Pues yo he leido que media distancia también, no sé si será verdad.entfe001 wrote:A banda que de moment només es traspassa Rodalies.
Rodalies es traspassarà a la Generalitat el gener de 2010
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Amb el tema del personal s'ha de ser molt curós. No fos cas que apart d'avaries hi hagués avaries estranyes.
sequera wrote:Veig massa excepticisme ...wefer wrote: I tot plegat veurem com queda, perquè jo encara no sé si estan parlant de traspassar la infraestructura, el poder de decisió, la gestió dels trens, o què...
Ara toca el torn de la comissió mixta, i estem en terminis per incorporar el traspàs en els pressupostos de l'Estat i la Generalitat.
Teniu en compte que traspassos més dificils hem vist. Recordeu que tots els serveis que te la Generalitat son resultat de traspas de competencies.
Des de la Sanitat (inclosos grans hospitals com el de la vall d'hebron), la Justicia, les carreteres, la educació o la seguretat.
Ja veurem com queda tot plegat. Personalment prefereixo un traspàs complert de tot el sistema , personal, material, infraestructura.....
Estaremos atentos.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Estatuto
http://youtube.com/watch?v=h2Fd5Qdfamg"apoyaré la reforma del estatuto de Catalunya que apruebe el parlamento de Catalunya"
Dixit José Luis Rodríguez Zapatero 13-11-03
Re: Estatuto
efectivament. Lamentablement estem encara amb l'estatut del 1977.Ferry1ac1 wrote:http://youtube.com/watch?v=h2Fd5Qdfamg"apoyaré la reforma del estatuto de Catalunya que apruebe el parlamento de Catalunya"
Dixit José Luis Rodríguez Zapatero 13-11-03
¿Algú ha buscat les diferencies entre la proposta d'estatut aprovada al parlament i la llei orgànica, l'estatut, aprovada per les Cortes Generales?
perdó por el off-topic.
Perfecte, però atenció!
Hola!
Bona notícia, però estarem a l'aguait per veure si tenim una xarxa en condicions.
De moment, en matèria d'explotació ferroviària i modernització d'infraestructura la Generalitat té un notable. Suspens en la creació de noves línies, però.
Salut!
Bona notícia, però estarem a l'aguait per veure si tenim una xarxa en condicions.
De moment, en matèria d'explotació ferroviària i modernització d'infraestructura la Generalitat té un notable. Suspens en la creació de noves línies, però.
Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Telenoticies.cat
El Congrés aprova el traspàs de rodalies de Renfe a la Generalitat amb dotació pressupostària
La política antiterrorista en el cas dels partits d'àmbit estatal i les transferències i el desenvolupament de l'Estatut per part dels partits catalans han centrat les intervencions en la tercera i última sessió del debat de política general. Un bon nombre de les resolucions que s'han aprovat exigeixen el ple desplegament de l'Estatut de Catalunya. Entre aquestes propostes, destaca una resolució del PSOE que aposta perquè el càlcul d'inversions de l'Estat a Catalunya en infraestructures no se cenyeixi només als ministeris de Foment i Medi Ambient. També s'ha aprovat el traspàs de rodalies a la Generalitat amb dotació pressupostària.
------------------------------------------------------------------------------------
Socialistes i ICV han aconseguit els vots suficients per tirar endavant una resolució que deixa clar que les inversions en infraestructures a Catalunya no es limitaran exclusivament a les àrees de Foment i Medi Ambient. Aquest era un dels principals cavalls de batalla entre els governs espanyol i català i ha generat més d'una tensió amb el Ministeri d'Economia, partidari d'una lectura més restrictiva. Des d'Iniciativa, Joan Herrera, s'ha mostrat satisfet en comprovar com el govern espanyol camina en la bona direcció a l'hora de desplegar l'Estatut.
Satisfacció també a Convergència i Unió. Josep Antoni Duran Lleida ha destacat que el seu grup ha aconseguit tirar endavant set resolucions, inclosa la que fa referència al traspàs de rodalies de Renfe a Catalunya. En la moció aprovada no només s'aprova el traspàs de rodalies, sinó que a més es concreta la valoració econòmica que l'ha d'acompanyar.
