Crónica d'un viatge a Suissa
Re: Impressions d'un viatge a Suïssa
Al novembre faré una petita incursió a Suïssa i tinc un petit dubte en quan als Swiss Flexi Pass i derivats...
Pel que comentes, al ser estranger només te'l podien enviar a casa. Això vol dir que no es pot comprar cap mena de passe a les pròpies estacions?
He llegit per Internet que hi ha una Half-fare Card vàlida per un mes (a la tenda de la SBB no apareix, tan sols ho fan les anuals i bianuals). També he llegit que aquesta es podia comprar a les estacions.... En saps alguna cosa?
Algun consell a l'hora de viatjar en tren per Suïssa? No és el primer cop que vaig a Suïssa, però si el primer en el que els desplaçaments seran íntegrament en ferrocarril.
Pel que comentes, al ser estranger només te'l podien enviar a casa. Això vol dir que no es pot comprar cap mena de passe a les pròpies estacions?
He llegit per Internet que hi ha una Half-fare Card vàlida per un mes (a la tenda de la SBB no apareix, tan sols ho fan les anuals i bianuals). També he llegit que aquesta es podia comprar a les estacions.... En saps alguna cosa?
Algun consell a l'hora de viatjar en tren per Suïssa? No és el primer cop que vaig a Suïssa, però si el primer en el que els desplaçaments seran íntegrament en ferrocarril.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Guigui
- Administrador
Passis a Suïssa
Els passis es poden comprar a les estacions, almenys pel que entenc de la web. Per a això i altres qüestions, com preus, validesa, etc., te'n passo l'adreça: http://www.swisstravelsystem.ch/index.php?id=134&L=0 És en alemany, però a dalt a la dreta tens l'opció de passar a francès, anglès o italià.
Quant a consells per a anar en tren? Doncs un de simple: gaudeix-ne!
Cap a on pensaves anar, exactament?
Quant a consells per a anar en tren? Doncs un de simple: gaudeix-ne!
Cap a on pensaves anar, exactament?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Gràcies per la web. Jo ho estava mirant des de la web de la SBB i no sortia tant detallat.
Arribaré en tren a Zürich i després cap a Basel, que és on estaré. Un cop allà encara no tinc definit un planning de a quins llocs anar. El dia de tornar suposo que faré alguna parada intermitja per a visitar algun poble entre Basel i Zürich (Zürich ja la vaig visitar aquest juliol, tot i que no gaire a fons, així que al tornar aprofitaré per veure quatre coses més)
Arribaré en tren a Zürich i després cap a Basel, que és on estaré. Un cop allà encara no tinc definit un planning de a quins llocs anar. El dia de tornar suposo que faré alguna parada intermitja per a visitar algun poble entre Basel i Zürich (Zürich ja la vaig visitar aquest juliol, tot i que no gaire a fons, així que al tornar aprofitaré per veure quatre coses més)
- Guigui
- Administrador
Llocs interessants
Diuen que Baden és bonic. De fet, quan es va construir la primera línia ferroviària suïssa, que anava precisament de Zuric a Basilea, començant per la primera, així que es va inaugurar el tram fins a Baden, les famílies riques enviaven els mossos a comprar un pa molt apreciat, el "Spanisch-Brötli" (literalment, panet espanyol), d'on va venir el sobrenom de "Spanisch-Brötli-Bahn" de la línia. Agafaven la diligència de matinada per a tornar a Zuric amb el primer tren, de manera que els senyors tinguessin el pa per esmorzar.
També pots arribar-te a Schaffhausen. I a Lucerna (per mi, la ciutat més bonica de Suïssa) tampoc hi trigues gaire. Hi ha connexions directes i horàries des de Basilea i fa una bona excursió d'un dia.
També pots arribar-te a Schaffhausen. I a Lucerna (per mi, la ciutat més bonica de Suïssa) tampoc hi trigues gaire. Hi ha connexions directes i horàries des de Basilea i fa una bona excursió d'un dia.
Baden era la opció que havia trobat pel viatge de tornada (per les fotos sembla un lloc bonic, i a més té l'estació que data de 1847).
