Page 2 of 7

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:12
by entfe001
EUKibo wrote:
entfe001 wrote:
EUKibo wrote:cap fer 4 vies perque els rodalies no perjudiquin tant en retards als regionals i que els regionals no perjudiquin en frequencies els Rodalies.
És que la quadriplicació de via fa falta de Vilanova a Granolllers com a mínim!
Totalment d'acord, igual que crec que fins Castelldefels calen 4 vies per poder fer un servei mínimament digne de la C2sud i Regionals a Tarragona calen 4 vies fins Granollers per fer un servei digne a la C2 nord i Regionals a Girona.
Bé, potser la quadriplicació pel Garraf és una mica bèstia, però sí que fins a Castelldefels és imprescindible.

Posted: Wednesday 18/07/2007 11:18
by EUKibo
Sempre poden agafar les tuneladores de la L9 quan acabin (pel 2020) i engegarles a fer tunels, tot i que al ritme que van nosaltres amb pales acabem abans XDD.

El que jo crec que s'hauria de fer es almenys construir un nou tunel de rodalies que surti de les dues vies centrals del Prat i tot soterrat (perque no hi ha espai) anar fins a Sants on s'hauria de fer una andana inferior i aquest tunel continuarlo fins Montcada. A partir de El Prat per una banda i de Montcada per l'altre haurien de construirse les 4 vies per superfície

Posted: Wednesday 18/07/2007 12:15
by trainman
A ver cuando entran en servicio las vías 7 y 8 de Sants, es decir, las vías donde irán los L'Hospitalet, Molins, Martorell, Vilafranca, Sant Vicenç (vía 7) y Martorell (por UAB), Terrassa, Manresa, Lleida (por Manresa), Mataró, Calella, Blanes, Maçanet, Vic, Ripoll, etc (vía 8)

Cuando llegue ese día habrá que acostumbrarse a oír "Rodalies destinació Terrassa via 8", "Rodalies destinació Cerdanyola del Vallès-Bellaterra i Martorell via 8", etc :D :D

Posted: Wednesday 18/07/2007 12:52
by Mako448
trainman wrote:A ver cuando entran en servicio las vías 7 y 8 de Sants, es decir, las vías donde irán los L'Hospitalet, Molins, Martorell, Vilafranca, Sant Vicenç (vía 7) y Martorell (por UAB), Terrassa, Manresa, Lleida (por Manresa), Mataró, Calella, Blanes, Maçanet, Vic, Ripoll, etc (vía 8)

Cuando llegue ese día habrá que acostumbrarse a oír "Rodalies destinació Terrassa via 8", "Rodalies destinació Cerdanyola del Vallès-Bellaterra i Martorell via 8", etc :D :D
Peró sí lo de 'rodalies'ja no hi diuen:
Ara diuen:Terrassa,vía 2,Terrassa,vía 2 mès poc a poc,amb la mateixa veu que hi ha sempre a Sants.

Posted: Wednesday 18/07/2007 12:58
by daneel
trainman wrote:A ver cuando entran en servicio las vías 7 y 8 de Sants, es decir, las vías donde irán los L'Hospitalet, Molins, Martorell, Vilafranca, Sant Vicenç (vía 7) y Martorell (por UAB), Terrassa, Manresa, Lleida (por Manresa), Mataró, Calella, Blanes, Maçanet, Vic, Ripoll, etc (vía 8)

Cuando llegue ese día habrá que acostumbrarse a oír "Rodalies destinació Terrassa via 8", "Rodalies destinació Cerdanyola del Vallès-Bellaterra i Martorell via 8", etc :D :D
¿Estás seguro que iran en estas vias?

Hace tiempo lei que las vias 7-8 de Sants serán de ancho ibérico con posibilidad de convertirlas a UIC en un futuro, cuando la conexión con Francia lo justifique.

Lo cierto es que tengo curiosidad por saber cómo quedará el esquema definitivo de ancho ibérico en Sants una vez se trasladen las vias 1 y 2.

