Page 2 of 4

Posted: Saturday 07/07/2007 22:21
by UT596001
aarongilp wrote:Emmmm...i què és el que et fa pensar que va més gent de Barcelona o el Maresme a Lloret (i vv.) que no pas a Girona? Tinc la lleugera impressió que, com de costum, les dades en les que et bases brillen per la seva absència. De Lloret els tràfics principals són cap a Blanes (per l'estació de FF.CC., sobretot gent que viu tot l'any allí) i cap a Girona (per tràmits administratius i per turisme). Només cal que et digui que aquests dies els autobusos de R. Mas van desdoblats...
De fet, només els guiris tenen Barcelona com a primera destinació. Si un va per la zona, lo més normal del món és veure bitllets combinats RENFE+Bus de 1 o 2 zones com a molt... (on més n'he vist és a Tordera). I com bé apuntes, Girona com a capital administrativa.

Per tant, la llista més lògica seria de l'entorn
1-Moviments de caràcter comarcal
2-Girona
3-Mataró (n'he vist més bitllets d'aquests de que algun en pensa)
4-Barcelona (en part per l'enorme temps de viatge del tren)

Posted: Saturday 07/07/2007 22:24
by aarongilp
UT596001 wrote:De fet, només els guiris tenen Barcelona com a primera destinació.
I no tots, ni de bon tros. Entre els que passen per Girona primer i els que venen en autobusos xarter o bé amb els que surten de l'aeroport de Girona i pujen a Lloret, crec que el transit que vé de Barcelona és més aviat residual...

Posted: Saturday 07/07/2007 22:25
by UT596001
awe wrote:Continuü dient que no veig gens clar el ramal de Lloret.

No hi ha mai cues d'autobusos a Blanes per dur els viatgers del tren cap a Lloret. De fet, només hi ha un autobús llençadora que no he vist mai ple.
Doncs jo, menys un cop que vaig anar a Lloret a l'hivern, tots els cops que he agafat l'autobús llançadora anava amb gent dreta dins de l'autobús. Per els bitllets combinats (*) que havia vist (i que la gent tirava al terra) es repartia més o menys entre un 40-50% amb origen Barcelona i la resta de caràcter comarcal (Malgrat, Tordera, Calella...).

(*) Remarco això ja que no és possible treure bitllet combinat per a destinacions regionals (llegeixi's Girona sense anar més lluny), que en aquest cas al bus compren bitllet senzill.

Posted: Saturday 07/07/2007 22:32
by UT596001
aarongilp wrote:
UT596001 wrote:De fet, només els guiris tenen Barcelona com a primera destinació.
I no tots, ni de bon tros. Entre els que passen per Girona primer i els que venen en autobusos xarter o bé amb els que surten de l'aeroport de Girona i pujen a Lloret, crec que el transit que vé de Barcelona és més aviat residual...
Dit així tens raó. Només m'ho he imaginat per el tema de la típica visita de "ja que estem aquí anem un dia a Barcelona a fer turisme" però dels dies que s'hi estan com a molt hi aniran un sol dia, que no és gaire.

Posted: Saturday 07/07/2007 22:36
by aarongilp
Pensa que el típic guiri que només vol sol, platja i gresca que s'allotja a Lloret anirà, com a molt, a Blanes, a Calella/Pineda, a Tossa de Mar i a Platja d'Aro. Si vol veure monuments, anirà un dia a BCN i un a Girona...és a dir, que Barcelona dubto que estigui massa en les prioritats dels guiris d'anar a Barcelona.

Posted: Sunday 08/07/2007 1:35
by wefer
aarongilp wrote:és a dir, que Barcelona dubto que estigui massa en les prioritats dels guiris d'anar a Barcelona.
Normalment, les estades dels guiris a la costa (nord o sud) inclouen un dia de visita de Barcelona. De fet, és un dels atractius més importants de la costa catalana, poder visitar també Barcelona pel mateix preu que a d'altres llocs només donen platja.