Des d'ERC, en canvi, s'ha mostrat en aquesta última fase del debat cert malestar que el portaveu, Joan Tardà, ha evidenciat amb una amenaça cap al PSOE: "Sense compliment exhaustiu de l'Estatut i sense publicació de les balances fiscals, no comptin amb nosaltres". Tardà, que ha destacat que en aquest debat no hi ha hagut ni una sola resolució conjunta entre la seva formació i els socialistes, ha afegit, però, que les dificultats són un estímul perquè ERC continuï treballant.
Pel que fa a la transferència de rodalies de Renfe, Esquerra ha criticat que Zapatero fes l'anunci durant el debat i en resposta a una intervenció del portaveu de CiU en lloc de comunicar-ho al president de la Generalitat, José Montilla.
El que sí que ha satisfet els republicans, tot i que s'han abstingut en la votació, és l'aprovació d'una resolució que aporta 1.000 milions d'euros a distribuir entre les comunitats autònomes perquè el desplegament de la llei de dependència no frustri les expectatives dels ciutadans.
El Congrés aprova el traspàs de rodalies de Renfe a la Generalitat amb dotació pressupostària
La política antiterrorista en el cas dels partits d'àmbit estatal i les transferències i el desenvolupament de l'Estatut per part dels partits catalans han centrat les intervencions en la tercera i última sessió del debat de política general. Un bon nombre de les resolucions que s'han aprovat exigeixen el ple desplegament de l'Estatut de Catalunya. Entre aquestes propostes, destaca una resolució del PSOE que aposta perquè el càlcul d'inversions de l'Estat a Catalunya en infraestructures no se cenyeixi només als ministeris de Foment i Medi Ambient. També s'ha aprovat el traspàs de rodalies a la Generalitat amb dotació pressupostària.
------------------------------------------------------------------------------------
Socialistes i ICV han aconseguit els vots suficients per tirar endavant una resolució que deixa clar que les inversions en infraestructures a Catalunya no es limitaran exclusivament a les àrees de Foment i Medi Ambient. Aquest era un dels principals cavalls de batalla entre els governs espanyol i català i ha generat més d'una tensió amb el Ministeri d'Economia, partidari d'una lectura més restrictiva. Des d'Iniciativa, Joan Herrera, s'ha mostrat satisfet en comprovar com el govern espanyol camina en la bona direcció a l'hora de desplegar l'Estatut.
Satisfacció també a Convergència i Unió. Josep Antoni Duran Lleida ha destacat que el seu grup ha aconseguit tirar endavant set resolucions, inclosa la que fa referència al traspàs de rodalies de Renfe a Catalunya. En la moció aprovada no només s'aprova el traspàs de rodalies, sinó que a més es concreta la valoració econòmica que l'ha d'acompanyar.
Des d'ERC, en canvi, s'ha mostrat en aquesta última fase del debat cert malestar que el portaveu, Joan Tardà, ha evidenciat amb una amenaça cap al PSOE: "Sense compliment exhaustiu de l'Estatut i sense publicació de les balances fiscals, no comptin amb nosaltres". Tardà, que ha destacat que en aquest debat no hi ha hagut ni una sola resolució conjunta entre la seva formació i els socialistes, ha afegit, però, que les dificultats són un estímul perquè ERC continuï treballant.
Pel que fa a la transferència de rodalies de Renfe, Esquerra ha criticat que Zapatero fes l'anunci durant el debat i en resposta a una intervenció del portaveu de CiU en lloc de comunicar-ho al president de la Generalitat, José Montilla.
El que sí que ha satisfet els republicans, tot i que s'han abstingut en la votació, és l'aprovació d'una resolució que aporta 1.000 milions d'euros a distribuir entre les comunitats autònomes perquè el desplegament de la llei de dependència no frustri les expectatives dels ciutadans.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Perfecte, però atenció!
Sí, haurà necessitat 30 anys perquè entre Martorell i Barcelona hi hagi doble via, 30 km escassos.
JaMiRo! wrote:Hola!
Bona notícia, però estarem a l'aguait per veure si tenim una xarxa en condicions.
De moment, en matèria d'explotació ferroviària i modernització d'infraestructura la Generalitat té un notable. Suspens en la creació de noves línies, però.
Salut!
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Re: Perfecte, però atenció!