A Schaffhaussen ja hi he estat aquest mateix any. De Lucern també he sentit molts bons comentaris i pinta molt bé... a veure com està el temps i si s'hi pot fer alguna escapada. De totes formes, encara que hi vagi, algun altre any tocarà repetir, ja que hi han moltes coses interessants al voltant de Luzern (museu del transport, Rigi-Bahn, Pilatus,...)
A prop de Basel també he trobat el Waldenburger bahn, que és l'únic ferrocarril de via estreta de 750mm en tot Suïssa i que entre primavera i tardo opera amb una locomotora de vapor... llàstima que no la podré enganxar
Gràcies per la info, Guigui.
A Schaffhaussen ja hi he estat aquest mateix any. De Lucern també he sentit molts bons comentaris i pinta molt bé... a veure com està el temps i si s'hi pot fer alguna escapada. De totes formes, encara que hi vagi, algun altre any tocarà repetir, ja que hi han moltes coses interessants al voltant de Luzern (museu del transport, Rigi-Bahn, Pilatus,...)
A prop de Basel també he trobat el Waldenburger bahn, que és l'únic ferrocarril de via estreta de 750mm en tot Suïssa i que entre primavera i tardo opera amb una locomotora de vapor... llàstima que no la podré enganxar
Gràcies per la info, Guigui.
Ahir vaig tornar del viatge i........ uf, quina diferencia abismal hi ha entre els ferrocarrils d'allà i els d'aquí. Ferrocarrils a totes hores (a Zürich inclús entre la 1 i les 4 de la matinada hi ha trens, que surten entre les x:00 i les x:11 aprox de cada hora, un cada minut). Als IR, que son bàsicament els que vaig provar en trajectes entre Zürich i Basel i Basel i Luzern, al iniciar el trajecte, per megafonia, et donen la benvinguda i et desitgen un bon viatge, i més o menys igual al acabar el trajecte.
I el tema revisors, com aquí Era broma home! Allà el revisor passava a cada estació! (el tren feina no més de dues parades entre origen i destí) Així si que no es cola la gent
Estic fent un vídeo recopilatori sobre els tramvies de Basel i les circulacions que vaig veure a Luzern i Zürich (ja els posaré per aquí). De moment us deixo amb quatre fotos:
Arribada a Zürich:
Tramvia històric a Basel:
Locomotora històrica a Luzern:
Moment de tornar cap a Barcelona:
I el tema revisors, com aquí Era broma home! Allà el revisor passava a cada estació! (el tren feina no més de dues parades entre origen i destí) Així si que no es cola la gent
Estic fent un vídeo recopilatori sobre els tramvies de Basel i les circulacions que vaig veure a Luzern i Zürich (ja els posaré per aquí). De moment us deixo amb quatre fotos:
Arribada a Zürich:
Tramvia històric a Basel:
Locomotora històrica a Luzern:
Moment de tornar cap a Barcelona:
Precioses les fotos!
La locomotora i el tramvia antics funcionen permanentment?
La locomotora i el tramvia antics funcionen permanentment?
Gràcies.
El tramvia antic en teoria funciona els diumenges, però no se si durant tot l'any. Ara bé, jo el vaig fotografiar un dijous (potser només l'havien tret a passejar).
La locomotora de Luzern crec que estava allà per un viatge d'alguna associació d'amics del ferrocarril (el grupet que es veu al fons), ja que van estar fent-li fotos, van pujar-hi i van marxar.
El tramvia antic en teoria funciona els diumenges, però no se si durant tot l'any. Ara bé, jo el vaig fotografiar un dijous (potser només l'havien tret a passejar).
La locomotora de Luzern crec que estava allà per un viatge d'alguna associació d'amics del ferrocarril (el grupet que es veu al fons), ja que van estar fent-li fotos, van pujar-hi i van marxar.
Ja tinc llestos els vídeos de Zürich i Luzern.
Zürich (inclou l'arribada del TH cap a Barcelona). Fixeu-vos en la llargada dels trens (allò si que són trens!):
Zürich (inclou l'arribada del TH cap a Barcelona). Fixeu-vos en la llargada dels trens (allò si que són trens!):
Com a tema de divertiment: la societat del jungfraujoch te penjat a la seva web un PDF ( en alemany ) que ve a dir que volen fer un estudi de viabilitat per obrir un accés ràpid de lauterbrunnen a Jungfraujoch. Seria una especie d'ascensor molt vertical que superaria 2.700m de desnivell. Evidentment tot soterrat.