Posted: Wednesday 18/07/2007 13:02
by daneel
Mako448 wrote:
trainman wrote:A ver cuando entran en servicio las vías 7 y 8 de Sants, es decir, las vías donde irán los L'Hospitalet, Molins, Martorell, Vilafranca, Sant Vicenç (vía 7) y Martorell (por UAB), Terrassa, Manresa, Lleida (por Manresa), Mataró, Calella, Blanes, Maçanet, Vic, Ripoll, etc (vía 8)

Cuando llegue ese día habrá que acostumbrarse a oír "Rodalies destinació Terrassa via 8", "Rodalies destinació Cerdanyola del Vallès-Bellaterra i Martorell via 8", etc :D :D
Peró sí lo de 'rodalies'ja no hi diuen:
Ara diuen:Terrassa,vía 2,Terrassa,vía 2 mès poc a poc,amb la mateixa veu que hi ha sempre a Sants.
Peor es lo que se oigo por la mañana: "...Algo procedente de Barcelona Sants, destino... via 11".
Después una voz rectifica: "Por via 11 tren Talgo destino Vigo/Gijón..." y así llevan semanas...
¿Tanto costará arreglarlo? :'(

Posted: Wednesday 18/07/2007 14:02
by Mako448
Aquesta nova megafonia que han posat a Sants ,és menys pesada que l'altre,peró té molts errors,i el mateix amb les pantalles TFT.
A vegades penso que a Sants cal una nova megafonia,tipus la de Sant Andreu Comtal,Hospitalet o estacions d'aquests tipus.M'agraden mès.
Que dic jo?,que posin la mateixa megafonia de que a València Nord peró a Sants :D
Campaneta:
Terrassa,vía huit sectors B i C.Eixida Inmediata
Actualment,l'estació de Sants està feta pols.Tot perqué ha d'arribar el puñetero AVE.
Molt pesats els de la renfe amb l'ave i ave,quina mania amb que l'AVE ha d'arribar a finals del 2007!!,a mi em dòna igual que triguin mès,a canvi de que ofereixin un bon servei a la resta de serveis que no són AVE.

Posted: Thursday 19/07/2007 9:35
by Ecomobisostrans
daneel wrote:Peor es lo que se oigo por la mañana: "...Algo procedente de Barcelona Sants, destino... via 11".
Después una voz rectifica: "Por via 11 tren Talgo destino Vigo/Gijón..." y así llevan semanas...
¿Tanto costará arreglarlo? :'(
Es que los pobres estan tan confundidos que ya no saben lo que es, por eso dicen "algo" :)

Posted: Friday 27/07/2007 0:50
by sortrens
Si no m'erro fins ara l'estació de Sants hi tenia 12 vies. Ara amb les vies d'ample europeu per l'Ave quantes vies tindrem? Si hos heu fixa't en el lletrero aquell que va marcan les properes sortides dels trens desde Sants i veureu uns rètols que hi posa: Tren Militar, Tren Ter, Tren Semidirecto, Suburbano, Urbano, :o, Quin cartell més antic oi? Quina estació més curiosa.

Posted: Friday 27/07/2007 0:52
by UT596001
sortrens wrote:Si no m'erro fins ara l'estació de Sants hi tenia 12 vies. Ara amb les vies d'ample europeu per l'Ave quantes vies tindrem?
14 vies. 6 d'ample UIC i 8 d'ample Ibèric.

Posted: Friday 27/07/2007 0:56
by sortrens
UT596001 wrote:
sortrens wrote:Si no m'erro fins ara l'estació de Sants hi tenia 12 vies. Ara amb les vies d'ample europeu per l'Ave quantes vies tindrem?
14 vies. 6 d'ample UIC i 8 d'ample Ibèric.
Aleshores segons aquest càlcul es perdran 4 vies d'ample Ibèric, on posarem els trens de Rodalies, no té sentit, haurien d'haver ampliat fins a 18 vies! Bé podrien fer servir l'estació de França com ha terminal de suport a la de Sants per sempre, per els segles dels segles, que et sembla?

Posted: Friday 27/07/2007 2:30
by Vox
sortrens wrote:
UT596001 wrote:
sortrens wrote:Si no m'erro fins ara l'estació de Sants hi tenia 12 vies. Ara amb les vies d'ample europeu per l'Ave quantes vies tindrem?
14 vies. 6 d'ample UIC i 8 d'ample Ibèric.
Aleshores segons aquest càlcul es perdran 4 vies d'ample Ibèric, on posarem els trens de Rodalies, no té sentit, haurien d'haver ampliat fins a 18 vies! Bé podrien fer servir l'estació de França com ha terminal de suport a la de Sants per sempre, per els segles dels segles, que et sembla?
Bé, hem de suposar que els de Fomento s'ho han pensat prou bé abans de fer quelcom sense sentit :oops:

Les vies d'ample ibèric que es "perdràn" pasaran a ser UIC i per elles circularan trens que abans ho feien per ibèric, com els Alvia, els TVII i no sé si algún més (i en el futur més, segur). Crec que es així vaja, que algú em corregeixi!

Així doncs no es perden vies. I les 8 d'ample ibèric serviran a les rodalies, MD i la resta.

