Page 2 of 2

Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars

Posted: Thursday 03/11/2011 22:59
by metring
http://elperiodico.cat/ca/noticias/soci ... ia-1206488

Barcelona prohibirà l'accés de busos turístics al voltant de la Sagrada Família

L'ajuntament invertirà 700.000 euros a millorar la mobilitat a la zona i l'ampliació d'aparcaments
Dijous, 3 de novembre del 2011 - 17:43h.
HELENA LÓPEZ / Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona prohibirà als autocars turístics circular per l'entorn de la basílica de la Sagrada Família a partir de la pròxima Setmana Santa per intentar mitigar la pressió turística que pateixen els veïns, segons ha anunciat el regidor de l'Eixample, Gerard Ardanuy.

Aquesta prohibició, llargament reclamada pels habitants de la zona, permetrà suprimir les parades de bus ubicades davant les façanes de la Passió i el Naixement, als carrers Sardenya i Marina, on les voreres guanyaran un 50% d'ample, passant de 5 a 7,25 metres, amb la intenció de millorar la circulació dels vianants i la seva seguretat (ara les cues ocupen fins i tot la calçada, amb el perill que això suposa).

Aquestes obres, més l'ampliació dels aparcaments alternatius ja existents, a la plaça de Pablo Neruda, a la de la Hispanitat i en la Diagonal fins a Lepant, i entre Lepant i Padilla, suposaran 700.000 euros d'inversió.

L'ampliació de les estacions de bus alternatives suposarà un augment de les 44 places actuals a 52, i es crearan tres itineraris indicats amb senyals perquè els turistes accedeixin al temple a peu sense problemes.

Prohibició amb excepcions

Posted: Thursday 17/05/2012 23:37
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/prohibicio- ... 29983.html

La prohibició d'autocars a la Sagrada Família tindrà excepcions

Els vehicles que transportin escolars o persones amb mobilitat reduïda i tinguin entrada de grup sí que podran aturar-se davant del temple

M.ORTEGA
Barcelona | Actualitzada el 17/05/2012 18:29

L'Ajuntament de Barcelona tira endavant amb l'objectiu de prohibir la circulació d'autocars al voltant de la Sagrada Família per oxigenar la zona i fer front a les grans aglomeracions. La norma, però, serà flexible per als autocars escolars o aquells que transportin persones amb mobilitat reduïda i disposin d'entrada de grup al temple. En aquests casos, els autocars tindran deu minuts per recollir o deixar els visitants a la parada del carrer Marina. La prohibició s'aplicarà, segons ha comunicat avui el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, a partir del mes de juny.

El sector turístic, però, havia demanat canvis més significatius, que l'Ajuntament ha desestimat, com ara que tots els grups que arribin al temple amb guia oficial puguin estacionar-hi al costat. De fet, el sector va presentar a finals del mes passat una sèrie d'alarmes que vinculaven a l'entrada en vigor de la prohibició i que anaven des d'una possible davallada del nombre de creueristes fins a la pèrdua de llocs de treball dins del sector turístic. Consideraven que aquest increment de temps de la visita (el que suposa fer el trajecte a peu des de l'aparcament d'autocars fins al temple) implicaria que Barcelona caigués de molts itineraris turístics i, per tant, demanaven flexibilitzar la prohibició.

El consistori va decidir blindar el perímetre del temple, a principis del mes de novembre del 2011, per donar resposta a una reivindicació històrica dels veïns de la zona, que demanaven posar ordre al caos circulatori als carrers del voltant de la Sagrada Família.

Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars

Posted: Tuesday 05/06/2012 11:23
by metring
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ia-1880221

BCN comença a aplicar el veto als autocars de la Sagrada Família


La reordenació és una reclamació històrica dels veïns
Dimarts, 5 de juny del 2012 - 09:57h.
EL PERIÓDICO / Barcelona

La nova ordenació de la mobilitat en l'entorn immediat de la Sagrada Família per limitar els autocars turístics entra en servei aquest dimarts, quan els autocars ja han de deixar i recollir els visitants als nous espais previstos a l'avinguda Diagonal.

zoom Un grup de turistes 'desembarquen' d'un autocar al carrer de Marina amb Diagonal/Aragó.