No dona gaires detalls però no deixa de sorpendre.
De fet sembla que no haguessin fet un un pressupost estimat....
- Trenscat
- N10
Espero que no ho facin mai, l'encant dels cremalleres de la WAB i el JB són inigualables!marcel wrote:Com a tema de divertiment: la societat del jungfraujoch te penjat a la seva web un PDF ( en alemany ) que ve a dir que volen fer un estudi de viabilitat per obrir un accés ràpid de lauterbrunnen a Jungfraujoch. Seria una especie d'ascensor molt vertical que superaria 2.700m de desnivell. Evidentment tot soterrat.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Cap de setmana a Suissa
El 13-14 de febrer aniré a Suissa.
Tinc previst estar a la zona de Montreux.
Algú que coneixi la zona em pot fer alguna recomanació ferroviaria.
Habia pensat en fer el Golden Pass Montreux - Zweisimmen, o algun dels cremalleres de la zona (Rochers-de-Naye o Pleiades).
Algú coneix la zona i em pot fer alguna recomanació.
De moment tinc reservat el sopar al Train du Fondue
Tinc previst estar a la zona de Montreux.
Algú que coneixi la zona em pot fer alguna recomanació ferroviaria.
Habia pensat en fer el Golden Pass Montreux - Zweisimmen, o algun dels cremalleres de la zona (Rochers-de-Naye o Pleiades).
Algú coneix la zona i em pot fer alguna recomanació.
De moment tinc reservat el sopar al Train du Fondue
Re: Cap de setmana a Suissa
En Guigui t'informarà molt be
Més informació a http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... a&start=20
Més informació a http://transport.cat/viewtopic.php?f=15 ... a&start=20
- Guigui
- Administrador
Propostes
Bé, he de confessar que tinc menys per la mà la Suïssa romanda que la part germanoparlant, però em sembla que el que tenies pensat fer és del millor que hi ha per allí. Una alternativa més tranquil·la i més de tipus avistament, combinada amb magnífics paisatges, és anar fins a Puidoux-Chexbres (canvi a Vevey) en tren de rodalia. A més de poder veure trens de la línia Ginebra-Berna-Zuric a tocar i, més avall, de la línia a Brig i Milà, tindràs als teus peus unes fenomenals vistes sobre el Llac Leman, amb vinyes al primer pla i el massís del Mont Blanc al fons: el meu paisatge ferroviari favorit, a falta de veure millor.
Per aquella zona també tinc pensat (el dia que tingui temps, diners i la família amb ganes de seguir-m'hi) fer Gruyères, seguint la línia Montbovon-Palézieux.
Per aquella zona també tinc pensat (el dia que tingui temps, diners i la família amb ganes de seguir-m'hi) fer Gruyères, seguint la línia Montbovon-Palézieux.
-
- N10
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Mira't les tarifes combinades entre aquests ferrocarrils, atès que existeix una mena de passi conjunt regional entre França i Suïssa
Mira't aquest web:
http://www.leman-sans-frontiere.org/infoleman.php
Vamos, com si la Cerdanya tingués bitllet integrat regional internacional.
Mira't aquest web:
http://www.leman-sans-frontiere.org/infoleman.php
Vamos, com si la Cerdanya tingués bitllet integrat regional internacional.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Propostes
El Bulle - Montbovon ja esta a la ruta. Tinc reservat una fondue en aquest tren el 13 de febrerPer aquella zona també tinc pensat (el dia que tingui temps, diners i la família amb ganes de seguir-m'hi) fer Gruyères, seguint la línia Montbovon-Palézieux.
- Guigui
- Administrador
Quines ganes!
Doncs bon profit, i a gaudir del paisatge!
Aquesta recomanció no és ferroviaria però si em permets, però potser et trobaràs amb l'estàtua dedicada a la memòria de Freddie Mercury, que concretament apareix a la portada de "Made in Heaven" de Queen:davida wrote:Tinc previst estar a la zona de Montreux.
D'altra banda, hi vas amb avió o amb el TrenHotel Barcelona - Zurich?
Quan et refereixes a que apareix "com a tema de divertimento" suposo que deus voler donar a entendre que es tracta d'una broma, oi?
Last edited by Jordi Freixas on Sunday 07/02/2010 20:48, edited 1 time in total.