Vox

Posted: Friday 27/07/2007 8:35
by daneel
Vox wrote:
sortrens wrote:
UT596001 wrote: 14 vies. 6 d'ample UIC i 8 d'ample Ibèric.
Aleshores segons aquest càlcul es perdran 4 vies d'ample Ibèric, on posarem els trens de Rodalies, no té sentit, haurien d'haver ampliat fins a 18 vies! Bé podrien fer servir l'estació de França com ha terminal de suport a la de Sants per sempre, per els segles dels segles, que et sembla?
Bé, hem de suposar que els de Fomento s'ho han pensat prou bé abans de fer quelcom sense sentit :oops:

Les vies d'ample ibèric que es "perdràn" pasaran a ser UIC i per elles circularan trens que abans ho feien per ibèric, com els Alvia, els TVII i no sé si algún més (i en el futur més, segur). Crec que es així vaja, que algú em corregeixi!

Així doncs no es perden vies. I les 8 d'ample ibèric serviran a les rodalies, MD i la resta.

Vox
Ya lo dices correctamente.

Por las vias UIC circularán los servicios que tu has comentado, además de regionales de alta velocidad. En un futuro (3-4 años), cuando esté terminado el corredor mediterráneo, los servicios Euromed pasarán a circular por estas vias, con trenes de rodadura variable.

Además, una vez se termine la conexión con Francia y según las necesidades de explotación, es posible que dos de las vias de ancho ibérico de Sants sean migradas a UIC.

La intención a lo largo de los años de Renfe-Adif-Fomento es migrar todos los servicios posibles a UIC, ya sea mediante servicios exclusivos por estas vias, o servicios mixtos mediante trenes de rodadura variable.

Posted: Saturday 28/07/2007 13:41
by ddbar
sortrens wrote:Si no m'erro fins ara l'estació de Sants hi tenia 12 vies. Ara amb les vies d'ample europeu per l'Ave quantes vies tindrem? Si hos heu fixa't en el lletrero aquell que va marcan les properes sortides dels trens desde Sants i veureu uns rètols que hi posa: Tren Militar, Tren Ter, Tren Semidirecto, Suburbano, Urbano, :o, Quin cartell més antic oi? Quina estació més curiosa.
jajaja molt bona aquesta del tren suburbà. Em sembla que deu posar interurbano que és com es van anomenar els trens que circulaven fora dels nuclis de rodalies en el moment de crear-los. Després amb la creació de regionals van passar a anomenar-se així, delta o Catalunya exprés. Però ja estaria bé i seria adient utilitzar aquesta terminologia per a dies com avui.

Posted: Saturday 28/07/2007 23:44
by davidbarna
Suburbano? Urbano? No les he vistes mai jo aquestes denominacions en aquell vell panell negre... Potser et referies als trens "tranvía" (la denominació dels rodalies fins l'any 89), no?

Per cert, en algunes guies turístiques encara parlen d'aquests trens, com per exemple
en aquest enllaç.

Posted: Sunday 29/07/2007 23:12
by ddbar
En aquest enllaç també diu que el tren a l'aeroport costa 2 euros i passa cada 25 minuts. Quan es va iniciar el servei era cada 20 minuts i directe. Quan es va integrar a la C-1 va passar a ser la freqüència de 30 minuts amb parades a totes les estacions. Freqüències de 25 minuts mai.

Posted: Monday 30/07/2007 10:35
by entfe001
Cosa que em fa recordar que segons el teletext de TV3 el tren a l'aeroport encara passa per Clot, Arc de Triomf i Plaça de Catalunya.

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

Posted: Saturday 20/05/2017 14:43
by metring
http://railpressnews.blogspot.com.es/20 ... e.html?m=1

Nuevo esquema de vías en la estación de Barcelona Sants


La actuación permitirá optimizar y flexibilizar la capacidad de la infraestructura y de la explotación en el núcleo central de la red ferroviaria de Barcelona

Adif ha licitado las obras para implantar un nuevo esquema de las vías de ancho convencional de la estación de Barcelona Sants. El presupuesto de licitación del contrato de obras, que tienen un plazo de ejecución estimado de 10 meses, asciende a 3.228.758 euros, al que se añade una partida de 2.955.602 euros en concepto de los materiales y servicios aportados directamente por Adif.

Se trata de una actuación de gran importancia para la mejora del servicio, ya que permitirá optimizar y flexibilizar la capacidad de la infraestructura y de la explotación en el núcleo central de la red ferroviaria de Barcelona.