Un grup de turistes 'desembarquen' d'un autocar al carrer de Marina amb Diagonal/Aragó. FERRAN NADEU

En total disposen de vuit places d'aparcament a la plaça de la Hispanitat i sis a la plaça de Pablo Neruda amb l'avinguda Diagonal, on poden parar 10 minuts.

Més endavant s'hauran de desplaçar a altres aparcaments, on podran estar un màxim de dues hores, a l'avinguda Diagonal amb el carrer de Consell de Cent (vuit places), el carrer de Sardenya amb Ali Bei (10 places) i l'entorn de la plaça Monumental (quatre).
Camí senyalitzat

Per facilitar el desplaçament dels visitants, s'han ampliat les vorera de l'avinguda Diagonal al costat de la plaça de Pablo Neruda, i el carrer de Consell de Cent, entre els carrers Naupacto i Padilla.

En la mateixa línia, s'han ampliat els passos de vianants i els xamfrans i voreres dels carrers de Sardenya i Marina entre Aragó i Provença, i s'ha senyalitzat l'itinerari que està previst que segueixin.

La decisió no ha agradat al sector turístic, que ha demanat a l'ajuntament permetre que els autocars puguin accedir a peu de basílica, però que estiguin vetats els que no porten guies oficials o turistes amb l'entrada comprada per endavant, que representen el 55-60%, segons la plataforma.

El sector, organitzat a través de la Plataforma per la Mobilitat d'autocars de Barcelona, que agrupa agències de viatges, autocars discrecionals, guies turístics i operadors de creuers, ha reclamat una pròrroga, argumentant que tindran pèrdues milionàries, de llocs de treball i visitants.

La reordenació és una reclamació històrica dels veïns de la zona, i l'Associació de Veïns de la Sagrada Família ha defensat el veto dels autocars, que considera "necessari i urgent per resoldre una situació caòtica i insostenible".

A més, creuen que la mesura serà insuficient a causa del creixent volum de visites, i demanen a les associacions turístiques "mirar l'horitzó futur amb una perspectiva d'integració" d'ajuntament, veïns, la Junta del temple i el mateix sector per posar en marxa un model real de turisme sostenible.

L'ajuntament va comunicar la decisió el novembre passat, dos mesos després que un autocar ferís a tres persones de gravetat després de desfrenar-se a la confluència dels carrers de Mallorca i Marina.

Les ferides, dues dones de 28 i 54 anys, i una nena de 10, pertanyien a la mateixa família.

Raonament pueril

Posted: Tuesday 05/06/2012 13:17
by Guigui
El sector, organitzat a través de la Plataforma per la Mobilitat d'autocars de Barcelona, que agrupa agències de viatges, autocars discrecionals, guies turístics i operadors de creuers, ha reclamat una pròrroga, argumentant que tindran pèrdues milionàries, de llocs de treball i visitants.
Sempre els mateixos arguments de parvulari. Vejam, la gent recorre milers de quilòmetres per a veure la principal atracció turística de la Península Ibèrica, i ara se n'aniran amb la cua entre cames perquè hauran de caminar cinc minuts més? Vinga va!

Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars

Posted: Wednesday 06/06/2012 10:32
by metring
Doncs puc donar fe que ara es va més tranquil·lament per allà sense tant autocar, tot i que està a rebentar de gent, com sempre, així que no, no els costa caminar 5 minuts més.

Balanç un mes després

Posted: Thursday 05/07/2012 9:22
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/ep/ultima-hora/4 ... milia.html

Enuig de comerciants i guies turístics després d'un mes del veto al bus en la Sagrada Família

18:37 04.07.2012

Als bars els costa accedir a les terrasses i els xòfers celebren més espai per aparcar

BARCELONA, 4 (EUROPA PRESS)

La limitació d'accedir a la Sagrada Família en autocars turístics, que compleix aquesta setmana un mes, ha provocat les crítiques dels principals col·lectius afectats, entre els quals hi ha comerciants i guies turístics, que veuen com la seva activitat s'ha dificultat a causa de a les aglomeracions produïdes pels grups de visitants que es desplacen a peu des de les noves zones habilitades per abaixar i apujar del bus.

