aquesta compensació, "ja que les inclemències alienes ens afecten a tots de la mateix manera", ha afegit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Renfe no vol deixar de ser Renfe
I es pensen que en tindran prou seguint oferint el servei de fireta de sempre però abonant un trist bitllet que no compensa, ni de bon tros, totes les molèsties causades per arribar tard a la feina, a classe, a casa, etc.? Tan allunyats de la realitat viuen aquests "figures" de Renfomentadif per pensar-se que la gent en quedarà satisfeta?Pels responsables de la companyia ferroviària, la "devolució exprés", així es diu el nou servei, pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies.
I, de pas, ja ens anuncien que a partir de setembre tornarà el recurs al subterfugi. Val per bescanviar, res de força major (que la declaren ells amb tota la barra del món)...
Tot plegat segueix fent molta pudor de socarrim. Moltíssima.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe no vol deixar de ser Renfe
Jo firmo ara per tenir aquest tracte a Regionals. Que un bitllet a Girona ja em costa cinc euros.Guigui wrote:I es pensen que en tindran prou seguint oferint el servei de fireta de sempre però abonant un trist bitllet que no compensa, ni de bon tros, totes les molèsties causades per arribar tard a la feina, a classe, a casa, etc.? Tan allunyats de la realitat viuen aquests "figures" de Renfomentadif per pensar-se que la gent en quedarà satisfeta?Pels responsables de la companyia ferroviària, la "devolució exprés", així es diu el nou servei, pretén recuperar la confiança dels clients en el servei de rodalies.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Renfe no vol deixar de ser Renfe
I a Renfe li costarà el mateix tornar-te'l. Per això prefereixen els de Rodalies.entfe001 wrote:Jo firmo ara per tenir aquest tracte a Regionals. Que un bitllet a Girona ja em costa cinc euros.
Però si ja trobo escandalosa la mesureta de cara a la galeria que han fet a Rodalies, pots pujar de peus de que crec que això de Regionals no té nom.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Aquesta és la normativa de la devolució xpress de la web de Renfe.
CONDICIONS D’APLICACIÓ “DEVOLUCIÓ XPRESS” EN EL NUCLI DE RODALIES DE BARCELONA
NATURALESA:
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ és una atenció comercial excepcional i exclusiva per al Nucli de Rodalies de Barcelona que no modifica el disposat en les Condicions Generals de Transport de Viatgers de Renfe Rodalies.
CRITERIS D’APLICACIÓ ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
El client podrà beneficiar-se de la ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ si al final del seu viatge es compleixen conjuntament les següents condicions:
Que el retard del tren en el que s’ha realitzat el viatge sigui superior a QUINZE (15) MINUTS en l’estació de destinació del client.
Que el client presenti el seu títol de transport cancel·lat en origen.
CASOS EXCLOSOS
No serà aplicat ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ en cas de que el retard s’hagi produït en un tren en el que l’itinerari i l’horari comercial habitual s’hagin alterat prèviament per necessitats de l’explotació (obres, etc.), i aquestes modificacions hagin estat anunciades amb la suficient antelació en estacions, trens, mitjans de comunicació o qualsevol altre suport adequat.
DEVOLUCIÓ DEL BITLLET
Amb ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, es subministrarà al client afectat per retards superiors a QUINZE (15) MINUTS un títol de transport que li permetrà realitzar UN (1) VIATGE amb el mateix origen i destinació del seu viatge original dintre del termini d’ UN (1) MES des de la data d’emissió.
ALTRES CONDICIONS
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ no representarà mai el retorn efectiu de l’import satisfet pel viatger.
Si el client desitja rebre l’import de la indemnització en efectiu, s’atendrà al que està disposat en les Condicions Generals dels Contractes de Transport amb Viatgers de Renfe Rodalies, formalitzant la seva sol·licitud pels canals habituals (Llibre de Reclamacions, o per correu electrònic clientebarcelona@renfe.es o clientbarcelona@renfe.es )
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ s’aplicarà de la mateixa manera a qualsevol títol de transport, sigui senzill o multiviatge, integrat en el sistema Tarifari de la ATM de Barcelona o exclusiu de Renfe Rodalies.
CARACTERÍSTIQUES DEL TÍTOL ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
És un títol de Renfe Rodalies, no vàlid a la resta d’operadors integrats en el sistema Tarifari de l’ATM de Barcelona.
Mateix número de zones que el títol de transport original aportat pel viatger.