Los principales objetivos son equilibrar las operaciones de entrada y salida de trenes en la terminal barcelonesa para agilizar los movimientos de estacionamiento y de subida y bajada de viajeros, permitiendo un aumento de la fluidez en el paso por esta estación, lo que redundará en una reducción de los tiempos de viaje.

Situación actual y futura

En la actualidad, la estación de Barcelona Sants dispone de 8 vías de estacionamiento para servicios de ancho convencional (Cercanías, Regionales y Larga Distancia). Dos de estas vías dan servicio a los más de 450 trenes que circulan diariamente por el túnel de Plaça de Catalunya, y las 6 restantes al túnel de Passeig de Gràcia, por el que discurren más de 350 circulaciones cada día.

Gracias a esta actuación, se racionalizará la configuración del esquema de Barcelona-Sants, diseñando un sistema denominado 4+4, por el que se dispondrá así de dos haces de cuatro vías de estacionamiento que comunicarán con cada uno de los túneles. De este modo, se equilibran las vías de estacionamiento para garantizar una mayor capacidad de acuerdo con el actual y futuro esquema de explotación de la red.

Con la nueva configuración, las vías 7, 8, 9 y 10 de Barcelona Sants servirán para el estacionamiento de los trenes que circulan por el túnel de Plaça de Catalunya, mientras que las vías 11, 12, 13 y 14 se utilizarán para las circulaciones del túnel de Passeig de Gràcia. Con esta reorganización, cada túnel dispondrá de dos vías por sentido y estacionamiento indistinto por sentido.

Descripción de las actuaciones

La solución adoptada plantea una mínima afección sobre el actual trazado del haz de vías de la terminal barcelonesa, ya que la ubicación de los nuevos aparatos de vía respetará la actual posición de los pilares existentes y la situación de los andenes.

También se mantendrá la tipología de vía existente en ambas cabeceras, con vía en placa en la sur y vía sobre balasto en la norte. Asimismo, se mejorarán las condiciones actuales de circulación con una modificación de los diferentes trazados de las vías en los accesos a la estación, lo que además permitirá eliminar una limitación temporal de velocidad existente en el inicio de los túneles hacia Plaça de Catalunya y Passeig de Gràcia.

Las operaciones técnicas en la infraestructura y la superestructura se realizarán tanto en la cabecera sur (lado L’Hospitalet) como en la norte (lado Barcelona). En el lado sur consistirán en el levantamiento de los desvíos existentes y su reubicación según la nueva configuración, mientras que en el lado norte, además de actuar sobre los desvíos, se renovará completamente la vía con carril de 54 kg/m y traviesas de hormigón. Además, se realizarán trabajos en la losa como saneamientos, rellenos, demoliciones o recrecidos, entre otras.

Por lo que respecta al sistema de electrificación, se adaptará la catenaria existente a la nueva configuración del haz de vías. Asimismo, se realizarán actuaciones en vestíbulos y andenes para reordenar los accesos y los flujos de viajeros, así como los encaminamientos.

Dada la complejidad técnica de esta actuación, Adif ha diseñado un plan para la ejecución de las obras con la premisa de mantener en todo momento un mínimo de dos vías en servicio (una por sentido de circulación) para cada uno de los dos túneles. Este plan contempla que los trabajos se realicen en la banda nocturna de mantenimiento, en fines de semana y en épocas de menor demanda con el fin de reducir las afectaciones al tráfico.

Esta actuación se completará con otro contrato para las instalaciones de seguridad y comunicaciones, que consistirá en la adaptación del enclavamiento (sistema que gestiona los movimientos en el ámbito de la estación), y del sistema de señalización para garantizar la funcionalidad de las nuevas instalaciones. Los trabajos se ejecutarán de forma coordinada con las obras de vía y electrificación que se han licitado

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

Posted: Saturday 20/05/2017 18:39
by França451
Y reorganizarán el sistema de tornos a una sola cuadrícula que abarque todas las vías de modo que se pueda trasbordar procedente de Sitges a Vic sin problema, verdad?

Re: Reordenació de vies a Sants Renfe

Posted: Saturday 20/05/2017 23:32
by albe6
Si aquesta nova configuració implica la pèrdua de l'exclusivitat d'una andana per a LD, és lògic que passi a haver una única zona de barreres.

Per als LD s'haurà d'adoptar una mesura semblant a la d'Atocha Cercanías: interventors a la porta que l'obrin manualment a qui vagi a agafar un LD o obligar a treure un bitllet amb banda magnètica a la màquina sense cost amb el bitllet d'LD per obrir la barrera

Aquest nou esquema, contempla el possible pas de les vies 7-8 a UIC com ho contempla l'actual, en cas d'agugment de circulacions en UIC?