Les aglomeracions normalment es produeixen als carrers Marina i Sardenya, els dos accessos directes a la basílica des dels aparcaments de les places Neruda i de la Hispanitat, a l'avinguda Diagonal; les voreres de les dues vies canalitzen riuades constants de grups de turistes que es dirigeixen a visitar el temple o tornen al seu autocar.

Quan es travessen dos d'ells afloren els problemes de mobilitat --tant per a la trentena de turistes que forma cada grup com per als veïns de la zona--, ja que l'ample de les voreres no absorbeix el pas de tanta gent alhora, i la incomoditat és encara més gran quan es desplacen per punts on hi ha terrasses de bars i restaurants.

"Són murs que ens aïllen de la nostra feina", ha exclamat Pedro Moles, el propietari d'un bar al carrer Marina i també veí de la zona, qui ha assegurat que gairebé no pot sortir a servir a la seva terrassa a causa de l'afluència de turistes, i ha afirmat que ha perdut diners ja que els turistes disposen de menys temps lliure en la seva visita i no es paren a consumir.

Com a solucions ha demanat ampliar les voreres i fer que l'entorn de la Sagrada Família sigui de vianants, les mateixes reivindicacions que ha fet Maribel, propietària d'un bar de Sardenya amb Mallorca i veïna des de fa 35 anys, qui lamenta que als ancians i cotxets de nadó els és molt difícil passar, i ha sentenciat: "Ara està impossible".

Si els comerciants reproven enèrgicament els canvis, també ho fan els guies turístics; dues d'elles, Susanne i Elisabeth, han coincidit a assegurar que ara perden integrants dels grups que dirigeixen, el que els fa perdre temps a l'hora de pujar a l'autocar per reprendre les visites a la resta de monuments.

"ESFORÇOS" PER NO PERDRE TURISTES

"Costa molt esforç mantenir-los junts", ha assegurat Elisabeth, i, de la mateixa manera que Susanne, ha detallat que ara han disminuït el temps lliure que abans concedia als visitants per compensar el perdut en els recorreguts a peu; com a únic avantatge, han comentat que ara les vistes davant de les façanes del temple són millors per l'absència d'autocars.

Els conductors, malgrat que reconeixen els inconvenients que assenyalen els guies, sí estan satisfets amb els canvis: un d'ells, José Antonio Samper, ha assenyalat que la nova zona habilitada va "molt millor" i és més espaiosa per maniobrar, de manera que s'estalvia possibles cops que abans podia donar-se abans a l'incorporar-se al trànsit.

Un grup de xòfers ubicats a la zona habilitada de Consell de Cent amb Diagonal han celebrat disposar de més lloc per carregar i descarregar viatgers, però han lamentat que la Guàrdia Urbana faci "molts més controls ara que abans", i creuen que la proliferació de grups als carrers adjacents farà augmentar els carteristes.

Entre els veïns, la mesura ha despertat diferents reaccions: Marta Chiaramello, resident des de fa dos anys en un pis de València amb Sardenya, veu comprensible fer "petites renúncies perquè el país necessita del turisme", mentre que Lourdes López qualifica d'angoixants i horribles els grups que es desplacen per les voreres.

Des de l'Ajuntament, el regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, va assegurar el 21 de juny en Comissió de Seguretat i Mobilitat que la modificació havia rendit fins aleshores "raonablement bé" i no havia fet baixar el nombre de busos que s'acosten al temple, si bé ba reconèixer insuficient la capacitat d'algunes voreres i no va descartar eixamplar-les.[FIN]

Re: Cacau a Sagrada Família pels autocars

Posted: Thursday 05/07/2012 19:28
by oriolp13
Al carrer Sardenya, a l'alçada de la Sagrada Família, a canvi, hi han deixat un carril menys, i on paraven els autobusos hi han fet zona blava i una parada de taxis, amb tanta vista que no hi caben gaires taxis i acaben parant en doble fila, fent que quedi només un carril lliure per a la circulació. Han tret un problema per afegir-ne un altre...i això dels taxis ja ho he vist uns quants dies jo...