Page 2 of 3
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 14:18
by Lluita1714
Una cosa he de dir. Quan feien l'L11 recordo que a tot arreu deia "estem construint el Metro Lleuger de Can Cuiàs". Per tant, és com un tramvia però amb andanes més altres. Seria positiu, per temes de redibilitat, que es convertís en tramvia en un futur i unís amb la xarxa del tram-Vallès, només caldria elevar les vies per posar-les a mig metre de l'andana.
Penseu que té pocs usuaris, seria positiu fer aquest petit canvi que no suposaria res en detriment del servei.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 14:26
by Jordi Freixas
I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 14:31
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?
Tants passatgers podria tenir?
No ho voldran deixar córrer
Posted: Thursday 11/02/2010 14:41
by Guigui
Lluita1714 wrote:Seria positiu, per temes de redibilitat, que es convertís en tramvia en un futur i unís amb la xarxa del tram-Vallès, només caldria elevar les vies per posar-les a mig metre de l'andana.
Dubto que TMB desfaci el que ha fet (mampares, conducció automàtica, etc.) així com així. Una altra cosa és la innegable utilitat que tindria fer-ho.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 15:44
by Jordi Freixas
Lluita1714 wrote:Jordi Freixas wrote:I no seria més llògic que es deixessin de tramvies i que en tot cas la prolongació fós en tot cas de l'estil del Metro del Vallès?
Tants passatgers podria tenir?
Més que ara segur.
Però ja fins i tot més enllà de si realment el que hauria hagut de ser la L11 en realitat és una prolongació de la L4, recorda que estem parlant d'una infraestructura encara nova, amb un material nou. No veig perquè de cara a la prolongació no es podria fer la mateixa infraestructura (sense soterrar, això sí) enlloc d'un tram de pis baix.
Infraestructura actual perllongada
Posted: Thursday 11/02/2010 15:51
by Guigui
Jordi Freixas wrote:No veig perquè de cara a la prolongació no es podria fer la mateixa infraestructura (sense soterrar, això sí) enlloc d'un tram de pis baix.
T'imagines un 500 passant pels carrers de Cerdanyola o pel campus de la UAB?
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 17:29
by Jordi Freixas
Per què no? Com ho faries tu, si no?
Metro pels carrers, no
Posted: Thursday 11/02/2010 17:37
by Guigui
Amb tramvia.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Thursday 11/02/2010 17:44
by Lluita1714
una cosa és certa. TMB no passarà mai de la primera corona (i no sé si ni tan sols pot).
Cal un transport? sí, però metro no, i TMB no serà, pel tema de la zona 1.Però tampoc "regalarà" l'L11. La meva proposta doncs és que no ha de coincidir precisament amb aquesta curta línia de metro, sinó que pot ser un traçat diferent, amb algunes connexions amb FGC i Renfe, per exemple a la UAB o a Cerdanyola, per facilitar el ràpid accés a Barcelona i altres ciutats més llunyanes, i amés, que entri per la Meridiana fins a Glòries enllaçant amb Trambaix i Trambesòs.
Traspàs i trajecte
Posted: Thursday 11/02/2010 17:52
by Guigui
Si el problema és que la L11 és de TMB i que sense enllaçar-l'hi, o encara millor, unir-l'hi, el tramvia del Vallès tindrà un traçat més aviat perdut per l'extrem de Ripollet o Montcada, doncs que es posin d'acord. Estic segur que a canvi d'una mòdica suma, no s'oposaran pas a traspassar la infraestructura a Trammet o qui sigui.
Atès que el tramvia estarà pensat per cobrir zones sense transport públic d'alta capacitat (comptem-hi per una vegada el tramvia que, en tot cas, en té molta més que l'autobús) i per enllaçar-les a modes més ràpids, hauria d'oferir enllaços a FGC, i les diferents línies de rodalia que circulen pel Vallès, així com el metro de Barcelona. Per tant, una bona solució seria tronc comú per Cerdanyola fins l'estació de la R4, per després tenir un ramal a Ripollet i Montcada (R3 i R2) així com un altre que agafi l'L11 fins a Trinitat Nova (L3 i L4).
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Friday 12/02/2010 0:42
by Jordi Freixas
Doncs... fem una línia de tramvia amb andanes altes i hi fem circular aquests metros?
No fotem!
Posted: Friday 12/02/2010 0:45
by Guigui
Per un moment, atura't a pensar què et semblaria veure un 500 o un 2000 per la Diagonal.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Friday 12/02/2010 1:52
by Jordi Freixas
Tal com està ara montat ho trobo impensable. Si estigués montat d'una altra manera... ja ho veuriem.
De totes maneres, et torno a recordar que la L11 és una línia de nova construcció i amb uns combois concebuts especialment per aquesta línia. I jo simplement dic que no seria tant desgabellat si enlloc de fer aquesta prolongació com a tramvia, ho fessin com a metro mateix amb trams a l'aire lliure.
Car
Posted: Friday 12/02/2010 9:27
by Guigui
Sortiria més a compte desfer la L11 com és ara i convertir-la en tramvia, tipus Trambesòs per la Gran Via.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Friday 12/02/2010 11:35
by Jordi Freixas
Molt bé. I aleshores abandonem tota la infraestructura construida?
PD: El que no és llògic és que portem ja no sé quant de temps parlant del concepte de TrenTram i ens posem les mans al cap davant de la idea de fer una prolongació seguint el que és actualment la L11...
Només era una idea al PDI
Posted: Friday 12/02/2010 12:46
by Guigui
Vull recordar que el debat ha sorgit del que he dit que era un projecte (res més) al PDI 2001-2010 d'unir la L11 amb el Tramvallès. El que s'acabi fent realment no té perquè tenir-hi res a veure.
Re: Com va la idea del "Tram-Vallès"?
Posted: Friday 12/02/2010 13:27
by Jordi Freixas
Té a veure amb que si efectivament el que volen fer és una PROLONGACIÓ, necessitaran quelcom més que dir senzillament que ha de ser un tramvia.
Només es va dir un cop, i fa deu anys
Posted: Friday 12/02/2010 14:18
by Guigui
Però, apart d'un desideràtum expressat en un pla de fa deu anys, en cap altre moment s'ha dit que es tracti d'un perllongament.
Re: L11 perllongada
Posted: Friday 12/02/2010 15:55
by Jordi Freixas
Doncs llavors, millor que eliminin la L11 com a tal, la converteixin en un últim tram de la L4, i un cop a Can Cuiàs, que facin l'enllaç amb el Tramvia i fora. Perquè si per passar per un tram de 5 parades per anar en una única direcció et trobes amb que has de fer 2 transbords... això més que altra cosa és una xapussa.
Re: L11 perllongada
Posted: Friday 12/02/2010 19:16
by Lluita1714
Jordi Freixas wrote:Doncs llavors, millor que eliminin la L11 com a tal, la converteixin en un últim tram de la L4, i un cop a Can Cuiàs, que facin l'enllaç amb el Tramvia i fora. Perquè si per passar per un tram de 5 parades per anar en una única direcció et trobes amb que has de fer 2 transbords... això més que altra cosa és una xapussa.
Jo trobo que la L11 hauria de fer seu un bon tram de la L4, per tal de que aquesta sigui finalment circular. Aproximadament fins Maragall, i fer un túnel de Sagrera-TAV a Maragall que faci circular la línia quatre. L'L11 guanyaria passatge, i la possibilitat de poder créixer ciutat endins.