Comparat amb les dècades que haurà tardat el desdoblament fins a La Garriga, en un tram també de 30 km, casi ná...josep_serre wrote:Sí, haurà necessitat 30 anys perquè entre Martorell i Barcelona hi hagi doble via, 30 km escassos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Perfecte, però atenció!
En aquests 30 anys, exactament quants desdoblaments de via s'han fet a Renfe? I quants d'ells s'han fet en zones urbanes? Quantes estacions noves s'han fet? Quantes millores en les freqüències?josep_serre wrote:Sí, haurà necessitat 30 anys perquè entre Martorell i Barcelona hi hagi doble via, 30 km escassos.
I a resultes de tot plegat, quin creixement d'usuaris hi ha hagut i quin ha sigut l'índex de millora en la qualitat del servei en general?
Last edited by wefer on Friday 06/07/2007 0:24, edited 1 time in total.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Perfecte, però atenció!
Mmmm... realment curiós que des del 84 pràcticament no s'hagi fet res.fantito wrote:Sense rumiar gaire, de Molins a Sat Vicenç entre el 82 i el 84, 53 Km. I de Mataró a Arenys entre 1989 i 1991, 17 Km.
També cal fer notar que un desdoblament fins a St. Vicenç, tot i ser llarg, dista molt en complicació d'un BCN Martorell
Per cert... i la resta de preguntes? Perquè Renfe ha fet ben poques millores a la seva xarxa, que bàsicament és la mateixa que fa 30 anys. En canvi, les línies de FGC no les coneixeria ni la mare que les va ***** Recordem que quan les va agafar FGC eren línies a punt de ser clausurades, i avui dia li passen la mà per la cara a Renfe en gairebé tot.
Per cert, deixo aquí una dada que ja he dit alguna vegada, i que crec és prou significativa:
Inversions RENFE BCN 1990-2003... 193 millones de euros.
Inversiones FGC 1990-2003........... 584,4 millones de euros.
Recordem que la xarxa de FGC és molt més curta que la de Renfe.
És evident que, allà on ha posat la mà la Generalitat (fins ara, com a mínim) el servei s'ha millorat de forma espectacular, mentre que desgraciadament, allà on ha continuat governant l'Estat, la deixadesa i la inversió mínima han estat la tònica, que últimament fins i tot els ha portat a perdre viatgers, mentre la resta de mitjans fins fa ben poc n'han guanyat any rera any d'una manera molt notable.
Per tant, el trspàs si es fa bé (ja ho veurem) podria ser la millor notícia en matèria ferroviària des que es va inaugurar el Barcelona-Mataró
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Perfecte, però atenció!
Mmmm... algú podria comprovar la data del desdoblament entre Mataró i Arenys? em penso que és bastant anterior, començament dels 80.
fantito wrote:Sense rumiar gaire, de Molins a Sat Vicenç entre el 82 i el 84, 53 Km. I de Mataró a Arenys entre 1989 i 1991, 17 Km.wefer wrote:En aquests 30 anys, exactament quants desdoblaments de via s'han fet a Renfe?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Perfecte, però atenció!
A veure estic d'acord amb que FGC és una empresa ben gestionada, no vol dir que no tingui coses criticables, i que Renfe no ho és també hi estic d'acord.
Pel que fa a les inversions, malgrat que jo crec que hi va haver una bona època a FGC, als anys 80 i començament dels 90, doncs cal tenir en compte com estaven les coses abans, tot absolutament abandonat.
Però no estarem amb el mal de muchos.... el desdoblament de via a la línia Llobregat-Anoia es pot considerar un despropòsit darrere l'altre, realitzat amb comptagotes, lentament, estació a estació, en comptes d'haver-se avançat als esdeveniments i haver-ho fet tot de cop, ho haguéssim tingut molt abans per molt menys cost i no tindríem ara una obra inacabada i amb colls d'ampolla important, això per no parlar de la no previsió de la necessitat de trens ràpids a la línia.
Al meu entendre la culpa de tot plegat ha estat la política excessivament conservadora de FGC en no permetre tenir la seva línia en obres en massa punts de la línia, la qual cosa ha alentit les obres enormement, mentre que si s'haguessin fet les actuacions els anys 80 quan les molèsties ocasionades haguessin estat menors en no haver tanta població, però sí que es podia preveure el seu increment s'hagués construït més ràpidament, i per cert estalviant-nos molts soterraments.