Tenint en compte que Lloret és una zona totalment edicada al turisme, tenim que:
  • Els viatges a Girona, molt probablement deuen ser escassos comparats amb els que es fan a Barcelona. Girona, per als guiris, la majoria ni saben que existeix. És per això que, per exemple, l'aeroport de Girona es ven a l'estranger com aeroport de Barcelona-Girona, o fins i tot Barcelona-Costa Brava. I de fet, l'únic que coneixeran de Girona la majoria dels guiris, és el seu aeroport, on els recollirà un bus que els portarà directament a l'hotel de la seva població costanera.
  • Els viatges a Girona dels nadius :D són una misèria comparat amb els desplaçaments d'estrangers, que són aclaparadora majoria. Només a l'hivern els habitants de la zona són majoria.
Per tot plegat, em dóna força la sensació que actualment el gran flux de viatges es fan amb altres poblacions costaneres i amb Barcelona, cosa que confirmaria les observacions fetes per l'UT596001.

Posted: Sunday 08/07/2007 12:28
by entfe001
Estem obviant la mobilitat en vehicle privat, molt important a les comarques gironines gràcies al més que lamentable transport públic que tenim per aquí dalt.

A banda que s'ha de tenir molta moral per fer Lloret - Girona amb tren transbordant a Blanes i a Maçanet (i al revés encara pitjor!).
__________

Edito: Dades de l'Idescat que confirmen que la majoria de mobilitat no interna de Lloret de Mar es fa en transport individual. La proporció del transport col·lectiu arriba justet al 5%.

Em sembla que a l'Idescat també hi ha en algun lloc les destinacions / orígens de la mobilitat en base a una població determinada, a veure si ho trobo.
__________

Edito altre cop: Dades de mobilitat obligada de Lloret de Mar, on es veu que efectivament n'hi ha més a Barcelona que a Girona, però la diferència no és tan gran. A destacar el friqui que diu que va a Barcelona a peu :boig2

Més motius per al tren

Posted: Sunday 08/07/2007 13:22
by Guigui
entfe001 wrote:Dades de l'Idescat que confirmen que la majoria de mobilitat no interna de Lloret de Mar es fa en transport individual. La proporció del transport col·lectiu arriba justet al 5%.
La qual cosa fa pensar que la implantació d'un mode de TP d'alta capacitat podria tenir bona acollida entre els usuaris. A més, no oblidem que qualsevol desplaçament en cotxe privat, tant a Barcelona com a Girona, implica pagar peatge, a no ser que hom vulgui passar-se una bona estona a la carretera. Per tant, podria ser un altre punt a favor del tren, com ja és el cas dels desplaçaments BCN-Sitges, per exemple.

Posted: Sunday 08/07/2007 16:01
by EUKibo
Els meus avis viuen a Vidreres i frequento molt Lloret a l'estiu.

(¬¬ DADA: recordem que el Barcelonès concentra la majoria de població de Catalunya, molt més de la meitat sent la comarca més petita de totes)

Jo per anar a Vidreres en TP agafo tren de Badalona a Blanes, bus de Blanes a Lloret i bus de Lloret a Vidreres.

La movilitat d'aquesta zona la percebo bastant. El que hi ha indubtablement són guiris estrangers i catalans.

Així doncs la primera necessitat és la connexió de zones guiris (Calella, Lloret...) i diferents platges del Maresme.

La segona necessitat és la connexió amb Barcelona, sense Barcelona no som res, Barcelona manté i genera la inmensa majoria de movilitat a Catalunya. A més, amb tots els respectes de Girona que és una ciutat que visito sovint i és molt interessant no té interès turístic. Per posar un símil: De França que heu visitat més Poitiers, Bordeux... o l'urbe de Paris?. Barcelona atrau molts visitants alreu del mon (Sagrada Familia, Rambles, Pedrera, FCBarcelona, Tibidabo...) i si estan a Lloret als guiris no els hi fa res gastar 1 hora de tren per veure la famosa ciutat de Barcelona.

La seguent necessitat són els aeroports. L'aeroport de Barcelona mou moltíssims més passatgers que el de Girona.

I és clar que cal una movilitat de proximitat comarcal i provincial encara que no sigui tant gran com la movilitat vers Barcelona. De fet una linia de rodalies Lloret-Blanes-Aeroport-Girona-Salt o Blanes-Lloret-Vidreres-Cassà-Girona-Salt serien prou rentables ja que tindrien prou demanda. Altres ciutats espanyoles i europees amb menys població que Girona tenen millors comunicacions. Girona està només comunicada amb Barcelona i el minipoble ferroviari de Portbou i li caldrien millors comunicacions provincials sens dubte.

