Re: Aprofitament de trens històrics...
Posted: Tuesday 26/05/2009 14:07
Hosti tu quina xispa!!! Ni el Molt Honorable!!!
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Era un chist...Jordi Freixas wrote:Hosti tu quina xispa!!! Ni el Molt Honorable!!!
No copiem el vocabulari del Montilla, que es semblant al de la RENFE.Guigui wrote:Era un chist...Jordi Freixas wrote:Hosti tu quina xispa!!! Ni el Molt Honorable!!!
D'acord amb tu Lauria, es una pena pero en aquest pais som aixi, i mentres material historic podrinse, o mort de fastic a las cotxeres, com per exemple elccas de FGC a la linea del valles, crec que hauirem de fer algolauria1226 wrote:Es podria fer com a la Gran Bretanya i enlloc de l'atomització d'associacions que hi ha per aquí que se n'unissin unes quantes. A l'ílla del Nord d'Europa, no us penseu que van sobrats d'armilla o que l'estat els subvenciona. El que passa és que el ferrocarril allà té més adeptes, però tampoc tants, és el futbol que desperta tantes passions o més que aquí. Però els afeccionats britànics es concentren en poques associacions de molts membres i això aconsegueix dos objectius. 1èr. que les quotes de soci encara que mòdiques individualment en total facin una suma que comença a ser respectable i 2n. que la minoria més activa, que aqui també tenim, pot formar equips totalment operatius i eficaços amb un coixí al darrere que els fa sentir i amb motiu, respaldats.
Mentre que per a qui les capelletes i els grupets s'entorpeixen, marquen, molesten, bloquegen, etc., mutuament. No posaré exemples catalans per evitar que ningú se senti al.ludit en particular, però em dirigeixo, fonamentalment a Catalunya, com una crítica/autocrítca que preten ser constructiva, encara que ja m'he tornat totalment excèptic. Un exemple que ens pot ser vàlid és el de Mallorca. En un territòri tan reduït com el de S'ílla, en el que els afeccionats és poden comptar amb els dits de la mà, tenim dues entitats cadascuna amb el seu propi material i una d'esquena a l'altra. Totes dues tenen els millors desitjos i volen realment rehabilitar un material de primeríssima qualitat dins de l'àmbit conservacionista i històric. Però amb recursos autolimitats i depenents de l'administració per fer córrer el material per una xarxa que dificilment por assimilar-lo. El resultat ja se sap abans de començar: ¡No faran Res!.
Aqui si no s'és President o secretari general del que sigui, encara que d'un de sol, ja es considera un fracàs i tothom ha de ser amic i codejar-se, com a mínim amb Sant Pere en persona per poder-ho explicar. Deliris de grandesa, fals orgull, ignorància, estupidesa?, potser una barreja de tot, però en el cas català cal afegir-hi un bon raig d'autoodi i ja temin amanit el menú que ens ha dut fins on som. Realment, recollim segons el que hem sembrat i tots en som responsables.
Si, veure la Landaluce i la 215 en Doble traccció pot ser espectacular. De moment si vols veure una Mallet Portuguesa funcionant hom pot fer-ho al Muesu Basc de Ferrocarril d'Azpeitia.swansea wrote:En relació al que s'ha parlat de Mallorca, crec que abans de parlar de segons que valdria la pena informar-se una mica. Per començar les dues associacions que hi ha a Balears no es duen malament. Les relacions són bones. el que si é scert és que els objectius que s'han marcat són distints. El CFVM està construint un parc de 5 polzades i la AAFB ha apostat fortament per la restauració de material històric tot creant la Fundació FERROCAIB. I que no es fa res... home! discrep!. I si no mirau la web de la fundació: http://www.ferrocaib.org Hi trobareu alguna sorpresa... I pens que en pocs anys (2 o 3) les sorpreses encara seran més grans.
Salutacions cordials a tots!
Precisament, en això estava pensant. I l'esforç que ha necessitat amb persones jubilats de Renfe que les havien sofert, Com en Cosme García recentment desaperegut, i d'altres. El tren dels llacs no l'han creat, l'han treballat i durament.aso111 wrote:home aqui a la linia de la pobla han creat el del tren dels llacs i fan que la garrafeta ( doble mikado) surti a paseig cada cap de semana, juntament amb dos diesel i 4 vagons de la serie AA-6000