Vàlid durant UN (1) MES des de la data d’emissió
OPERATIVA PER A FORMALITZAR ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
La formalització de la ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ es realitzarà en dues fases, cadascuna d’elles amb les següents etapes:
Del 1 de juny al 31 d’agost de 2007-05-29
1º El client presenta el seu bitllet cancel·lat en l’estació on finalitzi el seu viatge, IMMEDIATAMENT DESPRÉS de l’arribada del tren.
2º L’estació comprova que es compleixen les condicions d'aplicació i, en cas afirmatiu, lliura al client un títol de transport ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, per a realitzar UN (1) VIATGE amb UN (1) MES DE VALIDESA.
A partir de l’1 de setembre de 2007
1º El client presenta el seu bitllet cancel·lat en l’estació on finalitzi el seu viatge, IMMEDIATAMENT DESPRÉS de l’arribada del tren.
2º L’estació comprova que es compleixen les condicions d'aplicació i, en cas afirmatiu, lliura al client un val de viatge amb la data del dia de la incidència i el nombre de zones del trajecte original que va ser afectat pel retard.
3º En el termini màxim de QUINZE (15) DIES, el client omple el val amb les dades personals sol·licitades i el presenta a qualsevol taquilla o oficina comercial de Renfe Rodalies de Barcelona.
4º La taquilla lliura al client un títol ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, per a realitzar UN (1) VIATGE pel nombre de zones que figura en el val i UN (1) MES DE VALIDESA.
En el cas de que el final de viatge es realitzi en una estació sense personal:
En el cas de que no hi hagi personal a l’estació on finalitza el seu viatge, el client podrà sol·licitar ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ pels següents mitjans:
1º Per correu postal a : Direcció de Rodalies de Barcelona – Servei de Postvenda
Pl. Països Catalans, sn
08014 – BARCELONA
2º Per correu electrònic a qualsevol de les següents adreces: clientebarcelona@renfe.es
clientbarcelona@renfe.es
A la seva sol·licitud, el client haurà d’indicar les següents dades bàsiques: nom, DNI, dia de la incidència, trajecte, hora, nº del viatge utilitzat, i rebrà en el seu domicili o per correu electrònic el val de viatge.
En aquest cas, s’haurà de conservar el títol de transport utilitzat en el viatge que dóna dret al ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ per a presentar-ho en la taquilla o oficina d’atenció al client de Renfe Rodlies Barcelona en el moment de bescanviar el val de viatge per un títol de transport vàlid.
A partir de l’1º de setembre, també es podrà sol·licitar ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ en qualsevol oficina comercial de Renfe Rodalies Barcelona, al dia següent de la incidència, en el supòsit de que no hi hagi personal en l’estació on va finalitzar el seu viatge.
CANCEL·LACIÓ DEL TÍTOL ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ ABANS DE REALITZAR EL VIATGE
Abans de realitzar el viatge, el títol ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ haurà de ser cancel·lat en origen, per a que sigui considerat com a títol de transport vàlid.
CONDICIONS D’APLICACIÓ “DEVOLUCIÓ XPRESS” EN EL NUCLI DE RODALIES DE BARCELONA
NATURALESA:
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ és una atenció comercial excepcional i exclusiva per al Nucli de Rodalies de Barcelona que no modifica el disposat en les Condicions Generals de Transport de Viatgers de Renfe Rodalies.
CRITERIS D’APLICACIÓ ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
El client podrà beneficiar-se de la ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ si al final del seu viatge es compleixen conjuntament les següents condicions:
Que el retard del tren en el que s’ha realitzat el viatge sigui superior a QUINZE (15) MINUTS en l’estació de destinació del client.
Que el client presenti el seu títol de transport cancel·lat en origen.
CASOS EXCLOSOS
No serà aplicat ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ en cas de que el retard s’hagi produït en un tren en el que l’itinerari i l’horari comercial habitual s’hagin alterat prèviament per necessitats de l’explotació (obres, etc.), i aquestes modificacions hagin estat anunciades amb la suficient antelació en estacions, trens, mitjans de comunicació o qualsevol altre suport adequat.
DEVOLUCIÓ DEL BITLLET
Amb ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, es subministrarà al client afectat per retards superiors a QUINZE (15) MINUTS un títol de transport que li permetrà realitzar UN (1) VIATGE amb el mateix origen i destinació del seu viatge original dintre del termini d’ UN (1) MES des de la data d’emissió.
ALTRES CONDICIONS
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ no representarà mai el retorn efectiu de l’import satisfet pel viatger.