La bona informació

Posted: Sunday 08/07/2007 17:37
by Guigui
EUKibo wrote:(¬¬ DADA: recordem que el Barcelonès concentra la majoria de població de Catalunya, molt més de la meitat sent la comarca més petita de totes)
Dades demogràfiques del 2005 de l'Institut d'Estadística de Catalunya: Catalunya 6.946.060 habitants, Barcelonès 2.177.590 habitants (31%).

Amb aquest rigor de la teva informació, no cal comentar-ne la resta...

Posted: Sunday 08/07/2007 18:01
by awe
aarongilp wrote:Eduard, em sembla que els calculs els has fet al revés. Si la SARFA costés 10€/km, per anar de tossa a BCN valdria 935€, no pas 9.35...
:) :) :) :) :) :)
Hahahahahaha!!!!
Síííííííí!!!
Què burroooo!!!!!!!!!!!

Càlculs

Posted: Sunday 08/07/2007 18:11
by Guigui
awe wrote:
aarongilp wrote:Eduard, em sembla que els calculs els has fet al revés. Si la SARFA costés 10€/km, per anar de tossa a BCN valdria 935€, no pas 9.35...
:) :) :) :) :) :)
Hahahahahaha!!!!
Síííííííí!!!
Què burroooo!!!!!!!!!!!
Jo diria que el càlcul, tant de l'AVE com de la Sarfa, s'ha fet en €/100 km. En resum, que la relació segueix sent vàlida.

Posted: Sunday 08/07/2007 19:06
by aarongilp
El càlcul s'ha fet en €/km, mentre que es volia fer km/€. És a dir, les unitats invertides. Al passar-ho de €/km a km/€ hauràs de fer la inversa als nombres, pel que el major esdevé el menor i viceversa...

Re: La bona informació

Posted: Sunday 08/07/2007 21:43
by wefer
Guigui wrote:Dades demogràfiques del 2005 de l'Institut d'Estadística de Catalunya: Catalunya 6.946.060 habitants, Barcelonès 2.177.590 habitants (31%).
Amb aquest rigor de la teva informació, no cal comentar-ne la resta...
Jo entenc que on l'Eukibo ha dit "Barcelonès" en realitat hauria de dir "Àrea Metropolitana de Barcelona". En aquest cas sí que seria cert ja que a l'AMB hi viuen uns 4,5 milions de persones aprox, que ve a ser un 65% de la població de Catalunya.

Connexions Lloret-Girona

Posted: Sunday 08/07/2007 22:01
by Guigui
wefer wrote:Jo entenc que on l'Eukibo ha dit "Barcelonès" en realitat hauria de dir "Àrea Metropolitana de Barcelona". En aquest cas sí que seria cert ja que a l'AMB hi viuen uns 4,5 milions de persones aprox, que ve a ser un 65% de la població de Catalunya.
Doncs ens trobem davant d'un cas flagrant de contaminació lingüística:
EUKibo wrote:(¬¬ DADA: recordem que el Barcelonès concentra la majoria de població de Catalunya, molt més de la meitat sent la comarca més petita de totes)
Però és igual, si Lloret formarà part de la vegueria de Girona, el més lògic és que hi hagi un servei fluid a la capital administrativa (deixant de banda el cas de Sta. Coloma de Farners :'( ), cosa que, a més, ajudaria els polítics d'aquí a predicar amb l'exemple i aplicar a Catalunya el model descentralitzat que tant diuen que volen implantar a tot Espanya.

Posted: Monday 09/07/2007 14:15
by genissimon
1.- Fer arribar el tren a Lloret, crec que l'estació estava prop del camp de futbol, del poliesportiu i la plaça de braus; just a la part del darrera del casino que està davant de l'estació d'autobusos.

2.- Es creava una nova estació soterrada a Blanes, aproximadament a la cruïlla del carrer Anselm Clavé amb l'avinguda de l'estació.

3.- Si, finalment, es traspassen regionals i rodalies (regionías y cercanales) a la Generalitat, es poden posar trens directes (sense transbordaments) de Lloret a Barcelona i Girona, on enllaçarien amb els Catalunya Exprés a Cervera de la Marenda. Per possibilitar aquests enllaços, els trens de rodalies que avui acaben el seu recorregut a Maçanet acabarien a Girona i els Catalunya exprés que acaben a Figueres ho farien a Cervera.