I pel que fa a la línia Barcelona-Vallès efectivament va tenir les actuacions corresponents en el seu moment, però des de mitjan anys 90 no s'ha fet pràcticament res significatiu, remodelar estacions i modernitzar instal·lacions, però si voleu parlem d'aparcaments a les estacions, de la coordinació amb els ajuntaments a l'hora de crear busos urbans d'aportació, FGC sap que pràcticament no pot créixer més en viatgers no li val la pena buscar més viatgers ara per ara, i això és degut a que no s'ha previst cap increment de capacitat i velocitat de la línia que actualment està saturada en freqüència i en viatgers i el que és pitjor, no hi ha cap planificació seriosa per incrementar-ne la capacitat, fer-ho res suposa pensar i això és culpa tant de l'empresa com de l'administració.
El problema és que durant molts anys les inversions que s'han fet en aquesta matèria s'han fet més pensant en la gestió de l'empresa que no tant en el públic usuari que l'havia d'utilitzar, encara que en molts casos eren objectius comuns els d'uns i altres en d'altres no ha estat així, i els problemes que ha suposat, els que he explicat.
Aquesta és la meva opinió sobre la gestió de les infrastructures per part de la Generalitat, que en el seu moment va estar molt bé però ha esdevingut ara per ara en una enganyifa.
Quan volgueu parlem del transport públic interurbà per carretera.
Pel que fa a les inversions, malgrat que jo crec que hi va haver una bona època a FGC, als anys 80 i començament dels 90, doncs cal tenir en compte com estaven les coses abans, tot absolutament abandonat.
Però no estarem amb el mal de muchos.... el desdoblament de via a la línia Llobregat-Anoia es pot considerar un despropòsit darrere l'altre, realitzat amb comptagotes, lentament, estació a estació, en comptes d'haver-se avançat als esdeveniments i haver-ho fet tot de cop, ho haguéssim tingut molt abans per molt menys cost i no tindríem ara una obra inacabada i amb colls d'ampolla important, això per no parlar de la no previsió de la necessitat de trens ràpids a la línia.
Al meu entendre la culpa de tot plegat ha estat la política excessivament conservadora de FGC en no permetre tenir la seva línia en obres en massa punts de la línia, la qual cosa ha alentit les obres enormement, mentre que si s'haguessin fet les actuacions els anys 80 quan les molèsties ocasionades haguessin estat menors en no haver tanta població, però sí que es podia preveure el seu increment s'hagués construït més ràpidament, i per cert estalviant-nos molts soterraments.
I pel que fa a la línia Barcelona-Vallès efectivament va tenir les actuacions corresponents en el seu moment, però des de mitjan anys 90 no s'ha fet pràcticament res significatiu, remodelar estacions i modernitzar instal·lacions, però si voleu parlem d'aparcaments a les estacions, de la coordinació amb els ajuntaments a l'hora de crear busos urbans d'aportació, FGC sap que pràcticament no pot créixer més en viatgers no li val la pena buscar més viatgers ara per ara, i això és degut a que no s'ha previst cap increment de capacitat i velocitat de la línia que actualment està saturada en freqüència i en viatgers i el que és pitjor, no hi ha cap planificació seriosa per incrementar-ne la capacitat, fer-ho res suposa pensar i això és culpa tant de l'empresa com de l'administració.
El problema és que durant molts anys les inversions que s'han fet en aquesta matèria s'han fet més pensant en la gestió de l'empresa que no tant en el públic usuari que l'havia d'utilitzar, encara que en molts casos eren objectius comuns els d'uns i altres en d'altres no ha estat així, i els problemes que ha suposat, els que he explicat.
Aquesta és la meva opinió sobre la gestió de les infrastructures per part de la Generalitat, que en el seu moment va estar molt bé però ha esdevingut ara per ara en una enganyifa.
Quan volgueu parlem del transport públic interurbà per carretera.
wefer wrote:En aquests 30 anys, exactament quants desdoblaments de via s'han fet a Renfe? I quants d'ells s'han fet en zones urbanes? Quantes estacions noves s'han fet? Quantes millores en les freqüències?josep_serre wrote:Sí, haurà necessitat 30 anys perquè entre Martorell i Barcelona hi hagi doble via, 30 km escassos.