Si el client desitja rebre l’import de la indemnització en efectiu, s’atendrà al que està disposat en les Condicions Generals dels Contractes de Transport amb Viatgers de Renfe Rodalies, formalitzant la seva sol·licitud pels canals habituals (Llibre de Reclamacions, o per correu electrònic clientebarcelona@renfe.es o clientbarcelona@renfe.es )
‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ s’aplicarà de la mateixa manera a qualsevol títol de transport, sigui senzill o multiviatge, integrat en el sistema Tarifari de la ATM de Barcelona o exclusiu de Renfe Rodalies.
CARACTERÍSTIQUES DEL TÍTOL ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
És un títol de Renfe Rodalies, no vàlid a la resta d’operadors integrats en el sistema Tarifari de l’ATM de Barcelona.
Mateix número de zones que el títol de transport original aportat pel viatger.
Vàlid durant UN (1) MES des de la data d’emissió
OPERATIVA PER A FORMALITZAR ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’
La formalització de la ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ es realitzarà en dues fases, cadascuna d’elles amb les següents etapes:
Del 1 de juny al 31 d’agost de 2007-05-29
1º El client presenta el seu bitllet cancel·lat en l’estació on finalitzi el seu viatge, IMMEDIATAMENT DESPRÉS de l’arribada del tren.
2º L’estació comprova que es compleixen les condicions d'aplicació i, en cas afirmatiu, lliura al client un títol de transport ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, per a realitzar UN (1) VIATGE amb UN (1) MES DE VALIDESA.
A partir de l’1 de setembre de 2007
1º El client presenta el seu bitllet cancel·lat en l’estació on finalitzi el seu viatge, IMMEDIATAMENT DESPRÉS de l’arribada del tren.
2º L’estació comprova que es compleixen les condicions d'aplicació i, en cas afirmatiu, lliura al client un val de viatge amb la data del dia de la incidència i el nombre de zones del trajecte original que va ser afectat pel retard.
3º En el termini màxim de QUINZE (15) DIES, el client omple el val amb les dades personals sol·licitades i el presenta a qualsevol taquilla o oficina comercial de Renfe Rodalies de Barcelona.
4º La taquilla lliura al client un títol ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’, per a realitzar UN (1) VIATGE pel nombre de zones que figura en el val i UN (1) MES DE VALIDESA.
En el cas de que el final de viatge es realitzi en una estació sense personal:
En el cas de que no hi hagi personal a l’estació on finalitza el seu viatge, el client podrà sol·licitar ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ pels següents mitjans:
1º Per correu postal a : Direcció de Rodalies de Barcelona – Servei de Postvenda
Pl. Països Catalans, sn
08014 – BARCELONA
2º Per correu electrònic a qualsevol de les següents adreces: clientebarcelona@renfe.es
clientbarcelona@renfe.es
A la seva sol·licitud, el client haurà d’indicar les següents dades bàsiques: nom, DNI, dia de la incidència, trajecte, hora, nº del viatge utilitzat, i rebrà en el seu domicili o per correu electrònic el val de viatge.
En aquest cas, s’haurà de conservar el títol de transport utilitzat en el viatge que dóna dret al ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ per a presentar-ho en la taquilla o oficina d’atenció al client de Renfe Rodlies Barcelona en el moment de bescanviar el val de viatge per un títol de transport vàlid.
A partir de l’1º de setembre, també es podrà sol·licitar ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ en qualsevol oficina comercial de Renfe Rodalies Barcelona, al dia següent de la incidència, en el supòsit de que no hi hagi personal en l’estació on va finalitzar el seu viatge.
CANCEL·LACIÓ DEL TÍTOL ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ ABANS DE REALITZAR EL VIATGE
Abans de realitzar el viatge, el títol ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ haurà de ser cancel·lat en origen, per a que sigui considerat com a títol de transport vàlid.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si la gent ja desisteix ara de demanar el justificant de retard, de formular la reclamació, etc. per col·lapse a la taquilla, dubto molt que disminueixi l'aglomeració per a la devolució exprés.dgtxa wrote:Això d'haver de reclamar immediatament després de l'arribada del tren em sembla un contrasentit, perquè encara t'obliguen a haver de gastar més temps del que tenies previst que et duraria el viatge.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si ja menteixen quan informen de retards, si les informacions que difonen sobre avaries mai no coincideixen amb la versió dels usuaris afectats (vegeu, entre d'altres, l'aturada al túnel a la sortida de Sants fa uns quants mesos), queda més clar que l'aigua que aquesta serà l'excusa ideal que adduiran per escaquejar-se de la seva obligació: haver anunciat modificacions de les que no s'haurà assabentat ni sa mare.Renfe wrote: CASOS EXCLOSOS
No serà aplicat ‘DEVOLUCIÓ XPRESS’ en cas de que el retard s’hagi produït en un tren en el que l’itinerari i l’horari comercial habitual s’hagin alterat prèviament per necessitats de l’explotació (obres, etc.), i aquestes modificacions hagin estat anunciades amb la suficient antelació en estacions, trens, mitjans de comunicació o qualsevol altre suport adequat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A partir del 4 de juny hi ha una modificació de les afectacions a Rodalies per les obres de Sants a les nit, i en aquesta ocasió, els cartells informatius ja indiquen l'horari correcte dels darrers trens destinació Granollers-Canovelles, Terrassa i Mataró.davida wrote:I amb els trens de mitjanit que ningún funciona a l'hora indicada als horaris ni als cartells informatius no tens dret a devolució Xpress perque passat mitjanit no hi ha cap estació oberta.