4.- Quan funcioni la línia d'altes prestacions fins a França, els rodalies de Lloret podrien enllaçar a Girona amb els trens de la SNCF.

5.- Lloret, 32700 habitants (31/12/2006). Blanes, 37800. Total, 70500.

6.- Segons Idescat, de Lloret surten a treballar a fora 964 persones en transport individual i 108 en col·lectiu. Van a treballar a Lloret 2118 persones en transport individual i 173 en col·lectiu. Per estudis van a fora, 172 en individual i 156 en col·lectiu, desde fora 31 en individual i 16 en col·lectiu.

7.- De Blanes surten a treballar a fora 3694 persones en transport individual i 333 en col·lectiu. Van a treballar a Blanes 1955 persones en transport individual i 195 en col·lectiu. Per estudis van a fora 165 en individual i 260 en col·lectiu, desde fora 98 en individual i 53 en col·lectiu.

Com a conclusió hi ha un important flux diari de gent per mobilitat obligada, la major part del qual només en transport individual, probablement pel poc atractiu del transport col·lectiu.

Salut !!

Posted: Monday 09/07/2007 14:50
by genissimon
Més ben posat (tabulat) i amb percentatges i totals.

Salut !!

Posted: Tuesday 10/07/2007 8:59
by Ecomobisostrans
genissimon wrote:3.- Si, finalment, es traspassen regionals i rodalies (regionías y cercanales) a la Generalitat, es poden posar trens directes (sense transbordaments) de Lloret a Barcelona i Girona, on enllaçarien amb els Catalunya Exprés a Cervera de la Marenda. Per possibilitar aquests enllaços, els trens de rodalies que avui acaben el seu recorregut a Maçanet acabarien a Girona i els Catalunya exprés que acaben a Figueres ho farien a Cervera.
El traspas potser pot facilitar les coses, però això tambe es pot fer amb la situació actual.
6.- Segons Idescat, de Lloret surten a treballar a fora 964 persones en transport individual i 108 en col·lectiu. Van a treballar a Lloret 2118 persones en transport individual i 173 en col·lectiu. Per estudis van a fora, 172 en individual i 156 en col·lectiu, desde fora 31 en individual i 16 en col·lectiu.

7.- De Blanes surten a treballar a fora 3694 persones en transport individual i 333 en col·lectiu. Van a treballar a Blanes 1955 persones en transport individual i 195 en col·lectiu. Per estudis van a fora 165 en individual i 260 en col·lectiu, desde fora 98 en individual i 53 en col·lectiu.

Com a conclusió hi ha un important flux diari de gent per mobilitat obligada, la major part del qual només en transport individual, probablement pel poc atractiu del transport col·lectiu.
Si nomes contes la mobilitat "obligada" et deixes pel camí almenys el 90% dels viatges amb origen i/o destinació Blanes i Lloret. Lo important a l'hora de comptabilitzar els viatges es tenir en compte el total de viatges que s'hi fan. El motiu pel que es facin es cosa de cadascú, si be es cert que es mes fàcil comptar els "obligats" pel fet de que son mes constants.

M'imagino que si es posa tren a Blanes i Lloret es necessitaria una frecuencia d'uns 15 minuts a l'hivern i 8 o 10 a l'estiu, tant en laborables com en festius.

Dictaminacions

Posted: Tuesday 10/07/2007 12:24
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Si nomes contes la mobilitat "obligada" et deixes pel camí almenys el 90% dels viatges amb origen i/o destinació Blanes i Lloret.
A l'hivern també? A vegades, la teva facilitat per sentar càtedra em deixa ben parat...

Posted: Tuesday 10/07/2007 13:37
by Ecomobisostrans
A l'hivern molt menys pero tambe. Fa poc la meva mare va estar a Lloret i li va dir gent d'allà, que el moviment de persones es impressionant, la majoria gent de fora. De totes maneres s'ha de fer la mitja de tot l'any i l'estiu (ben be del 1 de maig al 15 d'octubre) fa pujar tant la mitja que ja justifica una bona xarxa de rodalies a la zona.