I a resultes de tot plegat, quin creixement d'usuaris hi ha hagut i quin ha sigut l'índex de millora en la qualitat del servei en general?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
De EL PAÍS.com:
Fomento traspasará Cercanías a Cataluña, pero ni un metro de vías
El Gobierno catalán reclama los trenes y que se garantice la inversión
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 03/09/2007
La comisión técnica que tiene que definir los traspasos de competencias a la Generalitat catalana se reunirá el próximo día 10 para hablar de Cercanías. Pero el Gobierno catalán ya conoce por adelantado parte de la decisión: no recibirá ni un solo metro de vías. Fomento aduce que las vías son de ADIF y que ninguna nace y muere en Cataluña, ya que continúan hacia Valencia, por el sur; hacia Zaragoza, por el oeste, y hacia Francia.
El traspaso de Cercanías tiene que ser efectivo en enero, según anunció el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, en su última visita a Barcelona. De modo que la comisión deberá trabajar a buen ritmo para ultimar los detalles.
El Gobierno catalán no está dispuesto a quedarse sólo con la capacidad de decidir los horarios de los trenes que opere Renfe. Si no puede recibir las vías, su propósito es quedarse con los trenes. Dado que Cercanías Barcelona es ya una unidad de negocios autónoma, el Ejecutivo catalán quiere quedarse esa unidad al completo: los trenes, la capacidad de decisión e incluso el personal. Además, quiere garantías sobre las inversiones en las vías.
Queda una línea, que va de Barcelona a Blanes por el litoral y que el Ejecutivo catalán confiaba en recibir traspasada. Tampoco. Los representantes de la Administración central aducen que estas vías siguen luego y coinciden con tramos que utilizan trenes transcomunitarios.
ADIF tiene un contrato-programa con el Gobierno central en el que se prevén las inversiones que se deben realizar en toda España; también, claro, en Cataluña. El Ejecutivo catalán exige que el traspaso de competencias incluya información sobre las inversiones previstas y la capacidad de control sobre las mismas. "No puede ser que nos traspasen las vías y luego se caigan por falta de inversión y mantenimiento", afirmó un dirigente del Gobierno de la Generalitat, conocedor de los avatares de la negociación.
Pero el Estado no sólo tiene un contrato-programa con ADIF, también lo tiene con la operadora de los trenes: Renfe. En función del mismo, realiza una serie de aportaciones a la empresa y ésta, a cambio, cumple con las tareas que se le asignan como servicio público, de modo que es el Gobierno el que establece los objetivos que debe cubrir Renfe. El Ejecutivo catalán pretende hacerse cargo de las partidas del contrato-programa, de modo que pueda decidir qué tipo de servicio tiene que cumplir Renfe.
En esta tesitura, el Gobierno catalán trata de conseguir que la presencia en Barcelona del secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, sirva para que se liciten antes de final de año dos obras capitales para el esquema ferroviario: el tramo del aeropuerto y los accesos (tanto los ferroviarios como los viarios) al puerto de Barcelona.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Más de lo mismo...
Fomento traspasará Cercanías a Cataluña, pero ni un metro de vías
El Gobierno catalán reclama los trenes y que se garantice la inversión
FRANCESC ARROYO - Barcelona - 03/09/2007
La comisión técnica que tiene que definir los traspasos de competencias a la Generalitat catalana se reunirá el próximo día 10 para hablar de Cercanías. Pero el Gobierno catalán ya conoce por adelantado parte de la decisión: no recibirá ni un solo metro de vías. Fomento aduce que las vías son de ADIF y que ninguna nace y muere en Cataluña, ya que continúan hacia Valencia, por el sur; hacia Zaragoza, por el oeste, y hacia Francia.
El traspaso de Cercanías tiene que ser efectivo en enero, según anunció el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, en su última visita a Barcelona. De modo que la comisión deberá trabajar a buen ritmo para ultimar los detalles.