Primer cas de la devolució express
La Vanguardia:
Una avería en un tren de mercancías provoca retrasos de 20 minutos en la línea C2 de Renfe Cercanías
Una avería en un tren de mercancías ha provocado retrasos de unos veinte minutos en un tren de la línea C2 de cercanías de Renfe que salía a las 06.26 horas de Maçanet, y ha propiciado las primeras devoluciones del importe del billete a los viajeros afectados.
El nuevo sistema, bajo el nombre de Devolución Xpress, entra hoy en funcionamiento y permite a estos viajeros cambiar su billete cancelado por otro nuevo, válido durante un mes para el mismo recorrido.
Según han informado fuentes de Renfe, en Barcelona se han efectuado veinte devoluciones en la estación de Sants, 35 en la de Passeig de Gràcia y cuatro más en la de Clot-Aragó.
La nueva iniciativa de Renfe entrará en una segunda fase a partir del 1 de septiembre, en la que el usuario, después de rellenar un cupón con sus datos, obtendrá un vale de un billete que podrá hacer efectivo durante quince días en cualquier taquilla u oficina comercial de Renfe Cercanías.
A estas horas se ha normalizado la circulación y se efectúa sin incidencias, según han informado fuentes de la compañía ferroviaria.
Una avería en un tren de mercancías provoca retrasos de 20 minutos en la línea C2 de Renfe Cercanías
Una avería en un tren de mercancías ha provocado retrasos de unos veinte minutos en un tren de la línea C2 de cercanías de Renfe que salía a las 06.26 horas de Maçanet, y ha propiciado las primeras devoluciones del importe del billete a los viajeros afectados.
El nuevo sistema, bajo el nombre de Devolución Xpress, entra hoy en funcionamiento y permite a estos viajeros cambiar su billete cancelado por otro nuevo, válido durante un mes para el mismo recorrido.
Según han informado fuentes de Renfe, en Barcelona se han efectuado veinte devoluciones en la estación de Sants, 35 en la de Passeig de Gràcia y cuatro más en la de Clot-Aragó.
La nueva iniciativa de Renfe entrará en una segunda fase a partir del 1 de septiembre, en la que el usuario, después de rellenar un cupón con sus datos, obtendrá un vale de un billete que podrá hacer efectivo durante quince días en cualquier taquilla u oficina comercial de Renfe Cercanías.
A estas horas se ha normalizado la circulación y se efectúa sin incidencias, según han informado fuentes de la compañía ferroviaria.
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
Re: Primer cas de la devolució express
Fantàstic. El primer tren del dia de la línia de Girona arriba amb retard a Barcelona. Bona forma d'inaugurar la no-indemnització a RegionalsDenisuko wrote:La Vanguardia:
Una avería en un tren de mercancías provoca retrasos de 20 minutos en la línea C2 de Renfe Cercanías
Una avería en un tren de mercancías ha provocado retrasos de unos veinte minutos en un tren de la línea C2 de cercanías de Renfe que salía a las 06.26 horas de Maçanet, y ha propiciado las primeras devoluciones del importe del billete a los viajeros afectados.
Re: Primer cas de la devolució express
Aquest mati a TV3 ja s'han fet ressó de que els usuaris de regionals, patint els mateixos retrassos no tenen dret a la devolució express.entfe001 wrote:
(...)
Fantàstic. El primer tren del dia de la línia de Girona arriba amb retard a Barcelona. Bona forma d'inaugurar la no-indemnització a Regionals
Si els mitjans de comunicació seguissin explicant aquest greuge comparatiu potser la Sra. Ministra faria alguna cosa al respecte...
Si els trens van per la mateixa via, perque uns tenen dret a la devolució i altres no? (es dona la paradoxa de que uns han pagat més que uns altres... )