El Gobierno catalán no está dispuesto a quedarse sólo con la capacidad de decidir los horarios de los trenes que opere Renfe. Si no puede recibir las vías, su propósito es quedarse con los trenes. Dado que Cercanías Barcelona es ya una unidad de negocios autónoma, el Ejecutivo catalán quiere quedarse esa unidad al completo: los trenes, la capacidad de decisión e incluso el personal. Además, quiere garantías sobre las inversiones en las vías.
Queda una línea, que va de Barcelona a Blanes por el litoral y que el Ejecutivo catalán confiaba en recibir traspasada. Tampoco. Los representantes de la Administración central aducen que estas vías siguen luego y coinciden con tramos que utilizan trenes transcomunitarios.
ADIF tiene un contrato-programa con el Gobierno central en el que se prevén las inversiones que se deben realizar en toda España; también, claro, en Cataluña. El Ejecutivo catalán exige que el traspaso de competencias incluya información sobre las inversiones previstas y la capacidad de control sobre las mismas. "No puede ser que nos traspasen las vías y luego se caigan por falta de inversión y mantenimiento", afirmó un dirigente del Gobierno de la Generalitat, conocedor de los avatares de la negociación.
Pero el Estado no sólo tiene un contrato-programa con ADIF, también lo tiene con la operadora de los trenes: Renfe. En función del mismo, realiza una serie de aportaciones a la empresa y ésta, a cambio, cumple con las tareas que se le asignan como servicio público, de modo que es el Gobierno el que establece los objetivos que debe cubrir Renfe. El Ejecutivo catalán pretende hacerse cargo de las partidas del contrato-programa, de modo que pueda decidir qué tipo de servicio tiene que cumplir Renfe.
En esta tesitura, el Gobierno catalán trata de conseguir que la presencia en Barcelona del secretario de Estado de Infraestructuras, Víctor Morlán, sirva para que se liciten antes de final de año dos obras capitales para el esquema ferroviario: el tramo del aeropuerto y los accesos (tanto los ferroviarios como los viarios) al puerto de Barcelona.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Más de lo mismo...
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
- Rafa Monty
- N6
- Posts: 167
- Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
- Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Aquí hi ha una cosa que no em quadra en aquesta noticia:
S'ha d'anar a per totes per aconseguir el traspàs integral de la xarxa incloses les vies de cara a les properes eleccions.
El partits catalans haurien de fer un front comú per posar aquesta condició com a innegociable a l'hora de pactar govern al Congrés dels Diputats. Si aconseugim que el PP i el PSOE no tinguin majoria absoluta, ja hi tenim això guanyat.
Per a tota la resta... palla, palla i més palla.U-Bahn wrote:Fomento traspasará Cercanías a Cataluña, pero ni un metro de vías
(...)
"No puede ser que nos traspasen las vías y luego se caigan por falta de inversión y mantenimiento", afirmó un dirigente del Gobierno de la Generalitat, conocedor de los avatares de la negociación.
S'ha d'anar a per totes per aconseguir el traspàs integral de la xarxa incloses les vies de cara a les properes eleccions.
El partits catalans haurien de fer un front comú per posar aquesta condició com a innegociable a l'hora de pactar govern al Congrés dels Diputats. Si aconseugim que el PP i el PSOE no tinguin majoria absoluta, ja hi tenim això guanyat.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Llavors estaràs anant en contra de la llei. L'Estatut diu que la Generalitat tindrà poder sobre les línies que tenen inici i final en territori català. Com a molt estirar, podrien conseguir la línia de l'aeroport.Jordi Freixas wrote:Aquí hi ha una cosa que no em quadra en aquesta noticia:
Per a tota la resta... palla, palla i més palla.U-Bahn wrote:Fomento traspasará Cercanías a Cataluña, pero ni un metro de vías
(...)
"No puede ser que nos traspasen las vías y luego se caigan por falta de inversión y mantenimiento", afirmó un dirigente del Gobierno de la Generalitat, conocedor de los avatares de la negociación.
S'ha d'anar a per totes per aconseguir el traspàs integral de la xarxa incloses les vies de cara a les properes eleccions.
El partits catalans haurien de fer un front comú per posar aquesta condició com a innegociable a l'hora de pactar govern al Congrés dels Diputats. Si aconseugim que el PP i el PSOE no tinguin majoria absoluta, ja hi tenim això guanyat.